no-img
نوین اطلس

چرا مردها تنوع طلبند؟


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چرا مردها تنوع طلبند؟
امتیاز 4.00 ( 1 رای )
zip
بهمن ۱۴, ۱۳۹۶

چرا مردها تنوع طلبند؟


این مطلب در مورد موضوعات چرا مردها تنوع طلبند؟، شوهر تنوع طلب، درمان تنوع طلبی، تنوع طلبی چیست، زنان تنوع طلب؟، تنوع طلبی در زنان، تعریف تنوع طلبی، بیماری تنوع طلبی، ازدواج با مرد تنوع طلب نوشته شده است.

شوهر تنوع طلب

توجه شما رو به سخن متفکرانه استاد شهید مرتضی مطهری(ره) جلب میکنم:

«زن‏ طبعا تک شوهر است. چند شوهری بر ضد روحیه اوست. نوع تمنیات زن از شوهر با چند شوهری سازگار نیست.»

و اما در مورد مردان تعدا هشت نفر ذکر شده در این پژوهش. توجه شود که بحث رابطه صرف هست و نه ازدواج و تعهدات و پیامدهای متعاقب آن. به نظرمن اگر این آقایون وقت میکردن(باتوجه به اعتقادی که پایبندی در اون مطرح نیست)، از هشت خیلی بیشتر هم ممکن بود بگن!

به نظر من صحبت های حکیمانه استاد شهید مطهری(ره) به زیبایی می تواند نتایج این پژوهش را تبیین کند:

«اما مرد طبعا تک همسر نیست. به این‏ معنی که چند زنی بر ضد روحیه او نیست. چند زنی با نوع تمنیاتی که مرد از وجود زن دارد ناسازگار نیست. اما ما با آن عقیده که روحیه مرد با تک همسری ناسازگار است مخالفیم. ما منکر این نظر هستیم که میگوید: علاقه مرد به تنوع ” اصلاح ناپذیر ” است. ما با این عقیده مخالفیم که وفاداری برای مرد غیر ممکن است و یک‏ زن برای یک مرد آفریده شده و یک مرد برای همه زنها. به عقیده ما عوامل خیانت را محیط های اجتماعی در مرد بوجود می‏ آورد نه‏ خلقت و طبیعت. مسئول خیانت مرد خلقت نیست، محیط اجتماعی است.»

«مرد امروز از تعدد زوجات رو گردان است. چرا ؟ آیا به خاطر اینکه‏ می‏خواهد به همسر خود وفادار باشد و به یک زن قناعت کند یا بخاطر اینکه‏ می‏خواهد حس تنوع طلبی خود را از طریق گناه که به حدّ اشباع وسیله برایش‏ فراهم است ارضاء نماید؟ امروز گناه جای تعدد زوجات را گرفته است نه‏ وفا. و به همین دلیل مرد امروز سخت از تعدد زوجات که برای او تعهد و تکلیف ایجاد می کند متنفر است. مرد دیروز اگر می‏خواست هوسرانی کند راه‏ گناه چندان برای او باز نبود، ناچار بود تعدد زوجات را بهانه قرار داده‏ هوسرانی کند. در عین اینکه شانه از زیر بار بسیاری از وظائف خالی میکرد از انجام بعضی تعهدات مالی و انسانی درباره زنان و فرزندان چاره‏ ای‏ نداشت. اما مرد امروز هیچ الزام و اجباری نمی‏ بیند که کوچکترین تعهدی در زمینه هوسرانیهای بی پایان خود بپذیرد…»

درمان تنوع طلبی

۱-سعی کنید هر از چند گاهی در زندگی خود تغییراتی هر چند جزئی ایجاد کنید.

۲- بی کاری و فقدان فعالیت یک عامل مهم در ایجاد بی حوصلگی ست. دست به کار شوید با نشستن و به نقطه ای خیره شدن چیزی عوض نمیشود. برخیزید و به کاری مشغول شوید.

۳- حس پوچی و این باور که زندگی، شغل و فعالیتهای شما بی معنی میباشند میتواند شما را تا مرز خود کشی پیش برد. شما نباید زندگی خود را یک دایره بی پایان و هدف بدانید. این وظیفه خود شماست که به زندگی خود معنا بخشید.

۴-هر روز یک چیز جدید یاد بگیرید و به علم خود بیفزایید.

۵- خود را به چالش بکشانید. به فعالیتی دست بزنید که در شما استرس ملایمی ایجاد میکند. مانند برد و باخت (در بازی، ورزش) و یا پذیرش ایده های جدید.

۶- به یاد داشته باشید که هیچ چیز کسالت بار و خسته کننده نیست بلکه این ذهن بی حوصله شماست که همه چیز را کسل کننده میبیند. بی حوصلگی یک امر نسبی و درونیست. افکار خود را تغییر دهید تا احساسات شما نیز تغییر یابند.

تنوع طلبی چیست

تعداد مردانی که با وجود داشتن همسر اول تن به ازدواج دوم می‌دهند یا با دختران و زنان مجرد و متاهل وارد رابطه می‌شوند کم نیستند و اغلب آن‌ها نداشتن رابطه جنسی لذت بخش و رضایتمند را دلیل قانع کننده‌ای برای این کارشان می‌دانند. در مبحث تنوع طلبی جنسی، زنانی هم هستند که پا از دایره خانواده فرا می‌نهند و… دلایل این تنوع طلبی چیست و سرانجام آن چه نمودی دارد؟

بتازگی کار‌شناسان به این نتیجه رسیده‌اند که مهم‌ترین عامل طلاق در جامعه کنونی ما دخالت خانواده‌ها در زندگی زوجهاست که منجر به متارکه می‌شود، اما جوانان مجرد و زوج‌ها نظر دیگری دارند: آن‌ها معتقدند مشکلات اقتصادی عامل اصلی تاخیر در ازدواج یا اصل اساسی از هم پاشیدگی خانواده‌هاست. غافل از اینکه اختلافات خانوادگی و مشکلات اقتصادی در گذشته بد‌تر از این‌ها بوده است، اما در آن زمان زندگی‌ها پابرجا تربود و قداست و استحکام بیشتری داشت، اما تنها چیزی که در گذشته نبود و در این دوران به چشم می‌خورد حضور ماهوار‌ها واینترنت است که به آهستگی و با ملایمت با دلبری‌های خلاقانه بر روی یکی از نیازهای حساس انسان‌ها سایه افکنده و منجر به ایجاد حس پرشوری به نام تنوع طلبی جنسی در هر دو جنس زن و مرد شده است. اما این تنوع طلبی جنسی چیست و چه عللی دارد که بر آمار طلاق، خیانت، فحشا و مشکلات جنسی افزوده است؟

چشم چرانی، تماشای فیلم‌های محرک جنسی، دیدن تصاویر شهوت انگیز، مشاهده فیلمهای مبتذل، پوشش و آرایش‌ نامناسب و تحریک‌ کننده در جامعه، دیدن روابط جنسی وحشیانه، غیر بهداشتی و خلاف واقع که اجرای آن خارج از توانایی زوجین و به نوعی ناتوان کننده است و همچنین مشاهده سریال‌های خیانت آمیز برخی شبکه‌های خارجی که سبب کاهش و کمرنگی قبح و زشتی روابط نامشروع می‌شود، از مهم‌ترین عواملی است که بر تنوع طلبی جنسی زنان و مردان جامعه ما دامن زده و در پی آن انتظارات جنسی زوج‌ها را از یکدیگر بالا برده و رسیدن به لذت و ارضای طبیعی جنسی را با مشکل مواجه کرده است و در ‌‌نهایت خیانت و سپس طلاق از پیامدهای منفی آن است.

زنان تنوع طلب؟

چرا زن‌ها تنوع طلب می‌شوند؟

در زمانه کنونی محرک‌ها بر تنوع طلبی زنان نیز افزوده است و در مواردی شاهد روابط بین زنان متاهل با پسران یا مردان متاهل هستیم می‌گوید: تنوع طلبی در زنان برخلاف مردان ریشه در نارضایتی جنسی نداشته و اغلب نوعی کمبود یا خلا عاطفی است که موجب گرایش این جنس به برقراری روابط عاطفی و سپس رابطه جنسی نامشروع می‌شود. معمولا زنان در این گونه روابط آسیب پذیر‌تر هستند چرا که ممکن است مرد ممکن است فقط از روی هوس با زنی رابطه برقرار کند اما قلب و احساسش درگیر آن زن نشود، به همین دلیل در صورت دوری آسیب کمتری می‌‌بیند و براحتی هم می‌تواند رابطه پنهانی را خاتمه بدهد، ولی این تنوع طلبی در زنان مخرب و خانمانسوز است، چرا که نگرش زن به مسائل جنسی بر اساس عواطف او شکل می‌گیرد و زنان براحتی مردان نمی‌توانند صورت مسئله را پاک کرده و ذهن را از درگیری عاطفی تخلیه کنند، بنابراین زنان در گروه جنس آسیب پذیر قرار خواهند گرفت.
تنها چیزی که می‌توان با اطمینان کامل بیان کرد این است که همه زنان تشنه تعریف و تمجید و محبت هستند و نداشتن یک رابطه گرم و صمیمانه با همسر می‌تواند عطش عاطفی را برانگیخته و موجب شکل گیری حس تنوع طلبی عاطفی در آنان شود.
یکی از علل کمبود محبت در زن می‌تواند به دلیل اختلالات جنسی همسرش باشد که به مرور زمان برای برخی مردان به وجود می‌آید و سبب کمرنگ شدن محبت و صمیمیت مرد به همسرش می‌شود.

تنوع طلبی در زنان

این امر زمانی روی می دهد که هیچ گونه پیوند عاطفی میان فرد و طرف مقابلش وجود نداشته و او تنها به دلیل برقراری روابط جنسی و هیجانی جذب شده است.وی به دومین نوع خیانت که احساسی بین همسران است اشاره کرد و افزود:زمانی روی می دهد که فرد احساس می کند از نظر عاطفی به شخص دیگری غیر از همسر خود علاقه پیدا کرده است.فرد از صحبت کردن و در میان گذاشتن افکار و علایق خود با شخص دوم لذت می برد و کم کم به این نتیجه می رسد که اوقات فراغت خود را به جای اینکه با همسر بگذراند، با دیگری سپری کند.

تعریف تنوع طلبی

از دیر باز دو گزینه ی تنوع طلبی و تکرار گزینی مورد توجه و تفقد جامعه بوده و شاید گفت جامعه با این دو کلافی عمیق خورده است . و چه بسا واقعیاتی که در ازمنه ی تاریخ جایگاه و نقش این دو را برای همه ی ما مبرهن و سازنده جلوه می نماید . در تعریف تنوع طلبی می توان گفت به معنی کسی یا کسانی است که خواهان تنوع و یا به بیانی تنوع را در زندگی و امور اجتماعی خود طلب می کنند . و تکرار گزینی عبارتست از فرد یا افرادی که در دایره ی امور اجتماعی از گزینه ی تنوع طلبی بدور بوده و در این دایره اغلب دست به امور تکراری و خسته بر انگیز می زنند . و یا به بیانی اموری را انتخاب می نمایند که یا تکراری است و یا این که در ابتدا این امور یک انتخاب بوده و بتدریج که این امور انتخابی رشد و نمو و ثمر هم می دهند باز بدلیل این که اینگونه افراد دارای خلاقیت و ابتکار نوینی نیستند ، همین تکرار گزینی را به عنوان یک معیار و الگو برای همیشه مدنظر دارند . تنوع طلبی با اینکه ریشه در بطن جامعه دارد ، به صور مختلف ظاهر می شود و البته هر چه جامعه به سمت و سوی فناوری و تکنولوژی در حرکت باشد، این مهم نیز بیشتر خودی را نشان می دهد . به عنوان مثال می توان به تنوع طلبی در شغل و یا هنر اشاره داشت . چه این که بارها اتفاق افتاده که یک فرد چندین شغل را عوض و بدل کرده و با لاخره از این تغییر و تحول نیز لذت ویژه ای را برده است .

بیماری تنوع طلبی

ویژگی های تیپ شخصیتی تنوع طلب
این تیپ افراد مناسب شغل‌های پرچالش هستند.
خیلی کم و به ندرت ناامید می‌شوند و اگر هم ناامید شوند، با تزریق انرژی مثبت به خود، به سرعت فراموش می‌کنند.
خوش صحبت، شاد و خوش مشرب هستند.
دارای شخصیتی سپاسگزار و خوش قلب هستند.
این تیپ شخصیتی بسیار خوش‌بین هستند.
هوشیار و دارای خلاقیت فراوان هستند.
بیش از حد کار و تلاش می‌کنند و انسان‌های عجولی هستند.
حس کنجکاوی و کاوش در آن‌ها مشاهده می‌شود.
تنوع طلب ها راه های متعدد و متفاوتی را امتحان می‌کنند و زیاد از این شاخه به آن شاخه می پرند.
از معایب شخصی این تیپ افراد می توان به ناسازگاری آن ها اشاره کرد.
بسیار ولخرج هستند و بیش از حدِ درآمدشان خرج می‌کنند.

ازدواج با مرد تنوع طلب

شما تنوع طلبید اگر…
– در یک زمان چند رابطه مختلف دارید.
– در صورت پایان یک رابطه، بلافاصله بدون هیچ وقفه یا احساس ناراحتی سراغ رابطه بعدی می روید.
– وقتی نامزد دارید، مدام با سایت ها و فیلم های غیراخلاقی سر و کار دارید.
– دلتان می خواهد توجه همه زنان را جلب کنید و رابطه ای کوتاه مدت با آنها داشته باشید.
– وقتی با خانمی مواجه می شوید، توانایی فکر نکردن به او را ندارید و حتما باید او را شکار کنید، با او رابطه برقرار کنید و مدتی دوست باشید.
– از روابط بلند مدت فرار می کنید چون احساس می کنید، شور و شعفتان از بین می رود یا تعهد برایتان دردسر ساز است.

قبل از ازدواج بخوانید
در روایات اسلام، تنوع طلبی جنسی به شدت مذمت شده و مردانی که از آنها با عنوان «ذوّاقون» (یعنی کسانی که مدام به دنبال چشیدن زنان گوناگون هستند) لعنت شده اند

اگر نشانه های بالا را دارید، یعنی تنوع طلب هستند و تا مشکلتان را حل نکرده اید، نباید به ازدواج فکر کنید. ازدواج یعنی بتوانید تنوع طلبی ذهنی را با تمرکز بر زندگی و پیشرفت و درآمد، توجه بیشتر به روابط خانوادگی و برقراری ارتباط بهتر با اطرافیان جایگزین کنید. باید بتوانید پاداش های اجتماعی متاهلی را جایگزین مجردی کرده و تمام و کمال به سبک زندگی جدیدتان تعلق پیدا کنید.
روانشناسان افراد تنوع طلب را دچار اختلال جنسی می دانند. اختلالی که درمان آن طولانی است اما غیر ممکن نیست. بنابراین قبل از ازدواج، حتما با یک مشاور مشورت کنید و از او بخواهید برای درمان این تنوع طلبی کمک تان کند. یادتان باشد، فریب آرام و قرار گرفتن های موقتی تان را نخورید. ممکن است در برهه ای از زندگی احساس کنید که میل تان به تنوع طلبی از بین رفته و دوست دارید آرام بگیرید. اما تا وقتی یک روانشناس آمادگی شما را تایید نکرده باز هم نباید به سمت ازدواج بروید. چون ممکن است این آرام گرفتن شما موقتی باشد و بعد از ورود به زندگی مشترک، دیر یا زود دوباره خسته شوید و روابط کوتاه و متنوع خود را از سر بگیرید.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

دعا برای دفع زن مزاحم

تکراری شدن زن برای مرد

روانشناسی رفتار آقایان

نشانه های مرد هوسباز

تعبیر خواب ازدواج با مرد متاهل

شوهرم چشم چران است چه کنم

خیانت زناشویی علل و درمان

راهکارهایی برای درمان خیانت زناشویی

نشانه های مرد هوس باز

دلایل خیانت مردان

حفظ کردن شوهر

رازهای شوهرداری موفق



درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.