no-img
نوین اطلس

چگونه متوجه عشق دیگران شویم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه متوجه عشق دیگران شویم
امتیاز 3.50 ( 2 رای )
zip
بهمن ۲۹, ۱۳۹۶

چگونه متوجه عشق دیگران شویم


این مطلب در مورد موضوعات چگونه متوجه علاقه دختری به خود شویم، چگونه بفهمیم دختری از ما خوشش آمده؟، از کجا بفهمیم پسری از ما خوشش اومده، از کجا بفهمیم پسری عاشق ما است، چگونه بفهمیم زنی دوستمان دارد، از کجا بفهمیم پسری قصد ازدواج دارد؟ نوشته شده است.

چگونه متوجه علاقه دختری به خود شویم

لبخند و یا نشانه هایی از لبخند و شادی در صورت

شما باید به هنگام ملاقات با این خانم به دنبال لبخند های واقعی باشید. البته گاهی آن ها سعی در کنترل این لبخند دارند ولی نمی توانند این شادی و یا خوشحالی را در صورت خود پنهان کنند البته مراقب لبخند های غیر واقعی هم باشید هرچند دختر ها خیلی در رابطه با ایجاد لبخند مصنوعی ماهر نیستند. اگر در حال تعریف کردن ماجرا و یا به اشتراک گذاشتن مطلب جذابی هستید و آن ها با دقت به صحبت های شما گوش می دهند و کمی غیر عادی از مطالب شما به وجد می آیند و خوشحال می شوند همگی نشانه از وجود علاقه به شماست.

همانطور که گفتیم خانم ها پیچیده هستند و ممکن است با وجود اینکه عمیقا از گفته های شما خوشحال می شوند و لذت می برند ولی سعی در مخفی کردنش داشته باشند.

ارتباط و ارتباطات چشمی

مرد ها باید بدانند این نشانه خیلی کارامد است، چرا که اگر یک دختر به شما علاقه داشته باشد ارتباط چشمی با شما برقرار خواهد کرد و به نحوی به شما خیره خواهد شد همانند اینکه شما تنها پسر موجود در محیط هستید.

البته در کشور ما به سبب فرهنگ و شرایط موجود در خانواده ها ممکن است این خانوم کمی در بر قراری ارتباط چشمی ضعیف عمل کند و یا خجالتی باشد با این حال شما حتی این نگاه های روبه پایین را همانند برقراری ارتباط چشمی برداشت خواهید کرد.

بنابر این شما به راحتی می توانید موارد زیادی را از نگاه های آن ها متوجه شوید و به گفته محققان چشمان آن ها زمانی که شما رفتاری موافق نظرشان انجام میدهید به راحتی این موضوع را به شما منتقل خواهد کرد. پس زیر نظر گرفتن نگاه های آن ها یک راه برای تشخیص این علاقه است.

زیر نظر گفتن زبان بدن
به صورت کلی زمانی که یک دختر تصمیم خود را برای شناخت بیشتر شما گرفته است دارای آرامش بیشتر است و البته رفتار هایش کمی راحت تر از قبل خواهد بود.

از سوی دیگر چنانچه دختر به هنگام صحبت با شما پا های خود را بر روی یک دیگر انداخته و دست ها را در بغل خود گره زده است و به عبارت دیگر نسبت به شما گارد کاملا بسته ای گرفته است به نظر می رسد آنچنان که فکر می کنید نسبت به شما علاقه ای وجود ندارد.

توجه متفاوت به شما

کلمه “توجه” در اینجا منظور نوع نگاه ها و زیر نظر گرفتن رفتار ها و حرکات شماست. فهمیدن اینکه شخصی به شما نگاه می کند کار سختی نیست ولی وظیفه شما کاربران هاو کن یو شناخت نگاه هایی است که متفاوت از نگاه های ساده به افراد غریبه یا اشیای دیگر است. بنابر این چنانچه شما متوجه شدید که نگاه های وی به نحوی است که مدام به دنبال کنکاش رفتار، سلایق، برخورد ها و حتی ظاهر شماست بنابراین شما با نشانه های علاقه، رو به رو هستید

چگونه بفهمیم دختری از ما خوشش آمده؟

جسور بودن و صحبت های کوتاه کردن

با دقت گوش کنید که اون به شما چه چیزایی میگه و اونا رو ذخیره کنید تا بعدا بهشون مراجعه کنید.اگه هم دارید باهاش صحبت میکنید,دقت کنید که اون علامتی نشون میده که به شما علاقه داره یا نه:که شامل نکات زیر میشن:

* دخترها با هم متفاووت اند.اگه اون خجالتی باشه,موقع حرف زدن باشما صداش کمی نرم تر از معمول میشه.شاید با موهاش بازی کنه,با لباسش ور بره و شاید هم به شما خیره بشه.

* نشونه ی دیگه میتونه این باشه که اون به شوخی ها و جک های مسخره ی شما هم میخنده.(مراقب باشید که اگه خواستید آزمایش کنید جک های بد تعریف نکنید!)

* شاید نتونه مستقیم به چشمای شما نگاه کنه و امکان داره که زیادی پوزخند بزنه و نخودی بخنده چون نگرانه که چیز زیادی رو فاش نکنه.

*لبخند زدنشو بررسی کنید.دختری که از شما خوشش میاد وقتی که شما یک مکالمه رو آغاز میکنید فوری لبخند میزنه.و اگه خجالتی باشه لبخندش سریع محو میشه.اما درهرحال نمیتونه حالاتشو زیاد مخفی کنه.اگه اون جذب نشده باشه(که معنیش این نیست که از شما خوشش نمیاد,شاید تمایلی به با شما بودن نداره)شاید کنجکاوانه نگاهتون کنه اما احساس خاصیو ابراز نمیکنه.

از کجا بفهمیم پسری از ما خوشش اومده

بررسی زبان بدن او : زبان بدن فرد می تواند حقایق زیادی را در خصوص هر کسی فاش کند. با کمک این مهارت می توانید بفهمید یک پسر تا چه حد دوست دارد با شما باشد و برای داشتن شما و نزدیک بودن به شما چقدر مشتاق است. کارشناسان زبان بدن بر این باورند که در حالی که زنان حدود ۵۲ درصد از زبان بدن شان برای ابزار علاقه و بروز حرف های درونی شان استفاده می کنند، مردان تنها ۱۰ درصد با این زبان ابراز احساسات می کنند. با این حال همین اندازه کم هم می تواند برای شما کافی باشد. گاهی تنها کمی دقت کردن روی استایل فرد مورد نظر اسرار زیادی را در خصوص او فاش می کند. علائمی که در زبان بدن باید به آن توجه کنید عبارتند از:

اگر او زیاد شما را نگاه می کند و یا حتی میدان دیدش را طوری تنظیم کرده که شما را مقابل خود ببیند و یا حتی اگر استایل ابروهای او به گونه ای است که انگار به سمت شما نظر دارد این می تواند یک نشانه از علاقه او باشد.
در صورتی که او به سمت شما تکیه زیادی دارد و به عبارتی همیشه به گونه ای می نشیند و یا حرکت می کند که گویی شما هدف او هستید و می خواهد به سمت شما بیاید این نشان می دهد که وی حتی در ذهنش صاحب و خواهان شماست. طریقه قرار گیری دست ها، پاها، فرم کلی بدن و حتی انگشتان دست و پا این نشانه را افشا می کند.
اگر او شما را دوست داشته باشد ممکن است به ندرت پشتش را به شما بکند و یا اشاره شانه ها و دست هایش به گونه ای باشد که گویی در جایی که شما نیستید چیز جالبی برای توجه وجود ندارد.
اگر او شروع کرد به تمیز نگه داشتن خودش و مرتب و منظم شد و به نوعی سعی داشت شیک پوش تر و آراسته تر باشد بدانید چیزی در اطراف وجود دارد که او را مشتاق می کند بهتر به نظر بیاید.
چگونه بفهمیم پسری دوستمان دارد

به تماس چشمی توجه داشته باشید : همانطور که قبلا هم اشاره شد زمانی که یک پسر شما را دوست داشته باشد بیشتر تمایل دارد شما را ببینید و شما را در مبدا میدان دید خود قرار دهد. این اتفاق در هر صورت می افتد حتی اگر مخفیانه باشد. او ممکن است سعی کند در مواقعی خاص با شما چشم در چشم شود و یا اگر خجالتی باشد شاید وقتی حواس تان نیست به شما نگاه کند. اگر می خواهید این مورد را امتحان کنید ابتدا در مقابل او به دوردست نگاه کنید و سپس ناگهان به او نگاهی بیندازید و ببینید آیا حواسش به شما هست یا نه؟ در این صورت او غافلگیر شده و خود را لو می دهد. اگر در این لحظه او نگاه خود را به شما دوخت به این معنی است که به شما علاقه مند است، و در صورتی که خیلی زود نگاهش را از شما گرفت و متوجه شدید اصلا حواسش به شما نیست شاید بهتر باشد کمی در افکارتان تجدید نظر کنید. به علاوه اگر او تماس چشمی را قطع می کند و مشغول تماشای اطراف می شود و به نوعی سعی دارد خود را از تیرس نگاه تان دور کند به این معنی است که تمام حواسش پیش شماست. زل زدن و نگاه زیر چشمی نیز از نشانه های علاقه مندی است.

در صورتی که طرف شما یک پسر خجالتی است به وضوح در نگاه کردن به شما جسارت چندانی ندارد. بهتر است کمی صبور باشید. همچنین اگر زمانی که کار قابل توجهی می کند و یا چیز خنده داری می گوید و به سمت شما نگاه می کند به این معنی است که سعی دارد توجه شما را به خود جلب کند و حس خوبی نسبت به خود در شما ایجاد کند.
به علاوه شاید اگر چهره ی عادی وی را به خاطر سپرده باشید دیدن مردمک گشاده شده چشم هایش بتواند نظرتان را جلب کرده و شما را متوجه خودش کند. این نشانه نیز می تواند از علائم علاقه مندی است.
از کجا بفهمیم پسری عاشق ما است

به حرف هایش گوش دهید : به او گوش بدهید و حالت ها و حرف هایش را زیر نظر بگیرید. اگر به شما علاقه مند باشد مدام عصبی است و به دنبال فرصتی می گردد تا به شما نزدیک شده و موقعیتی برای صحبت کردن با شما داتشه باشد. زمانی که حرف می زند به او توجه کنید. زیاد مهم نیست که چه می گوید بیشتر مهم است که چه برخوردی با شما دارد. به چشم هایش توجه کنید و به صدایش که ممکن است به عمد تاثیر گذارتر و دلپذیرتر شده باشد. اگرمدام عضلات بازویش را لمس می کند و یا شانه ها و دست هایش به سمت شما تمایل دارد به این معنی است که به شما علاقه مند است.

از کجا بفهمیم پسری عاشق ما است

۱- تلاش برای از بین بردن فاصله ها
همه انسان ها یک دیوار نامرئی ویژه ای اطراف خود کشیده اند که نقش محافظ را برایشان ایفا می کند. وقتی کسی به شما علاقه مند شده باشد، همه تلاش خود را به کار می گیرد تا این دیوار را در هم شکسته و خودش را به شما نزدیک نماید.

این کار می تواند با کارهای ساده ای همانند قرار دادن دست روی دست شما، نشستن در کنارتان یا نزدیک کردن صندلی به صندلی تان نمود پیدا کند. اگر شما هم ا زحرکات وی استقبال کنید، خیلی سریع یک رابطه عاطفی بین دو نفر شکل خواهد گرفت.

۲- پلک زدن های پی در پی
وقتی هنگام صحبت با فرد موردنظر متوجه شدید که با سرعت زیاد پلک می زند، باید بدانید که وی واقعا از شما خوشش آمده. دلیل این کنش این است که نگاه های طولانی که با هیجان همراه هستند موجب خشک شدن چشم و در نتیجه پلک زدن های زیاد می شود.

همچنین ممکن است این افراد خیلی بی قرار به نظر برسند و یک لحظه در جای خود آرام نگیرند. قرمز شدن صورت و کج شدن به سمت شما هنگامی که در حال صحبت هستید از نشانه های افرادی است که به شما علاقه دارند. آنها عموما برای انجام این فعالیت های خود عذرخواهی هم می کنند.

۳- زیاد حرف زدن و اذیت کردن شما
مردها وقتی به زنی علاقه مند می شوند سعی می کنند تا هر چه بیشتر در مورد خود و کارهایشان با وی حرف بزنند. به این خاطر که مردها شرایط جلب توجه کردن و تحت تاثیر قرار دادن زنان را دارند و سعی می کنند به هر طریقی که شده بهترین های خود را ارائه دهند. البته منظور این نیست که این افراد شنونده های بدی هستند، بلکه تنها هدفشان از زیاد حرف زدن این است که توجه زن موردعلاقه خود را جلب کنند.

هر دو جنس مرد و زن گاهی از اذیت کردن طرف مقابل خود به عنوان سلاحی برای دلبری استفاده می کنند. پسرها و دخترها از همان سنین ابتدایی با دنبال هم کردن، کشیدن موی یکدیگر و جیغ و دعوا با یکدیگر ارتباط برقرار می کرده اند. این مساله همچنان در بزرگسالی آنها هم ادامه دارد. به این صورت که یا همدیگر را سوژه کرده و مورد تمسخر قرار می دهند یا دلیلی برای آزار هم پیدا می کنند.

این یکی از بارزترین نشانه های علاقه بین مرد و زن به شمار می رود.

۴- توجه کردن به کوچک ترین تغییرات ظاهری
وقتی کسی کوچک ترین تغییراتی را در چهره، مدل مو، رنگ مو، لباس یا به طور کلی در ظاهر شما متوجه شد و آن را به زبان آورد، شک نکنید که به شما علاقه مند شده. انسان ها وقتی از کسی خوششان بیاید به ریزترین جزئیات مربوط به وی هم حساس شده و توجه می کنند. از همین موضوع هم برای آغاز نمودن مکالمه بهره می گیرند.

چگونه بفهمیم زنی دوستمان دارد

۱- همراهی و هم گامی شما توسط زن ها
در گام نخست به این نکته توجه کنید که همگامی زن با شما یکی از نشانه هایی است که می تواند علاقه زن به شما را تایید کند. بطور مثال کاملا اتفاقی مکانی که شما حضور دارید او هم حضور خواهد داشت ، شاید این حضور کاملا اتفاقی به نظر آید اما معمولا زن ها بلدند که چگونه در انزار حاضر شوند که این اتفاق کاملا ناگهانی نشان داده شود. پس اگر این حضور و همگامی در پیش روی شما توسط یک زن اتفاق افتاد این نکته را برای شما روشن خواهد کرد که زن شما را دوست دارد.

۲- شوخی کردن با مرد
یکی دیگر از موضوعاتی که از نشانه های دوست داشتن زن به مرد است ، شوخی کردن با وی است ، شوخی کردن زن با مرد می تواند از نشانه های دوست داشتن شماست. پس اگر زنی با شما شوخی می کند مطمئنا دوست دارد که ارتباطش با شما بهتر شود. از این رو یکی دیگر از نشانه های دوست داشتن مرد توسط زن شوخی با وی است.

۳- زمان گذاشتن برای شما
هر زمان شما از وی می خواهید که صحبت کند ، برای شما وقت می گذارد ، و از طفره رفتن پرهیز می کند ، مطمئنا هیچگاه سرش برای شما شاوغ نخواهد بود و هر زمان شما نسبت به صحبت کردن با وی اقدام می کنید با رویی گشاده برای شما وقت می گذارد. این نکته زمانی هم قابل درک است که او سریعا به پیام های شما چه ایمیلی ، چه اس ام اس و پیام های شبکه های اجتماعی پاسخ می دهد. پاسخگویی سریع به این موضوع می تواند یکی دیگر از موضوعاتی باشد که می تواند علاقه زن به مرد را تشخیص داد.

۴- کنجکاوی نسبت به شخصیت و علایق شما
زنی که مردی را دوست دارد در مورد وی بسیار کنجکاو است ، به دنبال دانستن اطلاعات بیشتری در مورد علایق و شخصیت مورد انتظار مرد است تا خود را بیشتر به شخصیت مورد انتظار مرد برساند. این موضوع تا جایی پیش می رود که زن تمامی علایق مرد را در مورد غذا ، ورزش ، رنگ و … کامل کشف می کند و در مورد آنها سعی میکند در پوشش خود و رفتارش استفاده کند.

۵- برنامه ریزی برای آینده
زن ها وقتی از مردی خوششان می آید سعی میکنند با وی در مورد آینده صحبت کنند ، بطور مثال برای گردش و تفریح دوست دارند به کجا بروند ، دوست دارند چه چیزهایی بخرند و … ، در حقیقت زن ها با این برنامه ریزی می خواهند بگویند که دوست دارند با شما به گردش بروند و به تفریح بپردازند. به نوعی زن ها با این نوع برخورد ها می خواهند به شما بفهمانند که شما را دوست دارند.

۶- ارائه کردن ایده های رمانتیک برای گذران وقت
یکی دیگر از موضوعاتی که می تواند این موضوع را اثبات کند که زنی شما را دوست دارد ، این است که او در صحبت هایش با شما همیشه ایده هایی رمانتیک برای آینده می دهند و سعی می کند با ارائه ایده های رمانتیک نسبت به آینده خیال پردازی کند. این خیال پردازی های رمانتیک نشان از علاقه زن به مرد دارد که می خواهد آینده اش را با مرد مورد علاقه اش به تصویر بکشد.

از کجا بفهمیم پسری قصد ازدواج دارد؟

۱- اگر پسر خواستگار واقعی شما باشد باید شرایط سنی، شغلی و … مناسبی داشته باشد.

مثلاً پسری که ۱۸ سال دارد عموما آمادگی ازدواج را ندارد. یا پسری که کار و هیچ برنامه ریزی شغلی برای خود ندارد هم همین طور.

بنابراین مهم ترین ویژگی کسی که به شما پیشنهاد ازدواج می دهد، داشتن شرایط مساعد برای تشکیل خانواده است.

۲- وقتی با کسی وارد رابطه عاطفی می شوید، باید از ابتدا هدف این رابطه را مشخص کنید. پسری که نیت ازدواج دارد، با پیشنهاد ازدواج جلو می آید.

اما اگر رابطه با پیشنهاد ازدواج شروع نشد، شما باید بعد از مدتی کوتاه از او بپرسید که برای آینده اش چه برنامه ای دارد. فکر می کند آینده رابطه شما به کجا می رسد و اگر پاسخ چیزی جز ازدواج بود، بدانید که این رابطه سرانجامی ندارد.

شاید پسر پاسخی دوپهلو بدهد. مثلا بگوید دوست دارم با تو ازدواج کنم اما شرایطش را ندارم. در این صورت، باید بپرسید چه شرایطی نیاز دارد و برای محقق شدن این شرایط چه کارهایی کرده یا می کند؟

اگر برنامه روشنی نداشت باز هم باید بدانید که این رابطه سرانجامی ندارد. قبل از آن که وابسته همدیگر شوید، به او بگویید که تا زمان فراهم شدن شرایط، بهتر است از همدیگر جدا شوید.

در این صورت اگر پسر واقعا خواهان ازدواج با شما باشد، تلاشش را برای حفظ شما می کند

۳- شما را به خانواده اش معرفی می کند، درباره شما به آنها اطلاع می دهد و می گوید که در حال شناخت شما برای ازدواج است. اگر دو سه ماه از رابطه تان گذشت اما او درباره شما به خانواده اش چیزی نگفت، بدانید که قصد ازدواج با شما را ندارد.

وقتی شما در رابطه عاطفی باشید به خواستگاران خود جواب رد می دهید. چرا که زندگی مشترک عاشقانه با طرف مقابل را با زندگی معمولی با خواستگارتان مقایسه می کنید.

اما ممکن است واقعیت چیز دیگری باشد. مردی که به خواستگاری شما آمده اعلام مسئولیت پذیری کرده و حداقل چیزی که بیشتر از فرد مورد علاقه شما دارد، این است که تصمیم جدی به ساختن یک زندگی جدید دارد.

شاید پسری که با او هستید فقط به فکر خوشگذرانی است و بعد از مدتی شما را رها خواهد کرد. بیشتر مراقب باشید. ممکن است فرصت هایی که از دست می دهید، تکرار نشدنی باشند.

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

نشانه علاقه مردان به زنان

راه های تسخیر قلب پسران

چگونه یه پسر را عاشق خود کنیم

راه های جذب پسر مورد علاقه

راه جذب دختر مورد علاقه

عشق در زبان بدن

دعا برای تسخیر قلب دیگران

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما آشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

چگونه متوجه علاقه دختری به خود شویم ؟ چگونه بفهمیم دختری از ما خوشش آمده؟. از کجا بفهمیم پسری از ما خوشش اومده؟ از کجا بفهمیم پسری عاشق ما است ؟ چگونه بفهمیم زنی دوستمان دارد ؟ از کجا بفهمیم پسری قصد ازدواج دارد؟



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.