no-img
نوین اطلس

عشق واقعی مردان چگونه است


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عشق واقعی مردان چگونه است
zip
دی ۹, ۱۳۹۶

عشق واقعی مردان چگونه است


موضوعاتی که در این مقاله به آن ها می پردازیم عشق واقعی زنان چگونه است، تشخیص عشق از هوس، عشق واقعی یک پسر چگونه است، نگاه عاشقانه مردان، عشق واقعی یک زن، نگاه عاشقانه مرد به زن، اگر مردی زنی را بخواهد، تفاوت عشق و هوس در پسران؟ خواهند بود.

عشق واقعی زنان چگونه است

هر جا هستید، او آنجاست

ناگهان متوجه می شوید که او همه جا حضور دارد. او “بطور اتفاقی” هر کجا شما هستید پیدایش می شود، یا در راه روی محل کارتان مرتب جلوی شما قدم میزند، یا “تصادفی” به شما برخورد میکند، یا در میهمانی در اطراف شما مانور می دهد.

آنچه که او انجام می دهد تلاش برای جلب توجه شما است، و برای این است که خود را در موقعیتی قرار دهد تا شما « قدم اول» را بردارید. مساله اینجا است که بسیاری از مردان نسبت به این عمل زنان بی توجه هستند و به همین دلیل بسیاری از فرصت ها را از دست می دهند. مردان مستقیم عمل می کنند، زنان غیر مستقیم. بنابراین اگر زنی مکررا” شروع به قرار گرفتن سر راه شما نمود، احتمال اینکه او اینکار را عمدا” انجام می دهد زیاد است.

او حرکاتی ویژه انجام می دهد

یک جمله قدیمی می گوید:”جسم دروغ نمی گوید.” طبیعت بشر را جوری برنامه ریزی نموده که هنگام ابراز علاقه بی اختیار شروع به انجام یک سری حرکات جسمانی مشخص می کند. این اعمال غیر شفاهی از گشاد شدن چشم هنگام نظاره به چیزی جالب گرفته تا لبخند زدن و لمس کردن، متغیر است.

در اینجا به برخی از علائم زبان جسمانی زنان اشاره می کنیم:

۱- اشاره نمودن در جهت شما با پاها یا شانه ها

۲- خم شدن به طرف شما هنگام صحبت

۳- بازی کردن با مو و دست کشیدن لای موها

۴- نوازش کردن جواهرات مانند گوشواره و لمس نمودن دسته عینک

۵- چشم برنداشتن از شما هنگام صحبت و گفتگو

۶- تقلید از حرکات شما ( مثلا” اگر دست خود را روی میز بگذارید او هم همین کار را میکند.)

۷- لبخند زدن هنگامی که شما او را برانداز می کنید.

اگر برخی از این علائم را هنگام حضور طرف مقابل مشاهده نمودید، تقریبا” می توانید مطمئن شوید که او چراغ سبز شروع رابطه برای ازدواج را دارد به شما نشان می دهد.

او برای شما همیشه وقت دارد

این اصلی ترین قانون بازی عشق است. اگر زنی علاقه به برقراری رابطه و بیرون رفتن با شما باشد، همیشه خودش را در دسترس قرار می دهد. یعنی او یک شماره تلفن کاری یا آدرس ایمیل به شما خواهد داد. او در اسرع وقت به تلفن یا ایمیل شما جواب خواهد داد. او دعوت شما را برای با هم بودن خواهد پذیرفت – و اگر او در روزی که شما تعیین کرده اید وقت نداشت، چیزی شبیه این خواهد گفت:“خوب، این پنجشنبه نمی تونم، اما اگر اشکال نداره بندازیم برای پنجشنبه دیگه، باشه؟ “

شما هرگز از یک زن علاقمند چنین جملاتی را نخواهید شنید:” الان واقعا” سرم شلوغه”، یا “بذار ببینم وقت دارم”، یا “نمیدونم بتونم بیام یا نه”

او در مورد شما کنجکاو است

زنی که به شما علاقمند است دوست دارد همه چیزتان را بداند ( تا بتواند در این مورد با دوستان دخترش صحبت کند). او در مورد خانواده،پیشینه،سلیقه غذایی، موسیقی، فیلم و مسائل گوناگون شما پرسش خواهد کرد. انگیزه اصلی او این است که علایق شما را بشناسد تا بتواند خود را دارای علایق مشترک با شما نموده و پیوستگی بیشتری با شما ایجاد کند- اگر از قایق سواری خوشتان نمی آید، او نیز ناگهان از این کار متنفر می شود.

تشخیص عشق از هوس

عشق
عمیق است و غیرقابل توصیف و تمایلی تمام ناشدنی به سمت معشوق است تا جایی که می‌توان آن را از دوست داشتن متمایز کرد. برای عاشق حالت‌ها و لذت‌های خودش مهم نیست بلکه تنها به‌دنبال تامین خواست معشوق است. عشق عزت و احترام دارد و این احترام از روی بی‌نیازی و بزرگی عشق حاصل می‌شود و عاشق هیچ‌گاه خود را حقیر نمی‌بیند.

هوس
احساسی است که خیلی از اوقات در نگاه اول با عشق اشتباه گرفته می‌شود در حالی که تنها یک احساس ناگهانی و زودگذر نسبت به کسی است که شاید فرد او را به خوبی نشناسد. این احساس با عشق اشتباه گرفته می‌شود چراکه به شدت فرد را جذب می‌کند در حالی که محور آن چیزی جز لذت نیست.

عشق واقعی یک پسر چگونه است

وقتی با کسی آشنا می‌شویم و تصمیم می‌گیریم با او نامزد و در نهایت ازدواج کنیم، شاید گاهی شک و تردید سراغ‌مان بیاید و از خودمان بپرسیم آیا این فرد واقعا به ما علاقه دارد؟ چگونه می‌توانیم از عشق و احساس او مطمئن باشیم؟

شاید فهمیدن این موضوع به مرور زمان امکان‌پذیر باشد اما اگر می‌خواهید در همان مراحل اولیه به این موضوع پی ببرید لازم است زبان بدن آن شخص را بلد باشید. این روش به صورت قطعی نمی‌تواند به تمام سوالات ما پاسخ دهد اما با کمک آن می‌توانیم تا حدودی این موضوع را تشخیص دهیم. در این مقاله پویا ودایع، سخنران و مدرس زبان بدن به شما می‌گوید چطور می‌توانید یک خواستگار عاشق را تشخیص دهید.

اگر زمانی که با خواستگار یا نامزدتان به گردش می‌روید در اغلب اوقات چشمان نامزدتان به شما دوخته شده است، نشانه این است که او عاشق شماست و اطلاعات درونی و شخصیت پنهان شما را واکاوی می‌کند اما اگر زمانی که با یکدیگر هستید چشمان او به اطراف می‌چرخد؛ این حالت می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که او در انتخاب خود مردد است. البته هر نگاه به اطراف نشانه این مردد بودن و شکاک بودن نیست. افرادی که در انتخاب مردد هستند سعی می‌کنند به دفعات مختلف از نگاه مستقیم پرهیز کنند.

مردها مغزی تصویری و کاملا مبتنی بر تصاویر دارند. زمانی که یک مرد نامزدش را می‌بیند دوست دارد دوباره به او نگاه کند. مردمک چشم افراد عاشق بزرگ‌تر می‌شود و فرد دارای چشم‌های شفاف‌تر و درشت‌تری می‌شود که حس خیس بودن یا اشک‌آلود بودن به او دست می‌دهد.

زبان بدن افراد عاشق
افراد عاشق همان‌طور که گفتیم دچار فعل و انفعالاتی می‌شوند که مغز وظیفه انتقال این اطلاعات و حالت‌ها را به اندام‌شان برعهده دارد، در نتیجه بدن‌شان دچار تغییر و تحول خواهد شد. بسیاری از نشانه‌ها وجود دارد که می‌توانیم از روی آنها حدس بزنیم یک فرد عاشق شده است یا خیر. برخی از راه‌های ابراز اطلاعات مربوط به احساسات از طریق زبان بدن فرد عاشق حالات چهره، تماس چشمی، صدا و زبان بدن است. به این ترتیب هر یک از این حالت‌ها دارای نشانه‌های مخصوصی هستند که می‌توانند در رفتار غیرکلامی ما انسان‌ها دیده شوند.

لبخند زدن
زمانی‌که نامزدتان به شما علاقه‌مند است، عمیق و صمیمی به شما لبخند می‌زند. اگر او لبخندی خشک و مصنوعی دارد انگار که آن لبخند به زور به او دیکته شده است. در این صورت بهتر است بدانید او از روی ادب کنار شماست و به محض اینکه فرصتی پیدا کند، شما را ترک خواهد کرد. لبخند مصنوعی را می‌توانید از هماهنگ نبودن ابرو‌ها با گوشه‌های لب در خندیدن تشخیص دهید.

نگاه عاشقانه مردان

مرد عاشق به شما اجازه می‌دهد او را بشناسید
تلاش مضاعفی می‌کند تا شما بیش‌تر درباره‌ی او بدانید. سعی می‌کند در حضور شما بیش از اندازه صادق و شیرین باشد تا نیمه‌ی حساس و نازک‌ طبع‌اش را بفهمید.

مرد عاشق نزدیک شما می‌ایستد / می‌نشیند
هر وقت شما دو نفر مکالمه‌ای دارید، سعی می‌کند تا حد ممکن نزدیک شما بایستد یا بنشیند. البته، مقداری فاصله را حفظ می‌کند تا شما احساس ناراحتی نکنید.

مرد عاشق با لطافت و نرمی سخن می‌گوید
شاید با دیگران با صدای بلند صحبت کند ولی وقتی با شما است مراقب است که تن صدای‌اش را پایین نگه‌دارد. هیچ ردی از خشونت در صدای‌اش دیده نمی‌شود.

مرد عاشق درب را برای‌تان باز می‌کند
هرگاه با هم وارد یک ساختمان می‌شوید، درب را برای‌تان باز می‌کند و می‌گذارد اول شما وارد شوید و سپس به دنبال‌تان می‌آید. وقتی با ماشین او رفت و آمد می‌کنید هم همین‌کار را می‌کند.

مرد عاشق مکررا شما را ملاقات می‌کند
همیشه بهانه‌ای برای مقالات‌تان پیدا می‌کند. متوجه این بهانه‌ها می‌شوید ولی به آنها اهمیت نمی‌دهید چون شما هم وقت‌گذرانی با او را دوست‌دارید.

عشق واقعی یک زن

وضعیت مالی شما را می‌سنجد
زن علاقمند دوست دارد منابع و بنیه‌ی مالی همسر آینده‌ی خود را مورد سنجش قرار دهد. سؤالاتی مانند: “کجا زندگی می‌کنی؟”، “چه ماشینی داری؟” و “شغلت چیه؟” می‌تواند نشانه‌ی علاقمندی وی باشد. اگر پاسخ این سؤالات مطابق با “استانداردهای” او باشــد، علائم بعدی ظاهر خواهند شد وگرنه او در غباری از مه فرو خواهد رفت.

در مورد آینده صحبت می‌کند
زن عاشق همیشه دوست دارد در مورد نقشه‌های آینده و کارهایی که می‌توانید با هم انجام دهید اشتیاق نشـان دهد. درواقع او اغلب چیزی شـبـیـه ایـن می‌گوید: “وای… تـو هـم از بـولیـنگ خوشت میاد؟ باید یه بار با هم بریم بازی کنیم.” اگر او چنین عمل کرد، شک نکنید که دوست دارد از وی بخواهید با شما بیرون برود.

بی‌قراری و بی‌تابی می‌کند
اگر او واقعا” علاقمند باشد، همانند یک گربه دور و بر شما دستپاچه و بیقرار خواهد بود، بخصوص هنگامی‌که شما نتوانید متوجه علائم اشتیاق او شوید. البته ممکن است که ذاتا” یک شخص خجالتی نرمال باشد – اگر او فقط پیش شما بی‌قراری می‌کند، احتمالاً در سرش فکر ازدواج دارد.

نسبت به زنان دیگر، حسادت می‌ورزد
یک زن عاشق سعی می‌کند از مـرد مـورد علاقه‌ی خود همانند یک عقاب مراقبت کرده و او را با چنگ و دندان حفظ کند. بنابراین اگر در حـال جوک گفـتن بـرای زنـان دیـگر متـوجـه حرص خوردن و جلز و ولز کردن او شـدیـد، بـدانـید کـه او انـتظار دارد برایش بیشتر از یک دوست باشید.

نگاه عاشقانه مرد به زن

مدت زمان ارتباط چشمی
مدت زمان ارتباط چشمی با طرف مقابل دارای اهمیت زیادی است. اگر طرف مقابل تان هنگام صحبت کردن به چهره یا چشمان شما تمرکز می کند و اجازه نمی دهد هیچ موردی مانع این تمرکز شود، به احتمال زیاد به آینده ای جدی با شما فکر می کند!

نویسنده کتاب قدرت زبان بدن (The Power Of Body Language) ، تونیا ریمن، بیان می کند: « هنگامی که مدت طولانی به چهره طرف مقابل نگاه می کنید، هورمون اکسی توسین که باعث ایجاد حس صمیمیت می شود، ترشح می شود ».

حتی جالب است بدانید که افراد کاملا غریبه نیز می توانند این ارتباط چشمی را با شما ایجاد کنند. دکتر روان شناس، آرتور آرن، در تحقیقی که در دانشگاه دولتی نیویورک انجام داد، از زنان و مردان کاملا غریبه خواست تا به مدت ۴ دقیقه به چشم یکدیگر نگاه کنند. ۶ ماه بعد یکی از این زوج ها تصمیم به ازدواج گرفتند!

به مردمک او دقت کنید
یکی از راه های آگاه شدن از علاقه یک مرد توجه مردمک هایش است. در یک اتاق با نور متعادل به مردمک چشم او دقت کنید. اگر بزرگ تر شود، نشانه علاقه و محبت زیاد نسبت به شما است. اگر مردمک کوچک تر شده و یا هیچ تغییری نکرد، نشانه این است که یا تردید دارد و یا اصلا به شما حسی ندارد.

اگر مردی زنی را بخواهد

وقتی مردی شما را بخواهد، هیچ چیز نمی تواند جلوی او را بگیرد.

اگر شما را نخواهد، هیچ چیز نمی تواند نگهش دارد.

دست از بهانه گیری برای یک مرد و رفتار او بردارید.

هیچوقت خودتان را برای رابطه ای که ارزشش را ندارد تغییر ندهید.

رفتار آرامتر همیشه بهتر است.

قبل از اینکه بفهمید واقعاً چه چیز خوشحالتان می کند، با کسی ارتباط برقرار نکنید.

اگر رابطه تان به این خاطر که مردتان آنطور که لیاقتش را دارید، با شما رفتار نمی کند، به اتمام رسید، هیچوقت سعی نکنید که با هم دو دوست معمولی باشید.

یک دوست با دوست خود بدرفتاری نمی کند.

پاگیر نشوید. اگر فکر می کنید که شما را در حالت تعلیق نگه داشته است، مطمئن باشید که حتماً اینکار را کرده است.

هیچوقت به خاطر اینکه فکر می کنید گذر زمان ممکن است اوضاع را بهتر کند، در یک رابطه نمانید. ممکن است یکسال بعد به خاطر اینکار از خودتان عصبانی شوید، چون اوضاع هیچ تغییری نکرده است.

تنها کسی که در رابطه می توانید کنترلش کنید، خودتان هستید.

از مردانی که پیش از ازدواج تقاضای رابطه جنسی میکنند دوری گزینید.

برای رفتاری که با شما دارد، حد و مرز بگذارید.

اگر چیزی ناراحتتان می کند، حتماً با او درمیان بگذارید.

هیچوقت اجازه ندهید، طرفتان همه چیزتان را بداند. ممکن است بعدها بر ضد شما از آن استفاده کند.

شما نمی توانید رفتار هیچ مردی را تغییر دهید. تغییر از درون ناشی می شود.

تفاوت عشق و هوس در پسران؟

۱. شما هیچ‌وقت با هم درباره‌ی زندگی واقعی صحبت نمی‌کنید
صحبت کردن درباره‌ی آینده و مشکلات زندگی واقعی بخشی از یک رابطه‌ی معنا‌دار است. اگر فقط پای افکار هوس‌آلود در میان باشد، آن‌وقت بسیار محتمل است که نخواهید دنیای واقعی را در هوای نفس‌تان دخالت دهید؛ در نتیجه هر دوی شما از موضوعات معنا‌دار برای گفت‌وگو پرهیز خواهید کرد.

۲. پاک دیوانه‌ی زیبایی حیرت‌انگیزش شده‌اید
اگر تمام آن‌چه فکرتان را مشغول کرده است اندام متناسب و ظاهر دلفریب و حیرت‌انگیز او باشد، ممکن است بعضی از مهم‌ترین جنبه‌های شخصیتی‌اش را نادیده بگیرید. قطعا در یک رابطه‌ی ماندگار چیزهای بیش‌تر و مهم‌تری از ظواهر وجود دارد، پس کمی عمیق‌تر پیش بروید و ببینید چه در می‌یابید.

۳. هیچ وقتِ مفیدی را با هم نمی‌گذرانید
تفاوت میان عشق و هوس در چیست؟‌ خیلی راحت می‌شود تحریک شدن را با عشق اشتباه گرفت. شاید در این برهه حرف‌زدن نوعی کسالت و وقت تلف کردن به‌نظر برسد، ولی اگر با هم حرف نزنید پس از چه راه دیگری می‌توانید نسبت به یک‌دیگر شناخت پیدا کنید؟

۴. تمام دلواپسی‌ها، ترس‌ها و نگرانی‌های‌تان را سرکوب می‌کنید
احتمالا به چند نکته درباره‌ی او پی برده‌اید که باعث شده باشد فکر کنید این آن شخصی نیست که می‌خواهید، ولی سریعا آن افکار را پس می‌زنید تا لحظه‌ی شما را خراب نکند. این هوس است که بر ذهن‌تان فائق آمده است، ولی، نهایتا، مجبور خواهید شد به تمام آن نگرانی‌ها و ترس‌هایی که نسبت به او دارید توجه کنید.

۵. دیگر هیچ مشکل یا راز خصوصی را با هم در میان نمی‌گذارید
در یک رابطه‌ی معنادار دوستی هم‌سطح شور و هیجان قرار می‌گیرد، پس اگر برای در میان گذاشتن مشکل یا راز خود آمادگی ندارید، این یعنی او برای‌تان صرفا حکم یک عاشق را دارد و نه شریک واقعی زندگی.

۶. برای هیچ‌کس دیگری وقت ندارید
اگر هوس‌تان نسبت به کسی تا مرز علاقمندی افراطی و جنون پیش رفت، پس بدانید رابطه‌ی‌تان سالم نیست. آیا او را به دوستان و خانواده‌ی‌تان معرفی کرده‌اید؟ اگر نکرده‌اید، پس دلیل‌اش این است: تنها مکانی که می‌خواهید با او باشد داخل اتاق‌خواب است.

۷. بعد از نزدیکی دور و بر هم نمی‌پلکید
یکی از شاخصه‌هایی که نشان می‌دهد در یک رابطه هوس از عشق مهم‌تر شده است، اتفاقی است که صبح روز بعد می‌افتد. آیا طرف می‌گوید: «بسیار ممنون‌ام، بار بعد می‌بینم‌ات» یا دست‌کم صبحانه را با شما می‌خورد؟

۸. به نظر می‌رسد تمام گفت‌وگوهای‌تان اشاره‌ها و کنایاتی عشوه‌گرانه و هوس‌انگیز است
آیا تجربه‌ی اتاق‌خواب تنها چیزی است که از آن حرف می‌زنید؟ اگر تک تک گفت‌وگوهایی که دارید به عشوه‌گری و مباحث جسمانی ختم می‌شود، پس این هوس است و نه عشق. عشق‌ورزی بی‌نظیر و نزدیکی مهم است، ولی نباید محور تمام گفت‌وگوها باشند و قطعا تنها اساس یک رابطه‌ی معنادار واقعی نیستند.

۹. از شیوه‌ی رفتارتان احساس گناه می‌کنید
خیلی محتمل است، وقتی او کنارتان نیست، احساس خوش‌آیندی نسبت به خودتان نداشته باشید چون در اعماق قلب‌تان می‌دانید که احساس‌تان حقیقی نیست. به ندای قلب‌تان گوش کنید و نگذارید هوس بر زندگی‌تان حکمرانی کند.

۱۰. هیچ‌وقت باهم جایی نمی‌روید
تفاوت میان عشق و هوس در چیست؟ عشق یعنی شریک شدن هرچیزی با هم؛ که شامل رفتن به جاهای مختلف و دیدار آدم‌ها هم می‌شود. اگر به‌نظر می‌رسد کانون رابطه‌ی‌تان اتاق‌خواب است و نقطه‌ی برجسته‌ی تمام قرارهای‌تان همان جا است، پس یقینن پای چیز دیگری در میان است که شما به آن توجه ندارید.

مطالب مرتبط:

نگاه عاشقانه مردان

خصوصیات متولدین مهر

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.