no-img
نوین اطلس

خصوصیات یک زن ایده آل


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

خصوصیات یک زن ایده آل
امتیاز 4.50 ( 2 رای )
zip
مهر ۲۵, ۱۳۹۷

خصوصیات یک زن ایده آل


بسیاری از ویژگی ها هستند که برای ازدواج لازم بوده و یک زن یا مرد ایده آل برای ازدواج باید آن ها را داشته باشد، این خصوصیات در خانم ها و آقایان نیز با هم تفاوت دارد. هرچند این ریسک وجود دارد که از روی احساس تصمیم بگیرید، اما اگر او همان زن ایده آل شما باشد که می خواهید، حتما متوجه خواهید شد.

جالب است بدانید فرهنگ می تواند ایده آل ها را تغییر دهد. خصوصیات یک زن ایده آل از نظر مردان ایرانی با خصوصیات یک زن ایده آل از نظر مردانی با فرهنگ مختلف متفاوت است. خیلی از مردان ایرانی ازدواج با یک دختر مذهبی را می پسندند و بهترین خصوصیات اخلاقی یک زن را در دین داری او می دانند. بنابراین شناخت دختر قبل از ازدواج بسیار مهم است. اگر می خواهید با ویژگی های یک دختر خوب آشنا شوید این مطلب از نوین اطلس با عنوان خصوصیات یک زن ایده آل را تا پایان دنبال کنید.

زن ایده آل از نظر مردان ایرانی

در مبحث خصوصیات یک زن ایده آل، اگر می خواهید دل مردتان را ببرید و به او ثابت کنید که زن زندگی ایده آلی برای او خواهید بود، باید نشان دهید که تکیه گاه محکمی برای او هستید. زن ایده آل از نظر مردان ایرانی خصوصیات زیر را دارد:

روحیه ی بلندپروازی داشته باشید

روحیه بلند پروازی برای مردان ایرانی جذابیت دارد. اگر شما به دنبال مردی هستید که تنها از شما حمایت کند، طوری که دیگر احتیاجی به کار کردن نداشته باشید یا این که قهرمانی بخواهید تا تمام مشکلات تان را حل کند، در این صورت نه تنها برای مردان ایرانی بلکه برای هیچ مردی جذاب نخواهید بود.

همیشه بهترین باشید

فرقی نمی کند که چند ماه یا چند سال مردتان را می شناسید، حتی اگر یک سال از رابطه تان گذشته باشد، نباید تنها به این دلیل که با او احساس راحتی می کنید، خودتان را رها کرده و دیگر مثل سابق به ظاهرتان نرسید. از نظر خصوصیات یک زن ایده آل شما باید همیشه بیشترین تلاش خود را کنید تا زیباتر از همیشه به نظر بیایید و بهترین خود باشید.

به او امنیت بدهید

اگر می خواهید دل مردتان را ببرید و به او ثابت کنید که شریک زندگی ایده آلی برای او خواهید بود و در واقع زن ایده آل از نظر مرد ایرانی باشید، باید نشان دهید که تکیه گاه محکمی برای او هستید، به این معنی که او همیشه می تواند روی شما حساب باز کند. رابطه عاطفی یک جاده دو طرفه و پر از فراز و فرود است.

تلاش برای رابطه

با تلاش کردن برای رابطه، به مرد زندگی خود نشان می دهید که این رابطه و ازدواج برای شما اهمیت دارد و همین موجب می شود که عشق تان به ازدواج با شما فکر کند. مسلما هر رابطه ای مشکلات خود را دارد، بنابراین اگر شما نشان دهید که در شرایط سخت به جای فرار کردن، می ایستید و تمام تلاش خود را می کنید تا رابطه تان به شکل سابق خود باز گردد، ثابت کرده اید که انتخاب خوبی برای یک زندگی مشترک نیز خواهید بود.

ویژگی های یک دختر خوب

دقت در انتخاب همسر و دختر خوب برای ازدواج یک امر ضروری است که احتمال موفقیت در ازدواج و خوشبختی را بالا می‌برد. در این بخش از مطلب خصوصیات یک زن ایده آل، برخی از خصوصیات و ویژگی های یک دختر خوب برای ازدواج را نام می بریم که به شما در شناخت و انتخاب صحیح هنگام ازدواج کمک می‌کند.(همچنین نگاه کنید به شخصیت یک مرد ایده آل)

۱- مهربان بودن: احساسات درونی مثبت که معمولا منجر به مهربانی می‌شود از خصوصیاتی است که برای بیشتر آقایان مورد توجه است. همدلی در همه افراد و نه فقط در زنان جذابیت خاص خود را دارد. مهربانی یک ابزار کاملا مفید در بیشتر روابط است که برای پایان اختلافات و تفاوت سلایق راه کار مناسبی به نظر می‌رسد.

۲- شوخ طبعی: لبخند یکی از نکات مثبت در چهره هر فرد است. زنانی که بتوانند در مواقع کاملا جدی و حتی مسائل کاری هم حس شوخ طبعی و لبخند زدن را حفظ کنند بی شک انرژی مثبت بیشتری اشاعه می‌دهند.

۳- مهارت‌های ارتباطی قوی: دانستن مهارت‌های ارتباطی از خصوصیات دختر خوب برای ازدواج است که یک زن می‌تواند به وسیله آن یک رابطه را استحکام بخشیده و یا آن را متلاشی کند. منصفانه فکر کردن و انتظارات صحیح از اطرافیان و مخاطب خود داشتن، می‌تواند یکی از مهارتهای ارتباطی باشد که منجر به یک امتیاز مثبت برای هر فرد شود. یک شریک زندگی خوب همچنین ارتباط و گفتگو با شما را در اولویت کارهای خود قرار می‌دهد.

۴- هماهنگی با شوهر: برای حفظ هر نظامی هماهنگی ضروری است. بنابراین چنانچه زن با شوهر هماهنگی نداشته باشد و از او تبعیت نکند، نظام خانواده به هم خواهد خورد. بدیهی است هماهنگی زن با شوهر در اموری است که خارج از منطق و وظیفه نباشد، و متقابلا شوهر نیز باید در این هماهنگی، مقابله به مثل نماید.

بهترین خصوصیات اخلاقی یک زن

در مبحث خصوصیات یک زن ایده آل، زیبایی ظاهر تنها خصوصیت بارز یک زن نیست، آنچه یک زن را زیبا و جذاب می کند، خصوصیات اخلاقی اوست. اما این خصوصیات کدامند؟ ما با زنان بسیاری در تماس ایم، اکثر آنها مهربان، دلسوز، احساساتی و مهمان نوازند اما آیا اینها برای کمال یک زن کافی است؟ اگر شما هم دوست دارید بدانید که بهترین و قویترین زنان چه ویژگی های بارزی دارند:

برای خودش ارزش قائل است

زنی که به خودش اهمیت دهد، به عنوان مثال به ظاهرش برسد، برای خودش پول خرج کند، به سلامتی اش اهمیت دهد و در یک کلمه مراقب خودش باشد، زنی است که دیگران نیز به او احترام می گذارند. این نوع از زنان افرادی قابل اعتماد، سخت کوش و دارای اعتماد به نفس بالایی هستند که دیگران نیز می توانند به آنها تکیه کنند.

از ظاهر خودش راضی است

همه ما نقص ها و ایرادهایی در درون خود و ظاهرمان داریم اما زنان قدرتمند خود را همانگونه که هستند دوست دارند و می پذیرند. آنها از این که خود را در آینه نگاه کنند، خجالت نمی کشند و برعکس به خودشان افتخار می کنند. در واقع آنها می دانند که آنچه در مورد ظاهرشان اهمیت دارند، تنها نظر خودشان است نه هیچکس دیگر، پس هیچگاه ناشکری نمی کنند و از زندگی خود نهایت لذت را می برند.

مستقل است

استقلال یکی از خصوصیات یک زن ایده آل است و زنان را جذاب نشان می دهد، به بیان دیگر زنان مستقل افرادی هستند که به دیگران احتیاجی ندارد. به عنوان مثال آنها برای برآوردن کردن نیازهای خود به دیگری تکیه نمی کنند و سعی می کنند که خود از پس زندگی شان بر آیند. بنابراین یک زن مستقل نه برای برآورده کردن نیازهای مالی، جسمی یا روحی، برای تنها به عنوان یک همراه، رابطه عاطفی خود را آغاز می کنند. در واقع آنها شانه های خوبی برای تکیه کردن خواهند بود.

مغرور نیست

یکی از خصوصیات زنان ایده آل این است که آنها به هیچ وجه مغرور و از خود راضی نیستند، بلکه برعکس آنها همان قدر که برای خود ارزش قائل اند برای دیگران نیز هستند. آنها دیگران را دوست دارند، با آنها صادق اند و به آنها احترام می گذارند، بنابراین با همه خصوصیات اخلاقی خوبی که دارند، نشانه ای از خودشیفتگی در این نوع زنان یافت نمی شود.( همچنین نگاه کنید به خصوصیات یک مرد خوب برای ازدواج)

شناخت دختر قبل از ازدواج

اولین راه شناخت دختر قبل از ازدواج و پی بردن به خصوصیات یک زن ایده آل، مشاهده است. مشاهده با هدف شناخت، یک پژوهش و ارزیابی دقیق است. مشاهده، «دیدن» نیست؛ «نگاه کردن» است. در نگاه کردن -که ارادی است- دقت و توجه وجود دارد.

دومین راه شناخت دختر قبل از ازدواج، گفت و گو می باشد. گفتگو می تواند به گفتگوی اولیه والدین با روش سنتی اما دقیق و همراه با مشاهده‌ سازمان یافته شروع شود و پس از کسب اطلاعات اولیه، گفتگوی دختر و پسر در یک اتاق آرام و امن بدون رفت ‌و آمد انجام شود. «این گفتگو و مصاحبه باید معطوف به شناخت گوهر وجود و ماهیت هرکدام از طرفین باشد و نه طرح سوالات سطحی که ریشه در احساسات فرد دارد.

سومین راه شناخت دختران قبل از ازدواج، تحقیق است.  در انتخاب همسر اگر تحقیق مهمترین روش برای تشخیص ملاک ها و معیارها نباشد، یکی از مهم ترین روش ها برای تشخیص و تایید فرد مناسب است. «تقریباً ۵۰ درصد یک شناخت منطقی از طریق تحقیق به دست می آید.»(نگاه کنید به روانشناسی زن عاشق)

ازدواج با دختر مذهبی

در مبحث خصوصیات یک زن ایده آل، دختر چادرى و مذهبی واقعى ذاتا شوهر دوست است. در حالى که بسیارى از دخترهاى غیر چادرى در درون خود نوعى احساس رقابت جنس مرد و زن را دارند. تفکرات فمینیستى، برترى جنس مؤنث نسبت به مذکر، مقایسه مردهاى دیگر با شوهر خود، فکر کردن دائم راجع به اینکه مردا همه سر و ته یک کرباسند و از این جنس تفکرات مرد گریزانه در دختران چادرى بسیار کمرنگ و در دختران غیر چادرى بسیار پررنگ است.

حس گذشت و فداکارى در دختران چادرى در مشکلات نسبت به شوهر خود یک حس ذاتى در دختران است که در بسیارى از دختران غیر چادرى جاى خود را به حس طلب کارى و خودخواهى داده است. بسیارى از دختران غیر چادرى در هنگام ازدواج تفکرات منفى در مورد اذیت کردن همدیگر دارند و بیشتر به منافع و خواسته هاى خودشان فکر مى کنند.

دو نوع کاملا متضاد به اصطلاح زن ذلیلى وجود دارد! تسلط و سوار شدن یک زن خودخواه بر گردن یک مرد که اکثرا در دختران غیر چادرى دیده مى شود و زن ذلیلى ناشى از عشق فراوان مرد به همسر فداکار و پاک خود که اگر مرد واقعا قدر همسر خوب خود را بداند در دختران چادرى دیده مى شود!

شغل و موفقیت همه چیز زندگى یک دختر چادرى نیست! در موارد زیادى اخیرا حتى دیده مى شود بسیارى از دختران غیر چادرى از شوهران خود به عنوان نردبام ترقى خود استفاده مى کنند و برخى هم اگر موفقیت خود و فرزندان خود! را در خطر ببینند همسر خود را فدا مى کنند!

مطالب مرتبط:

خصوصیات زنان متولد ماه های مختلف

خصوصیات زنان عاشق

رفتارهای زنانه مورد پسند آقایان

زن غرغرو



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.