no-img
نوین اطلس

درمان مرد عصبی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

درمان مرد عصبی
امتیاز 3.00 ( 1 رای )
zip
آبان ۲, ۱۳۹۷

درمان مرد عصبی


بیشتر مردم فکر می‌کنند قهرکردن و بدخلقی فقط مختص بچه‌های کوچک است که نمی‌توانند احساسات‌شان را کنترل یا بیان کنند. ولی آدم‌بزرگ‌ها هم می‌توانند عصبی شوند، طوری که ویژگی‌ های عصبانیت آن ها درست مانند قهر بچه‌ ها باشد. خوشبختانه بیشتر بزرگ‌ترها انسان‌هایی منطقی‌اند که می‌توانند فکر کرده و خشم خود را کنترل کنند. ولی برقراری ارتباط با فردی عصبی کمی فرق می‌کند.

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که با یک مرد عصبی ازدواج کرده اید و نمی دانید این موضوع را چگونه باید کنترل کنید این مطلب از نوین اطلس مختص شما می باشد. در این مطلب نوین اطلس به شما نشان می دهد چگونه با شوهر زودجوش خود رفتار کرده و با چه روش هایی او را آرام کنید. دعاهایی در قرآن و روایان نیز وجود دارد که بهترین آن ها را در این مطلب برای رام کردن شوهر به شما ارائه خواهیم داد.

ازدواج با مرد عصبی

در مورد زندگی و ازدواج با مرد عصبی بهترین راه این است که به کمک عواطف خودشان، به اصلاح و بهبودی دست یافت. با تحریک عواطف مثبت اینگونه افراد می توان بر بدی های آن ها غلبه کرد. سکوت در مقابل خشم و عصبانیت این افراد و ایجاد فرصت های عاطفی مناسب، می تواند برای نجات این ازدواج بسیار سازنده باشد.

اشتباه ترین کار این است که کسی بخواهد در مقابل این جور افراد آن هم وقتی عصبانی هستند بایستد و حرف حساب بزند. هنگام زندگی با یک مرد عصبی بدانید که آدم عصبانی هیچ منطقی را نمی فهمد .

رفتار با شوهر زود جوش

یک قاعده کلی در مورد رفتار با شوهران زودجوشی که زود عصبانی می شوند این است که به هنگام عصبانیت آن ها نباید حرف های مهم و یا شکایت های بزرگ را مطرح کرد. چون این کار سبب می شود آ نها احساس خطر کنند و حالت دفاعی بیشتری به خود بگیرند و این باعث بالاگرفتن بحث شده و نهایتا مشکلی حل نمی شود. همسرتان را دوست خود بدانید و با او راحت و بدون هیچ تعارفی صحبت کنید.

تنها ابزار زن و شوهر برای ارتباط، زبان و گفتار آن ها می باشد و از این طریق است که می توانند رابطه شان را بهتر یا بدتر کنند. پس رفتار درست این است که شوهر زودجوش خود را آرام کرده و با او صحبت کنید.

روش آرام کردن همسر

برای آرام کردن همسر عصبی نوین اطلس پیشنهاد می کند روش های زیر را امتحان کنید:

۱- آرام باشید: عصبانیت، غذای عصبانیت است. وقتی همسرتان عصبانی است و شما علت عصبانیت آن را فهمیده‌اید، حتی اگر شما موضوع عصبانیت او باشید سعی کنید در آن موقعیت شما نیز عصبانی نشوید زیرا به‌هم ریختن اوضاع و فضا تنها باعث ادامه مشاجرات شده و اوضاع را بدتر از پیش خواهد کرد.

در آن موقعیت سعی کنید آرام باشید حتی اگر حق با شما باشد و بحث واقعی درباره موضوع را به وقت دیگری موکول کنید. و با با ارائه رفتاری مشابه وضعیت او را همچون آینه منعکس کنید. به این معنی که اگر نشسته شما هم بنشینید .اگر او ایستاده شما هم بایستید.

۲- هنگامی که او عصبانیت و خشم خود را بر ملا می‌سازد به حرف هایش گوش کنید و بگذارید هر چه می‌خواهد به زبان بیاورد: در این مواقع ترک کردن فرد عصبانی کار عاقلانه‌ای نیست زیرا تصور بر این است که اگر او را ترک کند او آرامش پیدا می‌کند در حالی که این مسئله نه تنها بهبود پیدا نمی‌کند بلکه اوضاع را بدتر خواهد کرد. زیرا هجوم افکار همراه با تنش و عصبانیت در مواقع تنهایی او را رها نخواهد کرد.

۳- برای صلح آماده باشید: وقتی از دلایل عصبانیت همسرتان با خبر شدید و به طور واقع‌بینانه متوجه شدید شما نیز در این ماجرا مقصر بوده‌اید مسئولیت اعمال خود را درنظر بگیرید و برای صلح چند قدم بردارید این قدم‌ها بیانگر این است که خواهان آشتی هستید و بخشی از اشتباهات خود را پذیرفته‌اید و قصد دارید مشکل پیش‌آمده را هر چه سریع‌تر حل کنید، به همسرتان هم فرصت و فضایی دهید تا او هم قدم ها را برای آشتی بردارد.

با چه مردانی نباید ازدواج کرد

تا جایی که بتوانید پیشگیری بهتر از درمان است. مردان عصبی مزاج از جمله مردانی هستند که نباید با آن ها ازدواج کرد.

زندگی کردن با آدم عصبی مثل این است که با یک بمب ساعتی زندگی کنید. بدین معنی که شما نمی‌دانید این بمب کی می‌ترکد. عصبی مزاج بودن یک نقطه ضعف مهلک است که به راحتی می‌توان آن را در افراد شناسایی کرد. در ابتدای رابطه به نشانه‌های زیر دقت کنید:

او از کوچکترین چیزی که مطابق میلش نباشد عصبانی می‌شود.
بسیار کم حوصله و بی‌طاقت است.
به کوچکترین بهانه ناراحت و عصبانی می‌شود.
خلق و خوی او مثل هوای بهار یک لحظه خوب و لحظه دیگر بد است.

بهترین دعا برای رام کردن شوهر

برای کنترل شوهر عصبی و رام کردن او می توانید این دعا را هر روز به زعفران و گلاب یا زردچوبه و گلاب بخوانید و از آن در غذای او به مقدار بسیار کمی به طوری که متوجه نشود استفاده کنید. این دعا یکی از مجرب ترین و بهترین دعاها برای رام کردن شوهر می باشد:

یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءکُم بُرْهَانٌ مِّن رَّبِّکُمْ وَأَنزَلْنَا إِلَیْکُمْ نُورًا مُّبِینًا ﴿۱۷۴﴾ فَأَمَّا الَّذِینَ آمَنُواْ بِاللّهِ وَاعْتَصَمُواْ بِهِ فَسَیُدْخِلُهُمْ فِی رَحْمَهٍ مِّنْهُ وَفَضْلٍ وَیَهْدِیهِمْ إِلَیْهِ صِرَاطًا مُّسْتَقِیمًا ﴿۱۷۵﴾

مطالب مرتبط:

خصوصیات مرد عصبی

نحوه برخورد با شوهر عصبی

دعا برای رام شدن شوهر

آرامش دادن به مرد

ازدواج با مرد بداخلاق



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.