no-img
نوین اطلس

چرا بعضی پسرها ازدواج نمی کنند


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چرا بعضی پسرها ازدواج نمی کنند
zip
مهر ۱۹, ۱۳۹۷

چرا بعضی پسرها ازدواج نمی کنند


چرا برخی از پسرها ترجیح می دهند که ازدواج نکنند و مجرد باقی بمانند؟ تحقیقات نشان می دهند ۳۵% از پسرانی که در سن ازدواج قرار دارند تمایلی به ازدواج ندارند. گفته می شود که این افراد که بین ۲۵-۳۰ ساله می باشند هیچ گونه علاقه ای حتی به صحبت کردن در مورد مبحث ازدواج هم ندارند. آیا دلیل فرار پسرها از ازدواج ترس است؟ پس چرا مردان از ازدواج میترسند؟

نوین اطلس در این مطلب با اشاره به راهکارهایی برای درمان ترس از ازدواج در مردان به شما نشان می دهد مردان چگونه عاشق می شوند تا بتوانید با ایجاد عشق و علاقه در مردان آن ها را به ازدواج ترغیب کنید.

همچنین به شما نشان می دهیم چطور بفهمید پسری تمایل ازدواج دارد و با چه مردانی ازدواج خطرناکی خواهید داشت.

چرا مردان از ازدواج میترسند

امروزه مردان از اینکه به یک رابطه متعهد شوند در هراس هستند و می ترسند.اما به راستی دلیل این موضوع چیست. بر خلاف دختران که تمایل دارند ازدواج کنند و برای آن رویاپردازی می کنند بیشتر مردان از این مسئله فراری هستند.اما چه عواملی سبب این موضوع شده است؟

۱.  تاثیر والدین

ممکن است به این دلیل باشد که والدین‌اش تجربه‌ی بدی از ازدواج‌شان داشتند و جدا از هم زندگی می‌کنند یا طلاق گرفته‌اند. حتما در شرایطی بزرگ شده است که در تمام طول کودکی‌اش شاهد دعوا و جروبحث‌ بوده است و این مسئله درک‌اش را در مورد رابطه یا ازدواج دگرگون کرده است. تجربه‌های کودکی معمولا به تفکرات یک فرد در بزرگ‌سالی شکل می‌دهند. وی در این مورد واقعا مقصر نیست و بهترین کار این است که به وی زمان بیش‌تری بدهید تا خود را برای ایجاد تعهد آماده کند.

۲.  ترس از محدودیت

مردان از محدودیت خوش‌شان نمی‌آید. و معمولا زنان نیز به تحمیل عقایدشان به دیگران معروف هستند. به دلیل همین تفکرات کلیشه‌ای نسبت به زنان، مردان می‌ترسند که باید در زمان طول زندگی‌شان مطابق با دستورات نامزدهای غیررسمی یا همسران‌شان رفتار کنند. این برای آنها یعنی پایان ‘آزادی’، که فکرهای ترسناکی در مغزهای مذکرشان ایجاد می‌کند.

۳. عدم تمایل به سازگاری

برخی مردان همه‌ی فضای موجود را برای خودشان می‌خواهند. از این‌که اتاق‌، تلفن یا هر چیز شخصی‌شان را با کس دیگری شریک شوند، خوش‌شان نمی‌آید. دوست ندارند شبیه هیچ کس دیگری باشند؛ و زمان‌ها و فضاهای آزاد زندگی‌شان را از هر چیز دیگری بیش‌تر دوست دارند. وی بازی‌های ویدئویی و مبل راحتی تک‌نفره‌اش را خیلی بیش‌تر از شما دوست دارد. چنین مردانی تغییر را دوست ندارند و تمایلی هم ندارند با شخص دیگری سازگار شوند.

درمان ترس از ازدواج در مردان

ترس از ازدواج مشکل شایعی است که این روزها مشکل بسیاری از جوامع به شمار می رود و بیشتر در مردان دیده می شود . در سراسر دنیا مردان زیادی وجود دارند که به دلیل ترس از ازدواج تا پایان عمر زیر بار مسئولیت ازدواج نمی روند و مجرد می مانند .(همچنین نگاه کنید به رفتار صحیح با دوست پسر)

راه های مقابله با ترس از ازدواج و درمان آن:

۱. ابتدا باید مطمئن شوید که می خواهید زندگیتان را با فرد دیگری تقسیم کنید. بسیاری از افراد مجردی که نمی توانند تعهد را قبول کنند دلیلشان این است که نمی توانند تصمیم بگیرند که آیا واقعا کسی را می خواهند یا خیر. پس باید کار را با تعیین خواسته هایتان شروع کنید.

۲. از ترس هایتان آگاه شوید. ببینید در چه زمینه هایی ترس بر شما غلبه می کند و تشخیص دهید که چه چیزی سبب می شود که از دست یافتن به اهدافتان باز بمانید. باید بدانید که وجود ترس هایی نظیر ترس ازعدم پذیرش، تغییر و از دست دادن آزادی کاملا معقول و طبیعی است. اگر از وجود آنها اطلاع داشته باشید، می توانید استراتژی هایی برای فایق آمدن به آنها ایجاد نمایید.

۳. سرعت پیشرفت ارتباط را تنظیم کنید. تعداد زیادی از افراد مجرد در همان مراحل ابتدایی ارتباط به دام شهوت و اشتیاق بیش از حد گرفتار می شوند و زمانیکه که نوبت به تصمیم گیری برای آینده می رسد، عقب نشینی می کنند برعکس عده دیگری از افراد نیز هستند که آنقدر تعلل و درنگ به خرج می دهند که از نظر محدوده زمانی دچار مشکل می شوند.

۴. یکی از راه هایی که می تواند مهارت های متعهد شدن شما را تقویت کند این است که با هم توافق کنید که برای مدت زمانی به صورت انحصاری با هم ارتباط برقرار کنید. در مورد اهداف زندگی و آرزوهایی که در سر می پرورانید با هم صحبت کنید. همچنین جنبه های روحی و باطنی و شخصیت درونی خود را برای طرف مقابل آشکار نمایید. انجام این کار موقعیت های نابی برای تجربه اعتماد، صمیمیمت و نزدیکی فراهم می آورد.

چطور بفهمیم پسری تمایل ازدواج دارد

چگونه بفهمیم پسری واقعا دوستمان دارد؟ چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است ؟ وقتی دختری پسری را برای ازدواج بخواهد؛ چه نشانه هایی برای درک این موقعیت وجود دارد؟

زمانی که قصد پسر ازدواج است اغلب نشانه های زیر را مشاهده می کنید:

۱- به شما می گوید که شما تنها زنی هستید که در کنارتان احساس آرامش می کند و خلا حضورتان را برای مدت ها احساس کرده است.

۲- شما را به دورهمی های دوستانه و خانوادگی خود دعوت میکند.

۳- مسائل کاری و شغلی برای مردان از اهمیت ویژه ای برخوردار است زمانی که با شما درباره موفقیت ها و یا مشکلات کاری خود صحبت میکند به این معنی است که شما را در زندگی خود شریک و همراه می داند.

۴- بیشتر دوستان او ازدواج کرده اند این یک نشانه خوب محسوب می شود زیرا احتمالا خود را در میان آنها فردی عجیب و غریب تصور میکند و اشتیاق بیشتری برای قبول تعهدات یک زندگی مشترک خواهد داشت.

۵- اگر تمایل دارد که مسئولیتی مشترک مثل باز کردن حساب پس انداز مشترک یا سرپرستی از حیوان خانگی و.. با شما را تقبل کند نشانه خوبی است. یعنی خود را برای مسئولیت بیشتری در آینده آماده می کند و در صدد بهبود روابط تان است.

۶- اگر مدت زمان زیادی از دوستی شما می گذرد و به طور ناگهانی رفتارش مثل اولین روز مدرسه هیجان زده و ملتهب است احتمالا در فکر زمینه چینی برای پیشنهاد ازدواج است.

۷- نکته مهم در ازدواج تعادل و برابری است و اگر پسری شما را «رئیس» ، «کنترل کننده» و.. نمی خواند نشانه خوبی است. به این معنی که او مهارت ها و توانایی های خود را برای اشتراک زندگی خود با شما تکمیل میکند.

۸- اگر درباره بچه های آینده تان شوخی میکند به این معنی است که خود را برای پدر شدن و گرد هم آوردن یک خانواده شاد و حل و فصل کردن مشکلات احتمالی آماده میکند.

مردها چگونه عاشق می شوند

نوین اطلس تحقیق کرده است مطلبی که درمورد اکثریت مردان ایرانی، صادق  بوده و قطعا درمورد «همه» صادق نیست. بهتر است استثناها را همیشه در نظر داشته باشید اما به کلیات بیشتر اهمیت بدهید. اما برای اینکه بدانید مردها چگونه عاشق می شوند تا بتوانید ترس از ازدواج را در آن ها از بین ببرید:

همه مردها مهربانی را دوست دارند
مهربان باشید، شاید فکر کنید مردی با ظاهر خشن و زبانی تند و تیز که بلد نیست کلام محبت‌آمیزی بگوید دوست ندارد کلام مهربانانه بشنود و مهربانی ببیند اما اشتباه نکنید، تمام مردها نیازمند جنبه مهربانانه زنان زندگی خود هستند. شاید شما حتی بیشتر از او با مشکلات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی جامعه برخورد داشته باشید اما یادتان باشد که مردان معمولا بیشتر از شما در گذر زندگی و در برخورد با مشکلات فرسوده می شوند و برای همین حتی ذره‌ای کوچک از مهربانی مییتواند حال‌شان را خوب کند. باور کنید که اگر در مهربانی کردن پیشقدم شوید شما هم سود خواهید کرد و زمان‌هایی که به مهربانی نیاز دارید مهربانی خواهید دید.

زنده باد حال خوب، زنده باد عشق
این روزها خیلی از جوان‌ها می گویند عشق‌های آتشین ابدی فقط در قصه‌ها و افسانه‌های قدیمی پیدا می شوند و امروز از عشق‌های زمینی، فقط شبحی رنگ‌پریده باقی مانده است. آنها می گویند عمر «دوستت دارم» و «عاشقتم» بسیار کوتاه است و همیشه باید به احتمال پایان هر شور و هیجان و التهاب و حتی دیوانگی فکر کرد. اما ما سعی می کنیم خوش‌بین بوده و به معجزه عشق باور داشته باشیم و در خلسه آن زندگی کنیم.

غرغرو ها به بهشت نمی روند
بسیاری از زندگی های مشترک از غرهای پنهان و آشکار خانم‌ها ویران می شود. این شکایت بسیاری از خانم‌هاست که «همیشه خسته است»، «هیچ‌وقت حوصله ندارد» و «به حرف‌های من گوش نمی دهد»، شاید حق با شما باشد اما باور کنید که غرزدن‌های پنهان و آشکار هیچ مشکلی را حل نمی کند و فقط مشکل‌ها را بیشتر می کند. باور کنید که با مهربانی و انعطاف می توانید تاثیراتی بر یک مرد بگذارید که با هزار سال غرزدن و نق زدن به آنها نخواهید رسید.

ازدواج با چه مردانی خطرناک است

ازدواج با این نوع مردان خطرناک است:

نوع اول: مرد خودخواه و متعصب افراطی و شکاک
این نوع مرد ممکن است برای زن چهار مشکل بزرگ ایجاد کند : اختلاف عقیده ی دایمی ، نزاع همیشگی ، عصبی بودن و سختی معاشرت!

نوع دوم: مرد عصبی مزاج
این نوع مرد ، در واقع یکی از انواع مردانی است که دکتر آدامز اصلاً سخن گفتن با آنها را نیز برای دختران خطرناک می داند. چنین مردانی که روحی عصبی دارند با همسر خود سر کوچک ترین مسأله نزاع و مشاجره ی سختی می کنند و یک زندگی شیرین و مفرح را به کام همسر بدبخت و بچه های بیگناه و حتی آشنایان دور و نزدیک تلخ می سازند!

نوع سوم: مردی که سریع و آسان دروغ می گوید!
شوهرانی که برای پیشرفت مقاصد خود ، دروغ های کوچکی می گویند و یا گاه این کار را برای تمسخر همسر خود انجام میدهند. بالاخره یک روز کارشان به دادگاه خانواده می کشد. این گروه مردان همواره در دنیایی از وهم و خیال در پروازند و معمولاً فراموشکار هم میشوند و تمام دروغ هایی را که گفته اند از یاد می برند چون از قدیم گفته اند که «دروغگو همیشه فراموشکار است! »

نوع چهارم: مردان فراری از میدان مبارزه!
پنجمین گروه مردانی هستند که از موانع و مشکلات فراری هستند و به جای اینکه از مشکلات زندگی استقبال کرده و در رفع آن کوشا باشند ، فرار را بر قرار ترجیح میدهند. طبیعی است مردانی که حاضر نیستند به جنگ موانع و مسایل زندگی بروند و همواره میدان مبارزه را ترک می گویند، در زندگی زناشویی هم برای همسر خود تکیه گاه مناسبی نخواهند بود.

نوع پنجم: مردان نامنظم و بی ادب در نزاکت!
ازدواج با مردان نامنظم و به دور از ادب و نزاکت نیز به صلاح نیست. بی نظمی خواه در تعیین وقت ، خواه در لباس و غذا و یا هر چیز دیگر، شما را از زندگی بیزار میکند.

مطالب مرتبط:

ترغیب مرد به ازدواج

مشخصات پسری که قصد ازدواج دارد

ترفند عاشق کردن مردان

درمان ترس از ازدواج

موانع ازدواج



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.