no-img
نوین اطلس

دوست داشتن چه نشانه هایی دارد


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

دوست داشتن چه نشانه هایی دارد
zip
مهر ۲۴, ۱۳۹۷

دوست داشتن چه نشانه هایی دارد


مفهوم عاشقی و دوست داشتن برای همه افراد متفاوت است. بعضی افراد عاشق بوده اند و حس آن را درک کرده اند و دیگران خیلی مطمئن نیستند که آیا این عشق یا فقط یک حس دوست داشتن عمیق می باشد. به راستی فرق عشق و دوست داشتن چیست؟

تعریف شما از دوست داشتن چیست؟ فکر می کنید دوست داشتن واقعی چه نشانه هایی دارد؟

در این مطلب نوین اطلس ضمن پاسخ به سوالات بالا انواع دوست داشتن را نیز برای شما شرح می دهد و به شما نشان می دهیم چگونه می توانید دوست داشتن را ابراز کنید.

تعریف دوست داشتن

بهترین تعریف از دوست داشتن واقعی این است: حسی که شبیه آن را نه قبلا و نه بعد از آن به کس دیگری نخواهید داشت. البته دوست داشتن و عشق از آن مفاهیم غریبی است که در نظر هر کس ممکن است به گونه ای متفاوت تعبیر شود.

انواع دوست داشتن

آیا دوست داشتن شما واقعی است یا یک حس زودگذر؟ شاید باید با انواع احساس دوست داشتن آشنا شوید تا فرق بین عشق واقعی و احساسات زودگذر را درک کنید. درواقع انواع مختلفی از احساسات هستند که ممکن است آن را با دوست داشتن واقعی اشتباه بگیرید:

هوس
هوس حسی است که اغلب با عشق در نگاه اول اشتباه گرفته می‌شود. حس شدید و ناگهانی جذب شدن به سمت کسی است که او را خوب نمی‌شناسید. به این دلیل با عشق اشتباه گرفته می‌شود که جاذبه آن بسیار زیاد است.

عشق وسواس گونه
علاقه وسواسی اغلب به این دلیل با عشق اشتباه گرفته می‌شود که مردم احساسات بی اساس خود را با منطق تحلیل می‌کنند. آنها تصور می‌کنند که اگر فردی مدام در ذهنشان است پس حتما عاشقش هستند. علاقه وسواسی شبیه به شهوت است اما خیلی از آن گمراه‌کننده‌تر و مخرب‌تر. با اینکه شهوت وقتی افراد کم‌کم با هم آشنا می‌شوند، محو شده و از بین می‌رود اما علاقه وسواسی همچنان می‌ماند.

رابطه ی واکنشی

رابطه واکنشی رابطه‌ای است که خیلی زود بعد از تمام شدن یک رابطه دیگر شروع می‌شود. چنین روابطی به ندرت براساس عشق و دوست داشتن هستند و افراد برای از بین بردن حس تنهایی بعد از تمام شدن رابطه قبلی به سراغ آن می‌روند.

فرق دوست داشتن و عشق

بین عشق و دوست داشتن زمین تا آسمان تفاوت است. نکات زیر به شما کمک خواهد کرد تا این تفاوت را درک کنید:

۱- هنگام دیدن کسی که عاشق او هستید تپش قلب شما زیاد شده و هیجان زده خواهیدشد اما هنگامی که کسی را می بیند که آنرا دوست داریداحساس سرور و خوشحالی می کنید.
۲- هنگامی که عاشق هستید زمستان در نظر شما بهار است ولیکن هنگامیکه کسی رادوست دارید زمستان فقط فصلی زیبا است .
۳- وقتی به کسی که عاشقش هستید نگاه می کنید خجالت می کشید و لیکن هنگامی که به کسی که دوستش دارید می نگرید لبخند خواهید زد .
۴- وقتی که در کنار معشوقه خود هستید نمی توانید هر آنچه را در ذهن دارید بیان کنید اما در مورد کسی که دوستش دارید شما توانایی آنرا دارید .
۵- در مواجه شدن با کسی که عاشقش هستید خجالت میکشید و یا حتی دست و پای خودرا گم میکنید اما در مورد فردی که دوستش دارید راحت تر بوده و توانایی ابراز وجود خواهید داشت .
۶- شما نمی توانید به چشمان کسی که عاشقش هستید مستقیم و طولانی نگاه کنید اما می توانید در حالیکه لبخندی بر لب دارید مدتها به چشمان فردی که دوستش دارید نگاه کنید .
۷- وقتی معشوقه ی شما گریه می کند شما نیز گریه خواهید کرد و اما در مورد کسیکه دوستش دارید سعی بر آرام کردن او می کنید.
۸- شما می توانید یک رابطه ی دوستی را پایان دهید اما هرگز نمیتوانید چشمان خود را بر احساس عاشق بودن ببندید چرا که حتی اگر اینکار را بکنید عشق همچنان قطره ای در قلب شما و برای همیشه باقی خواهد ماند.
۹- احساس عاشق بودن و درک آن از طریق نگاه و دیدن است اما درک دوست داشتن بیشتر از طریق شنوایی و ابراز علاقه به صورت کلامی است.

نشانه دوست داشتن واقعی

دوست داشتن واقعی  نشانه هایی دارد که به راحتی می توان آنرا تشخیص داد، در این مقاله برخی از نشانه های عشق و دوست داشتن واقعی را بررسی می کنیم:

وقتی کسی را دوست دارید، حتی فکر کردن به او باعث شادی و آرامشتان می شود.

وقتی کسی را دوست دارید، در کنار او که هستید، احساس امنیت می کنید…

وقتی کسی را دوست دارید، حتی با شنیدن صدایش، ضربان قلب خود را در سینه حس می کنید.

وقتی کسی را دوست دارید، زمانی که در کنارش راه می روید احساس غرور می کنید.

وقتی کسی را دوست دارید، تحمل دوری اش برایتان سخت و دشوار است.

وقتی کسی را دوست دارید، شادی اش برایتان زیباترین منظره دنیا و ناراحتی اش برایتان سنگین ترین غم دنیاست.

وقتی کسی را دوست دارید، حتی تصور بدون او زیستن برایتان دشوار است.

وقتی کسی را دوست دارید، شیرین ترین لحظات عمرتان لحظاتی است که با او گذرانده اید.

چگونه دوست داشتن را ابراز کنیم

برای زنده نگه داشتن عشق ، یادگیری زبان عشق و ابراز دوست داشتن یک امر ضروی و لازم است. یاد گیری زبان عشق طرف مقابل می تواند رابطه شما با والدین، خواهر و برادر ، همکاران و عشقتان را عمیق تر کند. شاید زبان عشق شما و همسرتان متفاوت باشد در این موارد بهتر است بفهمید که زبان عشق او چیست تا بتوانید از آن زبان هم که برای او قابل درک تر است، کمک بگیرید در ادامه شما را با چندین زبان ابراز عشق آشنا می کنیم و به شما نشان می دهیم چگونه دوست داشتن خودر ا بروز دهید:

جملات تاییدی
جملاتی از قبیل: ” چقدر این لباس برازنده توست”. ” واقعا از کاری که انجام دادی ممنونم.” ” یکی از چیزهایی که درباره تو دوست دارم…. ” جملاتی تاییدی هستند. کلمات تاییدی روی کاری که شخص انجام می دهد یا آنطور که به نظر می رسد تمرکز می کند. با این جملات شما به نکات مثبت زندگی دیگران اشاره می کنید. کلماتی که بیان می شوند، نوشته می شوند و یا حتی به صورت آواز خوانده می شوند ( نیاز به تذکر نیست که تایید کردن دیگران می تواند خلاقیت افراد را بالا برده و همچنین باعث کاهش استرس گردد).

اگر چنین زبانی ، زبان ابراز عشق شماست پس مطمئنا هیچ مشکلی در رابطه عاشقانه خود نخواهید داشت.

عشق عملی
در دنیای زندگی مشترک ، این زبان ممکن است در شکل ماساژدادن ، پختن یک غذای لذیذ ، شستن ظرفها، جارو کردن و یا بردن آشغالها دم در خودش را نشان دهد. در دنیای دوستی به شکل کمک کردن در حل مشکلات کامپیوتری و یا حمل یک کیف سنگین باشد. اگر زبان ابراز عشق شما به این گونه است، همانطور که قدیمی ها می گویند ” عمل کردن بهتر از حرف زدن است”. حرف زدن درباره عشق شاید چندان قدرت نداشته باشد اما زمانی که کسی به شما کمک می کند، درواقع همه نیاز عشقی شما را برطرف می کند.

هدیه دادن
هیچ فرهنگی نیست که در آن هدیه دادن ابزاری برای نشان دادن عشق و علاقه نباشد. در دنیای هدیه دادن و گرفتن می فهمیم که شخص مقابل به شما فکر می کند. هدیه نشان دهنده این است که او فکر ، تلاش و پولش را برای شما هزینه می کند. البته هدیه لزوما نباید گران قیمت باشد. همیشه می گوییم که ” همین که به یادمان بودند ارزش دارد ” اما یادتان باشد فکر کردن به دیگران را باید به نحوی نشان داد. ( اگر فکرتان را به طرف مقابل نشان ندهید، تنها کسی که آن را می فهمد فقط شما خواهید بود ) اما یک هدیه می تواند توجه شما را نشان دهد. در این زبان ابراز عشق، گرفتن یک هدیه از روی فکر می تواند به گیرنده آن میزان عشق و قدردانی فرستنده را بیان کند.

مطالب مرتبط:

نشانه های مردی که زنش را دوست دارد

چگونه بفهمیم زنی دوستمان دارد

چگونه ابراز احساسات کنیم

آیا عشق واقعی وجود دارد



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.