no-img
نوین اطلس

چگونه یک مرد را وادار به خواستگاری کنیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه یک مرد را وادار به خواستگاری کنیم
امتیاز 4.00 ( 6 رای )
zip
بهمن ۸, ۱۳۹۶

چگونه یک مرد را وادار به خواستگاری کنیم


این مطلب در مورد موضوعات چگونه مردی را برای ازدواج جذب کنیم، چگونه مردان را به دنبال خود بکشانیم، چگونه رابطه دوستی را به ازدواج ختم کنیم، دعا برای راضی شدن پسر برای ازدواج، چطور مردی را مشتاق ازدواج کنیم، چگونه یک مرد را متمایل به ازدواج کنیم، چگونه آشنایی را به ازدواج برسانیم، حالت پسرها هنگام عاشق شدن نوشته شده است.

چگونه مردی را برای ازدواج جذب کنیم

آیا تاکنون هیچ مرد مناسبی به شما پیشنهاد ازدواج نداده است؟

فکر می کنید راه های جذب و انتخاب همسر مناسب برای ازدواج چیست؟

احتمالا برای بسیاری از شما پیش آمده است که مردانی با شخصیتی به دور از معیارهایتان از شما درخواست ازدواج می کنند درحالی که مردان مورد علاقه تان هیچ توجهی به شما نشان نمی دهند.

اگر می خواهید با راهکارهای جذب مرد مناسب برای ازدواج آشنا شوید می توانید به مطلب زیر مراجعه کنید:

جذب مرد مناسب برای ازدواج

چگونه مردان را به دنبال خود بکشانیم

زیاد معاشرت کنید… سپس غیر قابل دسترس گردید

هـر چه بیشتر با شخصی ارتباط داشته باشید آن شخص بیشتر شما را دوست خواهد داشت. این را دیوید لیدمن متخصص رفتار انسانها بیان می کند. در واقع حق با اوسـت. چندین مطالعه دیگر نشان داده کـه در مـعـرض قـرار گـرفـتن مکرر با هر محرک خاص ما را نسبت به آن محرک علاقه مند تر می گرداند. (تنها زمانی این نظریه صدق نمی کنـد کـه واکنش اولیه ما به آن محرک منفی باشد).

بنابراین در ابتدای آشنایی از آنکه کناره گیـر، گریزان و غیر قابل دسترس باشید، پرهیز کنید. در عوض به دنبـال بهانه های فراوان برای آنکه وقت خود را با وی بگذرانید باشید.

اکنون حواستان را کاملا جمع کنید چون این مرحله زیرکانه بوده و احتیاج به مهارت دارد. درست زمانی که مطمئن شدید که او را مجذوب خود کرده و محبوب گشته اید به تدریج معاشرت خود را کاهش داده و کمتر در دسترس قرار گیرید و این کـار را تـا زمانی کـه وی دیگر شما را دیگر ملاقات نکرده و نبینـد ادامه دهید. شـما هم اکنون “قانون کمـیابی” را بطور مؤثر بکار گماردید. همه ما واقف هستیم که: مردم خـواهـان چیزهایی هستـند که نمیتوانند داشته باشند.

همیشه در دسترس بودن شـما سبب کاهـش ارزش و شـان شما می گردد. برای مثال هـرگـاه پـایتان را از در خانه بیرون بگذارید و با توده عظیمی از الماس بروی زمین روبرو گردید، کم کم برایتان عادی شده و دیگر آنها را بچشم سنگهای گرانبها و ارزشمند نخواهید نگریست. این قانون کمیابی است که سبب میشـود بـیشتر طالب آنها گردید.

با آنان باشید و سپس کمیاب گردید و مشاهده خواهید کرد محبوب تر می شوید. ما مرتبا در مورد مسایلی چون شور و اشتیاق، جـاذبـه جـنـسـی و عـشـق صحبت به میان میاوریم اما به “شباهت ها” اشاره ای نمی کنیم . بـایـد آگـاه باشیم افراد با خصوصیات متضاد در بلـنـد مـدت جـذب یـکدیـگر نـمی شوند.

ما همواره در جستجوی شباهتها میان خود و شریک زندگیمان می بـاشیم. اغـلب ما بـا گـشـتـن و مـعـاشرت با دوستانی که مورد علاقه مان نمی باشند ترس داریـم پس چـرا با مـعشـوق خود چنین کنیم؟ علاقمند بودن و دوست داشتن کسی بسیار مهم تر از آن است که ما عاشق آن فرد باشیم. تنـها شباهت های اخلاقی و شخصیتی ما نیست که حائز اهمیت می باشد. هرگاه شما با فردی کـه از لـحاظ ظاهـر شبـیـه شـما باشد آشنا گردید، احتمال آنکه وی شیفته و دلباخته شما گردد ۴ برابر بیشتر می باشد.

چگونه رابطه دوستی را به ازدواج ختم کنیم

ازدواج خوب خریدنی نیست، بلکه ساختنی است

چرا می‌گویم خانواده بسیار مهم است؟ به این خاطر که هرقدر هم که دو نفر همدیگر را دوست داشته باشند به هر حال قرار است وارد یک خانواده جدید شوند. ما معتقدیم و آمارهای خوبی داریم که نامزدی کوتاه مدت مناسب است، چون جایی برای بازگشت وجود دارد.

البته اگر خانواده ایرانی این قضیه را بپذیرد، بنابراین خانواده مهم است، اما وسواسی هم به این موضوع نگاه نکنید. حداقل اینکه باید احترام شما در آن خانواده محفوظ باشد. اگر به عنوان عروس وارد خانواده‌ای می‌شوید، باید حواس‌تان به عروس‌های بزرگ‌تر باشد.

اگر هم داماد هستید حواس‌تان به دامادهای قبلی باشد. مثلا اگر عروس سوم یک خانواده هستید، نباید برای عروس‌های قبلی خانواده شاخ‌بازی در بیاورید. درنهایت اینکه ازدواج تمام لوازم یک قرارداد اجتماعی را دارد.

یعنی اگر یک اشتباه کنید، باید تاوانش را هم پس بدهید. این قرارداد، رابطه زناشویی امن، رابطه صمیمی خوب و تعهد به همراه دارد. ازدواج خریدنی نیست، بلکه کاملا ساختنی است. هوش زیادی هم نمی‌خواهد؛ تنها رفتاری عاقلانه می‌طلبد. شباهت سبک زندگی خانواده‌ها معیار مناسبی برای محک زدن خانواده فردی است که انتخاب شماست؛ هر چه شباهت‌ها بیشتر، بهتر.

نگذارید هیچ حسرتی در زندگی‌تان باقی بماند

به خودتان اجازه ندهید که هیچ حسرتی در زندگی‌تان باقی بماند. اگر از فردی خوش‌تان آمده که خیلی هم با او صمیمی نیستید، چه کار باید بکنید؟ یک موضوع مشترک پیدا کنید. در رابطه با آن موضوع مشخص با فرد به صورت مستقیم صحبت ‌کنید. چهار مورد جالب و مثبت فرد را به او یادآوری کنید و بعد از او فاصله ‌بگیرد. یک راه ارتباطی هم با او داشته باشید.

حالا رفتار آن فرد تعیین می‌کند که شما چقدر برایش جدی هستید. مثلا در محل کار از فردی خوش‌تان آمده، بروید به او بگویید هیچ کس به اندازه شما نمی‌فهمد مدیریت استراتژیک یعنی چه، یا مثلا اینکه خیلی دوست دارم چهار چیز جدید از شما در زندگی یاد بگیرم، بعد منتظر عکس‌العمل از جانب او باشید. مهم این است که دختر نشان دهد آن پسر چقدر برایش خاص است. اما اگر پسر نفهمید کلا باید آن پسر را کنار گذاشت.

دعا برای راضی شدن پسر برای ازدواج

یات ۱۳۱و ۱۳۲ سوره طه :

وَلَا تَمُدَّنَّ عَیْنَیْکَ إِلَى مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجًا مِّنْهُمْ زَهْرَهَ الْحَیَاهِ الدُّنیَا لِنَفْتِنَهُمْ فِیهِ وَرِزْقُ رَبِّکَ خَیْرٌ وَأَبْقَى ﴿۱۳۱﴾

وَأْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلَاهِ وَاصْطَبِرْ عَلَیْهَا لَا نَسْأَلُکَ رِزْقًا نَّحْنُ نَرْزُقُکَ وَالْعَاقِبَهُ لِلتَّقْوَى ﴿۱۳۲﴾

چطور مردی را مشتاق ازدواج کنیم

قاطع باشید
بگویید که در دوران طلایی عمرتان هستید و باید برای آینده خود تصمیم بگیرید. اگر شرایط مساعدی دارد و قصدش جدی است، رابطه تان را رسمی کند. اگر دلیل و توجیه آورد یا سعی کرد شما را قانع کند که مدتی دیگر صبر کنید تا شرایطش مساعد شود. به او بگویید که هر زمان شرایط مساعد شد، دوباره می تواند جلو بیاید. نگذارید این رابطه شما را معلق نگه دارد.

موضوع را با خانواده در میان بگذارید
زمانی که بی حد و مرز خوبی کردن در رابطه را شروع می کنید، توقعی برایتان به وجود می آید که در صورت پاسخ نگرفتن، باعث دلخوری، احساس شکست و باخت در شما، و در نهایت تنش و دعوا میان شما و نامزدتان می شود

اگر او دست دست می کند، موضوع را با خانواده در میان بگذارید و به پسر هم بگویید که خانواده تان در جریان قرار گرفته اند و مایلند بدانند هدف این رابطه چیست. در چنین شرایطی، عکس العمل طبیعی این است که پسر موضوع را با خانواده اش در میان بگذارد و برای مشخص شدن تکلیفتان اقدامی کند.

او می تواند با خانواده شما صحبت کرده و بگوید برای مهیا کردن شرایط ازدواج (سربازی، شغل، تامین مایحتاج، جلب رضایت خانواده و…) چه کارهایی خواهد کرد و چه زمانی نیاز دارد. در آن صورت توافق کردن با خانواده دو طرف درباره این مسایل، ادامه رابطه شما را مشخص می کند. اما اگر پسر همچنان موضوع رابطه شما را معلق نگه داشت یا وجود شما را از خانواده خودش پنهان کرد، بدانید که سرانجامی نخواهد داشت.بهتر است، قاطعانه و با حفظ شان و احترام خودتان از رابطه بیرون بیایید. بله، درد دارد، غم و اندوه و حسرت و افسردگی سراغتان می آید. اما تحمل این اندوه روزی تمام می شود و این بسیار بهتر از آن است که سال ها در رابطه بی سرانجامی بمانید که فرصت های دیگر ازدواج و خوشبخت شدن را از شما می گیرد.

اشتباهات نابخشودنی
برخی دختران ممکن است به عنوان راه چاره برای بیرون آمدن از این تعلیق، تن به کارهایی بدهند که اتفاقا دردسرساز شده و احتمال سر گرفتن ازدواج را کمتر می کند.

خوبی بی حد و مرز
آنقدر خوبی نکنید که به خاطر نگرفتن بازخورد مناسب، نسبت به ادامه دادن آن رویه دلسرد شوید. زمانی که بی حد و مرز خوبی کردن در رابطه را شروع می کنید، توقعی برایتان به وجود می آید که در صورت پاسخ نگرفتن، باعث دلخوری، احساس شکست و باخت در شما، و در نهایت تنش و دعوا میان شما و نامزدتان می شود. همچنین در ادامه راه انرژی تان تمام می شود و نه تنها به خودتان بلکه به او و رابطه ای که ساخته اید هم صدمه می زنید.

تسلیم نشوید
اگر دلیل و توجیه آورد یا سعی کرد شما را قانع کند که مدتی دیگر با هم بمانید تا شرایطش مساعد شود، به او بگویید که هر زمان شرایط مساعد شد دوباره می تواند جلو بیاید. نگذارید این رابطه شما را معلق نگه دارد

اولین اصلی که باید در رابطه تان به آن پایبند باشید، احترام است به خود و طرف مقابل است نه صمیمیت. از نزدیک شدن به صورت فیزیکی به شدت خودداری کنید. مطمئن باشید با برقراری رابطه جنسی (در هر سطحی) و ارتباط فیزیکی، نمی توانید او را وادار به ازدواج با خود کنید.

چگونه یک مرد را متمایل به ازدواج کنیم

به او پرخاش نکنید که چرا به خواستگاری تان نمی آید.
اگر شرایطش مساعد نیست یا خانواده اش موافق نیستند، نشان می دهد آمادگی ازدواج با شما را ندارد.
شان و جایگاه خود را حفظ کنید و رابطه را تمام کنید.
فرصت های دیگر زندگی تان را از دست ندهید و روی خواستگارانی که شرایط مساعدتری دارند فکر کنید.
دوستش دارید؟ درک تان می کنیم.
اما برای آنکه دوست داشتن، به ازدواج برسد مقدماتی لازم است که پسر مورد علاقه شما تا بدست آوردن
آنها فاصله دارد.
یا این رابطه را به کل قطع کرده و به زندگی طبیعی خود برگردید یا این که با او قطع رابطه کنید و با احترام بگویید هر زمان به شرایط مناسب رسیدی، درباره ازدواج صحبت می کنیم.

فقط یادتان باشد که اگر خانواده او با ازدواج شما مخالف بوده اند و سنگ مقابل پایتان انداخته اند، او الزاما نباید در این مورد پاسخگو باشد.
شاید او نتوانسته باشد نقش واسطه میان شما و خانواده اش را خوب بازی کند اما اشتباهات دیگران به او مربوط نیست و نباید به خاطرشان سرزنش شود.

چگونه آشنایی را به ازدواج برسانیم

مردان موجوداتی هستند که به سختی می‌توانید ذهنشان را بخوانید و اینکه بفهمید مرد زندگی‌تان کی برای برداشتن قدم بزرگ بعدی و ازدواج آمادگی دارد، بسیار دشوار است. درست حدس زدید، منظورمان از قدم بزرگ بعدی چیزی نیست جز ازدواج . وقتی مدتی است در یک رابطه هستید، بعد از اینکه درمورد طرف‌مقابلتان تقریباً شناخت پیدا کردید، متوجه می‌شوید که نکته متفاوتی در او هست. اما همیشه اینقدرها آسان نیست! بنابراین برای اینکه به شما کمک کنیم که بفهمید خواستگارتان آمادگی دارد حلقه دستتان کند یا نه

۱: امور مالی

مردی که برای ازدواج آمادگی دارد، به شما پیشنهاد خواهد کرد که یک حساب بانکی مشترک با هم باز کنید. برای خرید ماشین یا خانه حتماً با شما مشورت خواهد کرد. یا می‌بینید که نگران پس‌اندازش است و دلیل آن را هم به شما نمی‌گوید. اینها نشانه‌های بزرگی هستند که نشان می‌دهد مرد زندگی‌تان برای فراتر از رابطه‌ای که الان دارید آمادگی دارد. اگر برنامه‌ای در ذهن خود برای سپری کردن باقی عمرش در کنار شما نداشت، زیر بار چنین تعهداتی نمی‌رفت.

۲: بچه‌ها

بااینکه شاید هنوز برای بچه‌دار شدن آماده نباشد اما ممکن است موضوع آن را به میان آورد. ممکن است درمورد بچه‌دار شدن خودش و شما شوخی کند یا درمورد اینکه بچه‌هایتان چه شکلی خواهند شد یا چطور بزرگشان خواهید کرد. اگر می‌بینید که درمورد بچه‌دار شدن با شما حرف می‌زند، چه شوخی و چه جدی، پس مطمئناً برنامه دارد که این اتفاق روزی بیفتد. بچه تعهد بسیار بزرگی است و معمولاً کسی درمورد آن بیهوده حرف نمی‌زند. حتماً آماده شروع زندگی طولانی مدت و تشکیل خانواده کنار شماست.

۳: شما همانی هستید که می‌خواهد

ممکن است از مردی که آماده ازدواج است بشنوید که، «تو همانی هستی که همیشه می‌خواستم». چرا؟ طرف شما به هیچ عنوان به کس دیگری برای ازدواج فکر نمی‌کند. شما مهمترین فرد در زندگی او هستید و اصلاً دلش نمی‌خواهد این وضعیت تغییر کند.

۴: خانواده

آیا او شما را به مراسم‌ها و مهمانی‌های خانوادگی دعوت می‌کند؟ اگر اینکار را می‌کند، پس از همین حالا شما را عضوی از خانواده خود می‌داند. او می‌خواهد با خانواده‌اش آشنا شوید و دوست دارد آنها هم شما را بشناسند. حتی ممکن است دوست داشته باشد شما هم او را با خانواده‌تان آشنا کنید. این نشانه حتمی آمادگی او برای ازدواج است.

حالت پسرها هنگام عاشق شدن

عاشقی مثل اعتیاد است
تحقیقات نشان می‌دهند فرد عاشق با آزاد کردن هورمون‌های مغز مثل دوپامین، اکسی‌توسین، آدرنالین و وازوپرسین به رابطه عاطفی اعتیاد پیدا می‌کند. محققان این اعتیاد را شبیه اعتیاد به مواد مخدر می‌دانند.

به گفته یک متخصص و درمانگر خانواده، این مواد شیمیایی زمانی که به شخص مورد علاقه مان جذب می‌شویم در بدنمان آزاد شده و وابستگی به آن فرد را برای ما تشدید می‌کند. درست مثل مواد مخدر، هرچه بیشتر با آن شخص وقت می‌گذرانید احساس اعتیاد بیشتری به او می‌کنید.

شجاع‌تر می‌شوید
بر اساس مطالعات دانشگاه برمینگام، اکسی‌توسین آزاد شده حین عاشقی که “هورمون عشق” نیز نام دارد، شخصی جسور، مغرور و شجاع از شما می‌سازد.

سرخ شدن گونه‌ها، عرق کردن کف دست و تپش شدید قلب این علائم اضطراب تنها ناشی از حالت‌های روحی نبوده و در واقع هورمون‌های آدرنالین و نوراپی‌نفرین نیز در بروز آن‌ها نقش ایفا می‌کنند.

انبساط مردمک چشم
افراد بعد از این‌که به شخصی وابسته می‌شوند یا در محلی به تماشای فرد دلخواه می‌پردازند، اتفاقاتی در شبکه‌های سمپاتیک دستگاه عصبی‌شان رخ می‌دهد که گشادتر شدن مردمک چشم آنان را در پی دارد.

احساس کسالت
از دست دادن اشتها و احساس کسالت در زمان عاشقی کاملاً عادی محسوب می‌شود. هورمون استرس کورتیزول آزاد شده با انقباض رگ‌های خونی موجود در شکم باعث این علائم می‌شود. به همین دلیل گاهی مشاهده می‌شود که عروس و داماد در مراسم ازدواج اشتهای خود را به طور کامل از دست می‌دهند. این حالت‌ها به مرور زمان برطرف می‌شوند.

احساس قدرت
آزاد شدن اکسی‌توسین در زمان عاشقی باعث افزایش تحمل و توان فیزیکی فرد می‌شود. شاید از این بابت بتوان یک فرد عاشق را به مادری شبیه دانست که حاضر می‌شود برای نجات فرزند خود یک ماشین را از زمین بلند کند!

بیشتر بخوانید

جستجوی سایت همسریابی دوهمدم

سایت همسریابی موقت کاملا رایگان

همسریابی رایگان بدون ثبت نام

دعای بازگشت معشوق در سه روز – اختصاصی

یک معجزه واقعی برای بازگشت معشوق

بازگرداندن عشق از دست رفته به صورت تضمینی

چگونه مردان را به دنبال خود بکشانیم

معاشقه قبل از ازدواج

جذب خواستگار در دانشگاه

۵ مرحله ی ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

مرد متولد خرداد با چه زنی ازدواج کند



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.