no-img
نوین اطلس

آشنایی با زبان بدن


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

آشنایی با زبان بدن
امتیاز 4.50 ( 2 رای )
zip
بهمن ۱۸, ۱۳۹۴

آشنایی با زبان بدن


تحقیق در دانشگاه پنسیلوانیا انجام شد تا نشان دهد چقدر زبان بدن می تواند در معرفی خودتان به دیگران تاثیر داشته باشد. نتایج تکان دهنده ی بدست آمد که نشان می داد زبان بدن بیشتر از کلمات مسئول عقیده ی دیگران در شناخت هر شخصی می باشد.

جزئیات این تحقیق در ادامه توضیح داده شده است.

  • ۵۵ درصد از نظر دیگران در مورد شما بر اساس طرز ایستادن، حرکات بدن، و اشاره و حرکات شما در هنگام حرف زدن می باشد
  • ۳۸ درصد، بر اساس تن صدای شما می باشد ( سرعت و فرکانس)
  • تنها ۷ درصد از شناخت دیگران در مورد شما بر اساس چیزی که می گوید است

این تحقیق نشان می دهد که چیزی نزدیک بر ۹۳ درصد از نظرات دیگران در مورد شما توسط زبان بدنتان تعیین می شود ( که شامل تن صدا و حرکات شما هنگام صحبت کردن نیز می باشد) در حالی که تنها ۷ درصد از نظرات دیگران توسط کلماتی که به کار می برید تعیین می شود.

همچنین اگر یاد بگیرید زبان بدن دیگرن را تحلیل و آنالیز کنید می توانید احساسات دیگران را با دقت ۹۳% تشخیص دهید.

چرا خواندن زبان بدن به این اندازه پر مفهوم است

باور این موضوع برای بسیاری از افراد مشکل می باشد که خواندن زبان بدن میتواند تا ۹۳ درصد در مورد قصد و نیت واقعی کسانی که با آنها در ارتباط هستیم به ما اطلاعات دهد اما وقتی به این موضوع فکر کنند که بسیاری اوقات انسان ها نیات و اعتقادات اصلی خود را پنهان می کنند ولی همچنان نمی توانند این موضوع را مخفی کنند متوجه می شوند این تحقیقات کاملا صحیح است.

اجازه دهید یک مثال بزنم که نشان می دهد تکیه بر زبان بدن برای شناخت دیگران می تواند بسیار دقیق تر از کلماتی باشد که بیان می شود. فرض کنید غریبه ای را ملاقات کرده اید که تی شرت وحشتناکی پوشیده است؟ بدون شک نظرتان را در مورد آن پیراهن بیان نمی کنید. درست است دیگر؟

بسیاری از افراد معمولا احساسات و نظرات خود را قالب کلمات بیان نمی کنند که دلیل آن هنجارها و قوانین فرهنگی و جامعه ی شان است. در نتیجه تفکرات و اندیشه های آنان گاهی حتی بدون اینکه خود متوجه شوند در زبان بدن آنان بازتاب می یابد.

بر اساس این حقایق، می توانیم به این نتیجه برسیم که یادگیری زبان بدن و خواندن آن باعث می شود شناخت عمیقی از دیگران به دست بیاورید؛ این دانش حتی به شما کمک می کند بسیاری از تفکرات ناخودآگاه اطرافیان تان را که خود نیز از آن خبر ندارتد تحلیل کنید.

چگونه زبان بدن را تحلیل کنیم

محققین زبان بدن موفق شده اند بسیاری از احساسات و حالات برگرفته از آن را تشخیص دهند.

هر شخصی با دانش کافی می تواند به صورت موثر احساسات دیگران را از طریق زبان بدنشان تشخیص دهد. یادگیری اینکه چگونه زبان بدن را تحلیل کنید کار سختی نیست؛ تنها کافی است حالت ها و وضعیت های معروف زبان بدن و همچنین احساسات مربوط به آنها را بشناسید و سپس آن ها را به هم متصل کنید.

فواید و مزایای تحلیل زبان بدن

امروزه تحلیل زبان بدن به صورت گسترده در سیاست، بازجویی ( وقتی یک حالت خاص در زبان بدن باعث مشکوک شدن می شود)، فروش، مذاکرات و دیگر زمینه های که مرتبط با برقرار کردن ارتباط بین انسان ها است مورد استفاده قرار می گیرد

زبان بدن تنها برای شناخت وضعیت احساسی دیگران مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه می توانید با کمک آن دیگران را آن طور که می خواهید تحت تاثیر قرار دهید. مثلا اگر زبان بدن صحیحی داشته باشید میتوانید خود را با اعتماد به نفس نشان دهید حتی اگر نگران یا وحشت زده شده باشید. در کتابم به نام چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توضیح داده ام که چگونه با استفاده از دانش زبان بدن می توانید برای دیگران جذاب تر به نظر برسید و در نتیجه شانس عاشق کردن دیگران را به شدت افزایش دهید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

 

سایت  نوین اطلس یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مکانی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که بر اساس علوم روانشناسی بوده و به زبانی ساده بیان شده است تا به راحتی متوجه شوید و این اطلاعات را به کار بگیرید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین اطلس منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین اطلس در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین اطلس

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

صفحه ی اول توضیح کامل همه ی حرکات در زبان بدن

بدن در وضعیت اعتماد به نفس

یادگیری چهره خوانی

نظریه های شخصیت و انواع مختلف آن

زبان بدن در خواستگاری

می خواهم در مورد شناخت شخصیت دیگران بدانم

نحوه ی راه رفتن و شناخت شخصیت

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



برچسب‌ها :
,

درباره نویسنده

شاهین زند 7 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.