no-img
نوین اطلس

مراقب باشید محبت زیادی به شوهر کار دستتان ندهد!


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

مراقب باشید محبت زیادی به شوهر کار دستتان ندهد!
امتیاز 4.80 ( 5 رای )
zip
تیر ۳۱, ۱۳۹۹

مراقب باشید محبت زیادی به شوهر کار دستتان ندهد!


تا اینجا در مقالات زیادی از نوین اطلس درباره محبت کردن به همسر با روش های گوناگون صحبت کردیم.

تاثیر محبت به همسر در زندگی مشترک بر کسی پوشیده نیست، اما اینکه این محبت در چه موقعیت و تا چه حدی باشد امری بسیار مهم است.

در این مقاله می خواهیم بگوییم مراقب باشید محبت زیادی به شوهر کار دستتان ندهد. همانطور که کمرنگ شدن مهر و محبت در خانه منجر به سرد شدن طرف مقابل می شود، ابراز علاقه بیش از اندازه نیز می تواند توقعات نابجایی در همسر ایجاد کند.

پس تعادل در محبت به همسر بسیار مهم است و اگر زوجی بتوانند این تعادل را در زندگی خود برقرار کنند به حفظ رابطه عاشقانه خود کمک بسیاری خواهند کرد.

در مقاله محبت زیادی به شوهر ابتدا به طور خلاصه مروری خواهیم داشت بر ترفندهای محبت به همسر و پس از آن درباره محبت زیادی به شوهر و عواقب آن صحبت می کنیم.

ترفندهای محبت به همسر

در مقالات گذشته ترفندهای محبت به همسر و جملات ابراز علاقه به طور کامل توضیح داده شد. در این قسمت از مقاله محبت زیادی به شوهر، به صورت مختصر مروری بر مطالب گذشته می کنیم تا یادآوری شود راه های محبت به همسر چگونه است و با چه روشی می توان دلبری کرد.

گفتنی است مردان و زنان با احترام گذاشتن متقابل به یکدیگر می توانند “اعتماد به نفس” را در هم افزایش دهند و اگر می خواهید همیشه شریک زندگی تان را شاد و خوشحال نگه دارید در حضور دیگران از توانایی های او تعریف و تمجید کنید.

علاوه بر احترام گذاشتن، قدردانی کردن، “انعطاف پذیری” در رفتار، گوش کردن به حرف های یکدیگر و ایده پردازی در خلاقیت در زندگی از ترفندهای محبت به همسر و اصل داشتن یک زندگی مشترک به دور از تنش محسوب می شوند.

از محبت زبانی به همسر با استفاده از کلمات عاشقانه نیز نباید غافل شد. ابراز علاقه کلامی از بهترین راه هایی است که مانع سرد شدن یهویی رابطه خواهد شد.

البته در همه موارد گفته شده برای عشق ورزی، اصل تعادل در محبت به همسر را فراموش نکنید. دقت داشته باشید که تا چه حد به شوهرتان محبت می کنید. محبت نکردن و یا در حد بسیار کم می تواند زمینه ساز خیانت شود و از طرف دیگر محبت زیادی به شوهر نیز خود با تبعات گوناگونی همراه است. پس همیشه یک حد میانه در نظر بگیرید و آن را ادامه دهید.

محبت زیادی ممنوع

در این قسمت می خواهیم بدانیم عواقب محبت زیادی به شوهر چیست و تا چه حد می توان محبت کرد؟

بسیاری از متخصصان درباره محبت زیادی و عشق ورزیدن بیش از حد بعضی از افراد به دیگران؛ معتقدند که این افراد به دلیل دوست داشتن طرف مقابل این کار را نمی‌کنند بلکه آن ها در مرحله اول خودشان را دوست ندارند و عشق ورزی به خود را نمی دانند.
به عقیده آنان خیلی از این افراد عزت نفس پایینی دارند و بر اثر کمبود محبتی که در زندگی به آن دچار شده‌اند؛ همواره به دیگران محبت می‌ورزند تا مبادا دیگران از آن ها دور شوند و در واقع بابت این مسئله واهمه دارندکه دیگران آن ها را طرد کنند یا در نظر آن ها فردی دوست داشتنی نباشند.

در کل محبت زیادی حتی یک نوع بیماری محسوب می شود و افراط در آن به هیچ وجه در روابط توصیه نمی‌شود و افرادی که اینگونه رفتار می‌کنند عواقب محبت زیادی خود را از طرف دیگران و به صورت انعکاسی در رفتار آن ها دریافت می‌کنند.

اگر می گوییم محبت زیادی به شوهر ممنوع است به این علت می باشد که بعد از مدتی دریافت محبت زیادی و افراط در این زمینه به طور آگاهانه یا ناخودآگاه طرف مقابل از این موضع سوءاستفاده می‌کند و حتی گاها پیش آمده است که این افراد کارها و امور شخصی خود را نیز بر عهده طرف مقابل می‌گذارند.
پس اگر شما نیز جزو افرادی هستید دیگران از محبتتان سوء استفاده می‌کنند بهتر است اوضاع و شرایطی که در آن هستید را بررسی کنید و دوباره آن ها را مرور کنید و با پیدا کردن دلیل این رفتار، محبت خود را به شکل سالم و میانه ابراز کنید.

بسیاری از ضرورت های زندگی ایجاب می کند که هر کدام از ما در موقعیت ها و شرایط زمانی مختلف با تأملی در مسیر زندگی، به ارزیابی و بازنگری خود و محیط بپردازیم. همیشه مخاطرات و تهدیدها به بلایا و گرفتاری های رایج محدود نمی شوند.

گاهی تهدید کننده ها در درون ما هستند و از آن ها غافل می مانیم. یکی از مخاطرات درونی که می تواند هر انسانی را به طور جدی تهدید کند محبت مرضی و عواقب ناشی از آن است. اگر کسی را به شدت دوست دارید تا حدی که زندگی بدون او برای تان قابل تصور نیست، توصیه می کنیم مراقب و آینده نگر باشید.

گاهی انسان ها چون خیلی خوب هستند یا اصرار دارند که خود را خیلی خوب نشان دهند و یا به عمد چنین نقشی را بازی می کنند، در محبت و عشق و علاقه از همه حد و حدود می گذرند. خیلی خوب بودن و شدت محبت می تواند نشانه ای نگران کننده باشد که نادیده گرفتن آن آسیب زا خواهد بود، در هر نوع محبت، دوستی، عشق و علاقه باید فاصله ها را بشناسیم و رعایت کنیم. باید حواستان باشد خود را قربانی محبت زیادی به شوهر نکنید.
همیشه به خود و خواسته هایتان احترام بگذارید تا دیگران نیز شما را نادیده نگیرند. منظور این نیست که تبدیل به فردی خودخواه شوید اما به عنوان مثال اگر هر روز طبق میل همسرتان آشپزی می کنید و علایق خود را زیر پا می گذارید، پس یکبار هم به سلیقه خودتان در آشپزی اهمیت دهید.
خانم های عزیز باید توجه داشته باشند که رسیدگی به کارهای منزل و همسر و فرزندان خوب است اما زمان هایی خاص را هم به خودتان اختصاص دهید. خانم هایی که خود را فراموش می کنند این ذهنیت را در همسرشان ایجاد می کنند که هیچگونه خواسته و نیازی جهت برآورده شدن ندارند و به مرور زمان این خود خانم است که حسرت نادیده گرفتنش را خواهد خورد.(نگاه کنید به چگونه یک رابطه را مدیریت کنیم)

کانال محبت به همسرتان را بیاموزید، بدانید از چه روشی به او عشق بورزید تا زندگی مشترک موفق داشته باشید. در کنار این موضوع تعادل در محبت به همسر را نیز فراموش نکنید و ارزش و جایگاه واقعی خود را نزد شوهرتان حفظ کنید.

مطالب مرتبط:

بایدها و نبایدهای صحبت با مردان

نشانه های سرد شدن رابطه

چرا مردان در روابط زناشویی سرد می شوند

در شروع رابطه چگونه رفتار کنیم

پیامک عاشقانه به همسر

دعای محبت و عشق

چگونه به یک مرد محبت کنیم

برای داشتن رابطه خوب چه کنیم



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *