no-img
نوین اطلس

قوانین حاکم بر ضمیر ناخودآگاه


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

قوانین حاکم بر ضمیر ناخودآگاه
امتیاز 1.00 ( 1 رای )
zip
اسفند ۲۲, ۱۳۹۴

قوانین حاکم بر ضمیر ناخودآگاه


قدرت ضمیر ناخودآگاه

ضمیر ناخودآگاه بسیار قدرتمند تر از ضمیر خودآگاه می باشد. اگر بتوانید یاد بگیرید چگونه ضمیر ناخودآگاه را آموزش دهید و از آن استفاده کنید، می توانید رفتارخود را کنترل کرده، عادت های مخرب خود را ترک کرده، عواطف ناخواسته را از بین برده و نظام فکری خود را سالم و استوار کنید.

برای استفاده از قدرت ضمیر ناخودآگاه اول باید بدانید عملکرد ضمیر ناخودآگاه به چه صورت است. ضمیر ناخودآگاه قوانینی دارد که بر آن حاکم است. در ادامه به این قوانین اشاره کرده و آن ها را توضیح خواهیم داد

قوانین حاکم بر ضمیر ناخودآگاه

  • ضمیر ناخودآگاه تفاوت بین تصویر تخیلی را با شرایط واقعی تشخیص نمی دهد: آیا تاکنون یک فیلم وحشتناک مشاهده کرده اید؟ اگر مشاهده کرده اید پس باید توجه کرده باشید که چگونه ضربان قلب تان افزایش پیدا می کند و احساس ترس و وحشت می کنید با وجود اینکه با هیچ خطر واقعی مواجه نیستید. به زبان ساده دلیل این موضوع این است که ضمیر ناخودآگاه تفاوتی بین شرایط واقعی و تخیلی قائل نمی شود. این بخش از ذهن اینگونه تصور می کند که شما واقعا با یک خطر جدی رو به رو هستید نه یک خطر تخیلی. تصور کنید که باید یک سخنرانی انجام دهید. احتمالا اگر خود را چند بار در حال سخنرانی تصور کنید حتی قبل از اینکه واقعا این کار را انجام دهید، ضمیر ناخودآگاه باور می کند که شما قبلا یک ارائه ی خیلی خوب از مبحث سخنرانی خود داشته اید و در نتیجه به احتمال زیاد در سخنرانی واقعی نیز موفق تر خواهید بود.
  • ضمیر ناخودآگاه احساس می کند زمان خیلی سریع می گذرد: آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که چرا وقتی در حال انجام فعالیتی جالب و دلخواه هستید زمان خیلی سریع می گذرد؟ دلیل این موضوع این است که شما هر چند دقیقه به ساعت خود نگاه نمی کنید. کاری که در عکس این شرایط انجام می دهید و به همین دلیل زمان آرام می گذرد. از آنجایی که ضمیر ناخودآگاه، درک دقیقی از زمان ندارد، وقتی کار لذت بخشی انجام دهید اینگونه احساس می کنید که زمان به سختی می گذرد. همین اتفاق وقتی در خواب هستید نیز رخ می دهد. زمانی که به خواب می روید، ضمیر خودآگاه در حالت ساکن قرار می گیرد در حالی که ضمیر ناخودآگاه همچنان بیدار است. به همین دلیل است که وقتی در حالت خودآگاه نباشید، زمان بسیار  سریع می گذرد.
  • هرچه ضمیر ناخودآگاه به مدت طولانی تری به چیزی باور داشته باشد، این باور نیز سخت تر تغییر خواهد کرد: اگر به مدت طولانی به یک اعتقاد خاص چسبیده باشید، تغییر این اعتقاد بدون شک دشوارتر از اعتقادی است که به تازگی پیدا کرده اید.
  • هر فکری باعث ایجاد یک عکس العمل جسمی می شود: اگر تصور کنید که در سخنرانی قرار است عملکرد بدی داشته باشید، به محض اینکه شروع به صحبت کردن کنید، ضربان قلب و میزان سرعت تنفس تان شروع به افزایش پیدا کردن می کند.
  • چیزی که انتظار دارید، اتفاق خواهد افتاد: اگر مطمئن باشید که قرار است در امتحان شکست بخورید، پس واقعا شکست خواهید خورد حتی اگر برای موفقیت همه کاری انجام داده باشید. افکار و انتظارات شما، به عنوان یک طرح مسلط برای ضمیر ناخودآگاه در نظر گرفته می شود. به عبارت دیگر هر موقع به چیزی فکر می کنید، ضمیر ناخودآگاه همه ی سعی خود را می کند که آن چیز واقعا اتفاق بیفتد.
  • پیدا کردن مدرک و شواهد باعث می شود باورهایتان قوی تر شود: اگر باور کنید که ظاهر خوبی ندارید و شخصی این تردید شما را تایید کند، به احتمال زیاد باور شما نسبت به این موضوع که ظاهر خوبی ندارید شدید تر خواهد شد.

برای ادامه مطلب کلیک کنید.

نوشته ی شاهین زند – مشاور و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: قوانین حاکم بر ضمیر ناخودآگاه

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

آشنایی با اصول هیپنوتیزم

چگونه دیگران را متقاعد کنیم هر چیزی را باور کنند

برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه

دلیل عاشق شدن و معیار های ناخودآگاه

نقش نیاز های روانی در ایجاد احساس عشق

تشخیص شخیت و افکار دیگران از طریق حرکات دست و زبان بدن

شناخت شخصیت از طریق ویژگی های چهره ( چهره خوانی)

جنون وابستگی چیست

می خواهم بدانم چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



موضوعات :
ضمیر ناخودآگاه

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.