no-img
نوین اطلس

عشق یک طرفه دختر به پسر


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عشق یک طرفه دختر به پسر
امتیاز 4.00 ( 3 رای )
zip
خرداد ۳۰, ۱۳۹۷

عشق یک طرفه دختر به پسر


عشق یک طرفه از نظر روانشناسی

عشق یک طرفه عشقی است که عاشق در افکار و پیش فرضه ایش باور دارد که معشوقش به او علاقه مند بوده  اما از احساسات معشوقش بی اطلاع است.

از نظر روانشناسی عشق های یک طرفه نوعی بیماری روانی محسوب می شود. در برخی موارد اشخاصی وجود دارند که دیوانه وار به کسی علاقه مند هستند و تصور می کنند که آن شخص نیز آنها را دوست دارد. اما این تنها تصورات آن ها است زیرا در مواقعی ممکن است شخص دیگر یا او را دوست نداشته باشد و یا در مواقعی حتی او را نشناسد!

این حالت، حالت عادی و معمولی نیست زیرا در حالت عادی اگرکسی به شخص دیگر علاقه مند شود ولی بداند که عشق و علاقه اش یک طرفه است بی شک از آن عشق دست بر می دارد.

افرادی که به عشق یک طرفه دچار هستند همواره در ذهن خود با تصوراتشان زندگی می کنند. علت این بیماری به تجربیات ناگوار هر فرد در دوران زندگی اش داشته بازمی گردد. نحوه تربیت های خانوادگی و سطح زندگی او نیز در بروز این بیماری موثر است.

در این حالت نوع تفکر و نگاه فرد به جامعه و افرادش متفاوت می شود. تفسیرهای این افراد از جامعه و آدمهایش فرق می کند و معتقد اند که دیگران نمی خواهند او به معشوقش برسد. در این بیماری فرد به شدت افسرده می شود. البته قصد من این نیست که بگویم همه عشق ها اینگونه است بلکه منظور برخی از این عشق هاست که ما آن را به عنوان عشق بی وصال و یا عشق یک طرفه می نامیم.

در عشق یک ‌طرفه معمولا یک نفر سرویس ‌دهنده است و تمام تلاش ‌ها از جانب او صورت می‌گیرد و چون محبت و احساسی دریافت نمی‌کند، احساس نارضایتی و خشم پنهان را تجربه خواهد کرد. این احساس خشم و نارضایتی گاهی به‌ صورت فرمان ‌برداری، اطاعت و محبت افراطی و بی‌ چون ‌و چرا خود را نشان می‌ دهد و شخص می گوید که من هر کاری برای این رابطه انجام می ‌دهم.

کسی که درگیر عشق یک ‌طرفه است، معمولا خودش نمی ‌تواند تصمیم مناسبی بگیرد و چون احساسش درگیر است نمی‌ تواند به ‌صورت منطقی و درست فکر کند.

نشانه های عشق یک طرفه

  1. یکی از نشانه های عشق یک طرفه این است که معشوق شما مهربان نیست

طرف مقابل شما عشق خود را به چه صورت به شما نشان می‌دهد؟ وقتی که عاشق هستید، زمان مناسبی را صرف فهمیدن نیازهای شریک عاطفی خود می‌کنید. مهربانی فقط رابطه جنسی نیست اما ارتباط عاشقانه، کلمات و ژست ها و حتی کارهای کوچک از روی محبت نشانه های مهربانی طرف مقابل شما هستند.

آیا مهربانی و علاقه در طرف مقابل شما تغییر کرده است و یا حتی از بین رفته است؟ اگر چنین است، چرا؟ آیا این شما هستید که باید مهربان باشید و امید پاسخ از طرف مقابل را داشته باشید؟

  1. یکی از نشانه های عشق یک طرفه این است که معشوقتان از شما فاصله می گیرد

وقتی که با یکدیگر هستید آیا این احساس به شما دست داده است که ذهن طرف مقابل با شما همراه نیست و در جایی دیگری است؟ اگر این چنین است، این خود نشانه ای هست که طرف مقابل شما به فرد دیگری فکر می‌کند و یا دلش می‌خواهد که در جایی دیگری باشد.

در رابطه عاطفی سالم، طرف مقابل باید بتواند دلیل اینکه ذهن و رفتارش به گونه ای هست که انگار در آنجا حضور ندارد را برای شما مشخص کند. در رابطه عاطفی که همراه با مشکلات  هست، دلایل رفتار طرف مقابل را نمی توانید حدس بزنید و واضح نیست.

وقتی که صحبت می‌کنید آیا طرف مقابل به شما گوش می‌دهد؟ حتی آیا آنها با شما صحبت می‌کنند؟ آیا طرف مقابل خسته و بدون علاقه و حتی وقتی با شما هست تنها به نظر می‌رسد؟ خب در این زمان کمی به آنها فضا بدهید و ببینید که چه اتفاقی می‌افتد.

  1. یکی از نشانه های عشق یک طرفه این است که طرف مقابل‌تان با شما صادقانه رفتار نمی‌کند

آیا این احساس را داشته اید که طرف مقابل دیگر با شما صادق نیست؟ یکی از پایه های هر رابطه عاشقانه پایدار صداقت است. شخصی که عاشق شما باشد همیشه با شما صادق هست حتی اگر برایش گران تمام شود. در عشق یک طرفه، پاسخی که از طرف مقابل می‌شنوید، پاسخی خواهد بود که سوالات بیشتری نپرسید و چیزی را می‌گویند که شما می‌خواهید بشنوید و دلشان می‌خواهد که آنها را تنها بگذارید.

باید رابطه شما با طرف مقابل به گونه ای باشد که احساس رابطه مشترک و دوجانبه ای داشته باشید. اگر صداقت در رابطه عاشقی از بین برود و یا تغییر کند احتمالا مشکلی وجود دارد و دچار عشق یک طرفه شده اید.

اگر شما از طرف مقابل خود سوال بپرسید و او به شما پاسخ مناسبی ندهد و یا سوال های شما را بدون پاسخ رها کند و یا در حالت تدافعی قرار بگیرد شاید از اینکه شما موضوعی را بفهمید نگران هستند و یا این موضوع برایشان مهم نیست. در هر صورت شما در موقعیت خطرناکی در رابطه عاشقانه خود هستید.

تبدیل عشق یک طرفه به دوطرفه

برای تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه باید راهکارهای عاشق کردن دیگران را پیش بگیرید. بعضی از این راهکارها به شرح زیر است:

  • نیاز روانشناختی فرد مورد نظر را بشناسید

هر شخصی نیاز های روانشناختی دارد و به همین دلیل بهترین فرد برای وی کسی است که بتواند بیشتر این نیازها را برطرف کند.

  • ارزش خود را بالا ببرید

کاری کنید دوستان نزدیکتان در نبود شما به شکل مثبتی از شما تعریف کنند. وقتی فردی توسط دیگران با ارزش تلقی شود، افراد دیگر نیز فکر می کنند آن فرد بسیار ارزشمند است.

  • مرموز باشید

هر چه قصد و نیت شما کمتر مشخص باشد، مردم بیشتر به شما فکر خواهند کرد و هر چه بیشتر به شما فکر کنند بیشتر احتمال این موضوع است که به شما جذب شوند.

  • به عشقتان نشان دهید تنها او را می خواهید

به هدف خود نشان دهید که انتخاب های بسیاری دارید و بین همه ی آنها فقط او را انتخاب کردید.

رهایی از عشق یک طرفه

فراموش کردن گذشته ساده است، کافیست روی تغییر آینده تمرکز کنید. اگر در گذشته کنار گذاشته شده اید باید یاد بگیرید چگونه با رد شدن ها برخورد کرده و با آن مقابله کنید تا دیگر باعث رنج و عذاب شما نشوند.

فراموش کردن روابط عاطفی و رهایی از عشق یک طرفه نیز کار دشواری نخواهد بود. باید تلاش کنید شرایط را بپذیرید و التماس های بی نتیجه برای بازگرداندن او را متوقف کنید؛ در نتیجه ی این کار ضمیر ناخودآگاهتان متقاعد می شود که این رابطه یک رابطه ی تمام شده است و جدایی را قبول می کند.

پذیرفتن یک عشق یک طرفه و رهایی از آن زمانی برای ذهن شما ممکن خواهد بود که دیگر دست از تلاش برای بازگشت طرف مقابلتان بردارید. رویا پردازی، تجسم و تصور خاطرات نیز شما را از فراموش کردن رابطه ی از دست رفته تان بازمی دارند.

البته فراموشی به این معنا نیست که بعد از چندین تلاش از به دست آوردن خواسته تان نا امید شده و تسلیم شوید اما هرگاه از دست نیافتنی بودن خواسته تان اطمینان پیدا کرده باشید دست کشیدن از آن بهترین تصمیم خواهد بود.

مطالب مرتبط:

فراموش کردن عشق یک طرفه

علت نگاه دختر به پسر

۱۱ نشانه عشق یک طرفه

سایت روانشناسی نوین بینش



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.