no-img
نوین اطلس

آیا عشق بی قید و شرط وجود دارد


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

آیا عشق بی قید و شرط وجود دارد
zip
اسفند ۲, ۱۳۹۴

آیا عشق بی قید و شرط وجود دارد


بسیاری ممکن است این سوال را بپرسند.

عشق بی قید و شرط عشقی است که فردی نسبت به فرد دیگری دارد و دلیل آن تنها خود آن شخص است نه ویژگی ها یا چیز هایی که دارد. البته سرمایه ها، ماشین و پول می تواند دلیل عاشق شدن باشد که در این صورت نمی توان نام آن را عشق بی قید و شرط گذاشت.

از نقطه نظر روانشناسی، عشق بی قید و شرط واقعا نادر است و تقریبا می توان گفت وجود ندارد. در مطلبی با عنوان روانشناسی عشق توضیح دادم که دلیل عاشق شدن افراد این است که به دنبال جبران نیاز های ارضاء نشده شان هستند ( بدون اینکه خود متوجه این موضوع باشند).

مردی با پوست تیره ممکن است عاشق دختری با پوست روشن شود و دختری که اعتماد به نفس کمی دارد ممکن است به پسری جذب شود که با اعتماد به نفس می باشد. در واقع این جبران کردن باعث ایجاد عشقی با دلیل و تحت شرطی خاص می شود. حال، به سوال اصلی باز می گردیم، آیا عشق بی قیدو شرط وجود دارد.

برای شناخت عشق بی قید و شرط اول باید عشق با قید و شرط را درک کنید.

تصور کنید یک پسر هیچوقت نمی تواند به درستی با دختران صحبت کند و در نتیجه فکر می کند که مورد قبول دیگران نیست.

وقتی آن پسر بزرگتر می شود به احتمال زیاد به اولین زنی علاقه مند می شود که او را باور داشته باشد و این تصور را در وی ایجاد کند که با ارزش است. این یک مثال عالی در مورد عشق با قید و شرط است که نشان می دهد چگونه نیاز های ارضاء نشده که در دوران کودکی ایجاد شده اند می توانند بر انتخابات دوران بزرگسالی تاثیر بگذارند.

به همین دلیل است که بسیار از روانشناسان عقیده دارند عشق بی قید و شرط وجود ندارد. در واقع اگر نیاز ارضا نشده ای وجود نداشته باشد یا اگر نخواهید چیزی را جبران کنید پس ممکن نیست هرگز عاشق شوید.

تردید در عشق بی قید و شرط.

کسانی که به عشق بی قید و شرط اعتقاد دارند مثال کودکی را می زنند که عاشق والدینش است و یا والدینی که کودشان هستند اما وقتی این ادعا را به درستی بررسی کنیم متوجه می شویم که بعضی افراد از والدینشان به خاطر رفتار بدی که با آنها داشته اند متنفر هستند.

تقریبا غیر ممکن است کودکی که توسط پدر و مادرش آزار دیده است به آنها بی قید و شرط عشق بورزد. این موضوع نشان می دهد حتی شرایطی که به ظاهر عشق بی قید و شرط هستند در واقع کاملا با قید و شرط هستند و مشخص می کند که چرا وابسته می شویم.

کودک به مادرش نیاز دارد که بتواند زنده بماند و به همین دلیل عاشقش است. مادر عاشق پسرش است چون به او تعلق دارد و پسرش است.

در این مطلب سعی کردم بگویم عشق بی قید و شرط وجود ندارد اما تنها چیزی را گفتم که روانشناسان امروز کشف کرده اند.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه دیگران را تحت تاثیر قرار دهیم؟

می خواهم تکنیک های بیشتری در مورد عاشق کردن بدانم

می خواهم در مورد جذب کردن دیگران بدانم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

عشق یا پول

دلایل وابستگی چیست ( چرا وابسته می شویم)

می خواهم در مورد شناخت شخصیت دیگران بدانم

معرفی کتاب

1555 - Copy



موضوعات :
روانشناسی عشق
برچسب‌ها :
,

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.