no-img
نوین اطلس

حرف های عاشقانه دوران نامزدی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

حرف های عاشقانه دوران نامزدی
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
دی ۱۱, ۱۳۹۶

حرف های عاشقانه دوران نامزدی


این مقاله در مورد شعر عاشقانه برای نامزد، حرف های دوران عقد، رفتار دوران نامزدی، در دوران نامزدی چه حرفهایی بزنیم، صحبت های تلفنی دوران نامزدی، حرفهای دوران آشنایی، سوالات دوران نامزدی، پیامک های زیبا برای نامزد می باشد.

شعر عاشقانه برای نامزد

دوستت ندارم به اندازه ی اقیانوس، . چون یه روز به آخرش میرسی . دوستت ندارم به اندازی خورشید، . چون غروب میکنه . دوستت دارم . به اندازی روت که هیچوقت کم نمیشه

گاهی اوقات آرزو می کنم ای کاش تک پرنده عاشقی بودم که میان صدها هزار پرنده بتوانم به قله بلند سرزمین هستی برسم و پرواز کان نغمه سر دهم که… من شیدای تو و عاشقانه دوستت دارم

=======================

برای آنکه به طریق خود ایمان داشته باشیم ، لازم نیست ثابت کنیم که طریق دیگران نادرست است . کسی که چنین می پندارد ، به گامهای خود نیز ایمان ندارد . (پائولو کوئلیو)

حرف های دوران عقد

در ملاقات خصوصی ابتدا با گفتار نرم و صمیمانه که حاکی از اشتیاق نسبت به یکدیگر است، با هم احوالپرسی کنید. در آغوش گرفتن و بوسیدن هم یکی از امور ضروری در این ملاقات ها می باشد که نشانه محبتتان به یکدیگر است.

با کلمه ای عاشقانه و زیبا و دلنشین از هدیه همسرتان تشکر کنید و متقابلاً علاقه خود را به او ابراز کنید. هدیه همسرتان با عشق و علاقه به شما تهیه شده است، مبادا ارزش حقیقی آن را به واسطه هزینه کم یا اندازه کوچکش نادیده بگیرید.

سعی کنید در این دیدارها با یکدیگر گفت و گوی عاشقانه داشته باشید. زیرا صحبت نکردن با یکدیگر موجب سردی در روابط میان شما می گردد. ضمن اینکه با انجام این گفت و گوها، می توانید از یکدیگر شناخت بیشتری پیدا کنید و با روحیات و خصوصیات رفتاری یکدیگر آشنا شوید.

از همسر خود تعریف کنید. از نوع رفتار او، وضعیت ظاهری، از عطری که استفاده کرده است و… اینها از جمله عواملی است که بر جذابیت ملاقات های شما می افزاید و موجبات دلبستگی بیشترتان را فراهم می کند.

در سخن گفتن باید علایق همسر خود را در نظر بگیرید نه اینکه حرف هایی بزنید که تنها خودتان به آن علاقه دارید.

حتما سخن خود را با پیامی مثبت و عاشقانه آغاز کنید. از کلماتی زیبا و مناسب استفاده کنید.

شاد و با نشاط سخن بگویید. این هنری است که باید فرا گرفت.

ملایمت در کلام بسیار موثر است. حتماً با همسرتان با نرمی، ملایمت و گرم صحبت کنید.

نه آن قدر در پرده و مبهم صحبت کنید که همسرتان صحبت شما را متوجه نشود و نه به گونه ای صحبت کنید که از آن تندی ورک گویی آزاردهنده استنباط شود.

گفتن حرف های امیدوار کننده (البته نه دروغ) می تواند چشم انداز آینده ای روشن را در برابر همسرتان جلوه گر سازد.

گفت وگوی سالم باید دو طرفه باشد. (به این معنی که نباید همواره یک نفر صحبت کند و دیگری شنونده باشد. فرصت صحبت کردن را به همسرتان نیز بدهید.)

رفتار دوران نامزدی

شما نیازمند آن هستید که درباره نحوه رفتار با او کمی خاص باشید . به آنچه که می باید گفته شود یا نه توجه کنید چرا که بر زبان آوردن بعضی حرفها موجب دردسرتان می گردد

از منظر آقایان خواندن آنچه در ذهن خانم ها می گذرد کار بسیار دشواری و پیش بینی آنچه خانم ها از ‌آنها توقع دارند هم سخت تر از آن است. بدین منظور حالت ذهن، خواسته ها و نیازها و توقعات و یا مقدار توجهی که از شما انتظار دارد را درک کرده و همان گونه رفتار نمایید . شما نیازمند آن هستید که درباره نحوه رفتار با او کمی خاص باشید . به آنچه که می باید گفته شود یا نه توجه کنید چرا که بر زبان آوردن بعضی حرفها موجب دردسرتان می گردد . در مطلب ذیل می توانید چند نمونه از حرفهایی که نمی بایست به نامزدتان بزنید را بیابید .

هرگز از یک خانم نخواهید صورت حساب را پرداخت کند .

بنابراین خانمهای جذاب از آقایان انتظار دارند که صورت حسابشان را پرداخت کنند تنها به این دلیل که آنها ارزش انجام چنین لطفی را دارند . حقیقتی که در ذهن خانمها جریان دارد این است که فردی که باید صورت حساب را پرداخت کند شمایید و اگر شما نسبت به این موضوع آگاهی ندارید یعنی که به اندازه کافی متشخص نیستید ، بنابراین اگر که نمی خواهید این حقیقت ذهنی خانمها را خراب کنید فقط صورت حساب را پرداخت نمایید .

هرگز از او نخواهید که اسرار تان را حفظ کند .

بله درست فهمیدید تنها کسی که می تواند به سرعت برق و باد حرفی را پخش کند اوست علی الخصوص زمانی که از او می خواهید این کار را نکند . حتی اگر او این موضوع را تنها به بهترین و نزدیک ترین دوست خود بگوید کافیست زیرا همین اولین و آخرین نفر این راز را به بهترین نحو پخش خواهد کرد . او استاد این کارهاست بنابراین ریسک نکنید و اسرارتان را با او نگویید و بعد هم سفارش کنید به کسی نگو .

در باره این که چرا حال خوشی ندارد هرگز از او سوال نکنید .

درک حال و هوای یک دختر می تواند خیلی سخت و دشوار باشد . اگر درباره نزار بودن حالش از او سوال کنید می بایست بسیار مصمم و سرسخت باشید تا بتوانید دلیلش را بفهمید . وقتی هم که دلیلش را برملا کرد حق ندارید با او مقابله کنید و شروع به بحث نمایید . بدون در نظر گرفتن آن ۱ دلیل برای آن موضوع ، خروار خروار اطلاعات آزار دهنده دیگر هم بازگو می شود . با پایان یافتن این موضوع، آن ناراحتی و غم به شما انتقال داده می شود و احساس می کنید که در یک برزخ بزرگ گیر افتاده اید.

گفتن این جمله که ” فکر کنم باید عضو یک باشگاه ورزشی شوی ” اصلاً درست نیست .

بطور طبیعی اغلب دختر خانمها از اندام خود راضی نیستند ، بطور عملی خودش دوست دارد که به باشگاه برود اما اگر شما پیشنهاد انجام این کار را بدهید حس بدی پیدا می کند و در نهایت هم منجر به بحث خواهد شد .

برایش روز بدی را رقم خواهید زد اگر که از کس دیگری تعریف نمایید .

اگر می خواهید که او هم چنان خنده بر لب داشته باشد بهتر است که در برابر او از دختر دیگری تعریف نکنید ، در غیر این صورت آماده درهم رفتن چهره و اخم کردن وی باشید . همه دختر خانمها ( اغلب آنها ) می خواهد به طریقی که شده در مرکز توجه و محبت مرد دلخواهش باشد . همه نقاط قوت وی را به ذهن بسپارید تا اینکه حواستان باشد در حضور او از دختر دیگری تعریف ننمایید . اگر که می خواهید ، به اندازه کافی بذله گو باشید تا همین حالا به بهترین نحو از دخترتان تعریف و تمجید نمایید .

در دوران نامزدی چه حرفهایی بزنیم

در گفتگوی دوران نامزدی چگونه باشیم؟

اختلاف نظر در دوران آشنایی و نامزدی خیلی طبیعی است. شما دو آدم از دو جایگاه مختلف هستید که باید آنقدر با هم صحبت کنید و به تفاهم برسید تا بتوانید تو تکه جور پازل شوید. اما چطور باید یک گفتگوی صحیح در نامزدی داشت؟ چطور می توان جنگ و دعواهای گفتگوی دوران نامزدی را درست مدیریت کرد؟

اگر از راه و رسم گفتگوهای دوران نامزدی بی‌خبر باشید، هر چه می‌گویید نامزدتان از یک گوش می‌شنود و از گوش دیگر بیرون می‌کند. این مطلب را بخوانید و با کمک این راه‌ها، آموزش مدیریت دوران نامزدی را یاد بگیرید و به گفتگویی درست و موثر برسید تا دوران نامزدی موفقی داشته باشید.

در گفتگوی دوران نامزدی یکی باشید
وقتی درباره زندگی مشترک صحبت می کنید سعی کنید واقعا به آن نگاه مشترک داشته باشید. شما قرار نیست بعد از ازدواج همچنان حافظ منافع خانواده پدری تان باشید. با حفظ احترام به بزرگترها خط مشی زندگی دو نفره تان را تعیین کنید. و البته همان طور که از همسرتان توقع دارید بیش از آرزوها و خرده فرمایشات خانواده اش به خواسته های شما توجه کند، خودتان هم به منافع زندگی جدیدی که می سازید توجه کنید. به این ترتیب می توانید با همسرتان در یک جبهه قرار گیرید و خیلی از دلخوری ها و جنگ و دعواها را از میان بردارید.

مذاکره کنید
فکر کنید شما معتقدید عروسی باید در شهر پدری شما گرفته شود و همسرتان شهر محل سکونت تان در آینده را به عنوان محل مناسب عروسی پیشنهاد می کند. اگر شما روی حرف خود پافشاری کنید و بگویید «همین که من می گم، وگرنه عروسی بی عروسی» در واقع توقعات، شرایط یا توانایی های همسرتان را نادیده گرفته و آتش یک جنگ را روشن کرده اید. نادیده گرفتن احساسات طرف مقابل و شرایطی که در آن قرار دارد می‌تواند تیر خلاص را به گفتگوی دوران نامزدیتان بزند. این احساس ناخوشایند باعث خواهد شد که به جای ادامه دادن گفت‌وگو سپر دفاعی را در دست بگیرد و به جای آنکه پذیرای حرف‌های شما شود، خودش را به نشنیدن بزند. در چنین شرایطی، حتی اگر به شما اجازه دهد که برنده بحث شوید، بردتان واقعی نخواهد بود. همسر شما باید احساس کند نتیجه گفتگویهای دوران نامزدی به نفع هر دوی شما و منطبق با شرایط هر دو شما است.

پس: نگویید این اتفاق باید بیفتد چون می‌خواهم، چون من می‌گویم. برای رسیدن به هدف‌تان گرو کشی نکنید و نگویید اگر تو حرفم را نپذیری من هم تلافی می‌کنم. صدای‌تان را پایین بیاورید. فضایی که میان شما ایجاد می‌شود، فضای مذاکره است نه جنگ.

صحبت های تلفنی دوران نامزدی

سکوت شاید بدترین مشکلی باشد که یک زوج خوشبخت می توانند با آن مواجه شوند. مشکلی که در نگاه خیلی ها مشکل به حساب نمی آید اما می تواند کیفیت زندگی را ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش دهد. اگر تازه ازدواج کرده اید و هنوز در دوران پر شر و شور و عاشقانه نامزدی به سر می برید ممکن است خیلی با این موضوع درگیر نشده باشید اما این به معنی آن نیست که هیچ وقت با چنین مشکلی رو به رو نخواهید شد. پس لازم است قبل از رو در رو شدن با این مشکل آمادگی هایی را کسب کنید:

در آغاز رابطه، مرد بیشتر صحبت خواهد کرد تا خواسته های خود را اعمال کند. سپس، به تدریج، صحبت های او کمتر و کمتر می شود. اما زن هنگامی که با مردی احساس راحتی کند، بیشتر صحبت می کند. یکی از عمده ترین دلایلی که زنان و شوهرانشان در ارتباط برقرار کردن با همدیگر مشکل دارند این است که آنها تصورات متفاوتی از موضوع صحبت خود دارند. در ادامه سه شکایت رایج تری که زنان در این مورد دارند ذکر می شود.

در مورد احساساتش حرف نمی زند

برخی زن ها می گویند که نامزد یا همسرشان هنگامی که ناراحت یا افسرده اند صحبت نمی کنند. این سکوت برای زنان کشنده است، زیرا به فکر فرو می روند که چه مشکلی پیش آمده است. روان شناسان می گویند که این به طور طبیعی اتفاق می افتد. زیرا پسران و دختران در طول دوران رشد می آموزند که هیجاناتشان را به طور متفاوتی ابراز کنند. رابرت می هی، روانشناس، می گوید طی دوران رشد، دختران برای این که احساساتشان را بروز دهند تشویق می شوند و پسران می آموزند که این کار زنانه، بیهوده و بی نتیجه است. بنابراین، مردان با در خود فرو رفتن به این فکر می کنند که برای مواجهه با مشکل چه راهکارهایی وجود دارد.

مرد تمایل دارد در مورد مباحث تکلیف محوری مثل فرستادن بچه ها به دانشگاه و افزایش مالیات و حقوق بحث کند. او نمی تواند به موضوعی بپردازد که نمی تواند بر آن تأثیر بگذاردپیگیر حرف نمی شود و گفت و گو را ادامه نمی دهد

نوع گفت و گوی زنان که گفت و گوی آزاد است اغلب باعث می شود که مردان دنبال حرف را نگیرند. زنان به جزییات شخص علاقه مندتر هستند. آنها از شوهرانشان انتظار دارند در این نوع گفت و گو شرکت کنند، اما اغلب مردها نمی دانند چگونه می توانند این کار را بکنند برای مرد صحبت صمیمی به معنای حرف زدن از احساسات و جزئیات شخصی نیست. مرد تمایل دارد در مورد مباحث تکلیف محوری مثل فرستادن بچه ها به دانشگاه و افزایش مالیات و حقوق بحث کند. او نمی تواند به موضوعی بپردازد که نمی تواند بر آن تأثیر بگذارد.

با همه صحبت می کند جز من

برخی زن ها گله می کنند هنگامی که شوهرانشان از سر کار به خانه می آیند، به آنها می گویند حوصله صحبت کردن ندارند، چون خیلی خسته اند اما اگر همان موقع یک دوست با آنها تماس بگیرد، زمان زیادی با او صحبت می کنند. برای زن گفت و گو نشان دهنده دلبستگی، علاقه و محبت است. اما برای مرد گفت و گو کار است، زیرا آنها از آن برای تحت تأثیر قرار دادن دیگران و بازگو کردن اطلاعات استفاده می کنند. در خانه آنها تمایل دارند آرامش داشته باشند و دوست ندارند بحث کنند. زنان و مردان به رغم دیدگاه های متفاوتشان، می توانند مشکلات ارتباطی شان را حل کنند.

*** پس برای این که شوهرتان با شما درد دل کند این راهبردها را به کار گیرید:

زمان مناسبی را برای گفت و گو انتخاب کنید

این مسأله بسیار مهم است. شما ممکن است که بسیار علاقمند باشید که بعد از بازگشت از کار، با شوهرتان صحبت کنید، اما او در آن موقع نیاز به آرامش داشته باشد. پس بهترین راه این است که بعداً گفت و گو کنید.

در مقابل سکوت شوهرتان سکوت نکنید

گاهی اوقات سکوت مرد باعث ایجاد احساس ناکامی و عصبانیت در زن می شود. برای اجتناب از این موقعیت، موقعی که شوهرتان پاسخ نمی دهد سکوت نکنید. به او بگویید: «می توانی به من بگویی چرا برای تو سخت است بگویی به چه فکر می کنی؟» اگر او باز هم پاسخ نداد، راحت از کنار سکوتش رد نشوید. به او بگویید تمایل دارید در مورد آینده صحبت کنید. او را متوجه کنید که شما انتظار شنیدن پاسخ دارید.

جزییات را بپرسید

سؤالات دقیق بپرسید. این گونه سؤال نکنید که «امروز کار چطور بود؟» زیرا او می تواند در یک کلمه جواب بدهد که عالی بود یا افتضاح بود. در مقابل، از جزئیات کارش سؤال کنید. مشخص تر شدن سؤال باعث می شود که او با احتمال بیشتری به سؤال شما به طور جزئی و با دقت پاسخ بدهد.

حرفهای دوران آشنایی

مرگ عشق

آشنایی مقدمه ازدواج است و به همین دلیل خیلی از مشاوران ازدواج معتقدند که اهمیت این دوره حتی بیشتر از دوره های بعدی است. یک دوره آشنایی درست و اصولی می تواند تا حدود زیادی تکلیف شما را با طرف مقابلتان روشن کند و در عوض یک آشنایی اشتباه می تواند منجر به شکست رابطه شود. بنابراین بد نیست چند اشتباه رایج در این دوره را بشناسید تا بتوانید از این دوران حداکثر استفاده را ببرید:

▪ وقتی دهانتان را می بندید

خیلی وقت ها فکر می کنیم که این اولین و آخرین شانس ماست و درست همین حالا باید برای آینده خود تصمیم بگیریم.

یا حتی بدتر از آن، فکر می کنیم که سوال پرسیدن تجاوز به حدود شخصی طرف مقابل است و برای آن که محترم تر جلوه کنیم، سعی می کنیم زیاد وارد مسائل شخصی او نشویم و دانستن خیلی از موضوعات را به آینده موکول می کنیم.

عده ای هم سوال پرسیدن را مته به خشخاش گذاشتن می دانند و معتقدند همین قدر که کلیات را درباره کسی می دانند، کافیست. به این ترتیب وقت کافی برای پرداختن به این که چرا نباید با کسی ازدواج کنیم، پیدا نمی کنند.

▪ وقتی گوش هایتان را می گیرید

روابط یک شبه از بین نمی روند. معمولا پیش از آن که هر رابطه ای خراب شود، علائم و هشدارهایی به شما آلارم می دهند و زنگ خطرهایی برای شما به صدا در می آیند اما شما با این بهانه که نباید زیاد حساس بود، باید او را تغییر دهم، با گذشت زمان همه چیز درست می شود و… گوش هایتان را سفت می چسبید و خلاء ها و کاستی های طرف مقابل را نادیده می گیرید.

▪ وقتی چشم هایتان را می بندید

این که هر کس ممکن است کم و کاستی داشته باشد یا اشتباهاتی مرتکب شود چیز عجیبی نیست اما اتفاق بد وقتی می افتد که شما چشم هایتان را بر این کاستی ها می بندید و به خود اجازه فکر کردن به آنها را نمی دهید. بنابراین با هر درخواستی که از طرف مقابلتان مطرح می شود سازش می کنید و آن را می پذیرید.

بعد از مدتی ممکن است احساس کنید مدام در حال اطاعت و کرنش هستید و از عقاید و مواضع خودتان حسابی کوتاه آمده اید اما چاره ای نیست و مجبورید این رویه را ادامه دهید چون اگر غیر از این را انجام دهید، مجبور به دعوا، درگیری و پایان دادن رابطه هستید. بنابراین برای حفظ یک تفاهم یک طرفه، چشم هایتان را بسته نگه می دارید.

این که طرف مقابل شما زیبا و تحصیل کرده و دارا باشد ایرادی ندارد اما به شرطی که در کنار آن آدم درستی باشد، خانواده خوبی داشته باشد، به شما شباهت داشته باشد، حرفتان را بفهمد و به اخلاقیات پایبند باشد.

در غیر این صورت شما تنها با یک مدل، یک تریلیاردر یا یک فردصاحب منصب «هم خانه» شده اید.

سوالات دوران نامزدی

این سؤالات یکی از کامل‌ترین و جامع مجموعه‌ها این زمینه است:

۱- کدام‌یک از دوجمله زیر به نظر شما درست‌تر است؟
اول: عشق به همدیگر و بعد به‌دست آوردن آشنایی.
دوم: آشنا شدن با همدیگر و بعد رشد دادن عشق.

۲- به نظرشما یک زوج قبل از ازدواج در خصوص چه مواردی باید باهم گفتگو نمایند؟ ازلحاظ زمانی چقدر باید وقت اختصاص دهند؟

۳- آیا حاضرید در مورد موارد زیر اطلاعاتی در اختیار همدیگر قرار دهید؟

نام – نام خانوادگی- سن- محل تولد- میزان تحصیل – شغل و سابقه شغلی- چندمین فرزند خانواده هستند- رشته تحصیلی- در قید حیات بودن ونبودن اعضاء خانواده – تعداد اعضاء خانواده و جنسیت آنان وسن آنان- تحصیل آنان- شغلی و ازدواج هرکدام – محل زندگی و خانواده هرکدام – وضعیت پدر و مادر از نظر سن و تحصیلات وشغلی – باچه کسانی اکنون زندگی می‌کنند.

۴- آیا تصمیم دارد که بعد از ازدواج مستقل از خانواده باشد آیا توانایی مستقل شدن را دارد؟

۵- نظر هرکدام در مورد زندگی مشترک یا مستقل از خانواده چیست؟

۶- آیا در حال حاضر مستقل (ازلحاظ منزل) زندگی می‌کند؟ چگونه اینطور شده است؟

۷- خانواده‌های هرکدام در مورد استقلال آنها چه نظری دارند و آیا این اجازه را به آنها می‌دهند؟

۸- آیا خود فرد توانایی عاطفی و روانی مستقل شدن از والدین را دارد؟

۹- فکرمی کنید که امروزه استقلال به‌ویژه استقلال عاطفی و روانی از خانواده تا چه حد در زندگی مشترک تأثیر گذار است؟

سؤالات قبل از ازدواج

۱۰- آیا توانایی استقلال و برخورداری مادی مناسب را دارید؟

۱۱- آیا فکر می‌کنید که ازدواج جزء جدایی ناپذیر و ضروری زندگی زندگی است؟ آیا فکرمی کنید که هر انسان سالمی باید در طول زندگی حتماً ازدواج کند؟ دلایل شما چیست؟

۱۲- شما چرا می‌خواهید ازدواج کنید؟

۱۳- انگیزه شما برای ازدواج چقدر است؟ به عبارت دیگر تاچه حد نیاز به ازدواج را در خودتان احساس می‌کنید؟

۱۴- آیا ممکن است که شما به خاطر رها شدن از شرایط خانوادگی فشار آور ازدواج کنید؟

۱۵- آیا ممکن است شما به خاطر نگرانی از بالا رفتن سن ازدواج کنید؟

پیامک های زیبا برای نامزد

ضربان قلبم
با تو : _/_/_/_
دور از تو : __ __
بدون تو : _____

——————————————————

لحظه‌ های با تو بودن ، از عمرم حساب نمی شوند !
از آخرتم حساب می شوند ، از بهشت !!!

(نگاه کنید به پروفایل عاشقانه)

——————————————————

عشق پاک و واقعی تنها دلیل زندگی است !

زیباست یادت ….

ببین اگر خودت بودی چه غوغایی می کردی!!

 

مطالب مرتبط:

جملات عاشقانه مخصوص نامزدها

سوالات شناخت قبل از ازدواج

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

پروفایل عاشقانه انگلیسی با ترجمه فارسی

پروفایل حس خوب زندگی



موضوعات :
ازدواج

درباره نویسنده

novinatlas 1735 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.