no-img
نوین اطلس

درمان سریع افسردگی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

درمان سریع افسردگی
zip
خرداد ۲۱, ۱۳۹۷

درمان سریع افسردگی


درمان افسردگی شدید

شاید فکر کنید درمان افسردگی تنها با دارو امکان پذیر است. اما من برای شما راه حل بهتری دارم. درمان قطعی افسردگی بدون دارو شاید ابتدا عجیب به نظر برسد اما غیر ممکن نیست. در موارد بسیاری می توان افسردگی را بدون استفاده از دارو و به روش خیلی بهتری حل کرد. مهم نیست افسردگی شما تا چه حد شدید باشد، درمان افسردگی شدید بدون استفاده از دارو اصلا چیز غیر ممکنی نیست.

درمان قطعی افسردگی بدون دارو

تجربه نشان داده است قوی ترین و بهترین داروهای ضد افسردگی از داروهای گیاهی مانند زعفران گرفته تا دارو های خارجی و آمریکایی نمی توانند در درمان افسردگی موثر واقع شوند. البته اگر اکنون تحت درمان دارو و زیر نظر پزشک هستید نباید آن را متوقف کنید اما لازم است تمام راهکارهای موجود برای درمان افسردگی تان را بشناسید.

وقتی زمان زیادی افسرده و غمگین هستید دیگر احساس خوشحالی و تجربیات خوشایند خود را فراموش کرده و تصور می کنید این احساسات بد تا ابد پایدار خواهند بود. درواقع بزرگترین چالش افسردگی اینجاست که افراد افسرده تصور می کنند هیچ وقت افسردگی شان تمام نمی شود و همیشه باید با این احساسات بد و ناخوشایند سر کنند.

آیا تا به حال به دلیل مرگ عزیزانتان، شکست عشقی و هر دلیل دیگری غمگین بوده اید؟

اکنون چه چیزی از آن احساسات باقی مانده است؟

اگر خوب دقت کنید متوجه می شوید تمام ناراحتی های شما در گذشته از بین رفته اند و هیچ اثری از آن ها باقی نمانده است. پس افسردگی هم از این قاعده مستثنی نیست و تصور نکنید برای همیشه افسرده می مانید. افسردگی هم مانند هر ناراحتی دیگری که در گذشته تجربه کرده اید روزی تمام می شود و هیچ اثری از آن باقی نمی ماند. گذشت زمان احساسات را تغییر می دهد و افسردگی هم یکی از همین احساسات است که با گذشت زمان تغییر می کند و جای خود را به احساسات دیگری می دهد.

پس اولین قدم برای درمان افسردگی شدید به شکل قطعی و بدون دارو این است که بدانید این احساسات بد شما همیشگی نیست و بالاخره تغییر می کند.

درمان افسردگی در مردان و زنان

برای درمان افسردگی بدون دارو باید بدانید چرا افسرده شده اید. افسردگی هم نوعی احساس است و مانند هر احساس دیگری از طرف ضمیر ناخودآگاه به شما ارسال می شود.

تنها چیزی که می تواند شما را از افسردگی نجات دهد پیدا کردن دلیل ایجاد این افسردگی و حل کردن آن است. تا زمانی که دلیل افسردگی وجود داشته باشد هیچ دارویی روی شما جواب نمی دهد. داروهای ضد افسردگی تنها به بهبودی شما و ایجاد تعادل در فعالیت های شیمیایی مغزتان کمک می کنند و نمی توانند به تنهایی به افسردگی شما پایان دهند.

دلیل ایجاد افسردگی ممکن است ریشه در باورها، احساسات و سبک زندگی شما داشته باشد. استرس و اضطراب طولانی مدت، سرکوب کردن احساسات و تغییر باورها دلایل مهم ایجاد افسردگی هستند. هم چنین اتفاقاتی مانند شکست عشقی، مرگ عزیزان یا نرسیدن به خواسته ها نیز می توانند باعث ایجاد افسردگی در مردان و زنان شوند.

جدیدترین روش درمان افسردگی

درمان مبتنی بر ذهن آگاهی (MBCT) به اندازه داروهای ضد افسردگی برای جلوگیری از عود بیماری برای افرادی که آن را تجربه کرده اند ، موثر است.

گروه محققان در این مطالعه ۴۲۴ نفر که از داروهای ضدافسردگی برای درمان استفاده می کردند را بررسی کردند. برخی از این افراد از قرص ها برای جلوگیری از بازگشت بیماری استفاده کردند و گروهی دیگر از جلسات آموزش ذهن آگاهی (mindfulness) استفاده کردند تا یادبگیرند چطور درباره خود عمل کنند و در طی یکسال این روش برای هر شخص ۴ بار استفاده شد.

نتایج حاصل از این مطالعه بسیار موثر بود و بعد از دو سال پیگیری این روش ، تاثیر آن برابر با داروهای ضد افسردگی بود.

هم چنین محققان مطالعه این موضوع را  یادآوری کردند که برخی از افراد به دلایل شخصی ترجیح می دهند از روش های درمانی روانی به جای درمان های دارویی استفاده کنند و با ارایه کنندگان خدمات بهداشت روانی درباره توقف یا ادامه درمان صحبت میکنند.

از آنجایی که ۳۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان تحت تاثیر افسردگی هستندکه یکی از علل اصلی ناتوانی در جهان به شمار می آید.یافتن راه های جایگزین برای جلوگیری از بازگشت بیماری می تواند بسیار موثر باشد.

درمان سریع افسردگی با زعفران

زعفران بومی نواحی مختلف آسیا، به ویژه جنوب غرب آسیا، جنوب اروپا و خوب اسپانیاست. قسمت مورد استفاده این گیاه که به نام زعفران در بازار تجارت موجود است انتهای خامه و کلاله گل است. زعفران حاوی مواد چرب، املاح معدنی، موسیلاژ و اسانس های فراوانی است. رنگ زعفران مربوط به ماده ای به نام کرویسن است. مهمترین خاصیت زعفران که از قدیم مورد توجه بوده درمان افسردگی است.

زعفران بوی قوی و طعمی تلخ دارد، باعث تحریک اعصاب شده، اثر مسکن دارد و دارای خاصیت آرام بخشی و خواب آوری است و بالاخره اگر می خواهید همیشه شاد و خندان باشید، زعفران بخورید. زعفران را باید در شیشه های دربسته و دور از تور نگه داری کنید زیرا عطر و رنگ خود را در اثر نور از دست می دهد. اسانس زعفران تبخیر شدنی است و در صورت نگه داری نامناسب به مرور زمان اسانس آن تبخیر، از اثرات دارویی و طعم مزه آن کاسته شده و مرغوبیت خود را نیز از دست می دهد.

با توجه به اینکه مواد معطر گیاه در حالت پودر شده، بسیار سریع تر از پودر نشده آن تبخیر می شود پس بهتر است زعفران را تا موقع مصرف پودر نکنید یا در صورت پودر کردن، در ظرف دربسته نگه داری کنید. از مضرات زعفران این است که روی سیستم تولید مثل اثر دارد؛ بنابراین زنان حامله باید از خوردن زیاد آن اجتناب کنند. در ضمن خوردن زیاد زعفران برای کلیه ها مضر است و اشتها را نیز کم می کند.

دلیل من برای معرفی چنین درمانی این است که درمان های دارویی گیاهی از داروهای شیمیایی بهتر هستند. گیاه هیچ ضرری برای شما ندارد. نه باعث کسلی و خواب آلودگی می شود نه عوارض جانبی منفی در شما ایجاد می کند. پس در کنار درمان ذهنی و بدون دارو می توانید از درمان گیاهی کمک بگیرید تا آرامش لازم برای تلاش در راستای بهبودی را به دست آورید.

مطالب مرتبط:

عشقم ازدواج کرد

افسردگی بعد از ازدواج



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.