no-img
نوین اطلس

زبان بدن: رفتار دفاعی ( وضعیت تدافعی)


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

زبان بدن: رفتار دفاعی ( وضعیت تدافعی)
zip
اسفند ۱۸, ۱۳۹۴

زبان بدن: رفتار دفاعی ( وضعیت تدافعی)


مورد توهین قرار گرفتن در زبان بدن

عکسی زیر نشان دهنده ی یک زبان بدن با وضعیت تدافعی می باشد:

New Bitmap Image (2)

مثال برای زبان بدن در وضعیت دفاعی

تصور کنید یکی از دوستانتان به شما می گوید ” هی، این تی شرت را از کجا گرفته ای؟ اصلا مناسب تو نیست”.

در چنین شرایطی اگر نظر وی باعث آزردگی شما شود در وضعیت تدافعی قرار می گیرید. زیرا ضمیر ناخودآگاهتان منطقی فکر نمی کند. برای ضمیر ناخودآگاه تنها این تصور ایجاد می شود که با دست به سینه شدن از خود در برابر نظری که به آن علاقه ندارید محافظت کند. به همین دلیل است که نام آن حالت زبان بدن وضعیت تدافعی می باشد.

چگونه با شخصی که در وضعیت تدافعی می باشد برخورد کنیم

  • اگر در مذاکره هستید و طرف مقابل شما در وضعیت دفاعی قرار گرفته است بدانید چیزی گفته اید که مورد پسند وی واقع نشده است. (نگاه کنید به  ۸ تکنیک برای متقاعد سازی دیگران)
  • اگر شخصی پس از اینکه از وی انتقاد کردید در وضعیت تدافعی قرار گرفت مطمئن شوید حتما عذر خواهی می کند زیرا این وضعیت نشان می دهد که طرف مقابل شما احساس می کند به وی توهین شده است. (نگاه کنید به چگونه دیگران را به خود جذب کنیم)
  • اگر یک فروشنده هستید و در مورد قیمت یک محصول با مشتری صحبت می کنید و سپس متوجه شدید مشتریتان در وضعیت تدافعی قرار گرفته است سعی کنید انعطاف پذیر باشید و در مورد موضوعی غیر از قیمت صحبت کنید زیرا وضعیت بدن وی نشان می دهد از هزینه ی تعیین شده رضایت ندارد. (نگاه کنید به اصول مطیع سازی دیگران)
  • همیشه دقت کنید تا متوجه شوید که آیا طرف مقابلتان به دلیل حرفی که زده اید از وضعیت تدافعی استفاده می کند یا دلیل آن چیز دیگری است. برای مثال یک شخص ممکن است این وضعیت را به خاطر راحت نبودن و یا حتی سرما نیز به خود بگیرد.

یاد بگیرید از وضعیت تدافعی دوری کنید

در مصاحبات شغلی یا یک جلسه ی کاری وضعیت تدافعی ممکن است باعث شود یک دید منفی نسبت به خود ایجاد کنید. بسیار مهم است که به خود بیاموزید چگونه از این وضعیت دوری کنید.

وقتی این امر را یاد می گیرید که نسبت به حرکات دست و بدن خود اطلاع داشته باشید. وقتی حرکات بدن هر شخصی به صورت ناخودآگاه صورت بگیرید به راحتی می توان وی را زیر نظر گرفت و متوجه ی هر تغییر دیگر در زبان بدن و حرکات وی شد.

در آغاز شاید کمی دشوار باشد که همه ی حرکات خود را کنترل کنید اما بعد از مدتی عادت می کنید به این تغییرات توجه کنید.

وقتی متوجه ی این وضعیت ها منفی شدید می توانید خود را در حالتی آرام و ساده ی قرار دهید. بعد از گذشت مدتی می توانید از انجام چنین حرکاتی جلوگیری کنید.

زبان بدن شما در نگاهی که دیگران از شما دارند بسیار تاثیر گذار است. در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توضیح داده شده است که چگونه می توانید یک دید مثبت و موثر در دیگران ایجاد کنید و در نتیجه هر شخصی را با کمی تغییر در زبان بدن خود به خود جذب کنید.

نوشته ی شاهین زند – مشاور و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: زبان بدن: رفتار دفاعی ( وضعیت تدافعی)

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

یادگیری زبان بدن

توضیح کامل همه ی حرکات در زبان بدن

یادگیری چهره خوانی

زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس

شیوه ی راه رفتن و شناخت شخصیت

نظریه های شخصیت و انواع مختلف آن

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.