no-img
نوین اطلس

خصوصیات مرد عصبی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

خصوصیات مرد عصبی
zip
دی ۱۳, ۱۳۹۶

خصوصیات مرد عصبی


این مقاله در مورد انسان عصبی، درمان افراد عصبی، درمان آدم عصبی، برخورد با افراد عصبی، درمان دارویی افراد عصبی، زنان عصبی، دختر عصبی، درمان عصبی بودن می باشد.

انسان عصبی

در زیر به برخی از رفتارها که نشان دهنده وجود خشم ناگهانی و بدون کنترل در فرد می باشند اشاره می شود .

* زمانی که در مرحله گفتگو فرد مقابل با برخی از نظراتشان موافق نباشد سریعاً عصبانی شده، صورتشان برافروخته می شود و ممکن است از طرق مختلفی چون صدای بلند، تهدید و … پاسخ دهند.

* هنگامی که از آنها بخواهید تا دلیل رفتار یا کارشان را که برخلاف میل شما بوده توضیح دهند، حالت تدافعی گرفته و مخالفت می کنند.

* خلق و خویشان به ناگهان از وضعیتی مهربان، گرم و صمیمی در عرض تنها چند ثانیه به وضعیتی عصبانی تغییر می کند.

* چندین بار دیده اید که برایشان مهم نیست در مکانهای عمومی نظیر رستورانها، مراکز خرید، خانه دوستان و … صدایشان را بلند کرده و یا عصبانی شوند.

* زمانی که ناراحت و عصبانی می شوند خشمشان را با مشت زدن به اشیا اطراف یا پرت کردن آنها به این طرف و آن طرف و … نشان می دهند.

درمان افراد عصبی

درمان بیماری‌های اعصاب با میوه
دکتر ضیائی با تاکید در امر نماز صبح و تاثیر آن بر روح و روان انسان، گفت: روز خود را با بسم‌الله و خواندن نماز صبح آغاز کرده و بعد از آن صبح ناشتا یک استکان دم‌کرده گل راعی به همراه عسل آویشن میل کرده و در وعده صبحانه، شیر تازه گاو کم چرب به همراه عسل آویشن، در میانه روز، گلابی رسیده شیرین، انار شیرین و انگور سیاه با فاصله میل و بعد از نماز ظهر چای کوهی به همراه عسل آویشن میل کرده و در ادامه روز به همراه ناهار روغن زیتون و چند برگ کاهو و یک پرتقال شیرین مصرف شود.
وی فقرآهن و غلظت خون و بالارفتن ضریب سلول‌های مرده خون در بدن را از دلایل افسردگی دانست و گفت: مصرف پرتقال متوسط جذب آهن را در بدن بالا برده و کاهو نیز گردش خون را در رگ‌ها تسریع می‌بخشد و در افرادی که کبد کم کار دارند، کاهو با سکنجبین مصرف شود. همچنین مصرف آب‌انار شیرین یا رب انار شیرین هر روز یک قاشق مرباخوری، از لخته‌شدن خون در بدن جلوگیری می‌کند.
وی مصرف میوه آناناس را عصرانه به صورت یک روز در میان برای افراد مبتلا به افسردگی توصیه کرد و ادامه داد: در رساله ذهبیه امام رضا(ع)، مخلوط زنجبیل به همراه عسل آویشن را برای درمان این امراض و ضعف حافظه توصیه شده است.
ضیائی درمان هیستریا را در مصرف دم‌کرده گل‌ بهارنارنج به همراه عسل آویشن و دم‌نوش گل بهار نارنج به همراه عسل آویشن و مصرف نان سبوس‌دار بیان کرد و گفت: سوپ رقیق که در آن هویج زرد و جعفری موجود باشد، بهترین شام برای افرادی است که مبتلا به این امراض هستند و این اشخاص باید قبل از خواب آب سیب‌ رسیده شیرین به همراه عسل آویشن مصرف کنند.
وی به طور کلی برای افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی و مبتلا به ضعف اعصاب و افسردگی، مصرف شربت زعفران با آب سرد در طی روز و نوشیدن دمنوش به لیمو به همراه زرفون به مقدار دوبار در روز را توصیه کرد.

درمان آدم عصبی

اقدامی که اطرافیان می توانند در این مواقع انجام بدهند، این است که این احساس اینکه ما تو را دوست داریم و به تو اهمیت می دهیم را به فرد عصبی انتقال دهند،یعنی باید بگویند که ما متعلق تو هستیم و تو متعلق به ما و فقط متلق به خودت نیستی.چهارم:حرمت نگاه داشتن در کاهش عصبانیت فرد عصبی بسیار موثر است، فرد عصبی را نه تنها نباید مسخره کرد، بلکه باید به او احترام بگذاریم.یعنی عواملی که بسیار در مسلط بودن و کنترل اعصاب فرد مورد نظر ما
موثر است این است که احساس کند آن حرمتی که باید به او گذاشته شود، گذاشته نمی شود.مثلا اگر دیر به قرارتان با این فرد برسید او فکر می کند که برای او احترام قائل نبودید و زمان او به هدر رفته است بنابراین ناراحت می شود و می گوید: شما به من بی احترامی کردید و حرمت من را زیر سوال بردید.حرمت گذاری و احترام گذاشتن به فرد عصبی توسط اطرافیان بسیار مهم است.و اما پنجم:دیدن توانایی ها و استعدادهای طرف مقابلمان است.اگر استعدادها و توانایی های طرف مقابلمان را ببینیم، یعنی اگر کوچکترین نکته ای که دارد را ابراز کنید، برای فرد عصبی خیلی مهم است و او را خوشحال می کنیم، مثلا بگویید این نوع لبخند و یا این لباس چقدر بهتان می آید و با دیدن توانایی های فرد عصبی باعث شور و شوق او شده و او را برای زندگی با شور تشویق کرده اید.

برخورد با افراد عصبی

اگر دوست یا یکی از اعضای خانواده‌تان رفتاری عصبی دارد، قبل از هر چیز باید ناراحتی‌های روحی آنها را بپذیرید و قبول کنید رفتارهایشان غیرعادی و ناهنجار است و باید نحوه برخورد مناسب با این افراد را بیاموزید تا بتوانید در رفع مشکل، آنها را کمک کنید.

در حقیقت، این اولین گام در کمک به فرد عصبی است. گام بعدی این است که آنها را تشویق کنید تا باورهای غلط و تصورات اشتباه درخصوص خود را دور ریخته و به وجود و شخصیت خود احترام بگذارد. آنها باید متوجه شوند برخی عقاید و حتی اصولشان اشتباه و غیرمنطقی است و باید آنها را اصلاح کنند. از آنجا که این افراد نمی‌پذیرند دچار مشکل هستند، باید ابتدا آنها را به وجود چنین مشکلی متقاعد کرده و سپس در رفع آن به آنها کمک کنید و تحت هیچ شرایطی آنها را تنها نگذارید.

هرگاه رفتار مثبت و مناسبی از آنها دیدید با ترفندهای زیرکانه آنها را تائید کنید و کارهای مثبتشان را در نظرشان بیاورید.

در برخورد با آنها مراقب باشید موجب دلخوری‌شان نشوید. به این منظور که به صحبت‌هایشان خوب گوش کنید و اجازه دهید احساسات‌شان را بدون نگرانی از سرزنش شدن ابراز کنند. با این رفتار شما، آنها متوجه می‌شوند مورد احترام دیگران هستند؛ بنابراین خودشان نیز برای وجود خود ارزش قائل می‌شوند و اندکی رفتارهای بیمارگونه‌شان را کنار می‌گذارند.

مراقب باشید تحت هیچ شرایطی از آنها انتقاد نکنید. واقعیت این است که آنها به دلیل حساسیت زیادی که دارند با انتقاد به صورت نادرستی برخورد می‌کنند و علاوه بر این‌که به احساسات کسی که از او انتقاد کرده صدمه می‌زنند، وجود خود را نیز بی‌ارزش تلقی می‌کنند و رفتارشان بیش از پیش بد می‌شود.

افراد عصبی معمولا بعد از هر برخورد تند و بد با دیگران احساس شرمندگی و گناه می‌کنند و این احساس در وجود آنها دائمی خواهد شد بنابراین به آنها کمک کنید این احساس آزاردهنده در وجودشان را از میان بردارند.

درمان دارویی افراد عصبی

شربت بیدمشک برای آرامش شوهر

اگر همسرتان بعد از یک روز سخت کاری به منزل برگشته و اعصاب هیچ کاری را ندارد و حتی دوست ندارد کمی با شما گفت وگو کند، یک لیوان از شربت عرق بیدمشک خنک برای او آماده کنید. عرق بیدمشک در صورتی که خنک سرو شود، استرس ها و تنش ها را بسرعت دور می کند. نوشیدن عرق بیدمشک نه تنها مقوی قلب و تنظیم کننده تپش قلب و جریان گردش خون است ،بلکه می تواند بسادگی آرامش را به همسرتان هدیه کند. پس دست به کار شوید تا دیر نشده عرق بیدمشک را تهیه کنید. نوشیدن روزانه یک لیوان از عرق گیاهی بیدمشک که از ترکیب نصف لیوان عرق بیدمشک و نصف لیوان آب خنک تهیه شده باشد، می تواند شوهر خسته و عصبانی را به یک شوهر آرام، صبور و ایده آل تبدیل کند.

زنان عصبی

یک زن وقتی عصبانی می شود که توقع های او به واقعیت نمی پیوندند و عملی نمی شوند. برای این اوضاع معمولا سه دلیل وجود دارد:

شما انتظارات همسرتان از خودتان را کاملا بیان کرده اید اما او سعی دارد که رابطه تان را قوی تر کند و به مرحله ای جدید ببرد. این قوی تر کردن رابطه با توقعات جدید همراه است و چون شما این توقعات را عملی نمی کنید، زن عصبانی می شود.
شما انتظارات همسرتان از خودتان را به درستی بیان نکرده اید و او را گیج و عصبانی کرده اید. او به این دلیل عصبانی است که فکر می کند او شخصا باید توقع ها را تعیین می کرد اما شما حتی به توقع های جدید او توجه نمی کنید.
شما انتظارات همسرتان از خودتان را کاملا بیان کرده اید اما در عملی کردن آن ها ناموفق بودید.

دختر عصبی

گاهی اوقات برخی رفتار ها در زندگی زناشویی باعث ناراحتی و عصبی شدن طرف مقابل می شود و این اصلا خوب نیست.

بیشتر زنان درباره مرد ایده آل خود خیال بافی می کنند اما باید بدانند که حتی یک مرد ایده آل هم کم و کاستی هایی دارد. من با رجوع به خانم ها و پرس و جو از آنها به این نتیجه رسیدم که تقریبا تمام مردها عاداتی مشابه و آزاردهنده دارند. اگر فکر می کنید که به سادگی می توانید رفتار مرد مورد علاقه خود را تغییر دهید، سخت در اشتباه اید. شاید بارها در اینترنت به دنبال روشی برای خلاصی از عادات بد شریک زندگی تان گشته اید، اما من به شما پیشنهاد می کنم واقعیت را بپذیرید زیرا بی تفاوتی و بی توجهی جزو طبیعت رفتار مردها است.

زنان زیرک می دانند که گاهی باید چشم های خود را روی عادت بد همسرشان ببندند و اگر رفتاری که از او می بینند واقعا آزار دهنده است، با گفتگو آن را حل کنند. اما اگر واقعا شریک زندگی تان را دوست دارید، از نقد و سرزنش کردن او بپرهیزید. این راه به شما در برقراری رابطه ای مستحکم کمک خواهد کرد. اگر به دنبال رابطه خوب و با دوام هستید، بر صبر و دانایی خود بیافزایید.

درمان عصبی بودن

۱ آموزش قاطعیت

این تکنیک که برای افزایش مهارت‏هاى بین فردی طراحى شده، عبارت است از آموزش چگونگی ابراز عقیده، احساس‌ و افکار به صورت مناسب.

آموزش قاطعیت در پیوستار وسیعى از مشکل‌های مربوط به روابط بین‏شخصى مثل اختلاف‏هاى زناشویى، افسردگى، اختلالات جنسى، رفتارهاى پرخاشگرانه و مورد سوءاستفاده قرار گرفتن، کاربرد دارد.

۲ تکنیک حل مساله

حل مساله، یک تکنیک درمانی روان‌‏شناختى است که مراجعه‌‌کننده از طریق آن یاد مى‏گیرد از مجموعه آگاهى‏ها، دانش و منابع موجودى که در اختیار دارد، براى حل مساله یا مشکلى که با آن مواجه است، استفاده‌کند.

روان‌‏شناسان معتقدند نداشتن مهارت حل مساله مى‏تواند ‏ اختلال‏هاى گوناگون روان‏شناختى (مثل افسردگى و اضطراب) یا مشکل‌هایی در ازدواج و تربیت فرزند ایجاد کند.

۳ آموزش خودآموزى

مراجعان با آموختن این روش می‌توانند رفتارهاى نادرست خود را بشناسند و با ترک آنها، رفتارهاى مناسبی را جایگزین کنند. معمولا در این روش، درمانگر الگوى مراجعه‌کننده مى‏شود و رفتارهاى سالم را نمایش می‌دهد.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

مطالب مرتبط:

خصوصیات یک مرد خوب برای ازدواج

درمان مرد عصبی

ازدواج با مرد بداخلاق



درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.