no-img
نوین اطلس

نماز بخت گشایی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

نماز بخت گشایی
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
آبان ۲۲, ۱۳۹۷

نماز بخت گشایی


جوانان با رسیدن به سن ازدواج به دنبال انتخاب بهترین گزینه برای ازدواج می باشند. گاهی اتفاق می افتد که موقعیت ازدواج برای برخی از آن ها پیدا نمی شود. بهترین راه برای گشایش بخت توکل به خدا و توسل از ائمه معصوم (ع) می باشد. یکی از راه های گشایش بخت نماز بخت گشایی می باشد. نمازهای مجرب در این زمینه نماز حاجت، نماز شب و نماز امام زمان می باشد که توسل به این نماز ها در ازدواج دختر و پسر و انتخاب همسر تاثیر چشم گیری خواهد داشت. والدین نیز می توانند این نماز ها را برای فرزندان خود بخوانند که ثواب آن بسیار زیاد خواهد بود.

نماز حاجت برای ازدواج دختر

اگر از خداوند حاجت مهمی  مانند ازدواج دختر داشته باشی غسل کن و تمیزترین لباس هایت را بپوش و مقداری عطر خوشبو بزن٬ آن گاه زیر آسمان رفته و دو رکعت نماز به این صورت به جای آور :

در هر رکعت حمد را بخوان و ۱۵ مرتبه سوره قل هو الله احد ( سوره توحید ) در رکوع و پس از آن درسجده و بین دو سجده در سجده دوم و پس از آن هم هر کدام ۱۵ مرتبه ( همانند نماز جعفر طیار )(الا این که تعداد سوره ها ۱۵ مرتبه می باشد )

و در رکعت دوم نیز به همین صورت و نماز را تمام کن .پس از سلام ۱۵ مرتبه دیگر بخوان توحید را آنگاه٬ به سجده برو و بگو :

اللَّهُمَ‏ إِنَ‏ کُلَ‏ مَعْبُودٍ مِنْ‏ لَدُنْ‏ عَرْشِکَ‏ إِلَى قَرَارِ أَرْضِکَ فَهُوَ بَاطِلٌ سِوَاکَ فَإِنَّکَ أَنْتَ اللَّهُ الْحَقُّ الْمُبِینُ اقْضِ لِیحَاجَهَ کَذَا وَ کَذَا السَّاعَهَ السَّاعَه

نماز انتخاب همسر

حضرت رضا (علیه السلام) فرماید: اگر میخواهی ازدواج کرده و همسر انتخاب کنی، از خدا خیر بخواه؛ سپس اقدام کن، دو رکعت نماز بگزار و دست ها را به درگاه خدا بردار و بگو: خداوندا! من در اندیشه ‏ای زناشویی‏ام، همسری برایم فراهم کن که از نظر اخلاق و اندام پاکدامن، نگهداری مال و آبروی شوهر، زیبایی و فرزند آوری سر آمد زنان باشد.

ابوصیر گفت که امام صادق فرمود: چون یکی از شما ترویج کند چه می‏کند؟ عرض کردم نمی‏توانم فدایت شوم! فرمود: هر وقت قصد ترویج کرد دو رکعت نماز بخواند و خدا را حمد کند.

تاثیر نماز شب در ازدواج

در گوشه ای از برکات معنوی و تاثیر نماز شب پیامبر (ص) گفته اند: هر بنده اى ، مرد یا زن ، که نماز شب روزیش شود و از روى اخلاص براى خداوند عزّ و جلّ برخیزد و وضوى کامل بگیرد و با نیّت درست و قلب پاک و پیکرى خاشع و دیده اى گریان براى خداوند عزّ و جلّ نماز گزارد ، خداوند تبارک و تعالى نُه صف از فرشتگان را پشت سر او قرار دهد، که شمار فرشتگان هر صف را جز خداوند تبارک و تعالى نداند . یک طرف هر صف در مشرق باشد و طرف دیگرش در مغرب و ازدواج او سرشار از خوشبختی خواهد بود . حضرت فرمود : چون از نماز فارغ گردد به تعداد آن فرشتگان برایش درجه و مقام نوشته شود.

توسل به امام زمان برای ازدواج

مرحوم نهاوندی از کتاب مستدرک البحاره تالیف آقا میرزا محمد عسگری که از شاگردان مرحوم میرزا محمد حسن شیرازی است ، می نویسد: شیخ فاضل و عالم محقق ، آقای شیخ حسن تویسرکانی فرمودند : در اوائل جوانی که در نجف اشرف مشغول تحصیل بودم ، زندگی بر من سخت می گذشت و قرار گذاشتم که به قصد توسعه رزق و فراهم آمدن امر ازدواج ، به کربلا بروم. چون مشرف به کربلا شدم ، شب را خوابیدم و هنوز به حرم مشرف نشده بودم که عالم رویا به خدمت حضرت ولی عصر (عج) رسیدم. ایشان به من فرمودند: « فلانی ، دعا کن » عرض کردم :‌ « ای مولای من ، به قصد دعا مشرف شدم »

فرمود : « همین جا بالای سر است ، دعا کن » پس من دست به دعا برداشتم و با تضرع دعا کردم. ایشان فرمودند :‌« نشد » دو مرتبه دعا کردم و به نظر خودم بهتر از اول ، باز فرمودند : « نشد » مجددا برای بار سوم دعا کردم و اینبار تلاش و تضرع بیشتری نمودم. اما باز هم فرمودند : « نشد » من که عاجز شده بودم ، عرض کردم : « سیدی ، آیا دعا کردن وکالت بردار هست؟ » فرمود : « آری » عرض کردم : « من شما را وکیل کردم که برای من دعا کنید » ایشان قبول نموده و دست به دعا بلند کردند ، در همان هنگام از خواب بیدار شدم و به نجف برگشتم.

شخص تاجر تویسرکانی که ساکن تهران بود ، مشرف به زیارت عتبات گردید و به حضور میرزای رشتی رسید و چون شیخ حسن تویسرکانی از شاگردان خوش فهم میرزا دشتی بود ، لذا مرحوم میرزا توصیف جناب شیخ حسن را بسیار نمود و در نهایت سفارش شیخ حسن را کرده و گفت : « حاجی ، دخترتان را به این جوان تزویج کنید ، مطمعن باشید که ضرر نمی کنید » ایشان هم قبول کرد و دخترش را به عقد شیخ درآورد. به برکت دعای حضرت ولی عصر (عج) دارای خانه و زندگی شد و به زودی زود رزق و روزی اش نیز توسعه یافت.

نماز والدین برای فرزندان

نماز پدر و مادر برای فرزندان دو رکعت مثل نماز صبح پنج دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد رکعت اول حمد و سوره‌ی قدر رکعت دوم حمد و سوره‌ی کوثر بعد هم فرصت دارند هر چه می‌توانند دعا بکنند خدا به آن‌ها موقعیت استجابت داده سرشان را بگذارند شیرین تر است با اشک هم باشد خیلی شیرین تر است.

مطالب مرتبط:

بخت دختر چگونه باز میشود

چله نماز جعفر طیار

دعا نویسی برای جذب پسر

ختم آیه الکرسی برای تسخیر قلب



موضوعات :
دعا

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.