no-img
نوین اطلس

چگونه اعتماد از دست رفته را جلب کنیم؟


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه اعتماد از دست رفته را جلب کنیم؟
امتیاز 4.33 ( 3 رای )
zip
دی ۲۵, ۱۳۹۶

چگونه اعتماد از دست رفته را جلب کنیم؟


این مطلب در مورد موضوعاتی همچون چگونه اعتماد از دست رفته را بازگردانیم، اعتماد از دست رفته شعر، اعتماد دوباره، بازگرداندن عشق از دست رفته، راههای جلب اعتماد، راه های جلب اعتماد دوست پسر، جلب اعتماد همسر بعد از خیانت، جلب اعتماد مردان می باشد.

چگونه اعتماد از دست رفته را بازگردانیم

تا به حال اشتباه کرده اید و دیگران به شما بی اعتماد شده اند حال چه کنیم این اعتماد دوباره برگردد ؟
به یاد داشته باشید که رابطه یعنی اعتماد و اگر به کسی بی اعتماد شدید دیگر رابطه معنا نخواهد داشت .

خودتان را مورد نقد و سرزنش قرار دهید و خود را تنبیه کنید تا فراموش نکنید که برخی از اشتباهات قابل جبران نیست .

چگونه کسی را متقاعد کنیم تا دوباره به ما اعتماد کند

آن اشتباه را دیگر مرتکب نشوید .و به دیگران این اطمینان را بدهید که دیگر مرتکب خطا نخواهید شد .

چگونه کسی را متقاعد کنیم تا دوباره به ما اعتماد کند

صبور باشید و دوباره برای اعتماد سازی بکوشید و هرگز نا امید نشوید .

چگونه کسی را متقاعد کنیم تا دوباره به ما اعتماد کند

اماده فداکاری باشید تا حسن نیت خود را نشان دهید و ثابت کنید که انسان سابق نیستید .

چگونه کسی را متقاعد کنیم تا دوباره به ما اعتماد کند

درباره کاری که کردید بیاندیشید و تحلیل کنید که چرا چینن عملی را مرتکب شدید تا عوامل و شرایط اشتباه خود را بشناسید .

چگونه کسی را متقاعد کنیم تا دوباره به ما اعتماد کند

اگر ضرورت داشت مدتی از انها فاصله بگیرید تا مسائل فراموش شود و خاطرات کم رنگ گردد .

چگونه کسی را متقاعد کنیم تا دوباره به ما اعتماد کند

پیشنهاد جبران بدهید و یک راهکار برای جبران اشتباه خود بیابید .

چگونه کسی را متقاعد کنیم تا دوباره به ما اعتماد کند

اگر به صورت کتبی معذرت خواهی کنید بهتر خواهد بود .یک نامه عذر خواهی همه چیز را تغییر خواهد داد .

چگونه کسی را متقاعد کنیم تا دوباره به ما اعتماد کند

هنگام سخن گفتن از وا ژه های درست استفاده کنید و کلماتی مانند متاسفم و عذر خواهی می کنم را تکرار کنید .

اعتماد از دست رفته شعر

شعر در مورد اعتماد
اگر چه موی شکافی همی کنم ز معانی
به اعتماد تو یکسر پلاس بود،که رشتم

اعتماد دوباره

خوشبختانه یکی از قابل اعتماد ترین افرادی که در زندگی اکثریت افراد وجود دارد، همسرشان است. کسی که با او ازدواج کرده اید همان کسی است که با وی عهد و پیمانی مقدس بسته و تعهد و التزام داده اید.

با یکدیگر عهد بسته اید که نسبت به هم صادق باشید و مراقب یکدیگر باشید. اما متاسفانه برخی از ازدواجها به دلیل اینکه یکی یا هر دو طرف تصمیم می گیرند به هم دروغ بگویند به انتها می رسند و یا به ورطه نابودی می افتد.

واضح است که بدترین نوع تزلزل در اعتماد زمانی رخ می دهد که یکی از زوجین نسبت به دیگری مرتکب بی وفایی ( خیانت ) شود. این نوع دروغ کاملا ریشه اعتماد و عشق در یک ازدواج را می خشکاند و باعث می شود طرف مقابل احساس بسیار بد، عذاب آور، تلخ وحشتناک مورد خیانت واقع شدن را تجربه کند. البته باز هم انواع مختلفی از نیرنگ و فریب وجود دارد که می توانند زندگی زناشویی را تا مرز از هم پاشیدگی پیش ببرند مانند زن یا شوهری که درباره مسایل مالی به یکدیگر دروغ می گویند، و یا مردی که هیچگاه دوست ندارد به همسرش بگوید کجا می رود یا می آید و …. همه نمونه هایی از آسیبهای جدی ازدواج و زندگی مشترک هستند. همچنین یکی دیگر از موضوعات مهم عدم صداقت در زندگی زناشویی اعتیاد مرد به یک داروی خاص یا مواد مخدر است که عمدتا هیچکس از آن اطلاعی ندارد ولی زمانی که این موضوع برای زن برملا شود باعث پیدایش حس خیانت و عصبانیت مفرط می گردد.

همچنین دروغ گفتن در مورد بی ارزش ترین چیزها می تواند به پیدایش یک بی اعتمادی کلی نسبت به همسر شود.

حال ادامه بحث ما در مورد زندگی زوجینی است که به هر یک از اشکال عنوان شده، با عدم صداقت یا همان خیانت همسرشان مواجه شده اند.

**اگر همسرتان سبب از بین رفتن اعتماد شما شده است و یا اگر شما چنین کاری را در حق او کرده اید دو مساله وجود دارد که باید برای شما اتفاق بیفتد تا مجددا به هم اعتماد کنید. هر کدام از شما دو نفر محتاج عشق و تفاهم هستید و اگر نسبت به همسرتان احساس خشم می کنید لازم است از این عصبانیت دست بکشید و الا قادر به ایجاد اعتماد مجدد نخواهید بود. عصبانیت های طولانی مدت سبب می گردد که به این راحتی پذیرای عذرخواهی و گذشت نباشید و این در حالی است که عذر خواهی اولین چیزی است که برای ایجاد اعتماد مجدد باید محقق شود. صادقانه عذرخواهی کنید و سعی کنید با کمال صداقت به گناه خود اعتراف کنید و اگر شما کسی هستید که باید عذرخواهی را بپذیرد اینکار را صادقانه و صمیمانه انجام دهید. سپس درباره آنچه حس می کنید و اینکه کاهش حس اعتماد چه اثری بر شما داشته با هم حرف بزنید . نسبت به همسرتان صادق و بی غل و غش و مودب باشید وقتی که همسرتان تصمیم می گیرد درباره احساساتش با شما حرف بزند باید خیلی مراقب باشید که او را نرنجانید.

بازگرداندن عشق از دست رفته

برقراری ارتباط بین پسر و دختر باعث برطرف شدن نیازهای زیادی از هر دو طرف میشود. در نتیجه وابستگی شدیدی بین مرد و زن بوجود میاید، در طول رابطه دوستی ممکن است یک سری رویداد ها سبب ایجاد فاصله و یا قطع ارتباط بین مرد و زن شود از این رو بعد از جدایی معمولا فرد دچار افسردگی و سردرگمی خواهد شد. و تمام ذهن و وقت خود را صرف بازگشت به رابطه و برگرداندن عشق از دست رفته خود خواهد کرد.

اینکه تلاش کنیم عشق خود را به رابطه بازگردانیم یا بدنبال پاسخ سوال چگونه یک رابطه شکست خورده را ترمیم کنیم بودن کار اشتباهی نیست و تلاش هایی که در مسیر ترمیم رابطه از دست رفته انجام میدهیم یک مکانیزم کاملا طبیعی هست. اگر شما باتمام وجود تصمیم دارید هر جوری که شده همسر یا دوست خود رابرگردانید و تمام تمرکز خود را روی راه های برگرداندن یک رابطه گذاشتید نباید نا امید شوید همه چیز قابل ترمیم هست حتی رابطه که دچار شکست شده ویا اعتماد از دست رفته.

 

راههای جلب اعتماد

چه کار کنیم تا مردم به گفتهای ما اعتماد کنند؟ پاسخ ساده است: باید قابل اعتماد باشیم. توجه کنید که اعتماد کردن مسئولیت دیگران نیست بلکه لیاقت ماست. اما چگونه این مهمترین صفت خوب را برای خود به دست آوریم؟ واقع امر این است که برای قابل اعتماد بودن داشتن دو چیز اهمیت دارد:
۱- شخصیت
۲- قابلیت

 

راه های جلب اعتماد دوست پسر

۱ – آگاهانه و معقولانه اطمینان یابید که مردی که برگزیده اید را دوست داشته و میخواهید باقی عمر را با وی سپری کنید.

بنابر این تا زمانی که کاملاً متقاعد نشده اید که برای یکدیگر مناسب هستید، اندیشه تعهد و ازدواج نباید به ذهن شما خطور کند. شناخت شما از همسرتان باید به حدی باشد که قادر به تعیین این موارد باشید که وی قادر به متعهد شدن میباشد. او برخوردار از بسیاری از ویژگیها و صفاتی است که شما همواره در مرد دلخواه خود جستجو میکردید. شخصیت او شما را ملزم به احترام و ستایش میگرداند. او قبلاً در آزمون وفاداری، صداقت، راستی و مراعات حال دیگران سربلند بیرون آمده است و آن که باید مطمئن گردید که وی شما را حقیقتاً دوست دارد.

۲ – همواره همان فردی باشید که هستید و از ابراز ماهیت واقعی خود بیم نداشته باشید. این شاید مهمترین خصلتی باشد که مردان در زنان جستجو میکنند. ۹۹ درصد از مردان در نظرسنجی های گوناگون این گونه اظهار داشتهاند که زنانی که شخصیتشان پس از ازدواج دستخوش تغییر میشود در ردیف نخست فهرست علل جداییها پس از ازدواج آنها قرار میگیرند.

پافشاری در رفتاری که در آن زنان به منظور اهمیت بخشیدن به مرد خود، مرتباً با او سازش کرده و از ابراز عقاید و نظرات خود خودداری میکنند و یا به لطیفه های بیمزه او میخندند، هیچگاه نتیجه بخش نخواهد بود. بنابراین خویشتن حقیقی خود باشید و همواره مراقب باشید شاید مرد شما در حال امتحان کردن شماست.

۳ – به او نشان دهید که استقلال دارید. مردان از زنانی که به عقب تکیه میدهند و منتظر میمانند تا مرد آنها تمام امور زندگی آنها را به دست گیرد، بیزار هستند. نشان دهید با آن که شما از ایده های او استقبال میکنید، بدون او نیز توانایی به انجام رسانیدن کارها را دارید.

هر گاه برنامه خرید خانه ای را در سر دارید آن را به پس از ازدواج خود موکول نسازید. زیرا این عمل موجب میشود مرد این گونه برداشت کند که شما شخصیت مستقلی ندارید.

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت

درست است که پیمان شکنی، نقض یک طرفه ی تعهدات متقابل زناشویی است که برخی آسیب های روانی را هم برای زوج موردِ خیانت واقع شده به همراه می آورد، اما این مطلب به آن معنا نیست که پیمان شکنی، پایان قطعی یک زندگی مشترک است. نگاهی بر دستاوردهای روانشناسی بالینی نشان می دهد که امروزه بسیاری از زوج درمانگران معتقدند که تقریباً دو سوم از زوجهایی که به دلیل پیمان شکنی دچار آسیب در ارتباط شده اند، می توانند با طی یک دوره درمان به بهبودی قابل قبولی دست یابند. البته این که آیا یک فردی که به اعتماد وی خیانت شده، بتواند بعد از پیمان شکنی همسر خود، مجدداً به وی اعتماد کند و به زندگی مشترک با او ادامه دهد به عوامل بسیاری بستگی دارد؛ مانند نظام ارزشهای فردی، توانایی وی در عفو و گذشت و اینکه آیا فردی که مرتکب پیمان شکنی شده است، واقعاً خواستار جلب اعتماد مجدد همسر خود می باشد یا خیر.

در این راستا راهکارهای درمانی مختلفی نیز شناخته شده و به کار گرفته می شوند که از جمله معروف ترین آنها، گذشت درمانی و درمان شناختی رفتاری (CBT) می باشد.

از طرف دیگر، زوجی که در گذشته مرتکب خیانت شده و در حال حاضر، تصمیم به تلاش برای از سرگیری یک ارتباط سالم و وفادارانه با همسر خود دارد، بایستی متوجه این مسئله باشد که عمده ترین آسیبی که در این قبیل موارد به همسر وارد می شود، کاهش شدید اعتماد او است. بدیهی است، زمانی که فردی اعتمادش را نسبت به کسی از دست می دهد، جلب مجدد اعتماد وی مشکل نه، بلکه بسیار مشکل می شود اما مسلماً غیر ممکن نمی شود. بنابراین همسرانی که از پیمان شکنی خود پشیمان می شوند می توانند با بهره گیری از راهنمایی متخصصان و استفاده از برخی راهکارها برای بازسازی اعتماد از دست رفته همسرشان نسبت به خود، تلاش نمایند.

نمونه ای از برخی راهکارهای بازسازی اعتماد در زیر ارائه شده است :

سعی در برقراری ارتباط بیشتر با همسر، ضمن احترام به شرایط وی در برخورداری از آمادگی لازم برای از سر گرفتن مجدد رابطه.

اختصاص وقت بیشتر برای درک همسر و همدلی کردن با وی
همدلی یعنی نگاه کردن به موضوعات و قضایا از دیدگاه فردی دیگر. همدلی با همسر، فرصت لازم را برای جایگزین کردن احساس امنیت به جای ترس و بی اعتمادی فراهم می کند.

صداقت در روابط
صداقت همیشه به بازگرداندن اعتماد کمک می کند. به خصوص زمانی که همسر متوجه حساسیت شما برای صداقت در روابط متقابلتان می شود.

تمرین مهارت” گوش کردن ” به همسر و یک ” گوش کننده ی” خوب بودن
شنونده بودن کافی نیست. گوش دادن مستلزم توجه به تمام جنبه های ارتباطی طرف مقابل است، مانند زبان بدن وی، لحن سخن گفتن وی، شناسایی احساسات و نیازهای همسر از طریق گوش کردن.

نشان دادن حمایت بیشتر از همسر و در دسترس او بودن در مواقع لزوم
حمایت کردن، پذیرفتن بی قید و شرط همسر با تمام ویژگی های موجود و نشان دادن وفاداری خود به او می تواند در بازسازی اعتماد، کمک کننده باشد.

مطلب مهم دیگری که لازم به ذکر است این است که، بلافاصله پس از پی بردن به خیانت همسر، فرصت مناسبی برای اتخاذ تصمیمات مهم درباره ی ادامه زندگی مشترک و یا جدایی و طلاق نیست، چرا که این اقدام عجولانه، در درجه ی نخست فرصت بهره گیری از مشاوره های مناسب جهت بررسی راهکارهای منطقی برخورد با این مسئله را از فرد سلب می کند. البته در مواردی ممکن است که طلاق بهترین راه برای جلوگیری از عواقب آتی خیانت های زناشویی باشد اما این موارد متداول نیستند. بنابراین کمک گرفتن از متخصص از همان زمانِ پی بردن به خیانت همسر و نیز از آغاز تصمیم فرد پیمان شکن به بازسازی اعتماد زوجی که مورد خیانت واقع شده است، جهت تصمیم گیری درست و منطقی، ضرورت مطلق است.

جلب اعتماد مردان

در یک زندگی زناشویی مطلوب همیشه باید بر رفتارتان نظارت داشته باشید؛ این گونه است که می توانید رابطه ای قوی و البته سرشار از اعتماد برقرار کنید. به خاطر داشته باشید اعتماد چیزی نیست که کسی به شما بدهکار باشد؛ شما باید آن را به دست آورید؛ یعنی باید شرایط را برای شریک زندگی تان به گونه ای فراهم کنید که به شما اعتماد کند و باز هم بدانید که به دست آوردن اعتماد چندان هم ساده نیست؛ بلکه نیازمند تلاشی همیشگی، روز به روز و مکرر است.

برای همسرتان فضای عاطفی امن فراهم کنید

اگر درصدد ایجاد فضای عاطفی امن برای همسرتان نباشید، احتمال دارد در تدارک فضایی ناامن باشید!

رابطه اعتمادآمیز رابطه ای است که در آن هیچ یک از طرفین، از ابراز احساسات و عقاید خود هراسی نداشته باشد. ایجاد رابطه ای بر پایه اعتماد و اطمینان، به تلاش و کوششی هر روزه نیاز دارد. در این راستا لازم است پیوسته برخی مهارت هایی را که در استحکام پیوندتان موثرند، بپرورانید، اما چگونه می توان این مهارت ها را بهبود و تعالی بخشید؟

گوشی شنوا داشته باشید: حرف های همسرتان را قطع نکنید. انجام این مهم، مستلزم انضباط و احترام است. یاد بگیرید قبل از اینکه شروع به صحبت کنید، از همسرتان بپرسید: «عزیزم، حرف هایت تمام شد؟» بکوشید سخنانش را کاملاً دریافت و درک کنید. یک راه ساده برای امتحان این است که حرف هایش را فهمیده اید، این است که روش آینه ای را به کار ببرید؛ یعنی تمام آنچه را گفته است، منعکس کنید. ممکن است کمی مصنوعی به نظر برسد، ولی مطمئن باشید موثر واقع می شود. سعی کنید جملات خود را با «من» شروع کنید؛ اظهاراتی که با «من» آغاز می شود، پیوند و وحدت ایجاد می کند،‌ اما جملاتی که با «تو» یا «شما» شروع می شود، فاصله و بیگانگی به همراه دارد. به عبارتی، جملات نوع دوم، وضعیت موضع گرفتن و حمله کردن را تداعی می کند، اما جملات نوع اول، از قبول مسئولیت نسبت به چیزی حکایت می کند و بوی ملامت و نکوهش دارد.

مسئولیت بیان نیازها و خواسته هایتان را بپذیرید و آنها را شفاف و جسورانه اظهار کنید: اگر کسی احساس کند نمی تواند خواسته ها و نیازهایش را به شریک زندگی اش بگوید، احساس بی اعتماد خواهد کرد. ما معمولاً به دو دلیل از ابراز خواسته مان منصرف می شویم؛ ترس از رد شدن آن یا شرمندگی و خجالت از اینکه چنین خواسته ای داریم، اما وقتی شرکای زندگی زناشویی پیوسته بتوانند نیازهایشان را به هم اظهار کنند، حوزه اعتماد را به خوبی در زندگی شان متحول می کنند.

مثبت باشید و حسی خوشایند عطا کنید: ما معمولاً به افرادی که به ما اعتماد می کنند و کسانی که دوست مان دارند، اعتماد می کنیم. اگر کسی موجب رضایت شما نباشد، دشوار است بتوانید به او اعتماد کنید. روشی موثر برای انجام این کار، استفاده از قانون «۵ به ۱» است؛ یعنی وقتی می خواهید حرفی منفی به همسرتان بزنید، نخست لازم است پنج مورد مثبت بگویید آنگاه مجاز هستید حرفی منفی یا انتقادی بزنید.

نگذارید مشکلات تان حل نشده باقی بماند: برای این کار لازم است زن و شوهر از مهارت های حل مشکل آگاه باشند، زیرا مشکلات برطرف نشده، موجب افزایش رنجش و عقده می شود. در این صورت به تدریج، اعتماد نیز از بین می رود.

یاد بگیرید منصفانه بجنگید: آیا می دانستید جنگیدن، بخشی از یک زندگی زناشویی خوب و قابل قبول است؟ برخلاف باوری که تصور می شود زندگی زناشویی خوب، یعنی دوری از هر گونه درگیری و مبارزه! به یاد داشته باشید که مشکل زوج ها، جنگیدن نیست؛ مشکل آنها در چگونه جنگیدن است! اگر نزاع شما منصفانه نباشد، موجب فروپاشی اعتماد می شود، اما اگر منصفانه بجنگید، اعتماد ایجاد می کنید.

مطالب مرتبط:

زوج درمانی

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.