no-img
نوین اطلس

نکات کلیدی موفقیت


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

نکات کلیدی موفقیت
zip
بهمن ۲۵, ۱۳۹۶

نکات کلیدی موفقیت


این مطلب در مورد موضوعات نکات آموزنده زندگی، نکات زندگی زناشویی، نکات روانشناسی زندگی زناشویی، نکات مثبت روانشناسی، نکات کوتاه و جالب روانشناسی،  نکات روانشناسی افراد، نکات مهم پزشکی، نکات پند آموز نوشته شده است.

نکات آموزنده زندگی

این است که حرفهایی را که نباید بزنید، نزنید.
برای اینکه از مغزتان استفاده کنید، نیازی به این نیست که نابغه باشید.

کافی است از ذهنی که خداوند به شما ارزانی کرده، استفاده کنید.

به ندرت اشخاصی را پیدا می کنید که در سال، بیش از دو یا سه بار فکر کنند.

 

اگر افسردگی دارید، در حال زندگی در گذشته هستید.
اگر اضطراب دارید، درحال زندگی در آینده هستید.

اگر آرامش دارید درحال زندگی در زمان حال هستید .

پس بیاموزید که افسوس گذشته را « نخورید »

که از آینده نیز « سیر » می شوید.

نکات زندگی زناشویی

حق دارد خودش باشد
درست است که زندگی زیر یک سقف، آدم‌ها را تا اندازه‌ای به هم شبیه می‌کند، اما قرار نیست بعد از ازدواج، شما و همسرتان کپی یکدیگر شوید. عادت‌های اصلی و تفکرات ریشه‌دار آدم‌ها، حتی بعد از ازدواج هم تغییری نمی‌کند. در یک ازدواج موفق، برخی عادت‌ها، باور‌ها و توانایی‌های جدید به مهارت‌های شما اضافه می‌شوند و همسرتان هم به همین شکل توانایی‌هایش را بالا می‌برد،

به همین دلیل است که به مرور شما شبیه یکدیگر جلوه می‌کنید. پس اگر همسرتان فکر و عملی متفاوت دارد، او را سرزنش نکنید. همسر شما حق دارد خودش باشد.

رازهای‌تان را فاش نکنید
حتی در صمیمی‌ترین رابطه‌ها هم همه واقعیت فاش نمی‌شود، پس اگر همسرتان همه زندگی‌اش را برای‌تان فاش نکرده، او را آب زیرکاه ندانید. او حق دارد رازهای خودش را داشته باشد. البته از آن جنس راز‌هایی که نگفتن‌شان به زندگی شما آسیبی نمی‌زند. او می‌تواند بخشی از احساس و حتی قسمتی از گذشته‌اش را برای خودش نگه دارد. البته شما هم حق دارید، در دل‌تان چیزهایی داشته باشید که تنها خودتان از آنها باخبرید.

نکات روانشناسی زندگی زناشویی

۱) بهترین کارهایی که برای شوهرتان بسیار مفید است، برای شما هم مفید خواهدبود.
غذاهای سالم بخورید، خودتان را زیبا نگه دارید و مرتباً ورزش کنید. این کارها باعث می شود همیشه احساس خوبی داشته باشید و پر طراوت و جذاب باشید و شما در نظر شوهرتان همان زن زیبا و جذابی که همیشه دوست داشته، باقی خواهید ماند، مهم نیست که شما چند سالتان باشد.

۲) از رفتار و اعمال خوب همسر خود قدردانی کنید.
هنگامی که پژوهشگران از مردان پرسیدند که در زندگی زناشویی خود چه می خواهند، قدردانی در لیست همگی آنها وجود داشت. پس به خاطر داشته باشید و توجه داشته باشید به کارهایی که همسرتان برای شما، فرزندان و خانه انجام می دهد و از او تشکر کنید. شما لبخندی بر روی لبانش و لذتی در قلبش ایجاد خواهید کرد.

۳) عشق را در زندگیتان نگه دارید.
آخرین باری که برنامه ریزی کرده اید برای داشتن یک زمان عاشقانه در کنار همسرتان چه وقت بوده است؟ اگر شما نمی توانید به این سؤال پاسخ دهید سریعاً به فکر باشید.

مهربان بودن، یادداشتهای عاشقانه، هدیه ای کوچک برای او، برنامه ریزی برای یک روز عاشقانه و ابتکار در مسائل جنسی همگی باعث می شود که به او یادآوری کنید که هنوز هم او برایتان جذاب است.

۴) اجازه دهید او هم زمانهایی مردانه داشته باشد.
هر کس به زمانهایی برای خودش نیاز دارد که از یک سرگرمی لذت ببرد یا با دوستانش جمع شود. اگر همسر شما فوتبال دوست دارد، در حالیکه شما به آن علاقه ندارید از او اشکال نگیرید.

او را تشویق کنید که رابطه ای دوستانه با مردان دیگر داشته باشد. او از این مصاحبتها لذت خواهد برد. مطالعات نشان می دهد مردانی که در کنار دوستانشان بوده اند، سالم تر بوده اند و زندگی طولانی تری داشته اند.

۵) حق تقدم را تقسیم کنید.
فشارهای روزانه کار، خانه و بچه ها کافی است که او را خسته کند. زمانی را بسازید برای دو نفرتان که استراحت کوتاهی داشته باشید، دور از کارهای کسالت آور روزانه. احساس علاقه نسبت به کارش و سرگرمی هایش نشان دهید، این کار باعث می شود که او بداند که او برایتان چقدر اهمیت دارد.

نکات مثبت روانشناسی

۱. رفتارهای‌ شما روی زندگی‌‌تان اثر می‌گذارد
رفتار شما در مقابل مشکلات زندگی خوشحال یا ناراحت بودن شما را مشخص می‌کند. شما نمی‌توانید اتفاقاتی را که برای‌تان پیش می‌آید تغییر بدهید، ولی می‌توانید رفتار خود را در مقابل آنها تغییر بدهید. شما هر بار که به مشکل می‌خورید، نوع رفتارتان را انتخاب می‌کنید.

مثلا چرخ ماشین‌تان پنچر می‌شود، هیچ‌کس دوست ندارد این اتفاق برایش بیفتد. حالا شما حق انتخاب دارید که چگونه با شرایط کنار بیایید. شاید بسیار ناراحت شوید و به فرمان مشت بکوبید، فشار خون‌تان را بالا ببرید و بعد از آن، بالاخره چرخ را عوض کنید. اگر شما ناراحت شدن را انتخاب کنید،‌ زمان زیادی ناراحت خواهید ماند.
در حالت بعد، شاید شما ناراحت نشوید و پنچر شدن چرخ ماشین را به‌عنوان اتفاقی قبول کنید که ممکن است در زندگی پیش بیاید. نفس عمیقی بکشید و در آخر چرخ را عوض کنید. اگر شما ناراحتی را انتخاب نکنید، زمان ناراحتی شما چندان طولانی نخواهد شد. در واقع می‌توانید به آن مثبت فکر کنید.

۲. به اتفاقات زندگی مثبت نگاه کنید
طرز صحبت شما درباره اتفاقات زندگی روی رفتار شما تأثیر می‌گذارد. اگر شما به اتفاقات دید منفی داشته باشید، هر بار که آن اتفاق رخ بدهد شما ناراحت می‌شوید، ولی اگر نگاه مثبت داشته باشید، رفتار‌تان نسبت به آن موضوع تغییر می‌کند.

مثلا شما با پیام ناراحت‌کننده‌ای از خواب بیدار می‌شوید. شاید با خود بگویید «امروز که خراب شد»، ولی با دید مثبت به موضوع نگاه کنید و با خود بگویید «خب این خبر بد بود، ولی روز من تازه شروع شده». اتفاقی که افتاده هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند، ولی رفتار شما می‌تواند نسبت به موضوع عوض شود و رفتار شما را اصلاح کند.

۳. صحبت کردن‌تان را اصلاح کنید
جملاتی مثل «من نمی‌تونم این کار رو انجام بدم»، شما را به سمتی سوق می‌دهد که به عدم توانایی برای انجام آن کار باور پیدا کنید. اگر بگویید کار غیرممکنی است، آن کار برای شما غیرممکن می‌شود. به جملات مثبت مثل «می‌تونم این کار رو بکنم، اگه قدم‌به‌قدم پیش برم» فکر کنید.

۴. به‌جای شکایت کردن از اوضاع، کاری بکنید
در هر موقعیتی حق انتخاب دارید: شاید شکایت و گلایه کنید و شاید کاری انجام دهید که مشکل‌تان را برطرف کند. شکایت کردن فقط ناراحت‌تان می‌کند، ولی حل کردن مشکل حس خوبی به شما می‌دهد و باعث خوشحالی‌تان می‌شود.

۵. از مسائل کوچک لذت ببرید
شاید شما هم مثل بیشتر مردم همیشه به مسائل حساس و اهداف بزرگ یا نزدیک‌ترین تعطیلی فکر کنید. هر چند این دید نسبت به زندگی بد نیست، ولی نگاه همیشگی به مسائل بزرگ باعث می‌شود نتوانید از خوشی‌های روزمره‌ی زندگی لذت ببرید. یک وعده غذای لذیذ به همراه خانواده یا پیاده‌روی با یک دوست خوب در زندگی روزمره اتفاق می‌افتد. با فکر کردن به مسائل و اهداف بزرگ‌تر، این خوشی‌ها را از بین نبرید. در لحظه زندگی کنید و از مسائل کوچک لذت ببرید.

مثلا اگر کنار دوست‌تان در حال گپ زدن هستید و ذهن شما به تعطیلات آخر هفته فکر می‌کند، به لحظه‌ای که کنار دوست‌تان هستید برگردید و از آن لحظات لذت ببرید. به دوست‌تان توجه کنید و اجازه ندهید ذهن‌تان منحرف شود.

نکات کوتاه و جالب روانشناسی

همنشین تو از تو ،‌بِه باید تا عقل و دینت بیفزاید.
کسی که شایسته ستایش است محتاج ستایش نیست و کسی که شایسته ستایش نیست محتاج ستایش است.
در دل سخت سنگ سبزه نمی روید. در دل نرم خاک رویش و پالایش ایجاد می شود.
خوبی ها خود و بدی های دیگران را پنهان کن، خدا افشاگر خوبی است.
نماز نور، نردبان و برکه است، راهت را روشن می کند، از زمین به آسمانت می برد و تمام وجودت را شستوشو داده و طاهر می سازد.

نکات روانشناسی افراد

۱- دوستی هایی که در خلال ۱۶ تا ۲۸ سالگی شکل می گیرند، دوام و پایداری بیشتری دارند.

۲- زنان بیشتر به سمت مردانی با صداهای بم و قوی کشش دارند زیرا به نظرشان این مردان اعتماد به نفس بیشتر و پرخاشگری کمتری خواهند داشت.

۳- افرادی که بهترین راهکارها را ارائه می دهند کسانی هستند که بیشترین مشکلات را در زندگی تجربه کرده اند.

۴- هر چه فرد باهوش تر باشد، سرعت فکر کردن او بیشتر و دست خطش بدتر و نامرتب تر است.

۵- این احساسات ما نیستند که روی رفتارمان با دیگران تاثیر می گذارند، بلکه دقیقا برعکس این باور مصداق دارد، نوع معاشرت و تعامل ما با دیگران روی حالت های روحی مان تاثیر می گذارند.

۶- نوع برخورد انسان ها با کارمندان رستوران بازگو کننده نکات زیادی در رابطه با شخصیت آنهاست.

نکات مهم پزشکی

۱- هرگز سیگار نکشید و اگر می کشید ، نیمه آخر آن را هیچ وجه نکشید.

۲- در حمام هیچگاه مستقیما زیر دوش آب گرم نفس نکشید. کلر یک قاتل تدریجی است.

۳- هنگام شارژ موبایل ابتدا شارژر را به گوشی وصل کنید و سپس آن رابه برق وصل کنید. بهتر است موبایل خاموش باشد.

۴- چای بیشتر از یک روز مانده را اصلا ننوشید.

۵- هنگام روشن کردن کولر اتومبیل خود ابتدا به مدت حداقل ۵ دقیقه پنجره ها را باز بگذارید و در پمپ بنزین ها کولر را خاموش نمایید.

۶- غذای خود را بیشتر از یکبار در مایکروفر گرم نکنید و بعد از آن درصورت عدم استفاده دور بریزید.

۷- با حیوانات خانگی تعامل مثبت داشته باشید. آنها ممکن است از خیلی از انسانها سالمتر و تمیزتر باشند. عوامل مشترک زیاد آنها با انسانها میتواند به شکل واکسن در بدن عمل کند.

۸- هنگام غذا بین هرلقمه حداقل ۱ دقیقه فاصله بگذارید و دو ساعت قبل و بعد از غذا و هنگام آن نوشیدنی ننوشید.

نکات پند آموز

یک روز زندگی به روشن بینی ، بهتر از صد سال عمر در تاریکی است.
بودا

وجدان صدای خداوندی است.
لامارتین

نسبت به عمر خود بخیل تر باشید تا به درهم و دینار.
پیامبر اکرم (ص)

اگر خاموش باشی تا دیگران به سخنت آرند ، بهتر که سخن گوئی و خاموشت کنند.
سقراط

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

جلوگیری از یکنواختی زندگی

نکات زندگی زناشویی

روانشناسی برای زندگی بهتر

نکات آموزنده زندگی

بهترین راه زندگی

زندگی موفق چیست

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

نکات آموزنده زندگی چیست؟ نکات زندگی زناشویی و یا  نکات روانشناسی زندگی زناشویی چه کمکی به زندگی مشترک می کند؟ نکات مثبت روانشناسی چه تاثیری در زندگی دارد؟ نکات کوتاه و جالب روانشناسی را بیاموزید.  نکات روانشناسی افراد را از چه طریقی می توان به دست آورد؟ نکات مهم پزشکی چیست و چه کمکی می کند؟ نمونه هایی از نکات پند آموز.



موضوعات :
موفقیت

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.