no-img
نوین اطلس

مشاوره قبل طلاق


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

مشاوره قبل طلاق
zip
آبان ۱۲, ۱۳۹۷

مشاوره قبل طلاق


در مشاوره قبل از طلاق از جمله طلاق توافقی متخصص دید روشنی درباره عواقب و پیامدهای طلاق به فرد می دهد. اینکه چه تأثیری بر روی احساس خودش دارد، زندگی اش را دگرگون می کند، موقعیت اجتماعی اش، تأثیر آن روی فرزندان و سایر موارد. درباره احساسات منفی پس از طلاق با آنها صحبت می کند. احساساتی از قبیل تنها شدن، ماندن در تنهایی خود، نا امیدی، ترس، بی اعتمادی و سایر موارد.

تعداد جلسات و مدت زمان مشاوره قبل از طلاق برای زوجین مختلف متفاوت است و سوالات مشاوره قبل از طلاق نیز با توجه به مورد هر یک از زوجین مطرح می شود. مشاوره قبل از طلاق نیز مانند مشاوره قبل از ازدواج امروزه به صورت آنلاین در بیشتر مراکز انجام می شود که مزیت های به خصوص خودش را خواهد داشت.

مشاوره قبل از طلاق توافقی

مشاوره قبل از طلاق توافقی اجباری شده است. اجباری‌شدن مشاوره قبل از حکم دادگاه برای طلاق توافقی مثل هر قانون دیگری مخالفان و موافقانی داشت که موافقان عمدتا بر نقش مشاوره‌ها در سازش زوجین تأکید داشتند و معتقد بودند انجام این مشاوره‌ها می‌تواند به زوجین کمک کند از اقدامات عجولانه که ممکن است پشیمانی به دنبال داشته باشند، اجتناب کنند و با منطق و رعایت همه ابعاد مسأله، تصمیم‌گیری کنند، اما مخالفان معتقد بودند اجبار نمی‌تواند راهی برای حل مشکل باشد و زوجین باید خودشان به این نتیجه برسند که می‌خواهند با هم زندگی کنند یا خیر و اجبار در مشاوره چیزی را تغییر نخواهد داد.

تعداد جلسات مشاوره قبل از طلاق

تعداد جلسات مشاوره خانواده قبل طلاق، ۳ بار می باشد. بر اساس طرح اجباری شدن مشاوره قبل از طلاق، زوج هایی که اقدام به طلاق به ویژه طلاق توافقی می کنند، دادگاه مربوطه این زوج ها را به یکی از مراکز مشاوره خانواده قبل از طلاق زیر نظر اداره کل سازمان بهزیستی ارجاع می دهد تا زمینه صلح بین زوج ها برقرار گردد.

زوج ها باید قبل از طلاق در ۳ جلسه کلاس مشاوره اجباری شرکت کنند تا تاثیر مثبتی در روند تصمیم گیری آن ها داشته باشد و پس یک دوره ی زمانی در صورت تمایل به زندگی خود بازگردند.هدف اصلی سازمان اداره بهزیستی از برگزاری کلاس های مشاوره خانواده قبل از طلاق تجدید نظر در تصمیم زوج ها می باشد.

سوالات مشاوره قبل از طلاق

شما برای ازدواج وقت، انرژی، پول، امیدها و رویاهایتان را هزینه کردید. فقط کسانی از جدایی شان رضایت دارند و احساس گناه و خطا نمی کنند که مطمئن باشند تمام تلاششان را برای بهتر کردن این رابطه کرده اند اما چیزی تغییر نکرده. پیش از تصمیم گیری سعی کنید همه انرژی تان را برای بهبود رابطه ای که در آن هستید بگذارید. قبل از تصمیم به جدایی به نکاتی که در زیر آمده است فکر کنید و سوالاتی را از خود بپرسید.

آیا تأثیر طلاق را روی فرزندانتان می دانید؟

کودک نوپا ، بچه دبستانی و فرزندتان که از لحاظ عاطفی به پدر و مادرش وابسته است را نمی توانید قربانی تصمیم های خودخواهانه خودتان بکنید. تصمیم برای طلاق یا زندگی در شرایطی که به کودک آسیب های روانی وارد می شود، بسیار حساس است. تغییر شرایط مالی، مکان زندگی و سبک زندگی برای کودک بسیار سخت است و او را تحت تأثیر قرار می دهد.

آیا می توانید تغییر رفتار دهید؟

چطور می توانید همسر بهتری باشید؟ در بیشتر مواقع لازم است کمی انعطاف پذیر باشید. زمانی که خودتان را تغییر می دهید و عادت ها و تفکرات اشتباهتان را کنار می گذارید نتیجه اش را در تغییر رفتار همسرتان خواهید دید.

آیا به همسرتان وابسته اید؟

پیش از جدایی با توافق همسرتان، مستقل زندگی کنید. آیا به او وابسته هستید؟ ببینید، آیا در این مدت به آرامش رسیدید؟ آیا دلتان برایش تنگ می شود یا خوشحال هستید؟ آیا به تنهایی از پس زندگی برمی آیید؟ این روش به شما کمک می کند بیشتر و عمیق تر فکر کنید، مطمئن باشید به نتایج جالبی می رسید.

همسرتان را ارزیابی کرده اید؟

روی یک کاغذ خوبی ها و بدی های همسرتان را بنویسید. تجربه های مثبت و منفی ای که در این زندگی به دست آوردید را نیز فهرست کنید. هر روز به این ویژگی ها چیزی اضافه کنید. از همسرتان نیز بخواهید همین کار را بکند. فهرست هایتان را باهم مقایسه کنید. چه می بینید؟ امید برای بهبود زندگی یا نتایجی تأسف بار؟

چرا می خواهید طلاق بگیرید؟

در این شرایط بهتر است ابتدا به دلیلی که باعث شده به طلاق بیاندیشید فکرکنید و با گفت وگو با همسرتان سعی کنید مسئله را باز کرده و به یک راه حل برسید. در شرایطی که توانایی برقراری ارتباط صحیح را ندارید می توانید از یک مشاور کمک بگیرید تا این مسئله را حل کند.

مدت زمان مشاوره قبل از طلاق

مدت زمان مشاوره خانواده قبل طلاق، برای زوج ها متفاوت است. برای مثال زوج هایی که می خواهند به صورت توافقی از هم جدا شوند، یعنی در مورد همه ی مسائل با هم به یک تفاهم و اشتراکی رسیده باشند، مشاوره خانواده برای آن ها نمی تواند کاری انجام دهد، زیرا آنها حتی حاضر نیستند درباره ی مشکل خود حرف بزنند.

مدت زمان مشاوره خانواده قبل طلاق چنین زوج هایی، معمولا یک ربع هم طول نمی کشد. چون زمانی که زوجین به مشاوره مراجعه می کنند، اولین سوال مشاوره خانواده از آن ها این است که به چه علت می خواهید از هم جدا شوید؟ یا علت داد خواست طلاق شما چی بوده؟

پاسخ زوجین به مشاوره خانواده این است که ما تصمیم خود را گرفتیم و مصر به گرفتن طلاق هستیم، بنابراین هیچ مشاوره ای صورت نمی گیرد و حکم عدم سازش از طرف مشاوره خانواده به آنها داده می شود، پس مدت زمان مشاوره خانواده قبل طلاق برای زوج هایی که میخواهند طلاق توافقی بگیرند بسیار کم و حدود ۱۵ دقیقه می باشد.

مشاوره طلاق آنلاین

طلاق یک تصمیم بسیار سرنوشت ساز است و پیش از اقدام به آن باید کلیه جوانب را در نظر بگیرید.
هیچ گاه ناآگاه و ندانسته وارد آن نشوید.
قوانین حقوقی بسیاری وجود دارد که تنها با مشاوره می توانید از آن آگاه شوید.

مشاوره طلاق آنلاین این امکان را به افراد می‌ دهد که:
سؤالات خود را مرحله به مرحله و یا در فواصل زمانی متفاوت بپرسند، بعضی افراد به دلیل ویژگی‌ های شخصیتی این شیوه را ترجیح می‌دهند.

مطالب مرتبط:

مشاوره قبل طلاق

مشاوره رابطه زناشویی

چگونه از طلاق جلوگیری کنیم

مشاوره طلاق آنلاین



موضوعات :
مشاوره

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.