no-img
نوین اطلس

نیاز دارم با یک نفر در مورد مشکلم صحبت کنم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

نیاز دارم با یک نفر در مورد مشکلم صحبت کنم
zip
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۵

نیاز دارم با یک نفر در مورد مشکلم صحبت کنم


صحبت کردن با یک نفر در مورد مشکلاتتان نه تنها به شما کمک می کند مشکلات خود را حل کنید بلکه کمک می کند از شر احساسات بد رها شده و در نتیجه یک آرامشی لذت بخش را تجربه کنید. از سوی دیگر احساسات سرکوب شده باعث می شود ناثباتی خلقی پیدا کرده، رویاهای بد ببنینید، با احساس افسردگی از خواب بیدار شوید و مداوم ناراحت و غمگین باشید.

صبحت کردن در مورد مشکلات چه مزایایی دارد

حتی اگر بعضی از مزایای صحبت کردن با دیگران را بدانید اما مطمئن هستم نکاتی مثبتی وجود دارد که شما از آن آگاه نیستید. در ادامه بعضی از این نکات مثبت اشاره می کنم.

  • از بین بردن تنهایی: تنهایی در نتیجه ی نداشتن دوست ایجاد نمی شود بلکه به دلیل ایجاد یک رابطه ی مصنوعی با افرادی که می شناسید ایجاد می شود وقتی یک رابطه ی صمیمی نزدیک با آنها ایجاد نکرده اید. یکی از مهمترین عواملی که می تواند به شما در ایجاد یک رابطه نزدیک کمک کند، صحبت کردن در مورد مشکلاتتان است و اینکه در مورد ترس ها و نگرانی های خود صحبت کنید.
  • کاهش دادن احساسات منفی: گفتار درمانی، یک روش از درمان است که مراجعه کننده را تحریک به بیان احساسات سرکوب شده ی خود می کند که همین امر باعث ایجاد احساسات بهتری در وی می شود. صحبت کردن با دیگران یکی از روش های گفتار درمانی می باشد که بسیار ساده و موثر است. این امر باعث تخلیه ی هیجانی در شخص بیمار می شود. البته روش های دیگری نیز برای تخلیه هیجانی وجود دارد.
  • مشخص کردن مشکلات: تا وقتی با فردی در مورد مشکل خود صحبت نکنید، مشکلتان به نظر بزرگ و غیر قابل حل خواهد بود وقتی با فرد دومی در مورد آن مشکل صحبت کنید، آن شخص به دلیل اینکه درگیر این موضوع نبوده می تواند بدون نگرانی های بی مورد واقعیتِ مشکل را به شما بگوید. به یاد داشته باشید نگرانی و درگیر شدن فکر نسبت به یک موضوع می تواند باعث شود اون موضوع به نظر خیلی بزرگ بیاید.

 

  • احساس آسودگی: پس از اینکه با شخصی در مورد مشکل خود صحبت کردید، احساس آسودگی پیدا خواهید کرد زیرا به صورت ناخودآگاه احساس می کنید بار این مشکل بر دوش آن شخص نیز می باشد.
  • امید: امید می تواند به تنهایی افسردگی را نابود کند. صحبت کردن با شخصی در مورد مشکلاتتان می تواند باعث شود آن شخص کمک کند و راه حل هایی ارائه دهد که در حل مشکلتان بسیار راه گشا است.

نیاز دارم در مورد مشکلم با فردی صحبت کنم

درنگ نکنید! همین الان به سراغ یکی از دوستان یا خویشانوندان نزدیک خود بروید؛ فردی که بتوانید با او صحبت کنید. دقت کنید شخص اشتباهی را انتخاب نکنید؛ صحبت کردن با کسی که خود افسرده است و احساس سرخوردگی و بدبینی دارد می تواند حال و روز شما را به جای بهتر کردن بدتر کند.

همچنین مطمئن شوید، فردی را انتخاب می کنید که خردمند است و راهکار های غیر عاقلانه به شما ارائه نمی دهد که در نتیجه باعث شود بیشتر به خود آسیب بزنید.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: نیاز دارم با یک نفر در مورد مشکلم صحبت کنم

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

می خواهم شخصی قاطع باشم

هزینه ی مشاوره بسیار زیاد است در این صورت چه باید کرد

چگونه می توانم مثبت اندیش باشم

چگونه می توانم خودم را بهتر بشناسم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



موضوعات :
مشاوره

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.