no-img
نوین اطلس

عشق اول برای مردان


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عشق اول برای مردان
zip
خرداد ۴, ۱۳۹۷

عشق اول برای مردان


فراموشی عشق اول در مردان

همانطور که بارها توضیح داده ام اگر بعد از شکست عشقی جدایی اقدامات نادرستی انجام دهید هیچ وقت نمی توانید بهبودی خود را به دست آورید. اگر درک درستی از روانشناسی عشق داشته باشید جدایی و فراموش کردن عشق بسیار راحت تر خواهد بود. روانشناسی عشق به شما می گوید برای فراموش کردن عشق باید ابتدا امید را از بین ببرید. فکر می کنید چرا افراد بعد از مرگ عزیزانشان با این مسئله کنار می آیند و به زندگی خود ادامه می دهند؟ چون آن ها دیگر امیدی به بازگشت عزیز از دست رفته شان ندارند و امید به طور کامل در آن از بین رفته است. پس اگر بعد از جدایی امید به بازگشت را به طور کامل از بین ببرید کنار آمدن با این جدایی دیگر محال و یا غیر ممکن نخواهد بود.

عشق اول یا آخر

فرقی نمی کند عشق شما عشق اول یا آخر باشد با انجام اقدامات درست پس از جدایی می توانید به راحتی آن را فراموش کنید. فراموش نکنید فردی که عاشقش هستید منحصر به فرد نیست. اگر فرد سومی از بیرون به رابطه ی شما نگاه کند متوجه می شود که رابطه ی خیلی بی عیب و نقصی نداشته و طرف مقابلتان می تواند بهتر از این باشد. بر اساس روانشناسی عشق شما زمانی عاشق می شوید که طرف مقابل با معیارهای موجود در الگوی عشقتان مطابقت داشته باشد و بتواند نیازهای ناخودآگاهتان را برآورده کند. پس افراد زیادی در دنیا هستند که این ویژگی را دارند و طرف مقابل شما منحصر به فرد نیست.

عشق اول پسرا و عشق اول دخترا

بارها شنیده اید که عشق اول پسرا هیچ گاه فراموش نمی شود یا عشق اول دخترا همیشه در ذهنشان باقی می ماند. این ها فقط باورهای نادرستی هستند که دیگران در ذهن شما ایجاد کرده اند. هر عشقی چه عشق اول باشد چه عشق آخر می تواند فراموش شود. ممکن است چند روز اول احساسات بدی را تجربه کنید اما اگر درک درستی از روانشناسی عشق داشته باشید، امید را از بین ببرید و اقدامات درستی انجام دهید می توانید بالاخره از این احساسات بد عبور کرده و عشقتان را فراموش کنید.

باورهایی نظیر عشق اول برای مردان مقدس است یا فراموشی عشق اول در مردان غیر ممکن است را دور ریخته و بدانید هر فردی با کسب دانش و اطلاعات کافی در مورد روانشناسی عشق می تواند عشق خود را فراموش کند.

آیا مردان عشق اولشان را فراموش میکنند

‎چیزی که اکثر افراد هرگز فراموش نمی کنند تجربه عشق اول است. عشق همیشه خاص است، اما تجربه اولین عشق یک حس کاملا منحصر به فرد است چرا که احساسی را برای شما خلق می کند، شاید خیلی خوب یا خیلی بد، که قبل از این هرگز تجربه نکرده اید.

‎احساسی عمیق و سرشار از ماجراجویی در دنیایی کاملا جدید و نو ! انگار یکدفعه دنیای اطراف تان قشنگ تر میشود، مردم مهربان تر میشوند، سختی های زندگی ناپدید میشوند و تنها یک نفر در کل زندگی تان برایتان معنا و مفهوم پیدا میکند.

اما با وجود همه ی این احساسات زیبا و منحصر به فرد پاسخ این سوال مثبت است. بله مردان عشق اول خود را فراموش می کنند. اگر عشق اول مردی نیستید و احساس می کنید هنوز به عشق اول خود علاقه دارد باید بگویم پاک کردن این عشق از ذهن او تا حدودی به خود شما بستگی دارد.

برای این کار باید قدرت جمع آوری اطلاعات را در خود بالا ببرید. ابتدا نیازهای ناخودآگاه طرف مقابلتان را کشف کنید. پس از آن متوجه شوید عشق اول او چگونه این نیاز ها را برطرف می کرده است. در این مرحله دیگر کار شما آسان می شود و تنها کافی است نیازهای ناخودآگاه مرد مورد علاقه تان را به روش بهتری نسبت به عشق اول او برآورده کنید. در این صورت خواهید دید که مرد مورد علاقه تان عشق اول خود را فراموش می کند و دیگر هیچ چیز از او در زندگی اش باقی نمی ماند.

عشق اول در دخترها

پسران بیشتر عاشق می شوند یا دختران؟

این که می گویند در عشق های واقعی مردان بیشتر از زنان درگیر عشق می شوند ولی زنان برنامه ریزی شده تر عاشق می شوند صحت دارد؟

تحقیقات نشان می دهد در یک رابطه دوطرفه، مردان بیشتر از زنان درگیر عشق می شوند. چون مردان بیش از زنان تمایل دارند تا غریزه شان را برای رسیدن به فردی که او را جذاب و دلربا می دانند ارضا کنند، اما زنان چون بیشتر به دنبال شریک و پشتیبانی هستند که مراقب آنها بوده و قادر باشد خانواده را از نظر مالی و عاطفی تامین کند برنامه ریزی شده تر عاشق می شوند. زنان در رابطه شان با طرف مقابل علاوه بر جذابیت های فیزیکی به دنبال قدرت، غیرت و حمایت مردان هستند.

دخترها معمولا بعد از شروع رابطه احساساتی تر عمل می کنند. در نتیجه احساس وابستگی در آن ها بیشتر است. اما به طور کلی نمی توان گفت فراموش کردن عشق اول در دخترها سخت تر است یا پسرها. هر فرد با توجه به روانشناسی عشق و انجام اقدامات درست می تواند در چندروز عشق خود را فراموش کند.

مدت زمان فراموشی عشق در مردان

معمولا برای درمان و فراموشی زخم های احساسی زمان مشخصی وجود دارد مگر اینکه فرآیند درمان به وسیله ی اقدامات نادرستی کند و یا متوقف شود.

وقتی در تلاش برای فراموش کردن عشق از دست رفته خود باشید اتفاقات مختلفی او را به شما یادآوری می کنند و فرآیند بهبودی هر بار از ابتدا آغاز می شود.

هربار که فرآیند بهبودی از ابتدا آغاز شود مدت زمان بهبودی شما افزایش پیدا کرده و ممکن است این اتفاق آنقدر تکرار شود که هیچ وقت نتوانید عشق از دست رفته خود را فراموش کنید.

برای هر فرد در صورتی که اقدامات درستی انجام دهد تنها یک هفته و نهایتا دو هفته لازم است عشق خود را فراموش کند. ممکن است فکر کنید فراموش کردن عشق در دو هفته نیاز به قدرت احساسی زیاد و استثنایی دارد اما اینطور نیست. با دوری کردن از کارهای نادرست می توانید در مدت زمان خیلی کوتاهی عشق خود را فراموش کنید.

در ابتدای این مقاله به بعضی از این موارد و کارها از جمله از بین بردن امید و باور به اینکه او منحصر به فرد نیست اشاره شد. در اینجا چندین مورد دیگر را نیز شرح می دهم:

  • رویا پردازی و فکر کردن در مورد او را کنار بگذارید و افکارتان را سر و سامان دهید.
  • هدیه ها، عکس ها و خاطرات خود را مرور نکنید. به مکان های خاطره انگیز نروید و از هرچیزی که با او خاطره دارید دوری کنید.
  • گاهی اوقات دلیل این عشق تنهایی و اعتیاد عاطفی می باشد. به جای چانه زنی برای بازگشت سعی کنید عیب ها و نقص های خود را اصلاح کرده، برای خود اهداف جدید تعیین کنید و نیاز به این عشق را در خود از بین ببرید.
  • از گوش دادن به ترانه های غمگین و تماشای فیلم های رمانتیک جدا پرهیز کنید. به یاد داشته باشید تاثیر رسانه ها بر ضمیر ناخودآگاه بسیار شدید بوده و چنین ترانه های و فیلم هایی می توانند به شدت احساسات شما را تحت تاثیر قرار دهند.

مطالب مرتبط:

روانشناسی مرد عاشق

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.