no-img
نوین اطلس

عشق یا پول


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عشق یا پول
امتیاز 2.50 ( 2 رای )
zip
مهر ۳۰, ۱۳۹۷

عشق یا پول


آیا پول می‌تواند برای ما عشق به همراه داشته باشد؟ عشق در زندگی مهمتره یا پول؟ به نظر می‌رسد که این سوالات پاسخ مشخصی ندارند. امروزه بیشتر عشق ها بخاطر پول است و بی پولی می تواند عشق را از میان بردارد. اما از طرفی افرادی را می بینیم که به خاطر عشقشان از همه چیز می گذرند.

اگر شما فردی هستید که عشقتان را به خاطر بی پولی از دست دادید به شما توصیه می شود حتما از او دل بکنید. عشقی که به خاطر پول از بین برود باید فراموش شود. چگونه؟ راه حل آن را نوین اطلس در این مطلب به شما ارائه می دهد.

خیلی ها علاوه بر پول دنبال زیبایی هم هستند. آن ها اخلاق را کاملا نادیده می گیرند و فقط به مسائل ظاهری و مالی توجه می کنند. شما جزو کدام دسته هستید؟ اخلاق را انتخاب می کنید یا پول و زیبایی را؟

عشق مهمتره یا پول

شک نکنید که عشق مهم تر از پول است چون اگر عشق وجود داشته و دو طرف همدیگرو دوست داشته باشند با کمترین امکانات می توانند با هم زندگی کنند و کنار بیایند و زندگی شان را دو نفره بسازند و از لحظات باهم بودن لذت ببرند. اگر عشق وجود داشته باشد می توان به پول رسید و ثروتمند شد اما پولی که عشق همراه آن نباشد اگر از دست برود هیچ وقت دوباره به دست نخواهد آمد. پول خوب است ولی نه به تنهایی، باید نگاه کنید ببینید کسی که دوستش دارید می تواند پول هم در بیاورد و رفاه شما را فراهم کند یا نه چون سختی زیاد هم عشق رو از یاد آدم می برد.

عشق بخاطر پول

پول برآورده کننده همه ی نیازهای زن و شوهری نیست، ولو اینکه بیشتر عشق ها هم توخالی بوده و فقط به خاطر پول است. وقتی شما و همسرتان زیر یک سقف می روید، چیزهای دیگری هم برایتان مهم می شوند. چیزهای زیادی هستند که از پول مهم ترند. چیزهایی مثل احترام متقابل، داشتن اهداف مشترک، تلاش برای سازگار شدن با خصوصیات اخلاقی همدیگر و سازگاری با لازمه های زندگی مشترک.

برای اینکه بفهمیم جایگاه عشق در زندگی مشترک کجاست و این عشق بخاطر پول نیست باید به مواردی که لازم است قبل از ازدواج و همینطور بعد از ازدواج به آن ها اهمیت داده شود توجه کنیم. برای ازدواج کردن شروطی به غیر از پول لازم است:

۱. داشتن دلایل درست برای ازدواج
۲. تشابه داشتن در ویژگی هایی مانند سطح خانواده، طرز فکر، باورهای مذهبی، تحصیلات و…
۳. هدفمندی، تعهد و مسئولیت پذیری
۴. سلامت روانی

عشق و بی پولی

تصور کنید همسر شما همین امروز به خانه می آید و می گوید که شغلش را از دست داده است؛ چه واکنشی نشان می دهید؟ اول از همه باید بدانید که بیکاری و بی پولی ممکن است برای هر شخصی در هر مرحله از زندگی اش پیش بیاید و حتی ممکن است روی زندگی مشترک شما هم سایه بیفکند. بیکاری و بی پولی موضوعی است که می تواند در زندگی مشترک تاثیر مخربی داشته باشد یا اینکه بدون هیچ اثر جانبی از کنارتان عبور کند.

با این وجود گاهی اوقات بیکاری می تواند اثرات روانشناسی ناخوشایندی بر جای بگذارد و به بروز بیماری های روانی ازجمله افسردگی منجر شود؛ پس اگر می بینید که همسرتان در آستانه اخراج شدن از محل کارش قرار دارد یا به تازگی شغلش را از دست داده و بی پول است، با او حرف بزنید و با او در ارتباط باشید. به هیچ عنوان او را سرزنش نکنید و بدانید این حال بد مقطعی است و می گذرد. عشق شما از پس آن برخواهد آمد.

چگونه از عشق خود دل بکنیم

همه یادگاری های رابطه قبلی تان را از خود دور کنید .فراموش کردن یک فردم عشوق، مستلزم این است که در آینده زندگی کنید، نه در گذشته! پس چگونه معشوق گذشته خود را به راحتی فراموش کنید و از او دل بکنید؟

۱- به واقعیت وجودی او فکر کنید؛ به جای فکر کردن به خاطرات زیبایی که با هم داشتید و لحظات خوبی که با معشوق خود سپری کردید، به همه آن چیزهایی فکر کنید که در طی این مدت، شما را رنج می داد و مکدرتان می کرد. حالا دیگر وقت آن رسیده که خیالپردازی را کنار بگذارید و واقع بین باشید؛ پرده رؤیا را کنار بزنید و به چهره واقعی مردی نگاه کنید که این همه سال شما را فریب داده است.

۲- بپذیرید و درک کنید که رابطه ای که بر اساس عشق حقیقی، صمیمیت، صداقت و تعهد بنا نشده باشد، رابطه سالمی نیست و دیر یا زود، از هم می پاشد؛ بنابراین در برابر وسوسه برگشتن و از سر گرفتن رابطه، قاطعانه مقاومت کنید.

۳- خودتان را باور داشته باشید. همه آدم های دنیا در یک نفر خلاصه نشه است؛ هر چند شما در عشق شکست خورده اید اما هنوز مردان شایسته ای زیادی هستند که ممکن است در مسیر زندگی شما قرار بگیرند و خواهان ازدواج با شما باشند.

۴- فراموش کردن به این معنی نیست که طرف مقابل را در ذهن و خاطره و یادتان به ناگهان نابود کنید؛ فراموش کردن حقیقی به این معناست که باید به جای او، به فکر خودتان باشید.معشوق

اخلاق یا زیبایی

شاید برایتان سوال شود حد زیبایی چقدر است؟ باید بگوییم نمی توان نسخه کلی و واحدی ارائه داد تا به درد همه بخورد اما حداقل زیبایی یعنی حداقل مطلوب بودن. بدیهی است که هر چه زیبایی بیشتر باشد طرف مقابل بیشتر به دلتان می نشیند اما قرار نیست با ملکه یا شاهزاده ی زیبایی دنیا ازدواج کنید. شما هم حتما کاملا ایده آل نیستید. پس نخواهید که همسرتان از هر لحاظ زیبا و بی نقص باشد. همین قدر که به او تمایل داشته باشید، از دیدن او، حرف زدن با او و رابطه زناشویی با او بدتان نیاد کافیست.

در ازدواج آنقدر که چهره مهم است اخلاق هم اهمیت دارد. ازدواج تنها رابطه ای است که در آن جسم هم دخیل است بنابراین باید جسم طرف مقابل مطلوب شما باشد. شما قرار نیست با کسی همکار، همخانه یا دوست شوید که قیافه اش برایتان کم اهمیت باشد. چهره همسر شما یعنی چیزی که با آن همیشه مواجهید و باید تداعی گر عشق تان باشد.

مطالب مرتبط:

نقش پول در ازدواج

دعای پول دادن شوهر به زن

آیا عشق بی قید و شرط وجود دارد

مشاوره آنلاین ازدواج



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1735 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.