no-img
نوین اطلس

نکات روانشناسی همسرداری


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

نکات روانشناسی همسرداری
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
دی ۱۳, ۱۳۹۶

نکات روانشناسی همسرداری


این مقاله در مورد نکات همسرداری برای خانم ها، نکات همسرداری برای مردان، آموزش همسرداری و زناشویی، روشهای همسرداری موفق، راه های همسر داری، نکات همسرداری اسلامی، نکات همبستری، کانال نکات همسرداری می باشد.

نکات همسرداری برای خانم ها

چگونگی برخورد زنان در هنگام بی‌توجهی مردان :

اگر بعد از ازدواج رفتار مرد تغییر کرد و خصوصیات قبل را نداشت، راه حل این است که رفتار فعلی‌تان را با رفتار زمان آشنایی و خواستگاری مقایسه کنید؛ به احتمال زیاد متوجه می‌شوید که رفتار خودتان نیز خیلی تغییر کرده است. در زندگی مشترک هر تغییر رفتاری که از شوهرتان سر میزند، بازخوردی از تغییر رفتار خود شما می‌تواند باشد.اگر رفتار شوهرتان با شما بی‌عاطفه و یا معمولی است، این احتمال را بدهید که خود شما نیز با او این‌گونه رفتار کرده‌اید. اگر شوهرتان با شما صمیمی و مهربان است به این علت است که شما هم رفتار خوبی با او داشته‌اید. بنابراین باید در هر شرایطی رفتارتان با شوهرتان رفتار خوبی باشد؛ در هنگام تغییر رفتار همسر که به علت تغییر رفتار خودتان بوده است، مهر و محبت خود را به همسرتان افزایش دهید.

تأثیر صحبت از خواستگاران قبلی از طرف زن بر زندگی زناشویی :

اکثریت مردان معمولاً افرادی غیرتی و متعصب هستند. برای مرد کوچک‌ترین توجه همسرش به مرد دیگر به هیچ‌وجه قابل‌تحمل نیست. وقتی که برای او این احساس به وجود بیاید که همسرش به جز او به هیچ مرد دیگری توجه نمی‌کند، به کار و کوشش بیشتری می‌پردازد و به همسر خود اظهار عشق و علاقه بیشتری می‌نماید. وقتی که زن از خواستگاران قبلی صحبت می‌کند، یکی از اصلی‌ترین احساسات مرد که همان تکیه‌گاه بودن است را از بین می‌برد و با این عمل، به شوهر احساس حقارت و خود کم بینی دست می‌دهد و برای کم کردن عصبانیت خود، حتی به صورت دروغین هم ممکن است از تمایل به ازدواج مجدد و یا دوست شدن با یک شخص سوم صحبت نماید، و این موضوعی است که برای هیچ زنی قابل‌تحمل نیست. در این شرایط عشق و علاقه شوهر از بین می‌رود و تمایل به روابط جنسی با همسر کم می‌شود و به فکر انتقام‌جویی می‌افتد.

زن خوب از دیدگاه مردان :

مرد به عنوان همسر، زن زیبا و خوش‌رفتاری که به عفت و عصمت نیز شناخته شده است زا مورد توجه قرار خواهد داد. مرد تنها با زیبایی طبیعی زن خشنود نمی‌شود و مایل است که زن به کمک آرایش و لباس، خود را برای او در منزل زیبا کند. مرد از زن مطیع خوشش می‌آید و به علت غروری که دارد مایل است زن نظریات او را در مسائل مربوط به زندگی مشترک انجام دهد. همچنین مرد از زن صمیمیت و وفا می‌خواهد و از زن متواضع خوشش می‌آید. تکبر و تواضع دو حربه موثر زن است که بایستی هر کدام را در جای خود استعمال نماید. برای اینکه از تجاوز دیگران در امان باشد، بهتر از تکبر و غرور پایگاهی ندارد، اما درباره شوهر خویش و زندگی زناشویی باید متواضع بوده و بداند که برای یک عمر با مردی شریک شده است.

نکات همسرداری برای مردان

۱- در مقابل همسر(زن) خود گرفتاریهای روزانه و حوادث تلخ زندگی را با اخم و حالت عبوس مطرح نکنید.

۲- هدیه، مهر و محبت را زیاد می‎کند، به مناسبتهای مختلف برای همسر خود هدیه ولو کوچک خریداری و با حالت شاد و خندان به او تقدیم کنید.

۳- چنانچه کم و کسری در خدمات خانه وجود دارد، با کمال محبت و خوشرویی تذکردهید – اخم و خشونت زندگی زناشویی را به تبــاهی می‎کشاند.

۴- در حضور همسر خود به هیچ وجه از زنان دیگر تمجید نکنید.

۵- به بستگان همسر خود مانند پدر، مادر وسایر اقوام وی احترام بگذارید و برای دعوت آنان به خانه قبل از همسر خود اقدام کنید.

آموزش همسرداری و زناشویی

همه خانم‌ها دلشان می‌خواهد قلب شوهرشان را کاملا تسخیر کنند و از او حرف‌های حق‌شناسانه و محبت‌آمیز بشنوند، اما اغلب آنها گاه و بیگاه دچار امواج خشم، بی‌احساسی، بی‌حوصلگی و کم‌توجهی شوهرانشان می‌شوند. روانشناسان و مشاوران خانواده اعتقاد دارند که آقایان، پیام‌هاى دیدارى را دریافت مى‌کنند و خانم‌ها پیام‌هاى شنیدارى را دوست دارند.

روشهای همسرداری موفق

۱- ازدواج خود را مامن و سر پناه امنی قرار دهید تا در آن زخم های خود را التیام بخشید . به معشوق خود تکیه کنید و بگذارید که او نیز به شما تکیه کند تا بدین وسیله زخم های او نیز التیام یابد

۲- معجون عشق:توجه ، محبت ،قدر دانی،۳بار در روز هر بار ۳دقیقه از معجون عشق به معشوق خود بخورانید تا قلب و روح او را سیراب کنید، سپس ببینید که چگونه مقابل دیدگان شما از خوشحالی ،رضایت و احساس خوشبختی خواهد درخشید.

۳- از روی انتخاب و برخاسته از میل و رضایت ، عشق بورزید نه از سر اجبار و اصرار . فقط با این شرایط است که عشق ورزیدن به تجربه ای رضایت بخش و ارضا کننده تبدیل خواهد شد. گاهی اوقات “نه” گفتن همان گوش دادن به ندای کوچک درونی خودتان و برآوردن آن است.

۴- بگذارید کسانی که دوستشان دارید بفهمند چقدر به آنها عشق می ورزید. هرگز این حقیقت را از آنها مخفی نکنید . هرگز کلمات محبت آمیز خود را برای آینده ای دور” پس انداز” نکنید.هیچ گاه عشق ورزیدن را به تعویق نیندازید و هرگز آنان را که دوستشان دارید ترک نکنید .

۵- هرگز برای عشق ورزیدن منتظر لحظات خاص نشوید . از لحظه لحظه ی زندگیتان به منظور عشق ورزیدن ، آن هم با تمام وجود و از اعماق قلب خود استفاده کنید و بهره جویید .

راه های همسر داری

امام علی(علیه السلام) در کلمات قصار نهج البلاغه (شماره ۱۳۶) در عبارتی کوتاه اما پرمغز می فرماید: جهاد المرآه ، حسن التبعل= جهاد زن، نیکوشوهرداری کردن است.

به تحقیق و با اطمینان می توان گفت تمام رمز و رازهای خوشبختی و سعادت یک زوج مسلمان و مؤمن در همین عبارت کوتاه نهفته است و شاید بتوان ادعا کرد که پیرامون همین عبارت موجز، مقالات متعدد و حتی کتاب ها نوشت.

تجربیات زندگی بسیاری از خانواده های مسلمان نشان می دهد که اغلب معضلات و ناهنجاریهای خانوادگی و اختلافات میان همسران ناشی از عمل نکردن به این جمله نورانی امیر بیان است.

نکات همسرداری اسلامی

خداوند در آیه ی ۲۱ سوره ی روم، به اصل وجود عشق و احساس محبت متقابل بین زن و شوهر اشاره فرموده:«از نشانه های خداوند این است که از نوع خودتان، همسرانی برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید و میانتان دوستی و رحمت نهاد».در حالی که گفتن جملاتی که حاکی از محبت زوجین نسبت به هم است در رفع بسیاری از تردیدها و سوء ظن ها مؤثر و بر میزان محبت آنان می افزاید: ائمه معصومین: هم به ابراز علاقه به همسر تأکید نموده اند و در سیره ی عملی ایشان این امر در موارد متعددی به چشم می خورد.

پیامبر اکرم(ص) فرمود: وقتی مرد به زن خود با محبت می نگرد و زنش نیز به او با مهر نگرد، خداوند به دیده ی رحمت به آن ها نگاه می کند.

امروزه یکی از مهم ترین مشکلات خانواده ها نداشتن مدیریت صحیح در زندگی است؛ بسیاری از اختلافات، چالش ها و مشاجرات که مقدمه فروپاشی خانواده هاست، ناشی از نداشتن الگویی کامل در اداره خانواده است.

لذا بر آن شدیم تا آیین همسرداری اسلامی را که بر گرفته از احادیث و منابع کامل میباشد را تقدیم شما خوانندگان محترم آسمونی بنمایم.

یکی از موضوعات مهمی که هر مؤمنی خواهان فهم…

آن از کلام درباره معصومین علیهم السلام است، موضوع «آیین همسرداری اسلامی» است .

نکات همبستری

۱. به خودتان متکی باشید

فرقی نمی کند که همسرتان چقدر دوستتان داشته باشد و بخواهد ارضائتان کند؛ تحریکات و شور جنسی او به هیچ وجه شبیه به شما نیست. به همین دلیل غیرمنطقی است اگر انتظار داشته باشید هر زمان شما تحریک شدید در اختیارتان باشد. باید یاد بگیرید که چطور گهگاه نیازهایتان را کنترل کنید. احتمالاً تصور خواهید کرد که عادلانه نیست و مطمئناً عصبانی خواهید شد.

۲. تنوع، مزه‌ی زندگی است

احتمالاً زندگی جنسی شما دچار یکنواختی شده است. حتی مهیج ترین فرد در رابطه جنسی هم اگر رابطه جنسی برایش تکرار مکررات شود، از آن دلزده خواهد شد. اگر این مورد را در رابطه جنسی خودتان با همسرتان هم مشاهده می‌کنید، پس وقتش رسیده که کمی تنوع وارد این رابطه کنید. برای جلوگیری از یکنواختی جنسی، باید کمی خلاق باشید.

مکانی جدید انتخاب کنید: همیشه یک گوشه خاص برای معاشقه جنسی خود انتخاب نکنید

لباس زیر های لختی و جدید بخرید.

۳. اگر همه چیز عمل نکرد، صادق باشید

من با زوج‌های زیادی روبه رو بوده‌ام که بی‌علاقگی و نارضایتی یکی از زوجین از ‌رابطه‌ ‌جنسی‌ باعث جدایی شده است. البته شما هم ممکن است به فکر اینکار بیفتید. اما بدانید طلاق یا برقراری رابطه‌ی جنسی با افرادی غیر از همسرتان، راه‌حل‌های مناسبی نیستند. درست است که عشق‌بازی با غیر می‌تواند مشکلتان را حل کند، اما بدانید که در طولانی مدت مشکلات بیشتری نیز برایتان ایجاد می‌کند و باعث خراب‌شدن ازدواج‌تان هم می‌شود. حتی اگر ازدواج‌تان هم سالم باقی بماند، درد و رنجی که همسرتان از عشق‌بازی شما با کس دیگری متحمل می‌شود، بی‌اندازه است.

کانال نکات همسرداری

با مراجعه به کانال تلگرام نوین بینش می توانید از نکات همسرداری و موضوعات مختلف روانشناسی بهره مند شوید

جملاتی که مردان دوست دارند بشنوند

سایت روانشناسی نوین بینش

سایت ازدواج

علت دروغ گفتن شوهر به زن

احساس نداشتن به همسر

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

علت سرد شدن ناگهانی مردان و نشانه های آن چیست



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.