no-img
نوین اطلس

مراحل بهبود پس از جدایی و طلاق


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

مراحل بهبود پس از جدایی و طلاق
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
خرداد ۴, ۱۳۹۵

مراحل بهبود پس از جدایی و طلاق


مراحل بهبود پس از جدایی از قرار زیر است:

  • انکار
  • خشم
  • التماس
  • افسردگی
  • پذیرش
  • بهبود

فرایند جدایی شامل شش مرحله می باشد که بهتر است هر چه زودتر این مراحل رو پشت سر گذاشته و به مرحله ی آخر برسید. مرحله ی اول انکار است. در این مرحله شروع به انکار جدایی یا طلاق می کنید و متوجه می شوید که پذیرش واقعیت جدید بسیار سخت است

مرحله ی دوم خشم است. یعنی زمانی که در مورد اتفاقی که افتاده است احساس خشم دارید و احساس می کنید که می خواهید انتقام بگیرید.

مرحله ی سوم التماس کردن است که از همه ی موارد قبل خطرناک تر می باشد. این مرحله زمانی است که سعی می کنید هر کاری از دستتان بر می آید انجام دهید تا آن شخص را برگردانید در حالی که می دانید موفق نمی شوید.

در همین مرحله است که بسیاری افراد به مکان هایی می روند که در گذشته با شریک دلدادگی خود خاطره داشته اند به این امید که شاید عشق قبلی خود را به صورت اتفاقی ملاقات کنند. بعضی دیگر شروع به گوش دادن آهنگ هایی می کنند که باعث می شود خاطرات خوبی که در گذشته داشته اند را به یاد بیاورند. چنین اقداماتی می تواند فرایند بهبود را به شدت کاهش دهد و حتی باعث شود پس از ماه ها همچنان نتوانید این جدایی را پشت سر بگذارید.

سپس مرحله ی چهارم  شروع می شود که افسردگی است. افسردگی وقتی اتفاق می افتد که شخصی امید خود را برای بدست آوردن چیزی که واقعا می خواهد، از دست بدهد؛ در این شرایط عشق قبلی.

خوب است که اشاره کنیم افسردگی ترکیبی است از کمی امید و مقدار بسیار زیادی کمبود امید. ترکیبی از ۳% امید و ۹۷% امید از دست رفته برای به وجود آمدن افسردگی کافی است.

چگونه سریع تر از جدایی یا طلاق بهبود پیدا کنیم

بسیاری از مشکلاتی که مردم وقتی سعی می کنند از جدایی یا طلاق بهبود پیدا کنند با آن رو به رو می شوند مربوط می شود به مرحله ی سوم و چهارم. در این دو مرحله گیر می کنند زیرااصرار دارند شخص مورد نظر خود را بازگردانند به جای اینکه اتفاقی که افتاده است را بپذیرند.

برای مثال، وقتی تلفن زنگ می خورد وی تصور می کند این تماس ممکن است از طرف همان شخص باشد. هر چه بیشتر در این مرحله باقی بمانید دوره ی بهبودی شما نیز بیشتر طول خواهد کشید.

کلید بهبود سریع پس از جدایی یا طلاق این است که هرچه سریع تر به این مرحله برسید یعنی پذیرش اتفاقی که افتاده است و پرهیز از التماس کردن.

با پذیرش این حقیقت که شخصی دیگر می تواند این نقطه ی خالی را پر کند و این حقیقت که شما برای خوشبختی نیازی به هیچ شخصی ندارید، سرعت بهبود تان بیشتر خواهد شد ( نگاه کنید به چرا برای خوشبختی نیازی به هیچ شخصی نیست).

دیگر به آهنگ هایی گوش ندهید که باعث یادآوری گذشته می شود. اجازه ندهید یک بزر کوچک تبدیل به یک درخت شود در عوض سعی کنید منابع آب را از بین ببرید.

فقط در همین شرایط است که می توانید خیلی زود از یک جدایی یا طلاق بهبود پیدا کنید.

نوشته ی شاهین زند – نویسنده و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: مراحل بهبود پس از جدایی و طلاق

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

یک طلسم جدایی جدید

چگونه احساسات سرکوب شده ی خود را آزاد کنم

چگونه اعتماد به نفسم را بدست بیاورم

چرا احساس می کنم نیاز دارم با یک نفر صحبت کنم

دلایل وابستگی من چیست

راهنمایی نهایی برای بازگرداندن شریک دلدادگی

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.