no-img
نوین اطلس

چگونه موقعیت خود را در ذهن دیگران تثبیت کنیم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه موقعیت خود را در ذهن دیگران تثبیت کنیم
zip
فروردین ۱۸, ۱۳۹۵

چگونه موقعیت خود را در ذهن دیگران تثبیت کنیم


تثبیت موقعیت چیست؟

وقتی شخصی به کلمه ی بی ام وِ اشاره می کند اولین کلمه ای که به ذهنتان می رسد چیست؟

به حتمال زیاد کلماتی مثل تجمل، وقار و ثروت را به یاد خواهید آورد.

وقتی به ولوُ اشاره می شود چه کلمه ای به ذهنتان می رسد؟

بیشتر مردم به یاد کلمه ی ” امنیت” می افتند.

چرا وقتی نام این برند ها را می شنوید این کلمات برایتان تداعی می شوند؟

این اتفاق به این دلیل می افتد که تولید کننده های آن برند ها، موقعیت برند خود را به شکلی خاص در ذهنتان تثبیت کرده اند. در تجارت، تثبیت موقعیت / positioning به معنی مرتبط ساختن یک محصول با یک تصویر خاص است که در ذهن شخص ایجاد می شود.

ممکن است از خود بپرسید چه ارتباطی بین این موضوع و رشد فردی وجود دارد؟ در حقیقت کاملا با هم مرتبط هستند. تاکنون از خود بپرسیده اید: وقتی اسم تان بر سر زبان می آید، اولین کلمه ای که به ذهن دیگران می رسد چیست؟ آیا “قدرتمند” است؟ ” با اعتماد به نفس” است؟ یا “بازنده” می باشد؟

کلمه ای که در ذهن دیگران ایجاد می شوند بیان گر موقعیت استراتژیک شما می باشد و اینکه چقدر در تثبیت وضعیت خود موفق بوده اید.

چگونه موقعیت خود را تثبیت کنید

حال که با اهمیت تثبیت موقعیت آشنا شده اید، بهتر است با روش هایی که می توانید به صورت موفق موقعیت خود را در ذهن دیگران تثبیت کنید نیز آشنا شوید:

اولین برداشت: اولین برداشتی که دیگران از شما می کنند بسیار مهم است. حتی قبل از اینکه شروع به سخن گفتن کنید در ذهن اطرفایانتان یک برداشت از شما ایجاد می شود. تکنیک های بسیار خوبی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها در اولین برخورد یک برداشت بسیار خوب در ذهن دیگران ایجاد کنید ( برای اطلاع بیشتر در مورد ایجاد یک برداشت مثبت این مطلب را مطالعه کنید).

سرگرمی ها و علایق شما: چه می شود اگه در ملاقات اول خود با شخصی متوجه شوید وی کمربند مشکی کنگ فو دارد؟ وقتی از پیش او رفتید چه فکری در موردش می کنید؟ احتمالا ذهنیت شما این است که وی از لحاظ فیزیکی بسیار قدرتمند می باشد. چه می شود اگه متوجه شوید یک شخص به هنر و طراحی علاقه دارد؟ احتمالا فکر می کنید وی شخص خلاق یا حساسی است. همانطور که مشاهده می کنید، سرگرمی ها و علایق ما، در تثبیت موقعیت اهمیت بالایی دارند. البته من از شما نمی خواهم فقط برای اینکه موقعیت خود را به تثبیت برسانید سرگرمی جدیدی پیدا کنید اما کاری که باید انجام دهید انتخاب سرگرمی مناسب و صحبت کردن در مورد آن است. سرگرمی که در مورد آن سخن می گویید باید مرتبط با تصویری باشد که می خواهید در ذهن دیگران ایجاد کنید. می توانید بر اساس شرایطی که در آن هستید استراتژیک تثبیت موقعیت خود را تغییر دهید ( مثلا وقتی با افراد متفاوتی در ارتباط هستید می توانید در مورد سرگرمی های متفاوتی سخن بگویید)

روانشناسی رنگ: هر رنگی که به تن داری باعث می شود دیگران یک برداشت خاص از شما داشته باشند. پوشیدن لباسی با رنگ آبی تیره نشان می دهد که شما باوفا و قابل اطمینان هستید، پوشیدن لباس قرمز نشان می دهد با اعتماد به نفس و پر انرژی هستید و رنگ سفید نیز نشان دهنده ی معصومیت و پاکی است. ( برای اطلاعات بیشتر مطالب روانشناسی رنگ ها را مطالعه کنید تا متوجه شوید چگونه می توانید با استفاده از رنگ ها موقعیت خود را تثبیت کنید)

زبان بدن: کافی است هنگام صحبت کردن به زبان بدن خود توجه کنید، سپس به راحتی می توانید یک برداشت خوب در ذهن دیگران از خود به جا بگذارید. به عنوان مثال با اعتماد به نفس راه رفتن می تواند تاثیر بسیار مثبتی در برداشت دیگران از شما داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر مطلب زبان بدن را مطالعه کنید تا دقیقا متوجه شوید چگونه می توانید همان برداشتی که می خواهید را دیگران از شما داشته باشند.

تن صدای تان: یک دیگر از مهمترین بخش های زبان بدن تن صدا است. تن صدای تان می تواند شما را خردمند، بااعتماد به نفس، حساس یا پرانرژی نشان دهد.

راز ناشناخته: اگر مهارت های منحصر به فرد خوبی دارید، بدون اینکه در مورد آن صحبت کنید یا توضیح دهید چگونه یاد گرفته اید، آن مهارت ها را نشان دهید. به عنوان مثال اگر در مورد مهارت های برقرار سازی ارتباط بسیار مطالعه می کنید، مستقیم چیزی در مورد آن نگویید اجازه دهید خودشان شما را کشف کنند و متوجه ی خصوصیت تان شوند. اجازه دهید تاثیر مطالعاتتان را احساس کنند.

عوامل دیگر: هرکاری که انجام می دهید و هرچیزی که به شما مربوط است بر استراتژیک تثبیت موقعیت شما تاثیر دارد. موسیقی که گوش می دهید، نوع لباس هایی که می پوشید، ماشینی که خریده اید و حتی زنگ صدای گوشی تان بر برداشتی که دیگران از شما دارند تاثیر می گذارد.

کلام آخر: استراتژیک تثبیت موقعیت تان باید مرتبط با برداشتی باشد که می خواهید از شما داشته باشند. خیلی ساده است: فقط تصمیم بگیرید چگونه می خواهید دیگران شما را ببینند، سپس از همه ی تکنیک های ذکر شده استفاده کنید تا همان موقعیت را در ذهن دیگران ایجاد کنید.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: چگونه موقعیت خود را در ذهن دیگران تثبیت کنیم

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه موقعیت خود را بر اساس کمبود های روانی دیگران تثبیت کنیم تا عاشق مان شوند

می خواهم در مورد روش های مطیع سازی دیگران مطالعه کنم

تکنیک هایی که به شما می آموز چگونه دیگران را متقاعد کنید

تکنیک هایی برای عاشق کردن دیگران ( بر اساس روانشناسی عشق)

روش های نفوذ به ضمیر ناخودآگاه دیگران

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب:

1555 - Copy



موضوعات :
مدیریت برداشت

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.