no-img
نوین اطلس

باید ها و نباید های رفتاری در اجتماع


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

باید ها و نباید های رفتاری در اجتماع
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
مرداد ۴, ۱۳۹۵

باید ها و نباید های رفتاری در اجتماع


چگونه فردی از همراهی ما لذت می برد

در مقاله ی قبلی خودم به نام عشق، تنفر و ذهن توضیح داده ام وقتی مردم عاشق شما می شوند که ضمیر ناخودآگاه شان متوجه شود شما برای آنها اهمیت دارید. به عبارت دیگر وقتی که احساس کنند به شما نیاز دارند.

بر این اساس می توان گفت رفتار های اجتماعی کم ولی موثری وجود دارد که می تواند شما را برای ضمیر ناخودآگاه دیگران به شخصی مهم تبدیل کند و آنان را عاشق شما کرده و کاری کند از همراهی تان لذت ببرند. بسیاری از این روش ها به آداب معاشرت و رفتار صحیح اجتماعی معروف هستند.

در حقیقت این تکنیک ها، باید ها و نباید هایی هستند که به ما می آموزند چه رفتاری را باید انجام دهیم و از انجام چه رفتارهایی باید دوری کنیم تا بهترین عملکرد ممکن را در اجتماع از خود به نمایش بگذاریم.

اگرچه در این مقاله نمی خواهم در مورد عشق رمانتیک صحبت کنم اما همچنان می توانید از تکنیک های آداب معاشرت استفاده کنید تا یک رابطه ی اجتماعی موفق ایجاد کرده و حتی آن رابطه را به یک رابطه ی عاشقانه ی رمانتیک تبدیل کنید. اگر می خواهید بیشتر و کامل تر در مورد ایجاد یک رابطه ی عاشقانه یاد بگیرید حتما این مقاله را مطالعه کنید.

شناخت نیازهای ناخودآگاه

همه ی مردم بدون استثنا نیازهای ناخودآگاهی دارند که می خواهند آن ها را ارضا کنند. به عنوان مثال یکی از این نیازها می تواند نیاز به خندیدن و فراموش کردن زندگی پر استرس باشد. اگر می خواهید کسی از همراهی شما لذت ببرید، کلید موفقیت شما در شناخت نیازهای اساسی وی است.

وقتی این نیاز ها را شناختید، می توانید روی رفتاری کار کنید که متناسب با آن نیاز باشد و باعث می شود طرف مقابل شما احساس بهتری در کنار شما پیدا کند. با انجام اینکار نه تنها وی از حضور شما خرسند خواهد شد بلکه همه ی سعی خود را می کند تا با شما دیدارهای بیشتری داشه باشد. نگاه کنید به عاشق کردن و برطرف کردن نیاز های روانشناختی

شناخت علایق

مردم عاشق صحبت کردن و بحث کردن در مورد علایقشان هستند. وقتی علایق شخصی را متوجه شدید می توانید فقط با صحبت کردن در این باره کاری کنید که وی از حضور شما لذت ببرد.

آن علایق می تواند یک بازی، یک فیلم یا یک سرگرمی خاص باشد. پس چرا فکر می کنید در شبکات اجتماعی گروه ها و صفحه هایی در مورد طرفدارات وجود دارد؟

به این دلیل که می خواهند با افرادی در ارتباط باشند که علایق مشترکی همچون آنان دارند. به عبارت دیگر فقط شما صحبت نکنید، به طرف مقابل خود نیز اجازه دهید صحبت کند و مهمتر اینکه در مورد علایق خود صحبت کند. در محیط اجتماعی این رفتار  بسیار در علاقه مند کردن دیگران موثر است.

باید های رفتاری در اجتماع

  •  به یاد داشته باشید: احساس خوبی است وقتی فردی که زمانی ملاقتش کردید نام شما را به یاد داشته باشد. باعث می شود احساس کنید مورد توجه قرار گرفته اید و یک برداشت خوب از خود به جا گذاشته اید. با به یاد نگاه داشتن نام دیگران چیزی را به آنها ارائه می دهید که نیاز دارند و ضمیر ناخودآگاه آنان را برنامه ریزی می کنید که عاشق شما باشند. فقط اسم نیست هر چقدر بیشتر نشان دهید گفته های قبلی وی را به خاطر دارید بیشتر حس خوبی پیدا می کند و به شما علاقه مند می شود.
  • با لبخند ملاقات کنید: وقتی فردی را ملاقات می کنید اجازه دهید اولین چیزی که در مورد شما متوجه می شود لبخند تان باشد. با اینکار باعث می شوید احساس کند از دیدن وی خوشحال شدید و در نتیجه نیاز وی به مهم پنداشته شدن را برطرف کرده اید.
  • توجه در دوران سختی: توجه کرده اید چه احساس خوبی دارد وقتی در سراشیبی های زندگی که دیگران شما را نادیده می گیرند فردی پیدا شود که به شما اهمیت دهد. معمولا هر فردی در دوران سختی زندگی تان که به شما اهمیت بدهد یا به شما کمک کند، در دلتان جا باز می کند. وقتی ضمیر ناخودآگاه احساس کند فردی شما را در دوران سختی حمایت می کند، اعتقاد پیدا می کند که آن فرد برای تان مهم است و در نتیجه باعث می شود به او علاقه مند شوید.

 به طور خلاصه، فقط باید رفتاری را از خود نشان دهید که شخص مورد نظر شما احساس کند مهم و با ارزش است به خصوص وقتی در شرایط سختی قرار دارد و دیگران به او پشت کرده اند. این کار را انجام دهید تا به طور قطع به شما علاقه مند شوند.

نباید های رفتاری در اجتماع

غیر از رفتار هایی که اشاره کردیم در روابط احتماعی باید انجام شود، نباید هایی نیز وجود دارد که می تواند موجب توهین به دیگران شده و باعث شود آنان احساس خوبی نسبت به رفتار اجتماعی شما پیدا نکنند. در اینجا به معروف ترین این رفتار های اجتماعی اشاره می کنیم:

غرور و تکبر: غرور و علاقه ی افراطی به خود باعث می شود بسیار افراد از شما روی برگردانند. اگر می خواهید دیگران از همراهی شما لذت ببرند پس متکبرانه رفتار نکنید. البته تکبر و غرور گاهی وقتی می خواهید خانمی را به خود جذب کنید موثر است اما به صورت کلی مردان را از شما دور می کند ( نگاه کنید به چگونه یک فرد مغرور را عاشق خود کنیم).

تحمیل کردن اعتقادات خود به دیگران: اعتقادات، یک موضوع بسیار حساس است. بسیاری مردم دوست ندارند کسی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به اعتقاد یا باوری که دارند حمله کند. برای اینکه بتوانید بهتر با دیگران کنار بیایید مطمئن شوید بر ضد اعتقاداتشان عمل نمی کنید. فقط از موضوعات حساس دوری کنید حداقل در ابتدا.

بی مزه بودن: همه ی جک ها باعث خندیدن دیگران نمی شوند و حتی بسیار اوقات موضوعی که برای شما جالب و خنده دار است ممکن است برای دیگران خنده دار نباشد. اگر می خواهید کاری کنید دیگران از حضور شما لذت ببرند باید آنقدر باهوش باشید تا متوجه شوید چه چیزی باید برای طرف مقابل تعریف کنید که برایش جالب یا خنده دار باشد. خوشبختانه مهارت جک گفتن چیزی است که می توانید بیاموزید. ( نگاه کنید به چگونه شوخ طبع شویم)

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه مورد تحسین دیگران قرار بگیریم

ایجاد یک تصویر مثبت از خود با تحریک تخیلات ذهنی دیگران

 چگونه موقعیت خود را در ذهن دیگران تثبیت کنیم

چگونه شخصیت دوست داشتنی داشته باشیم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب:

1555 - Copy



موضوعات :
مدیریت برداشت

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.