no-img
نوین اطلس

دعای از بین بردن مهر


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

دعای از بین بردن مهر
امتیاز 4.00 ( 1 رای )
zip
مهر ۱۰, ۱۳۹۷

دعای از بین بردن مهر


گاهی اوقات وابستگی و مهر و محبت شما به یک نفر آنقدر زیاد است که حاضر هستید برای خوشبختی طرف مقابل همه کار انجام دهید. مهر و محبت بیش از حد و وابستگی عاطفی غیر عادی می تواند زندگی شما را با مشکلاتی رو به رو کرده و اعتماد به نفس شما را تا حد زیادی از بین ببرد. به همین منظور نوین اطلس قصد دارد راهکارهایی مذهبی از جمله استفاده از دعا برای از بین بردن این مهر و بیرون رفتن آن از دل، دل کندن و سرد شدن و حتی از بین بردن وابستگی بیش از حد به شوهر نیز معرفی کند. همچنین اگر احساس می کنید نسبت به دوستی وابستگی افراطی دارید نوین اطلس در این مطلب راه هایی برای درمان آن نیز ( که می تواند برای هر نوع وابستگی دیگر مفید باشد) ارائه می دهد.

دعا برای بیرون رفتن مهر از دل

بیرون رفتن مهر از دل بسیار سخت بوده از کارهای دشوار و حاجت های بزرگ است. به همین منظور از حضرت امام سجاد علیه السلام روایت شده که وقتی برای امیر المومنین علیه السلام را کار دشواری پیش می آمد لباس پاک می پوشید و وضو می می گرفت و بر بلندترین جای از خانه میرفت و چهار رکعت نماز می خواند در رکعت اول بعد از حمد سوره اذا زلزلت و در رکعت دوم اذاجاء ( نصر ) و در رکعت سوم کافرون و در رکعت چهارم قل هو الله.

سپس دست به دعا می برد و دعای زیر را تکرار می کرد:

اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِأَسْمَائِکَ الَّتِی  إِذَا دُعِیتَ بِهَا عَلَى مَغَالِقِ أَبْوَابِ السَّمَاءِ لِلْفَتْحِ انْفَتَحَتْ وَ إِذَا دُعِیتَ بِهَا عَلَى مَضَایِقِ الْأَرَضِینَ لِلْفَرَجِ انْفَرَجَتْ وَ أَسْأَلُکَ بِأَسْمَائِکَ الَّتِی إِذَا دُعِیتَ‏ بِهَا عَلَى‏ أَبْوَابِ‏ الْعُسْرِ لِلْیُسْرِ تَیَسَّرَتْ وَ أَسْأَلُکَ بِأَسْمَائِکَ الَّتِی إِذَا دُعِیتَ بِهَا عَلَى الْقُبُورِ لِلنُّشُورِ انْتَشَرَتْ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اقْلِبْنِی بِقَضَاءِ حَاجَتِی

این دعا برای بیرون رفتن مهر از دل که از حاجت های بزرگ است بسیار مجرب می باشد.

دعای دل کندن از چیزی

امام کاظم (ع) در حدیثی فرمودند هنگامی که چیزی شما را به خود وابسته کرده است و آنقدر مهر آن به دل شما است که نمی توانید بدون حضور آن کاری انجام دهید و این دلبستگی برای شما به گونه است که زندگی تان را دچار مشکل ساخته پس برای دل کندن این دعا را هر روز به مقداری آب زمزم بخوانید و مقداری از آن را بخورید و مقداری دیگر را به سر و صورت و گردن بمالید.

الامام کاظم علیه السلام : ما مِن أحَدٍ دَهَمَهُ أَمرٌ یَغُمُّهُ أَو کَرَبَتْهُ کُربَهً فَرَفَعَ رَأسَهُ إلَى السَّماءِ ثُمَّ قالَ ثَلاثَ مَرّاتٍ: بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ إلاّ فَرَّجَ اللّه ُ کُربَتَهُ و أذهَبَ غَمَّهُ؛ ان شاء الله تعالی.

دعا سرد شدن

اگر مردی با زنی بحرام علاقه پیدا کند و عاشق آن زن شود و خواهی که میان ایشان جدایی افتد و مرد سرد شود و از آن زن اسمی نبرد و نخواهد روی آن زن را ببیند این نسخه را نوشته با ترشی شسته و به طرفین بده تا بخورند و اگر به یکی هم بدهید نیکوست و اگر روی قطعه مس نقش شود و مس را به آب زده به لباس هر دو بپاشند و قدری هم بخورند همین اثر را دارد

اللهم فرقت بین فلان زاده فلان علی بغض و کدوره فلان زاده فلان کما فرقت بین الماء و النار فرقت بین الکفر و الایمان فرقت بین الیهود و النصاری بحق هذه الایه وَجَعَلْنَا مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَیْنَاهُمْ فَهُمْ لَا یُبْصِرُونَ

از بین بردن وابستگی به شوهر

۱. اولین مرحله در درمان وابستگی عاطفی به همسر یا شریک عاطفی، آگاهی و شناخت وابستگی خود و جنبه‌های متفاوت آن در زندگی‌مان است. باید نسبت به رفتارهای وابسته‌گونه خود شناخت پیدا کنیم تا همه جا آنها را تشخیص دهیم. بایستی دست از توجیه و منطقی جلوه دادن رفتارهای خود بکشیم. شناخت افکار، رفتارها و احساسات ناشی از روابط وابسته‌گونه باعث می‌شود کم‌کم خود را از آنها جدا کنیم و تلاش کنیم واکنش‌های دیگری غیر از آنچه تا به حال انجام می‌دادیم، انجام دهیم. پس لازم است بعد از مطالعه این مقاله، کاغذ و قلمی در دست بگیرید و رفتارها، افکار و احساسات منبعث از رابطه وابستگی در خود را پیدا کنید. نفس پیدا کردن این واکنش‌ها، به شما قدرت مقابله با آنها را می‌دهد.

۲. با باورهای غلط خود (درباره عشق) مقابله کنید: یکی از دلایلی که باعث می‌شود افراد در وضعیت وابستگی باقی بمانند، شناخت‌های نادرست آنها از مفهوم وابستگی است. بسیاری از اوقات ما نیازمندی خود به دیگری، اطاعت از او، ترس از دست دادن او و … را به حساب عشق خود می‌گذاریم و این امر باعث می‌شود نه تنها از این وضعیت احساس انزجار نکنیم، بلکه آن را برای خود تبدیل به مایه افتخار می‌کنیم. باید تعریف سریال‌های تلویزیونی و کتاب‌های عاشقانه را از عشق فراموش کنید. آنچه آنجا از عشق نشان داده می‌شود، در واقع یک وابستگی اعتیادگونه است و نه عشق.

۳. محل تمرکز خود را عوض کنید: یک راه برای رهایی از وابستگی عاطفی به همسر آن است که به‌خود تمرکز کنید. توجه خود را به حیطه‌های مختلف زندگی خود معطوف کنید. ورزش کنید. با دوستان خود بیشتر ملاقات کنید. خود را درگیر شغل و فعالیت‌های دیگر زندگی کنید. به جنبه‌های دیگر زندگی خود بها بدهید و خود را متعهد به پیشرفت در سایر حوزه‌های زندگی کنید. به‌یاد بیاورید که پیشتر چه فعالیت‌هایی احساس لذت و شادی در شما ایجاد می‌کرد، پس به آنها بپردازید. به اندازه کافی برای خود وقت صرف کنید.

۴. ارتباطات خانوادگی و دوستانه دیگر خود را گسترش دهید: هنگام وابستگی عاطفی به همسر، تمام وقت و انرژی خود را مصروف او می‌کنید. این امر باعث می‌گردد تا در انزوا قرار بگیرید، از دیگران جدا بیفتید و ارتباطات عاطفی و اجتماعی دیگر شما قطع شود و همه روابطتان معطوف همسر شود. این مساله به وابستگی هر چه بیشتر شما منجر می‌شود. ارتباطات قدیمی خود را مجدداً احیا کنید. به دوستانتان تلفن و ایمیل بزنید. روابط اجتماعی جدیدی ایجاد کنید.

۵. کارها و فعالیت‌هایی که پیشتر از انجام آن لذت می‌بردید را مجدداً شروع کنید: پس از قرار گرفتن در رابطه عاطفی وابسته، فرد در طول زمان تنها به فعالیت‌هایی می‌پردازد که مطلوب همسر یا شریک زندگی خود است و در نتیجه از فعالیت‌هایی که از آن لذت می‌برده است و یا در آن استعداد و مهارت داشته است دست می‌کشد. برای رهایی از وابستگی عاطفی به همسر شما باید مجدداً فعالیت‌هایی را که در گذشته از آنها لذت می‌بردید و احساس قدرت و توانایی در آنها می‌کردید را شروع کنید.

درمان علاقه افراطی به دوست

در نهایت در زندگی فرد به جایی می‌رسد که احساس می‌کند وابستگی تمامی زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار داده است و باید برای حفظ عزت نفس خویش اقدامی جهت ر‌هایی از بند وابستگی عاطفی انجام دهد، انجام برخی امور می‌تواند یاریگر فرد در این امر باشد:

ر‌هایی از وابستگی عاطفی با بیان احساسات منفی و مثبت

حاصل از دست دادن منبع وابستگی یکی از راه‌هایی است که فرد از آن طریق قادر خواهد بود احساسات خود را بشناسد و جهت از بین بردن وابستگی عاطفی اقدام کند. یکی از دلایلی که افراد به دیگران وابسته می‌شوند، آگاهی نداشتن بر احساسات و هیجانات منفی است که درون شان در حال شکل گیری است.

ر‌هایی از وابستگی عاطفی با بالا بردن عزت نفس

آموختن روش‌های تقویت عزت نفس، کمک فراوانی جهت ر‌هایی از وابستگی‌های عاطفی به افراد می‌کند.

ر‌هایی از وابستگی عاطفی با فعالیت‌های اجتماعی گسترده

همانطور که گفته شد یکی از علل وابستگی، ترس از تنهایی و طرد شدن است، زمانی که فرد احساس کند در اطرافش دوستان و آشنایان زیادی هست که در مواقع بحران عاطفی در کنارش هستند، مسلماَ راحت‌تر می‌تواند از بند وابستگی عاطفی ر‌ها شود و یا اینکه تمامی سرمایه‌گذاری عاطفی‌اش را بر روی یک شخص واحد نمی‌کند که بدون وی قادر به زندگی نباشد. در واقع، همه سرمایه عاطفی‌اش را یک جا قرار نداده که با رفتن یک فرد نابود شود و آزادی فرد مقابل‌اش را هم سلب نماید.

ر‌هایی از وابستگی عاطفی با آموختن نه گفتن و آموختن مهارت‌های جرات‌مندی

آموختن نه گفتن یکی دیگر از راه‌هایی است که افراد را از وابستگی می‌رهاند و به وی جرات می‌دهد که به برخی رابطه‌ها و درخواست‌ها نه بگوید که همه این مهارت‌ها در سایه افزایش اعتماد به نفس شکل می‌گیرد.

ر‌هایی از وابستگی عاطفی با مراجعه به روانشناس جهت ریشه‌یابی و حل مشکل و تغییر رفتار و نگرش فرد وابسته

جلسات درمانی به فرد کمک می‌کند به ریشه وابستگی‌های خود پی برده و آگاهانه در جهت رفع آن بکوشد، نباید نادیده گرفت که رفع وابستگی عاطفی به سادگی امکانپذیر نیست، زیرا وابستگی، ناکامی، نگرانی و اضطراب به همراه دارد و ر‌ها شدن از این احساسات ناخوشایند گاهی به تنهایی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

مطالب مرتبط:

رهایی از وابستگی عاطفی

چرا وابسته می شویم (جنون وابستگی)

دعا برای از بین بردن محبت بین دو نفر

تفاوت عشق با سوء استفاده ی عاطفی



موضوعات :
دعا

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.