no-img
نوین اطلس

موفقیت در کار و تجارت


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

موفقیت در کار و تجارت
zip
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷

موفقیت در کار و تجارت


موضوعات: موفقیت در کسب و کار کوچک، رازهای موفقیت در زندگی، موفقیت شغلی، عوامل موفقیت در کسب و کارهای کوچک، راز موفقیت در کار، قوانین موفقیت در کسب و کار، بهترین تجارت ها.

 

برای آموزش جامع کسب درآمد اینترنتی به لینک زیر مراجعه کنید:

۵ حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

اگر مایل هستید راهکارهای ثروتمند شدن را به صورت علمی و بر اساس تجربیات افراد موفق بشناسید پیوندهای زیر را دنبال کنید:

چگونه با روزی ۲ ساعت کار میلیونر شوید

چگونه به موفقیت مالی برسیم

عوامل عدم موفقیت در کار

 

موفقیت در کسب و کار کوچک

بیاموزید و آموزش دهید

اگر تخصص و سواد کافی برای انجام برخی از فعالیت‌های اقتصادی را ندارید، نگران نباشید. در نخستین قدم کمی درباره کارهایی که به تخصص کمتر و مکان محدودتر نیاز دارند، تحقیق کنید. در این تحقیق خود به مقوله سود و فروش خوب دقت کنید. قسمت کمی از سرمایه‌تان را صرف پرداخت هزینه‌های کلاس‌های تخصصی کنید و حرفه‌ای را بیاموزید. به‌طور مثال، طلا‌سازی‌ یاد بگیرید و بعد یک کارگاه طلاسازی بزنید یا مدتی در همین شغل کارکنید و بعد از چند سال که مهارت لازم را کسب کردید با سرمایه‌تان یک کارگاه راه بیندازید یا یک کلاس آموزشی. به هرحال می‌توانید دنبال هر هنری که دوست دارید بروید، بیاموزید و سپس با همین سرمایه یک دفتر کوچک اجاره کنید و هرچه مهارت کسب کرده‌اید را آموزش بدهید. این مطمئن‌ترین روش است و شما درصورت موفق نشدن، هیچ ضرری نکرده‌اید. البته یک راه ساده‌تر هم وجود دارد که سود خوبی دارد و با این سرمایه به راحتی می‌شود، راه انداخت. مهم‌ترین موضوع این است که بدانید چه راه‌هایی برای سودآوری شما وجود دارد و آن را راه بیندازید. برای قدم اول سری به خیابان انقلاب بزنید و دقت کنید که مغازه‌هایی که به تکثیر، چاپ، تایپ و… مشغول هستند و تعدادشان هم بالاست، همیشه شلوغ هستند. این کار سرمایه زیادی نمی‌خواهد و سود خوبی هم دارد. فقط کافی است اگر با کامپیوتر و برنامه آفیس و فتوشاپ آشنایی ندارید به یک دوره کلاس آفیس بروید. کارکردن با دستگاه کپی هم کار سختی نیست. شما می‌توانید روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشید، به‌خصوص اگر محل کارتان در مکان مناسبی مثلا نزدیک مدرسه یا دانشگاه باشد.

رازهای موفقیت در زندگی

راز اول
از کارهایی که ناچاری انجام دهی لذت ببـــر.
نق زدن تنها تو را خسته تر می کند و نمی گذارد کار را درست انجام دهی.
اما اگر با موفقیت مانند یک دوست رفتار کنی.
مثل سگ همه جا به دنبالت خــــــواهد بود.
راز دوم
سعی کن کارهایت را از صمیم قلب انجام دهی.
نه به صرف این که ناچاری انجام دهی.
باید به کارت ایمان داشته باشی.
یک جریان آب ضعیف ، تنها نیمی از باغچه را آبیاری می کند.

راز سوم
همه چیز را همانطور که هست بپذیر.
خواستن تنها، چیزی را تغییر نمی دهد.
خواستن، باد را از وزیدن باز نمی دارد و برف را به آب نبات تبدیل نمی کند.
اگر می خواهی چیزها را بهتر از خودشان تبدیل کنی، با آنها همان گونه که هستند مواجه شو.

راز چهارم
تمرین کن تا از درون شاد باشی.
اجازه نده دیگران برای شاد کردن تو تصمیم بگیرند.
خودت رئیس کارخانه شادی سازی باش.

موفقیت شغلی

۱. خوشبین باشید تا بهترین‌ها برایتان پیش بیاید
آدم‌های خوشبین پول بیشتری نسبت به بدبین‌‌ها به‌دست می‌‌آورند و مشکلات سلامتی کمتری مانند سرماخوردگی‌‌های، ریسک بیماری‌‌های قلبی عروقی دارند و در مجموع عمر طولانی‌‌تری دارند. اما مانند هر عادت دیگر، خوش‌بینی چیزی است که باید هر روز تمرین‌‌اش کنید. یادتان باشد به خاطر تمام داشته‌هایتان هر روز خدا را شکر کنید.

۲. فهرست کارهای روزانه‌تان را تنظیم کنید و بر طبق آن فعالیت کنید
برای انجام دادن همه‌‌ی چیزهایی که برای هر روز خود تعیین می‌‌کنید، لازم است بفهمید که چه نوع کاری را در زمان‌‌های مختلف روز و به بهترین شکل انجام ‌‌دهید و فهرست‌‌تان را متناسب با سبک‌‌تان تنظیم کنید.

۳. کنجکاوی کنید و سوال بپرسید تا به موفقیت شغلی برسید
بازیافتن حس کنجکاوی بچگی برای موفقیت مهم است، و خوشبختانه متخصصان می‌‌گویند ما می‌‌توانیم دوباره این ویژگی را یاد بگیریم. به سادگی با پرسیدن سوالات ته‌‌باز بیشتر شروع کنید. سوالاتی که با “چگونه”، “چه چیز”، چه زمانی”، “کجا” و “چرا” شروع می‌‌شوند نمی‌‌توانند با “بله” یا “نه” پاسخ داده شوند و بیشتر احتمال دارد که شما چیزی بیاموزید.

۴. برای خودتان با انجام کارهای موفقت‌آمیز شهرت جمع کنید
همیشه سعی کنید آدمی باشید که دیگران تحسین‌اش می‌کنند. و این حس تحسین دیگران برای شما شهرت به همراه می‌آورد. اگر تمام کارهای‌تان را تا انتها دنبال کنید و در هر زمینه‌ای صاحب یک اسم و شهرت شوید می‌توانید برای خودتانبرند شخصی بسازید و به موفقیت برسید.

عوامل موفقیت در کسب و کارهای کوچک

به‌دنبال مجوز باشید

اگر ایده خاصی به ذهن‌تان نمی‌رسد، می‌توانید از ایده دیگران استفاده کنید و درصد ایده آن‌ها را سر هر ماه بپردازید. مثلا می‌توانید یک گشتی در شهر بزنید و فهرستی از رستوران‌های کوچک اما معروف را تهیه کنید. در این زمینه رستوران‌های بین‌المللی که زیاد گران نیستند مثل رستوران‌های عربی یا ترکی مناسب هستند. شما می‌توانید مجوز راه‌اندازی یک شعبه را از آن‌ها بگیرید و ماهانه درصدی از سودتان را به آن‌ها بدهید. یا می‌توانید مجوز پیک موتوری بگیرید. تا جایی که می‌دانیم «پیک بادپا» که در حال حاضر از معتبرترین پیک‌هاست، این فرصت را در اختیار متقاضیان می‌گذارد. خب برای این کار فقط کافی است تا مکانی را اجاره کنید و چند پیک موتوری استخدام کنید و البته بیمه اجناس هم فراموش نشود. گرفتن نمایندگی فروش شارژ ایرانسل یا همراه اول و فروش اینترنت پرسرعت نیز گزینه‌های بعدی هستند که با ریسک پایین‌تری همراه هستند.

راز موفقیت در کار

کسب و کارهای کوچک پرسود

تمام آن‌هایی که پولدار شده‌اند از روز اول این همه سرمایه نداشتند و با استفاده از ذهن اقتصادی خود پول زیادی به دست آورده‌اند. باید پرس و جو کنید و ببینید در محل یا شهر شما چه کاری بازده و سود بیشتری دارد اما همیشه یکسری شغل‌ها به اقتضای زمانه شکل می‌گیرد که ریسک کمتری دارد و درآمد خوبی هم نصیب افراد می‌شود. برای مثال می‌توانید با این پول نمایندگی ایرانسل و فروش شارژ بگیرید یا این‌که از مخابرات شهرتان نمایندگی فروش اینترنت پرسرعت بگیرید. بیلیارد و تفریحاتی از این قبیل هم با استقبال جوانان روبه‌رو می‌شود. یک کار پرسود‌تر این است که شما بوفه یک مکان ورزشی، بیمارستان، فرهنگسرا، مدرسه، دانشگاه و امثال این مکان‌ها را اجاره کنید. اغلب این مکان‌ها با قیمت مناسبی اجاره داده می‌شوند و فروش بسیار خوبی هم دارند.

قوانین موفقیت در کسب و کار

۱. شما باید شجاعت استفاده از ایده خود را داشته باشید. یک رویا و تمایل ناخوشایند برای رسیدن به آن، دو جنبه اساسی برای موفقیت در کسب و کار است.

۲. هدف خود را پیدا کنید این باید چیزی باشد که شما در مورد آن آگاهی داید و به آن علاقه دارید.

۳. از طریق عقب ماندن اگر شما اجازه دهید مسائل کوچک از پیشرفت شما جلوگیری کند، هرگز آن را در زندگی نخواهید گذاشت.

۴. یادگیری از اشتباهات از اشتباهات خود ایده بگیرید و سعی کنید از تکرار آنها جلوگیری کنید. هر بحران را به عنوان فرصتی برای یادگیری و انجام دادن به کار ببرید.

۵. حفظ نظم انسانی هنگامی که شما یک کسب و کار دارید، به شما آزادی می دهید. اغلب این آزادی راه را برای آرامش فراهم می کند. کسب و کار شما تنها زمانی باقی می ماند اگر

شما برا ی آن تلاش کنید.

۶. تعهد به ایده کسب و کار شما و همه کسانی که بخشی از برنامه های شما هستند. این می تواند کارکنان، دوستان شما و یا اعضای خانواده شما باشد.

۷. صبور باش. هیچ درختی یک شبه میوه نمی دهد. برای اینکه درخت میوه بدهد، درخت باید چندین مرحله را طی کند. مشابه موفقیت در هر فعالیت تجاری است. شما باید صبور باشید

بهترین تجارت ها

انواع تجارت ها
۱- تجارت بین المللی
صادرات و واردات انواع کالا در کشورهای مختلف در حال ورود و خروج است این امر به دولت ها در به دست آوردن درآمد مالی و پول کمک می کند.

۲- تجارت داخلی
انتقال کالا بین افراد در بازار داخلی دولت است.

۳- تجارت الکترونیک
این راه متقابل بازاریابی است مانند استفاده از شبکه های جهانی وب و تلویزیون

روش های انتقال کالا و خدمات
۱- از طریق جاده ای: انتقال محصولات از طریق جاده صورت می گیرد. این امر به دلیل نزدیکی کشورها به یکدیگر بوده و با هزینه کمتری نیز انجام می شود. مانند ارسال محصول به کشورهایی مانند سوریه، عراق، کشورهای خلیج
۲- از طریق آب: در این راه محصولات زیادی را به وسیله کشتی ها به کشورهای غرب، شرق آسیا و کشورهای خلیج ارسال می کنند.
۳- از طریق هوایی: از وسایل نقلیه مانند هواپیما برای انتقال محصول استفاده می شود و انتقال تجهیزات از کشورهای غربی به شرق صورت می گیرد. همینطور امن ترین راه به حساب می آید.

بهترین تجارت در جهان
تجارت الکترونیک یکی از مهم ترین تجارت های موجود در حال حاضر است و این امر بخاطر سهولت کار از طریق اینترنت و اطلاع از انواع کالاها و قیمت آنهاست.

فواید تجارت الکترونیک
۱- بین انواع کشورها ارتباط برقرار می شود: این نوع تجارت بین مشتریان و فروشندگان از طریق بازاریابی تلفنی و اینترنت انجام شده و روند ارتباط را راحت تر می سازد.
۲- دسترسی به انواع محصولات بدون هیچ مشکلی: مشتری می تواند کلیه ی تبلیغات کالاها را در یک زمان ببیند.
۳- تنوع محصولات: تنوع محصولات انتخاب را برای مشتری آسان کرده و از اتلاف زمان می کاهد.
۴- تلاش برای پول و صرفه جویی: ارتباط با تجار بدون سفر به کشورهای دیگر! این امر نه موجب اتلاف وقت شما و نه صرف هزینه های اضافی می شود.
۵- ارائه فرصت های شغلی جدید برای جوانان (خانم ها و آقایان) این گونه کار آن ها از طریق بازاریابی الکترونیکی راحت تر می گردد.



برچسب‌ها :

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.