no-img
نوین اطلس

دوستی با همسر سابق


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

دوستی با همسر سابق
zip
آبان ۱۹, ۱۳۹۷

دوستی با همسر سابق


شخصی در زندگی شما وجود داشته و بنا به دلایلی از هم جدا شده اید. طبیعی است به دلیل گذشته ای که با هم داشته اید و یا زمانی که برای هم صرف کرده اید، نتوانید به سادگی به این رابطه خاتمه دهید. یعنی می خواهم به شما بگویم دلتنگی برای همسر سابق امری کاملا طبیعی بوده و اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید لازم نیست بترسید.

سعی کنید منطقی باشید و به چند سوال پاسخ درستی بدهید. اولین سوالی که پیش می آید این است که اصلا ازدواج با همسر سابق کار درستی است یا نه؟ آیا آشتی بعد از طلاق می تواند زندگی مشترک خوبی برای شما به ارمغان آورد؟ آیا مشکلاتی که به خاطر آن از هم جدا شده اید دیگر دامن گیر زندگی مشترکتان نخواهند شد؟

اگر توانستید به این سوالات پاسخ درستی بدهید شرایطی برای ازدواج با همسر سابقتان وجود دارد که با رعایت آن و با ثابت بودن این شرایط می توانید با همسر قبلی خود ازدواج کنید.

گاهی هم ممکن است دوستی با همسر سابق و ازدواج با او را در خواب ببینید و این خواب بارها تکرار شود. اگر در مورد این موضوع نیز سردرگم هستید نوین اطلس تعبیر خواب را در اختیار شما خواهد گذاشت.

آیا ازدواج مجدد با همسر سابق درست است

اگر می خواهید دوباره با همسر سابق خود ازدواج کنید ابتدا باید از نظر روحی و ذهنی آمادگی بیشتری پیدا کنید و به قول معروف سن روانی و بلوغ فکری خود را بالاتر ببرید و زندگی مستقل خود تان را شکل بدهید. ازدواج با همسر سابق باید تحت بررسی کارشناسانه قرار بگیرد و زمانی ازدواج موفقی است که کارشناس تشخیص دهد زندگی مشترک شما می تواند زندگی موفقی باشد و از اول انتخاب اشتباهی نبوده است.

نکته قابل توجهدیگر این است که زوج ها پس از جدایی خیلی سریع به ازدواج مجدد روی نیاورند و به خود فرصت بررسی و ارزیابی بدهند. در عین حال ترک مقایسه های همسر سابق با دیگران امری ضروری است.

به طور کلی افرادی می توانند ازدواج موفقی پس از طلاق با همسر قبلی خود داشته باشند که در دوره بعد از جدایی به نقش خود در رابطه با همسر سابق شان خوب فکر کرده اند و تقصیرات و مشکلات خود را پیدا کردند و متوجه شدند همه مشکلات و تقصیرها مربوط به همسرشان نبوده است بلکه خود آن ها نیز سهم قابل توجهی در این ماجرا داشته اند و در ازدواج دوباره با همسر سابق مشکلات رفتاری خود را حل کردند.

آشتی بعد از طلاق

اگر با دقت نظر و بررسی کامل به نتیجه عقلانی و منطقی رسیدید که می‌توان به رجوع دوباره فکر کرده و با همسر خود بعد از طلاق آشتی کرد، حتما از فردی به‌عنوان واسطه کمک بگیرید و نظر و تمایل همسر سابق خود را جویا شوید. اگر با شما موافق بودند، می‌توانید با شرکت در جلسات مشاوره، زندگی خود را دوباره تشکیل دهید و از حاشیه‌ها نگرانی به خود راه ندهید. چنانچه همسر سابق‌تان درباره رجوع دوباره و آشتی بعد از طلاق با شما موافق نباشد یا بر اساس بررسی خودتان طلاق تصمیم درستی بوده است، به خود فرصت بیشتری بدهید تا برای ازدواج بعدی آمادگی ذهنی و روحی بیشتری پیدا کنید.

دلتنگی برای همسر سابق

دلتنگی برای همسر سابق امری کاملا طبیعی است. وابستگی شما به همسر سابق تان می تواند دلایل متعددی داشته باشد. پیش از هر چیز، افراد پس از جدایی از یک رابطه صمیمانه، معمولا دید تونلی و تک بعدی به رابطه مذکور خواهند داشت، به این صورت که تنها خاطرات خوشایند رابطه و نه کل یک رابطه را به یاد می آورند. در چنین حالتی طبیعتا فرد احساس دلتنگی را تجربه می کند و قادر نیست تصمیم صحیحی درباره اتفاقات رخ داده بگیرد.

از آن جا که مدت زیادی از جدایی شما نگذشته است، نامحتمل نیست که شما در این مرحله و موقعیت قرار گرفته باشید. بنابراین سعی کنید با گسترده کردن شبکه های حمایتی تان و کمک گرفتن از دوستان و افرادی که به شما اهمیت می دهند با سوگ ناشی از فقدان رابطه خود رودررو شوید.

شرایط ازدواج مجدد با همسر قبلی

زندگی گذشته شما با وجود تنش‌ها و هزینه‌های دردناکی که برایتان داشته، یک تجربه عالی است برای اینکه اکنون درست تصمیم بگیرید. پس از عبور از آن دوران، شما می‌توانید مشکلات رابطه را بهتر بررسی کنید و مسیر آینده را بر مبنای آن مشخص کنید. حالا این فرصت برایتان وجود دارد که یک رابطه متعادل را با هشیاری و آگاهی بیشتری شروع کنید.

اگر فوراً به درخواست ازدواج مجدد با همسر قبلی جواب بدهید یا واکنش نشان بدهید و زندگی‌ای را که برای خودتان ساخته‌اید متوقف کنید، احتمال اینکه دوباره همان اشتباه را تکرار کنید بسیار زیاد است. صرف نظر از اینکه او چقدر برای بازگشت شما تلاش می‌کند در این موقعیت لازم است کمی بی‌توجه باشید و آن را فرصتی برای ارزیابی او در نظر بگیرید.

یکی از شرایط ازدواج مجدد با همسر سابق این است که باید مطمئن باشید که مشکلاتی که عامل جدایی‌تان بوده‌اند حل شده‌اند. هر کسی باید اشتباه خودش را پذیرفته باشد. این رابطه باید صرف‌نظر از نیازهای شدید عاطفی یا مالی و ضعف روحیِ یکی از دو نفر از سر گرفته شود وگرنه هیچ بعید نیست که شما همان راه رفته را برگردید و اشتباهتان را دوباره تکرار کنید.

تعبیر خواب ازدواج با همسر سابق

در مورد خواب ازدواج مجدد با همسر قبلی روایتی از امام صادق نقل شده است که فردی مضطرب و پریشان خدمت آن حضرت رسید و خواب خود را که در رابطه با ازدواج مجدد خودش با همسر سابق بود بیان کرد. حضرت به آن مرد فرمودند خشنود باش که تعبیر خواب تو پر از خیر و برکت می‌باشد و بزودی مال و ثروتی به تو خواهد رسید و یا برکت و نعمت سرازیر منزل تو خواهد شد.

مطالب مرتبط:

تعبیر خواب ازدواج با همسر سابق

راهکارهای ازدواج دوباره با همسر سابق

ارتباط با همسر بعد از طلاق

احتمال بازگشت مردان به رابطه

رابطه با دوستان بعد از ازدواج

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.