no-img
نوین اطلس

ارتباط درست با خانواده همسر


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

ارتباط درست با خانواده همسر
zip
مهر ۲۷, ۱۳۹۷

ارتباط درست با خانواده همسر


خانواده همسر شما بخشی مهم از زندگی‌ او هستند و همین قضیه باعث می‌شود بخش مهمی از زندگی شما نیز باشند. هیچ‌کس ادعا نمی‌کند حفظ تعادل بین نیازهای خود و دیگران ساده است، مخصوصا نیازهای خود و یک خانواده، اما ایجاد هماهنگی در خانواده، هم شدنی است و هم واقعا ارزش تلاش را دارد.

به همین منظور نوین اطلس در این مطلب رازهای ارتباط با خانواده شوهر را برای شما شرح می دهد و توضیح می دهیم به چه نحوه ای با خانواده ی همسرتان برخورد کنید که هم حد و حدود رابطه ها حفظ شود و هم روابط خوبی را در کنار هم داشته باشید. در واقع همه ی این موارد به سیاست های زنانه در مقابل خانواده شوهر بر می گردد که باید آن ها را یاد بگیرید. در مورد رابطه ی داماد با خانواده ی همسر نیز صحبت خواهیم کرد.

رازهای ارتباط با خانواده شوهر

من با این گفته که پدر و مادر همسرمان را مثل پدر و مادر خودمان بدانیم موافق نیستم. اگر پدر و مادر همسرمان را فقط پدر و مادرعزیز همسر عزیزمان بدانیم مسئله خیلی راحت‌ترمی‌شود. این موضوع را از همان اول در خودمان حل کنیم که همان احساس و احترامی که من نسبت به پدر و مادر خودم دارم همسرم نیز نسبت به پدر و مادر خودش دارد و هیچ‌وقت به دنبال تغییر این احساس نباشیم چراکه جز آسیب زدن به همسرمان، فایده دیگری ندارد. اگر این مسئله را بپذیریم و در ارتباطات با مسائل پیش آمده لحاظ کنیم خیلی از مشکلات اصلا به وجود نمی‌آید. مسئله بعدی نیز حفظ استقلال و تمامیت خانواده نوپای خودمان است. خیلی از مشکلاتی که بین فرد و خانواده همسرش پیش می‌آید به دلیل رعایت نکردن این حریم است.

یکی از رازهای ارتباط با خانواده شوهرکنترل رفت و آمد ها می باشد. اما چگونه رفت و آمدها را کنترل کنیم؟

این موضوع به توافق شما با همسرتان بستگی دارد،مثلا اگر هردوی شما افراد برونگرا یا درونگرایی هستید به راحتی می‌توانید در مورد تعداد و زمان رفت‌وآمدها به تفاهم برسید.مشکل زمانی است که یکی از زوج‌ها درونگرا و دیگری برونگراست که در این مورد هم با شناخت شخصیت و علایق طرف مقابل به جای قضاوت و تحمیل نظرمان می‌توانیم به نظر مشترکی دست پیدا کنیم.پس در این مورد خود دو نفر تصمیم می‌گیرند.

چگونه با دخالت خانواده همسر مقابله کنیم؟

اول خونسردی خود را حفظ کنید.آدم عصبانی نه تنها خوب به مسئله پیش آمده فکر نمی‌کند بلکه باعث می‌شود اطرافیان نیز در مورد گفته‌های او شک کنند. بعد به آنها بگویید در مورد گفته یا پیشنهاد آنها فکر خواهید کرد، اگر موضوع اینجا تمام نشد و آنها در این خصوص پافشاری کردند به آنها یادآوری کنید که شما و همسرتان در زمان مناسب با هم همفکری کرده و تصمیم خواهید گرفت.در مواردی که آنها به حریم شما احترام نگذاشته و خواهان تاثیرگذاری بیشتری در زندگی و تصمیمات شما هستند باید صریحا این موضوع را به آنها یادآوری کنید که این موضوع را در زمان مناسب و با همسرتان بررسی خواهید کرد.

حد و حدود رابطه با خانواده شوهر

اشتباه بعضی از زنان این است که در ابتدا با حسن نیت، اما عجولانه و بدون شناخت کامل و کافی، وارد یک رابطه صمیمانه با خانواده ی شوهر می شوند و حد و حدود ها را رعایت نمی کنند و خیلی هم برای این صمیمیت تلاش می­ کنند، اما بعد‌ها به دلیل حساسیت­‌های فراوانی که به لحاظ عاطفی بین مادرشوهر، شوهر و همسر ممکن است به وجود آید یا به دلیل اختلافات فرهنگی و سلیقه­‌ای و یا هر چیز دیگر، به یک­باره دلسرد شده و عقب می ­کشند. در مقابل، اشتباه برخی دیگر این است که با پیش داوری‌های منفی در مورد رابطه با خانواده شوهر، همواره با نوعی سیاست و تکبر، به بهانه­‌های مختلف سعی در گریز از معاشرت با خانواده همسر دارند. در هر دو صورت این نوع رفتار‌ها شامل بد معاشرتی و سوء معاشرت با خانواده همسر است و نتایج تلخ خود را همواره شامل حال زوجین و همه اعضای خانواده می ­کند.

بهترین نوع رابطه، رابطه ­ای آهسته و پیوسته است. سعی کنید همواره، احترام و رعایت حقوق یکدیگر را اصل قرار دهید و به اصطلاح نه آب بیاورید و نه کوزه بشکنید. البته گفتنی است که به هیچ وجه این وضعیت، شامل حال همسرتان نیست و او هر چه در خدمت والدین خود باشد حتی اگر هر روز هم با ایشان دیدار و ملاقات کند، خوب و از جوانمردی است.

نحوه برخورد با خانواده همسر

خواهر شوهر مثل خواهر است

در وهله اول برای اکثر عروس ها برقراری ارتباط صمیمانه با خانواده همسر به خصوص خواهر شوهر و مادرشوهر کمی سخت است اما با ترفندهایی این رابطه به راحتی قابل کنترل است.

یکی از مهمترین نکات در روابط عروس و خواهر شوهر، هنگام بروز مشکل است که به هیچ وجه نباید همسرمان را در این قضیه دخالت دهیم و بهترین راه این است که خیلی محترمانه و دوستانه مشکلاتمان را خودمان حل کنیم.

نکته ی دیگر این است که در روابطتان بیش از اندازه صمیمی و یا خشک برخورد نکنید چرا که بیش از اندازه صمیمی شدن ممکن است حمل بر خود شیرینی و مهربانی ساختگی شود و سرد رفتار کردن هم باعث بروز بسیاری از مشکلات و کدورت ها در آینده خواهد شد پس چه بهتر که برای داشتن یک رابطه سالم ، تعادل را برقرار کنیم و یک رابطه دوستانه شکل دهیم.

این را بدانید که هر چقدر به خانواده همسرتان احترام بگذارید و رابطه گرمتری با آنها داشته باشید بیشتر مورد احترام قرار می‌گیرید و این یک اصل است که احترام، احترام می آورد و همچنین هر چقدر شما با خانواده و خواهر شوهرتان رابطه صمیمانه‌تری داشته باشید باعث می شود در روابط شما و همسرتان هم تاثیر بگذارد و با تعریف و تمجیدهای خانواده همسرتان از شما ،روز به روز عشق همسرتان به شما هم بیشتر می شود.

با مادر شوهرتان مهربان باشید!

خیلی کم پیش می آید دختری در طول روز با مادرش درد و دل نکند در واقع دختر سنگ صبور مادرش است و درد و دلهایش را با مادرش در میان می گذارد و به نوعی گاهی مشاور مادرش می شود لذا خواهر شوهر به عنوان یک فرد کلیدی در خانواده همسر تاثیر بی نظیری در روابط عروس با مادر شوهر، پدر و برادر شوهر خواهد داشت.

خواهر شوهرها نباید بین عروس های خانواده تبعیض قائل شوند و حتی در مقابل عروس از عروس های دیگر تعریف و تمجید کنند .

سیاست زنانه در مقابل خانواده شوهر

ازدواج و خانواده همسر
در تمام دنیا بستگان می‌توانند خوشی و آسایش زن و شوهرها را به خطر بیندازند. دل‌کندن از بچه‌ها برای بعضی از پدر و مادرها سخت است. در نتیجه در زندگی زناشویی فرزندشان دخالت می‌کنند. مشکل زن و شوهر با بستگان، از همان ابتدای ازدواج شروع می‌شود و گاهی اوقات با مرگ آن‌ها خاتمه می‌یابد. دخالت بستگان می‌تواند زن و شوهر را از یکدیگر ناراضی کند.

البته در این مواقع مشاوران به زن و شوهرها توصیه می‌کنند که باید جلوی مداخله والدین و بستگان را بگیرند. اگر می‌خواهند آرامش زندگی زناشویی خود را حفظ کنند، باید حق تقدم را به نیازهای همسرشان بدهند، نه به نیازهای والدین‌شان؛ چون وقتی زن و شوهر رضایت یکدیگر را در اولویت اول قرار می‌دهند، تقریباً امکان دخالت اطرافیان غیر‌ممکن می‌شود.

خانم‌هایی که با خانواده همسر مشکل دارند
یادتان باشد که شما تنها با شوهرتان ازدواج نکرده‌اید، بلکه با فامیل او هم سروکار دارید. کنارآمدن و مواجه‌شدن با خویشاوندان سببی باید به عنوان یکی از اصول اساسی و مهم زندگی مشترک شناخته‌ شود. صرف‌نظر از این‌که شما چقدر دوستانه رفتار می‌کنید و یا چقدر آدم خوبی هستید، باید بدانید که ممکن‌است فامیل شوهرتان با شما رفتار مناسبی نداشته ‌باشد و یا با دخالت‌ها و سبک‌رفتاری خاص‌شان باعث ناراحتی کدورت دائمی شما شوند.

در هر حال مشکل شما با خانواده همسرتان هر چه که باشد، مهم نیست؛ مهم این‌است که شما بر اساس انتخابی که داشته‌اید، خانواده همسرتان این افراد هستند و شما برای این‌که زندگی شاد، عاشقانه و راحتی داشته‌ باشید، باید با خانواده همسرتان هم ارتباطی آرام و مسالمت‌آمیز برقرار کنید.( نگاه کنید به سیاست رفتار با خانواده شوهر)

این سیاست به نفع هر دو طرف خواهد‌ بود. برای این منظور:

– یکی از سیاست زنانه در مقابل خانواده شوهر این است در صورت نیاز، خودتان را تخلیه کنید. احساساتتان را درون‌تان نگه‌ ندارید. درباره آن‌چه احساس می‌کنید و ناراحت‌تان می‌کند، با یک فرد امین و قابل اعتماد (ترجیحاً یک مشاور و یا یک دوست بسیار امین) حرف بزنید. این تخلیه هیجانی به شما کمک می‌کند تا با برخی از هیجانات و مشکلات کنار بیایید و احساس تنش و فشار نکنید.

– حمایت شوهرتان را به دست‌آورید. با او درباره این‌که خانواده و اقوام او چه احساسی در شما به‌وجود می‌آورند، حرف بزنید. از او بپرسید به نظرش شما باید چطور با این موضوع مواجهه‌ شوید؟ ممکن‌است بتوانید روی یک لغت رمزی یا یک علامت خاص به توافق برسید که وقتی اقوام شوهرتان باعث ناراحتی و کدورت‌تان شدند، بتوانید فضا را بیشتر کنترل کرده و به نوعی جو را عوض کنید و اگر این مهم حاصل نشد، همسرتان بهانه‌ای پیدا کند و آن‌جا را ترک کنید.

رابطه داماد با خانواده همسر

از قدیم الایام رفتار و تنظیم روابط داماد با خانواده زن یکی از دغدغه های اصلی زن و شوهرهای جوان بوده و هنوز هم هست . به هر حال بعد از ازدواج با کمی صبر و تحمل و دوراندیشی می توان به یک رابطه خوب و درست با خانواده همسر رسید . رعایت موارد زیر می تواند یک رابطه ی خوب بین آقای داماد و خانواده ی همسرش برقرار کند:

۱.‌ سعی کنید تا حد امکان در حضور خانواده ی همسر خود عصبانی نشوید. با رعایت ادب، نظرتان را در مورد موضوع مورد بحث اعلام کنید، اما صدای‌تان را بلند نکنید. پیش از آنکه کار به جاهای باریک برسد، با ادب و فروتنی بحث را خاتمه دهید.

‌۲. هیچ وقت رابطه همسرتان را با خانواده‌اش زیر سؤال نبرید زیرا این کار تاثیر بدی روی رابطه شما و همسرتان می‌گذارد. تلاش کنید بیشتر درباره خانواده ی همسر، علاقه‌مندی‌هایش و خلق و خویش بدانید.

‌۳. با پیشنهادات خانواده همسر در حضور آن ها، موافقت کنید ولی اعلام کنید که تصمیم‌تان را بعد اعلام خواهید کرد. سپس در تنهایی نظر واقعی خود را به همسرتان بگویید و باهم تصمیم نهایی را بگیرید و توسط او تصمیم خود را به خانواده‌اش اعلام کنید.

مطالب مرتبط:

برخورد با خانواده همسر در دوران عقد

وابستگی مرد به مادرش

سیاست رفتار با خانواده شوهر

خصوصیات یک مرد خوب برای ازدواج

سیاست های زنانه در برخورد با خانواده شوهر

آشنایی با سیاست های زنانه

سیاست های زنانه در دعوای زن و شوهری

تعبیر خواب مادر شوهر



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.