no-img
نوین اطلس

عشق، تنفر و ذهن


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عشق، تنفر و ذهن
zip
اسفند ۲۴, ۱۳۹۴

عشق، تنفر و ذهن


عشق و ذهن

اول اجازه دهید یک داستان برایتان بگویم؛ داستان دختری که درونگرا و بسیار خجالتی بود. وی از این حقیقت که خجالتی است تنفر داشت و همه ی تلاشش را می کرد که مشکل خجالتی بودنش را برطرف کند. روزی این دختر با پسری مواجه می شود که هم با اعتماد به نفس و هم برونگراست؛ ویژگی هایی که باعث می شود دختر عاشق آن پسر شود.

دلیل این احساس عاشقانه این است که ذهن آن دختر متوجه می شود این شخص ویژگی ضروری دارد که خودش به آن نیاز دارد. در نتیجه برایش بهتر است که در کنار وی باقی بماند. فکر می کنید ذهن دختر برای اینکه مطمئن شود می تواند در کنار آن شخص بماند چه کاری انجام می دهد؟

همانطور که احتمالا حدس زده اید کاری می کند که دختر عاشق آن شخص شود تا مطمئن شود چنین شخصی برای مدت طولانی از وی جدا نخواهد شد.

اگرچه فرایند عاشق شدن به این سادگی ها نیست و متغیر های بسیار دیگری می تواند در این فرایند موثر باشد اما اکنون با مطالعه ی این مثال می توانید به یک درک کلی از فرایند عاشق شدن دست پیدا کنید.

عاشق شدن چیزی نیست غیر از این باور که شخصی برای شما مهم است

پس احساس عشق وقتی ایجاد می شود که ذهن شما متوجه شود شخصی برایتان مهم است. قاطع بودن یک فرد، موفقیت های مالی و یا توانایی وی در خنداندن شما می تواند جزء همان ویژگی هایی باشد که باعث جذب شدن تان می شود ( نگاه کنید به تکنیک ها کاربردی برای عاشق کردن)

ذهن شما همیشه در حال جست و جویی مداوم برای پیدا کردن روشی است که شما را خوشحال کند و اگر بفهمد شخصی می تواند کمک کند احساس بهتری داشته باشید یا می تواند نیاز مهمی را درون شما برطرف کند، در نتیجه احتمال اینکه شما را عاشقش کند بسیار زیاد است. پس در حقیقت این ذهن شما است که تعیین می کند عاشق شخصی بشوید یا خیر ( با ابراز تاسف برای هالی وود)

تنفر و ذهن

تنفر نیز توسط ذهن کنترل می شود و روشی است که ذهن تان استفاده می کند تا شما را از شخصی که امکان دارد به شما آسیب برساند دور نگه دارد. فرض کنید شخص قاطع و جسوری نیستید و کسی وجود دارد که همیشه شما رو در مقابل دیگران دست می اندازد.

در چنین شرایطی، ذهن شما متوجه می شود که این فرد باعث اذیت شدن شما می شود و دور ماندن از وی به صلاح شما است. اما چگونه ذهنتان شما را تحریک می کند که از چنین فردی دور شوید؟ به سادگی با ایجاد احساس تنفر، ذهنتان مطمئن می شود از چنین فردی تا آنجا که می توانید دوری می کنید.

پس باز هم ذهنتان مسئول ایجاد تنفر نسبت به هر شخصی است.

نوشته ی شاهین زند – نویسنده و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: عشق، تنفر و ذهن

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

روش های جذب زنان بر اساس روانشناسی جذب

روش های جذب مردان بر اساس روانشناسی جذب

چگونه می توانیم با تمرکز کردن به چیزی که می خواهیم برسیم

وابستگی شدید انسان ها چگونه ایجاد می شود

می خواهم دیگران را تحت تاثیر قرار دهم

چگونه می توان ضمیر ناخوداگاه دیگران را برنامه ریزی کرد

می خواهم تکنیک های بیشتری در مورد عاشق کردن بدانم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب:

1555 - Copy



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.