no-img
نوین اطلس

شوهرم از زنان دیگر تعریف میکند


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

شوهرم از زنان دیگر تعریف میکند
zip
مهر ۳۰, ۱۳۹۷

شوهرم از زنان دیگر تعریف میکند


هر کدام از شما دوست دارید برای شریک زندگی تان تک باشید. زمانی خانه بزرگ یا کوچک تان، خانه ای واقعی می شود و در آن احساس آرامش خواهید داشت که هر دوی شما بدانید همانطور که هستید، در نظر شریک زندگی تان بهترین است و برای دوست داشتن و دوست داشته شدن، نیازی نیست تغییر کنید و یا شبیه فرد دیگری شوید. در نتیجه تعریف مردتان از زنان دیگر یا توجه او به آن ها، این شوهرتان اخلاقیات یا زیبایی شما را با زن دیگری مقایسه کند یا به زنان دیگر نگاه کند بسیار آزار دهنده خواهد بود.

تعریف مرد از زنان دیگر

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که وقتی از یک مهمانی یا از یک رستوران برمی گردید مردتان از زنان دیگر تعریف می کند. مثلا می گوید فلان خانم ثیپ خوبی داشت یا آرایش قشنگی کرده بود.

گاها در این تعریف ها شما هم مقایسه می شوید. مثلا مرد می گوید دیدی فلان خانم کفش های پاشنه بلند پوشیده بود اما تو از این کفش ها خوشت نمی آید و همیشه با کفش های ساده می گردی. این تعریف مرد ها از زنان دیگر برای شما به عنوان همسرشان خیلی آزار دهنده است. توجه و نگاه مردان به زنان دیگر و مقایسه کردن شما با آن ها دلایل مختلف زیادی دارد که در این مطلب در مورد این موارد به طور کامل صحبت خواهیم کرد.

توجه مرد به زنان دیگر

سوال بسیاری از خانم ها این است که چرا همسرشان با زنان دیگر خوش برخوردترند و بیشتر به زنان دیگر توجه می کنند. در بیشتر مواقع توجه بیش از حد مردان به زنان دیگر این است که مردها به طور غریزی در قیاس با زنان، در موقعیت های دشوار و بحرانی، حمایتگر و کمک رسان تر هستند البته واضح تر بگویم، سریع تر و گاه بی توجه به عواقب، به فرد محتاج کمک و یاری می رسانند.

به عنوان مثال ، اگر به زنی در خیابان ظلمی از سوی مردی شود، شما به راحتی می توانید تفاوت واکنش مردان در قیاس با زنان عابر را پیش بینی کنید. همین پدیده جامعه شناختی گاه علت بسیاری از همان به اصطلاح خوش خدمتی های مردانه و توجه آن ها به زنان است.

علت نگاه مردان به زنان

حقیقت این است که بیشتر مردان به زن‌های دیگر نگاه می‌کنند ولی این به این معنی نیست که ما دوست داریم که با آن‌ها باشیم و یا اینکه به شما بی‌احترامی کنیم. واقعاً دست خودمان نیست و دلیلش این است:

۱. تقصیر را به گردن مغزمان بیندازید.

دانشمندان می‌گویند که بزرگ‌ترین تفاوت میان‌مغز مردان وزنان در این است که قسمتی که مسئولیت اشتیاق جنسی را در مغز به عهده دارد، در مغز مردان ۲.۵ برابر بزرگ‌تر از مغز زنان است. مردان به‌طور کاملاً ناخواسته دوست دارند که تمام زن‌های اطرافشان را نظاره کنند.

۲. آزمودن سترون هم نقش مهمی در این مسئله ایفا می‌کند.

ترشح هورمون آزمودن سترون که یک هورمون افزایش میل جنسی است در مردان شش برابر بیشتر از زنان است. محققین دانشگاه کلمبیا دریافتند که هورمون تستسرون در مغز باعث کاهش کنترل بر وسوسه می‌شود؛ به‌عبارت‌دیگر بیشتر مردان حتی قبل از اینکه بتوانند فکر کنند، نگاه می‌کنند.

۳. ما موجودات نظاره‌گری هستیم.

تحقیقات نشان داده‌اند که زن‌ها دوست دارند که جذب چهره‌های آشنا شوند و این در حالی است که مردان ترجیح می‌دهند به زنانی نگاه کنند که تابه‌حال ندیده‌اند و برایشان جدید هستند. پس دفعه بعدی که می‌بینید که مردتان سرش را می‌چرخاند تا یک زن جذاب را بهتر نظاره کند، بهتر است از خودتان بپرسید که: آیا او را برای نگاه کردن به یک ماشین جدید هم سرزنش می‌کنید؟ فکر نمی‌کنم این‌طور باشد.

مقایسه زیبایی همسر

یکی از علل رایج دیگر برای عدم رضایت مرد از ظاهر و زیبایی همسر، رواج بی بند و باری در جامعه است. مسلما رواج بی بند و باری میان برخی زنان جامعه و بی توجهی با شأن و شئونات اسلامی در برخی از مردان(به خصوص آنها که در کنترل نگاه ضعیف بوده و یا پایه های اعتقادی قوی ندارند) تأثیرات مخربی به جای گذاشته و موجب مقایسه دائمی میان همسرشان و این زنان می گردد.

اتخاذ همین نوع رفتارهای غیر اخلاقی باعث ایجاد دلزدگی در برخی از مردان می گردد. توجه بیشتر به اصول اعتقادی و اخلاقی و کنترل نگاه و از دگر سو کاهش مراودات با زنان بی بند و بار و بدحجاب باعث کاهش چنین مقایسه ها و آسیب هایی می گردد.

شوهرم مرا با دیگران مقایسه میکند

این سوالی است که خیلی از خانم ها این روزها از خود می پرسند. وقتی مردی در ذهن خود همسرش را با زنان کوچه و خیابان مقایسه می کند ، کم کم نسبت به همسر خود بی میل و رغبت شده و این بی میلی به همسر، جرقه اختلافات و مشکلات درون خانواده ای را خواهد زد و به مرور زمان کار به جاهای باریک کشیده خواهد شد.

همچنین اگر مردی (و یا بالعکس زنی) همسرش را در ذهن خود با دیگران مقایسه کند، کم کم به شخص ذهنی خود متمایل شده و به سمت گناه کشیده خواهد شد. همانطور که امام علی علیه السلام می فرمایند: به هر گناهی که زیاد فکر کنید، به آن مبتلا می شوید. متأسفانه امروزه در جامعه ما چندین قتل رخ داده که به خاطر ارتباط زن شوهر دار با مرد دیگر بوده و این اتفاقات عمدتاً به خاطر همین مقایسات بیجا می باشد، لذا مشاهده می کنید که گاهی این عمل انسان را تا حد مرگ پیش می برد.

مطالب مرتبط:

۱۵ جمله طلایی که زنان را شیفته شما می کند

چگونه توجه شوهرم را جلب کنم

چگونه شوهرم را جذب خانه کنم

چگونه شوهرم را عاشق خود کنم

دعای عشق دیوانه وار در مرد

شوهرم چشم چران است چه کنم



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.