no-img
نوین اطلس

عدم موفقیت در کار


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

عدم موفقیت در کار
zip
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۷

عدم موفقیت در کار


موضوعات: دلایل عدم موفقیت، دلایل شکست کسب و کار در ایران، شکست خوردن در زندگی، شکست در زندگی، معنی عدم موفقیت، عوامل موفقیت در کسب و کار.

 

برای آموزش جامع کسب درآمد اینترنتی به لینک زیر مراجعه کنید:

۵ حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

اگر مایل هستید راهکارهای ثروتمند شدن را به صورت علمی و بر اساس تجربیات افراد موفق بشناسید پیوندهای زیر را دنبال کنید:

چگونه با روزی ۲ ساعت کار میلیونر شوید

چگونه به موفقیت مالی برسیم

عوامل عدم موفقیت در کار

 

دلایل عدم موفقیت

نداشتن هدف مشخص در زندگی
برای کسانی که هدف مشخصی را در زندگی دنبال نمی‌کنند و کسانی که راهی برای حرکت ندارند، شانس موفقیت چندانی وجود ندارد. از هر ۱۰۰ نفری که با آنها گفتگو شده ۹۸ نفر هیچ برنامه و هدفی در زندگی‌شان نداشته‌اند و احتمالا این مهم‌ترین علت ناکامی آنها بوده است.

نداشتن اشتیاق برای پیشرفت و ترقی
کسانی که به پیشرفت و ترقی بی‌علاقه‌اند و آنهایی که مایل نیستند بهای ترقی و پیشرفت را بپردازند، شانسی برای موفقیت ندارند.

تحصیلات ناکافی
تحصیل و دانش ناکافی مشکل فلج کننده‌ای است اما می‌توان این کمبود را به سهولت برطرف کرد. تجربه ثابت کرده است که برای موفق بودن در زندگی، الزامی برای داشتن تحصیلات دانشگاهی وجود ندارد. آموزشی که با تجربه خود فرد به دست آید، خیلی بیشتر از تحصیلات دانشگاهی ارزش دارد و احتمالا در موفقیت شما تاثیر بیشتری خواهد گذاشت. تحصیل و آموختن به خودی خود نفعی برای شما ندارد و باید بصورت موثر مورد استفاده قرار گیرد تا موجب موفقیت هرچه بیشتر شما شود.
به اشخاص به خاطر آنچه می‌دانند حقوق نمی‌دهند، بلکه اشخاص با توجه به کاری که با این علم و دانش خود می‌کنند دستمزد می‌گیرند.

دلایل شکست کسب و کار در ایران

۱. عدم وجود تجربه

۲. نداشتن سرمایه کافی

۳. نداشتن جایگاهی مناسب

۴. عدم وجود کنترل قوی

۵. سرمایه گذاری بیش از اندازه در دارائیهای ثابت

۶. قراردادهای اعتباری ضعیف

۷. استفاده شخصی از سرمایه های تجاری

۸. رشد بدون انتظار

شکست خوردن در زندگی

نداشتن نظم و ترتیب
نظم و ترتیب ناشی از کنترل خویشتن است، معنایش این است که بتوان کیفیات منفی خود را کنترل نمود. قبل از اینکه بتوانید شرایط را کنترل کنید، باید ابتدا خودتان را کنترل نمایید. تسلط بر خویشتن دشوارترین کاری است که هرکس می‌تواند بکند. اگر بر خود مسلط نباشید، این «خود» بر شما مسلط می‌شود. اگر در برابر آینه بایستید، می‌توانید در آن بهترین دوست یا بدترین دشمن خود را ببینید.

نداشتن سلامتی
برخوردار نبودن از سلامتی یکی از موانع موفقیت است. کسی بدون اینکه از سلامتی خوبی برخوردار باشد، نمی‌تواند موفق شود. اما بسیاری از ناراحتی‌های جسمانی را می‌توان کنترل کرد. از جمله مهم‌ترین دلایل موجود ناراحتی‌های جسمانی عبارتند از:
– پرخوری یا خوردن غذاهای مضر
– عادات فکری اشتباه و توجه به امور منفی
– افراط در فعالیت‌های جنسی
– ورزش نکردن و بی‌تحرکی
– تنفس نادرست و در نتیجه محروم ماندن از هوای سالم و کافی

شکست در زندگی

تاثیرات نامطلوب محیطی در دوران کودکی
بسیاری از کسانی که دارای گرایشات بزهکاری هستند، آن را از محیط و از دوستان نااهل دوران کودکی گرفته‌اند. مورد دیگر اینکه برخی از کودکان در محیطی بزرگ شده‌اند که طرز فکر افراد نسبت به افراد موفق و ثروتمند، طرز فکری منفی است و به نوعی در ضمیرناخودآگاه شخص، افکاری جای می‌گیرد که بدون اطلاع خود شخص، وی را از رسیدن به موفقیت باز می‌دارد.
به طور مثال اگر شخصی در محیطی بزرگ شده باشد که همه ثروتمندان را افراد زورگو، حریص، بداخلاق به شمار آورند، در ضمیرناخوآگاه کودک این موضوع تقریبا به یک باور می‌رسد که همه ثروتندان افرادی بد و شرور هستند. هیچ‌کس دوست ندارد فردی بد و منفور باشد و بنابراین فردی که طرز فکر منفی نسبت به افراد موفق و ثروتمند دارد، هیچگاه ثروتمند و موفق نمی‌شود، چون این افراد را بد و منفور می‌داند.

معنی عدم موفقیت

کوتاهی ، نا توانی ، ورشکستگی ، شکست ، بد شانسی ، قصور ، خرابی ، عدم موفقیت ، واماندگی ، درمانگی

عوامل موفقیت در کسب و کار

۱.فکر کردن به موفقیت
اگر بخواهید به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنید، باید آرزوهای بزرگی نیز در سر داشته باشید. هر داستانی از موفقیت با یک آرزوی بزرگ آغاز می شود. شما می بایست چشم اندازهای بزرگ را برای خود متصور باشید، این که فردی مشهور و صاحب اعتبار هستید. باید از آن چه که می خواهید بدان برسید، تصویری روشن داشته باشید و آنقدر آن آرزوی خود را در سر پرورش داده باشید که آن را کاملا احساس کرده و برایتان دست نیافتنی نباشد. به طور مثال تصور کنید که اگر در کار خود موفق شوید، چه تحولی در زندگی شما و اجتماع ایجاد خواهد شد؟ اگر کسب و کار شما به موفقیت و در آمد بالا برسد شما از چه اعتباری برخوردار خواهید شد ؟ و تا چه حد به اقتصاد منطقه خود کمک کرده اید؟

۲.نسبت به آنچه که می خواهید انجام دهید پرشور و حرارت باشید
شما در راهی قدم می گذارید که در صورت موفقیت، بخشی یا تمام زندگی شما تغییر خواهد کرد. برای رسیدن به این مقصود شما می بایست انرژی و اشتیاق خود را بیش از پیش کرده و آنها را آشکار کنید.چرا باید این گونه باشد، زیرا ما همیشه نسبت به آرزوهای خود و آنچه که دوست داریم بی رحمیم. بالواقع برای آنچه که بسیار دوست داریم، تلاش لازم را انجام نمی دهیم در حالی که می بایست نهایت تلاش خود را بکنیم. یا این که اگر شما از کاری که انجام می دهید رضایت کافی را نداشته باشید آیا تصور می کنید که واقعا می توانید در آن کار به موفقیت برسید و یا در بازار رقابت امروز که هر روز بیش از پیش به تلاش و فعالیت نیاز دارد، باقی بمانید؟

اگر هم با همه عدم علاقه خود در کار بتوانید خود را در گردونه رقابت حفظ کنید ولی مطمئنا به موفقیت های بزرگ دست نخواهید یافت. موفقیت های بزرگ و استثنائی در صورتی به دست خواهند آمد که ما در زمینه آن کار ، علاقه داشته باشیم که کار کنیم و یا حداقل برای آن ارزش قائل باشیم. برای کسانی که با چنین حس و حالی کار می کنند، این که مجبور باشند برای آن کار حتی ۱۵ تا ۱۸ ساعت در روز وقت بگذارند نه تنها خسته کننده نیست که موجب لذت آنان از کار خواهد بود. موفقیت در فعالیت های اقتصادی و مالی تنها نیازمند صبر و کاری طاقت فرسا است که تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که شما در مورد آن کار احساس مثبتی داشته باشید.

۳.بر روی نقاط قوت خود تکیه کنید
بگذارید با این امر رو به رو شویم، شما نمی توانید برای همه اطرافیان خود همه چیز و همه کس باشید. هر کدام از ما نقاط قوت و ضعفی داریم. برای آن که بتوانید مفید واقع شوید، می بایست نقاط قوت خود را شناسایی کنید و بر روی آن تمرکز بیشتری داشته باشید. شما زمانی می توانید بیشترین موفقیت را به دست آورید که تلاش خود را به سمتی که در آن می توانید بهترین باشید هدایت کنید. به طور مثال اگر در فعالیت های اقتصادی ،شما در بازاریابی توانایی بیشتر دارید از آن نهایت بهره را ببرید. اما در بخش هایی از کار که در آن ضعیف هستید، کمک بگیرید و از آن ابایی نداشته باشید. اما برای تبدیل نقاط ضعف خود به نقاط قوت نیز تلاش کنید و برای آن از تعلیم و آموزش در حین کار بهره ببرید.

۴. هیچ گاه به احتمالات شکست فکر نکنید
آین رند، در رمان خود به نام ” اصل و سرچشمه ” می نویسد، ” نه این در طبیعت بشر است و نه موجودیت حیات انسان که کاری را با رها کردن آن، آغاز کند.” به عنوان یک کارآفرین و پیش قدم در انجام یک کار شما نیاز دارید که هدف خود را کاملا باور کنید، آن زمان است که می توانید به آن عمل کنید. شما می بایست ایمان واعتقاد قوی به خودتان، ایده ها و نظرتان و ظرفیت های خود داشته باشید.



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.