no-img
نوین اطلس

آزاد کردن احساسات سرکوب شده


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

آزاد کردن احساسات سرکوب شده
zip
خرداد ۳, ۱۳۹۵

آزاد کردن احساسات سرکوب شده


کانال کردن احساسات سرکوب شده

سرکوب احساسات می تواند باعث مشکلات عصبی و حتی افسردگی شود. بهترین روش برای برخورد با سرکوب احساسات این است که راهی برای بیان آن پیدا کنیم. کانال کردن احساسات سرکوب شده به معنی بیان احساسات می باشد. در ادامه به روش هایی اشاره می کنیم که به شما کمک می کند کانالی برای خروج احساسات سرکوب شده پیدا کنید.

  • صحبت کردن با شخصی دیگر: بار این احساس را به تنهایی به دوش نکشید، یکی از دوستان نزدیک خود را انتخاب کرده و در مورد احساستتان صادقانه با وی سخن بگویید. اینکار نه تنها باعث می شود ناراحتی شما کاهش پیدا کند بلکه کمک می کند احساس تنهایی نکنید زیرا احساسات خود را با فرد دیگری سهیم شده اید.
  • قاطعیت را یاد می گیرید: اگر احساسات سرکوب شده ی شما خشم می باشد باید یاد بگیرید چگونه قاطع باشید، قاطعیت روشی است برای بیان احساسات و دفاع کردن از حق تان بدون اینکه خشمگین شوید.
  • کانال مناسبی برای بیان احساساتتان پیدا کنید: این مورد یکی از جنبه های هوش هیجانی است. مثلا وقتی رئیس شما بر سر شما فریاد می زند، شما نباید وقتی به منزل خود بر می گردید با فریاد کشیدن سر فرزندتان خود را خالی کنید. با شرایط رو در رو شوید و در مورد آن صحبت کنید به جای اینکه سر شخص دیگری که گناهی نکرده است خالی کنید.
  • گریه کردن: گریه کردن به سلامت شما کمک می کند. با اینکار احساس بهتری پیدا خواهید کرد و بدنتان را از سموم منفی پاک می کنید.
  • به باشگاه بروید: باشگاه مکانی خوب برای خالی کردن احساس خشم است. اگر در حال تمرین خشمگین باشید، عملکرد بهتری در تمرینات خواهید داشت. به یاد داشته باشید خشم باعث افزایش قدرت می شود.
  • صادق باشید: اگر شخصی کاری کند که شما به آن علاقه ای ندارید، پشت سرش غیبت نکنید؛ در عوض با شرایط رو به رو شده و با وی در این باره صحبت کنید.
  • احساسات خود را بنویسید: یادداشت احساسات یکی از انواع نوشتار درمانی می باشد که کمک می کند از نوشتن به عنوان کانالی موثر برای خارج کردن احساسات منفی استفاده کنید
  • قدرت هنر را دست کم نگیرید: موسیقی، هنر بیان احساسات به وسیله ی صدا است. پس می توانید از آن به عنوان یکی از مثبت ترین روش های ممکن برای بیان احساساتتان استفاده کنید. به کلاس های آواز بروید و یا یک ساز انتخاب کنید و شروع به یادگیری آن کنید. فقط موسیقی نیست نقاشی و طراحی نیز شیوه ای برای بیان احساسات می باشند. تحقیقات جدید نشان داده است یکی از بهترین اشکال بیان احساسات در کودکان نقاشی است. همچنین می توانید با شعر گفتن احساسات افسردگی خود را آزاد کرده و احساس مثبتی پیدا کنید.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: آزاد کردن احساسات سرکوب شده

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه احساسات سرکوب شده ی ضمیر ناخودآگاه را کشف کنم

نیاز دارم با یک نفر در مورد مشکل صحبت کنیم

چگونه با ضمیر ناخودآگاه خود ارتباط برقرار کنیم

می خواهم خودم را بیشتر بشناسم

 آشنایی با ۴ تیپ شخصیتی معروف

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

مطالب مرتبط


    دیدگاه ها


    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.