no-img
نوین اطلس

با مرد بهانه گیر چه کنیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

با مرد بهانه گیر چه کنیم
zip
مهر ۱۲, ۱۳۹۷

با مرد بهانه گیر چه کنیم


مردهای بهانه گیر معمولا در حال ایراد گرفتن هستند و تمام مشکلات زندگی را به همسرشان ربط می دهند. چنین مردانی هیچ وقت نقاط مثبت و خوبی های همسر خود را نمی بینند یا نادیده می گیرند و دائما نقاط ضعف و بدی های او را به رخ همسرشان می کشند.

در این مطلب نوین اطلس به شما نشان می دهد مردان بهانه جو چه رفتارهایی از خود نشان می دهند و دلیل بهانه گیری آن ها چیست. همچنین برای شما توضیح می دهیم نحوه ی برخورد درست با همسر بهانه گیر چیست و چگونه می توانید شوهرتان را راضی نگه دارید تا بهانه گیری نکنند. همچنین برای جلوگیری از این ایراد گرفتن ها و بهانه گرفتن ها می توانید برای مطیع شدن همسر خود از دعا کمک بگیرید.

مردان بهانه جو

مردهای بهانه جو وقتی به ندرت به همسران شان محبت می کنند، آن را لطف به حساب می آورند و سر همسرشان منت می گذارند. در مقاطعی از زندگی، ممکن است مرد به دلیل بروز مشکلی، ایرادگیر شود اما وقتی مشکل ریشه یابی و حل شود، این ایرادگیری نیز باید تمام شود.

در واقع گاهی نارضایتی های مقطعی باعث ایرادگیری ها و بهانه جویی های مقطعی می شود. اما مردهایی که کلا شخصیت ایرادگیر دارند، طوری نشان می دهند که انگار از زندگی زناشویی شان راضی نیستند اما وقتی از آن ها می پرسی، ابراز رضایت می کنند.

این شخصیت ها به ایراد گرفتن و ندیدن خوبی ها عادت کرده اند و فکر می کنند اگر از همسرشان تعریف کنند، دیگر خوب عمل نمی کند و رفتارش بد می شود. این افراد یاد گرفته اند که همیشه غر بزنند، ایراد بگیرند و نقاط ضعف خود را پشت نقاط ضعف دیگران پنهان کنند.

دلیل بهانه گیری مردان

از دلایل بهانه‌گیری مردان از همسرشان، دلخور شدن آن ها از زن می باشد. وقتی مردان از موضوعی دلخور می شوند گاهی به جای آنکه موضوع را مستقیم مطرح کنند، شروع به بهانه ‌گرفتن از همسر خود می کنند.

از دیگر دلایل بهانه گیری مردان از همسرشان این است که زن به درخواست های مرد پاسخ درستی نمی دهد و به همین منظور مرد شروع به بهانه گیری از همسرش خواهد کرد.

همچنین وقتی فرد به همسر خود بدگمان و مشکوک می‌شود برای تأیید افکار خود به وی گیر داده و از همسرش بهانه‌گیری می‌کند. بی‌توجهی و بی‌محبتی به همسر خود و برآورده نشدن این نیاز می‌تواند عاملی برای بهانه‌جویی زوجین از همدیگر شود.

گفتنی است؛ همسران باید توجه داشته باشند که علت بهانه‌گیری همسر خود را پیگیری کنند تا مشکل اصلی برطرف شود و از بحث و مشاجره بپرهیزند زیرا سبب ایجاد دعوا و کم‌رنگ شدن صمیمیت زوجین شده، بدون آنکه مشکل رفع شود.

نحوه برخورد با همسر بهانه گیر

به راستی تا کنون با خود اندیشیده اید که بهترین واکنش در مقابل بهانه جویی ها چیست و چگونه می توانید با این رفتار همسرتان مواجه شوید؟!

همیشه سکوت کنید: بهترین کار به هنگام بهانه گیری همسرتان این است که او را به حال خودش رها کنید. یادتان باشد مقابله به مثل کردن، وضعیت را وخیمتر می کند و ماحصلی نیز جز جنگ و دعوا نخواهد داشت. بپذیرید به هر دلیلی (شغلی، شخصی، اجتماعی و…)، همسرتان آشفته و مضطرب است و بهانه جویی در خانه را به عنوان راهی برای تخلیه هیجان منفی خود انتخاب کرده است. او با بهانه جویی می خواهد استرس و اضطراب درونی خود را کاهش دهد. پس شما باید هوشیارانه عمل کنید و با توسل به سکوت، غائله را بخوابانید. مطمئن باشید همسرتان پس از آرامش به سراغ تان می آید و با شما صحبت می کند، حتی ممکن است نظرتان را جویا شود و راه حلی برای مشکلش بخواهد.

تکیه‌گاه روزهای سختی باشید: حال و روز همسرتان را درک کنید و بیش از پیش، مراقب او و شرایط ویژه اش باشید. بهتر است تا به سروسامان رسیدن شرایط، روزگار را بر وفق مراد او بچرخانید و یا آن که لااقل خود نیز همزمان با همسرتان شروع به بهانه گیری نکنید. مثلا ، برنامه مهمانی های آخر هفته، را با همسرتان تنظیم کنید، یا مراقبت از فرزندان را برعهده بگیرید، به یک شام و یا فضایی سرسبز و خوش آب و هوا دعوتش کنید و… .

همسری یکتا باشید: زمانی که همسرتان دچار مشکلی شده است، با بهانه جویی های او کنار بیائید و آتش بیار معرکه نشوید. فقط به آرامش فضای منزل و امنیت خاطر فی مابین تان اهمیت بدهید. بیان مسائل مهم ، پیشنهادات، انتقادات، گله و شکایت ها را به زمانی دیگر موکول کنید. این زمان فرصت مناسبی برای بیان نیست و نتیجه مساعدی را عایدتان نمی کند.

چگونه شوهرم را راضی نگه دارم

همه زن‌ها و مردها دوست دارند برای همسرانشان عزیز باشند و عزیز بمانند. از ابتدای زندگی، حفظ این عزت و افزایش آن می‌تواند به استحکام زندگی کمک کند ، اما بسیاری از زن‌ها و مردها با اشتباهات کوچک و بزرگ، عزت خود را در زندگی زناشویی زیر سوال می‌برند و زندگی را برای خود و همسرشان سخت می‌کنند. رعایت بعضی مسائل و دقت به برخی نکات می‌تواند شما و همسرتان را برای هم عزیز نگه دارد و حتی در طول زندگی عزیزتر کند. برای این که این نکات را بدانید، به یاد آوری و توضیح آنها می‌پردازیم.

برای این‌که عزیز همسرتان باشید و همیشه او را از خود راضی نگه دارید:

همیشه صادق باشید. صداقت شما هیچ وقت از یاد همسرتان نخواهد رفت و بی‌صداقتی نیز براحتی می‌تواند اعتماد همسرتان را از شما سلب کند و او را به شما بدبین کند و همین باعث از بین رفتن عزت شما شود.
بر اعصاب خود مسلط باشید. از کوره در نروید . موقع عصبانیت ممکن است متوجه رفتار و گفتار خود نباشید و حرفی بزنید که همسرتان را ناراحت کند و برنجد. شاید عصبانیت تان بعد از مدتی فروکش کند و شما آن را فراموش کنید، ولی همسرتان هیچ وقت حرف‌هایی را که شما در عصبانیت به او گفته‌اید از یاد نمی‌برد.  افرادی که زود عصبانی می‌شوند، برای اطرافیانشان خسته‌کننده‌اند چون در پی هر گفتار و رفتاری باید منتظر عصبانیت شما باشند و این واقعا زجر آور است که کسی دائما از دست همه عصبانی باشد و با هر چیز کوچکی از کوره در رود.
نقاط مثبت را هم ببینید و بدبین نباشید. وقتی همیشه به ایرادهایی که همسرتان دارد فکر کنید، روز به روز بیشتر از او دور می‌شوید، اما اگر همیشه به نقاط مثبت او بیندیشید آن‌وقت هر روز بیشتر از دیروز برایتان عزیز می‌شود.
در رفتارتان با دیگران دقت کنید. به بزرگترها احترام بگذارید و با دوستانتان زیاده‌روی نکنید و در روابطتان حساسیت‌های همسرتان را در نظر داشته باشید و او را با یک رفتار نابه‌جا در جمع نرنجانید.

دعای مطیع شدن شوهر به زن

هر گاه بخواهی شوهت را به گونه ای تسخیر کنی که همیشه مطیع باشد وضو بگیر و دو رکعت نماز به جای بیاور ودر هر رکعت بعد از حمد هفت مرتبه این ایه را بخوانید

“عَسَی اللهَ اَن یَجعَلَ بَینَکُم وَبَینَ الَذینَ عادَیتُم مِنهُم مَوَدَّهً واللهُ غَفورٌ رَحیم”

وپس از سلام نماز نیز این ایه را هفت مرتبه بخوانید

“اَللهُمَ لین لی قلب فلان بنت فلان کَما لَیِّنتَ الحَدیدَ لِداوود وسَخِّرهُ لی کما سَخَّرتَ ریحَ لِسُلَیمان”

این نماز را تا یک هفته بخوانید حتی در بعضی مواقع با یک بارخواندن هم نتیجه داره بستگی به حالات روحی شخص داره. این دعا برای مطیع شدن شوهر به زن امتحان شده است

مطالب مرتبط:

نحوه برخورد با شوهر ایرادگیر

تشنه نگه داشتن شوهر

مطیع کردن همسر

دعا برای خوب شدن اخلاق شوهر



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.