no-img
نوین اطلس

چرا عشق از بین میرود


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چرا عشق از بین میرود
zip
تیر ۹, ۱۳۹۷

چرا عشق از بین میرود


موضوعات: علت کاهش علاقه مردان، عشق واقعی یک پسر چگونه است، نگاه مرد عاشق چگونه است، نشانه های عشق، کم شدن عشق بعد از ازدواج، نشانه های عشق شدید مردان به زنان، از بین بردن علاقه

علت کاهش علاقه مردان

آسیب شخصیتی: ۹۰ درصد افرادی که احساسات مثبت از خودشان نشان می دهند هرگز پاسخی معادل آن را دریافت نمی کنند. وقی فردی رفتار خوبی از خود نشان دهد و در مقابل هیچ واکنش مثبتی دریافت نکند تلاش می کند با رفتارهایی منفی نشان دهد که به طرف مقابل هیچ علاقه ای ندارد. اما درواقع هرچقدر رفتارهای منفی بیشتری از خود نشان دهد علاقه اش را بیشتر ثابت می کند.
عدم توانایی در درست کردن ذهن: بسیاری از افراد وقتی به کسی علاقه مند می شوند نمی توانند خود را در مقابل آن فرد کنترل کنند و از هر فرصتی برای ابراز علاقه به او استفاده می کنند حتی اگر قبلا با فردی دیگری که مورد علاقه ی شان بوده آشنا شده باشند. اگر فردی در چنین شرایطی قرار بگیرد علاقه ای که در گذشته به فرد دیگری داشته کاهش پیدا می کند و احساساتش نسبت به فرد جدید بیشتر می شود. این افراد معمولا اعتیاد به عشق دارند.

ادامه ی مطلب در:

چرا مردها بی احساس می شوند

عشق واقعی یک پسر چگونه است

از نشان دادن عشقش نسبت به شما اجتناب نمی کند
اگر مردی واقعا شما را دوست داشته باشد هیچ گاه از نشان دادن علاقه اش نسبت به شما در مقابل دیگران نه تنها اجتناب نکرده بلکه لذت هم می برد. این ابراز علاقه می تواند با کلمات و جملات ساده ای صورت بگیرد و یکی از مهم ترین نشانه های عشق واقعی در مردان است.

شما را به خانواده و دوستان خود معرفی می کند
فردی که شما را واقعا دوست داشته باشد شما را عضوی از خانواده ی خود می بیند و از معرفی کردنتان به دوستان و خانواده ی خود ترسی نخواهد داشت.

کوچکترین موارد مخصوص به شما را در ذهن خود نگه داشته است
یکی از نشانه های عشق واقعی مردان تلاش برای خوشجال کردن شماست. او تمامی تاریخ ها و مناسبت های مخصوص به شما و همچنین تمامی علایق و تمایلات مورد علاقه یتان را در ذهن خود ثبت کرده و به وسیله ی آن ها شما را خوشحال خواهد کرد.

ادامه ی مطلب در:

عشق واقعی مردان چگونه است

نگاه مرد عاشق چگونه است

اگر شخصی به طور مداوم به شما فکر کند همه ی اطرافیانش را شبیه شما می بیند. در نتیجه اگر فردی اقرار کند کسی را شبیه به شما دیده یا شما را با فرد دیگری اشتباه بگیرد به این معنی است که بخش مهمی از ذهن و فکر او را به خود اختصاص داده اید.

ادامه ی مطلب در:

عشق واقعی پسر به دختر

نشانه های عشق

فضای شخصی: فضای شخصی به فاصله ای می گویند که بین شما و دیگران وجود دارد. وقتی به شخصی علاقه مند شوید در مقایسه با زمانی که علاقه ی چندانی به شخص مقابل خود نداشته باشید فضای شخصی کمتری بین خود و شریک دلدادگی تان ایجاد خواهید کرد. اگر توجه کنید متوجه می شوید کسانی که به شما علاقه مند هستند فاصله ی کمتری با شما دارند نسبت به دیگران.

جهت گیری بدن: اگر شخص مورد نظر هم جهت شما قرار بگیرد نشانه ی قدرت مندی از جذب در زبان بدن است. هم جهت شدن به این معنی است که شانه های طرف مقابل شما دقیقا هم عرض با شانه های شما قرار بگیرد و پنجه های پاهایش کاملا رو به شما باشد.

حرکات ارزیابی کننده ی مثبت: در زبان بدن، اگربا انگشت روی ابروهایتان دست بکشید نشان می دهد که به طرف مقابل خود علاقه دارید یا نگرش تان نسبت به وی مثبت است.

ادامه ی مطلب در:

نشانه های عاشق شدن در زبان بدن

کم شدن عشق بعد از ازدواج

انتظارات غیر واقع بینانه: بسیاری از مردم انتظارات غیر واقعی از عشق دارند. این انتظارات معمولا در نتیجه ی مطالعه ی کتاب های عاشقانه و تماشای فیلم های رمانتیک در ذهن شما شکل می گیرند. وقتی فردی انتظار دارد بعد از ازدواجش همه چیز عالی و بی نقص پیش برود انتظارات غیر واقعی در آن ها شکل گرفته و با دیدن واقعیت نا امید می شوند.
عدم آگاهی در مورد مراحل مختلف عشق: عشق مراحل مختلفی دارد. دلباختگی و هیجانی که ابتدای ازدواج و رابطه تجربه می کنید موقتی بوده و بعد از مدتی به مرحله ی دیگری منتقل می شود. بعضی افراد از این مسئله آگاهی نداشته و تصور می کنند عشق بین آن ها و همسرشان از بین رفته است.
انتخاب نادرست و بدون عشق: بسیاری از افراد به دلیل ترس از تنهایی و مجرد ماندن وارد رابطه ی عاطفی شده و برای ازدواج عجله می کنند. از آنجا که در ابتدای رابطه اشتیاق بیش از حدی وجود دارد آن ها متوجه انتخاب اشتباه خود نمی شوند و وقتی این احساسات از بین برود متوجه می شوند دیگر به همسر خود علاقه مند نیستند.

ادامه ی مطلب در :

دلایل از بین رفتن عشق بعد از ازدواج

نشانه های عشق شدید مردان به زنان

مهم‌‌ترین نکته‌ای که باید در این قسمت به آن توجه کنید این است که از خودتان بپرسید چقدر همسرتان را می‌شناسید و تا چه حد به روحیات او آشنایی دارید. هرچه شناخت شما نسبت به همسرتان بیشتر باشد می‌توانید به میزان علاقه او نسبت به خودتان پی ببرید پیش از هر چیز باید چند اصل را به خاطر بسپارید.

۱. مردان به طور ذاتی دارای ویژگی‌ حامی و پشتیبان بودن هستند و به همین دلیل هرچه میزان علاقه‌ای که به شما دارند بیشتر باشد سعی می‌کنند از شما حمایت کنند اما فراموش نکنید که نحوه حمایت مردان از خانواده با نحوه حمایت زنان کاملا متفاوت است.

۲. هیچ‌وقت راجع به مردی قضاوت نکنید چون اصولا زن‌ها وقتی می‌خواهند درباره موضوعی قضاوت کنند خودشان را جای آن شخص یا آن موقعیت قرار می‌دهند در صورتی که این روش اصلا صحیح نیست.

۳. سعی کنید پیش از اینکه صفتی را به همسرتان نسبت دهید دلیل کاری را که انجام داده جویا شوید با این کار می‌توانید او را بهتر درک کنید ضمن اینکه با نسبت دادن صفتی خاص به همسرتان دردی از شما دوا نخواهد شد.

از بین بردن علاقه

اگر بخواهم شیوه های موثر مقابله با شکست عشقی را در چند جمله خلاصه کنم به این صورت خواهد بود:

داستان های رسانه ها را فراموش کنید.
انتظارات واقع بینانه از رابطه تان داشته باشید.
باورهای محدود کننده ای مثل “منحصر به فرد بودن” و “نیمه ی گمشده” را فراموش کنید.
تفاوت بین نیاز و دوست داشتن را درک کنید.
موارد زیادی هستند که می توانند برای جلوگیری از بهبودی سریع و راحت شما پس از شکست عشقی در کنار هم قرار گیرند. همه ی این موارد با ایجاد رابطه براساس ارضای نیازهای برآورده نشده شکل می گیرند.

اگر فردی در زندگی خود احساس تنهایی کند، توسط دوستانش طرد شود یا به هر دلیلی نیاز به تایید و اثبات ارزش هایش پیدا کند ممکن است تنها برای ارضای این نیاز ها وارد رابطه ی عاطفی شده و هیچ علاقه ای به طرف مقابلش نداشته باشد.

ادامه ی مطلب در:

درمان شکست عاطفی

 

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

ارسال سیگنال جذب از راه دور

۱۰ نکته ضروری برای صحبت کردن با معشوق



موضوعات :
روانشناسی عشق
برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.