no-img
نوین اطلس

چله نماز جعفر طیار


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چله نماز جعفر طیار
امتیاز 3.00 ( 2 رای )
zip
مهر ۲۲, ۱۳۹۷

چله نماز جعفر طیار


نماز جعفر طیار بسیار مهم و ارزشمند است و براى آمرزش گناهان، حاجت گرفتن و همچنین برای بخت گشایی بسیار مجرب و موثر می باشد. نام دیگر این نماز “نماز تسبیح” است و شیعه و اهل سنت آن را با روایات مختلفی نقل کرده اند.

نوین اطلس در این مطلب معجزات نماز جعفر طیار، زمان خواندن آن و همچنین نیتی که باید برای آن داشته باشید را برای شما توضیح می دهد.

نماز جعفر طیار برای بخت گشایی

نماز جعفر طیار برای بخت گشایی چهار رکعت است با دو سلام، در رکعت اول بعد از خواندن سوره ی “حمد” سوره ی “اذا زلزلت” را بخوانید، و در رکعت دوم بعد از تلاوت سوره ی “حمد” باید سوره ی “عادیات” را تلاوت کنید. همچنین در رکعت سوم باید بعد از اینکه سوره ی “حمد” را خواندید سوره “نصر” را بخوانید ، و سپس  در رکعت چهارم بعد از تلاوت حمد، “سوره توحید” را تلاوت می کنید.

در هر رکعت پس از اتمام حمد و سوره، پانزده مرتبه مى گویى:

سُبْحانَ اللّهِ وَ الْحَمْدُ لِلّهِ وَ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ وَ اللّهُ اَکْبَرُ.

معجزات نماز جعفر طیار

این نماز در واقع هدیه ای از سوی پیامبر اسلام(صلی الله و علیه وآله) به جعفر بن ابی طالب است و در روایات آمده زمانی که جعفر در روز فتح خیبر، از «حبشه» به «مدینه» آمد، رسول خدا(صلی الله و علیه وآله) به استقبال او رفت و پیشانى او را بوسید آن گاه رو به مردم کرد و فرمود: «نمی دانم به کدام یک از این دو خوشحالی کنم، به فتح خیبر یا به برگشتن پسر عمویم جعفر؟» سپس این نماز را به او آموختند و فرمودند: «اگر توانستى این نماز را هر روز، و اگر نتوانستى هر هفته، و اگر نتوانستى هر ماه، و اگر نتوانستى هر سال، و اگر نتوانستى در عمر خود یک بار این نماز را بخوان. اگر این نماز را خواندى، خداوند گناهان بزرگ و کوچک، قدیم و جدید و گناه عمدى و اشتباهى تو را مى بخشد».

امام کاظم(علیه السلام) فرمود: «کسی که نماز جعفر را بخواند اگر گناه او به عدد ریگ هاى درهم فشرده بیابان و به اندازه کف هاى دریا باشد، خداوند همه آنها را مى بخشد».

زمان خواندن نماز جعفر طیار

نماز جعفر طیار در همه اوقات خوب هست ولی بهترین وقت برای نماز جعفر طیار، هنگام بالا آمدن آفتاب روز جمعه است. آیت الله مکارم نیز نقل کرده اند نماز جعفر طیار را می توان در هریک از اوقات شبانه روز خواند، البته بهترین زمان برای خواندن آن ابتدای روز جمعه می باشد.

حاجت گرفتن از نماز جعفر طیار

در سجده دوم رکعت دوم، بعد از تسبیحات بگوید: «یا من لبس العزّ و الوقار، یا من تعطّف بالمجد و تکرّم به، یا من لا ینبغی التّسبیح الّا له، یا من احصی کلّ شیء علمه، یا ذا النّعمه و الطّول، یا ذا المنّ و الفضل، یا ذالقدره و الکرم، اسئلک بمعاقد العزّ من عرشک و منتهی الرّحمه بکتابک و بأسمک الأعظم الأعلی و کلماتک التّامّات ان تصلّی علی محمّد و آل محمّد و افعل بی کذا و کذا» سپس حاجتهایش را بگوید، به فارسی هم می تواند حاجاتش را درخواست کند.

نیت نماز جعفر طیار چیست

اگر کسی می خواهد نماز جعفر را بخواند، اما فرصت کافی برای گفتن تمام سیصد مرتبه ذکر تسبیحات اربعه را ندارد، می تواند به همان مقدار که فرصت دارد بخواند و مابقی را پس از اتمام نماز، در هر حالتی که بود، به امید ثواب بخواند و اگر اصلا وقت برای گفتن تسبیحات اربعه ندارد، می تواند دو نماز دو رکعتی به نیت جعفر بخواند و ذکرهای تسبیحات اربعه را بعد از نماز در حال راه رفتن و یا در محیط کار به امید ثواب بگوید.

اگر فرصتش به مقداری است که فقط می تواند دو رکعت از نماز را به صورت کامل بخواند می تواند آن دو رکعت را خوانده و بعد که فرصت پیدا کرد دو رکعت دیگر را بخواند. حال اگر تسبیحات اربعه را فراموش کرد بخواند، در صورتی که محلش نگذشته باشد باید آن را به جا آورد، اما اگر محل آن گذشته، نمازش صحیح است، ولی باید بعد از نماز هر مقداری را که فراموش کرد به امید ثواب قضا کند.

مطالب مرتبط:

طریقه خواندن نماز جعفر طیار برای ازدواج

دعایی برای رسیدن به مراد

چله سوره طه

ختم سوره احزاب

نماز بخت گشایی

ختم سوره مزمل برای ازدواج



موضوعات :
دعا

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.