no-img
نوین اطلس

راه رسیدن به خواسته ها


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

راه رسیدن به خواسته ها
zip
اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۷

راه رسیدن به خواسته ها


موضوعات: رسیدن به آرزوهای محال، رسیدن به آرزوها از طریق کائنات، راه رسیدن به ارزوها، زمان رسیدن به خواسته ها، رسیدن به آرزوها با سرعتی فراتر از نور، رسیدن به آرزوها در ۶۸ ثانیه، رسیدن به خواسته ها با مراقبه.

 

اگر مایل هستید راهکارهای ثروتمند شدن را به صورت علمی و بر اساس تجربیات افراد موفق بشناسید پیوندهای زیر را دنبال کنید:

چگونه به خواسته هایم برسم

کسب تجربه در زندگی

ترک عادت ولخرجی

 

رسیدن به آرزوهای محال

_ بدان که واقعا چه می خواهی وهمان را درخواست کن

به آرزو یا خواسته ات فکر کن و جزئیات آرزو ی خود را برای خود روشن و واضح تشریح کن . هر چه قدر خواسته ی تو واضح تر و شفاف تر باشد رسیدن و اجابت آن سریع تر خواهد بود ، مثلا اگر آرزویت داشتن یک ماشین است ، رنگ ، مدل ، نوع ، و حتی رنگ بندی داخل ماشین را هم برای خود مجسم کن .

_ خواسته ات را باشور و شوق بخواه و تمرکز کن .

آن طور که اطرافیانت شور و اشتیاق تورا برای داشتن خواسته ات حس کنند . بدون اینکه اغراق کنی یا به داشتن شور و شوق وانمود کنی . آن شور و شوق حقیقی ات را نشان بده .

_ آن قدر در چیزی که می خواهی غرق شو که انگار قبلا به آن رسیده ای .

باید داشتن چیزی را که می خواهی باور کنی و تجسم کنی که الان آن چیز مال توست حتی اگر شده در روز چند لحظه طوری باش که انگار در حال داشتن آن چیز و لذت بردن از آن هستی

_ آماده و مهیا باش .

هر لحظه برای رسیدن آرزو یا خواسته ات آماده باش . برایش چیزی تهیه کن . چیزی که اگر آلان آرزویت محقق بود برایش فراهم می کردی .

خدا دعای باران کسانی را اجابت خواهد کرد با خود چتر همراه دارند و برای رسیدن خواسته شان آماده ی آماده اند

رسیدن به آرزوها از طریق کائنات

_طلب کردن آرزویت با ارزشهای وجودیت مغایرت نداشته باشد

این مهم است که آرزوی شما طوری نباشد که اتفاق افتادن آن باعث شود مجبور شوید از بعضی عقیده ها یا ارزشهای اخلاقی دست بردارید

مثلا شما خواستار ازدواج با کسی هستین که ممکن است نماز برایش زیاد مهم نباشد و شما روی این مسئله حساس هستین اما به خاطر علاقه یا آرزویتان روی آن پا می گذارین این جریان موج منفی ایجاد می کند که رسیدن به آرزویتان را جدی تهدید می کند

_ خواسته ات به ضرر دیگران نباشد

ممکن است شما خواهان چیزی شوید که داشتن آن باعث شود کسی اذیت شود این جریان باعث دیر رسیدن یا نرسیدن به آرزو می شود

_ خواسته ات منطقی باشد

بعضی آرزو میکنن که مثلا فلان چیز گران قیمت را داشته باشن اما بعد که با شرایط فعلی مالی خود می سنجن آن را دور و غیر منطقی می بینن

نه !!! منظور این نیست مثال

-شما می توانی آرزو کنی که دو بال سفید بزرگ از پشتت در بیاید

-شما می توانی آرزو کنی یک هواپیما داشته باشی

کدام منطقی ست؟

راه رسیدن به ارزوها

۱- رویاهایتان را وسعت دهید و با شور و اشتیاق به آنها بپردازید

رویاهای بزرگ در انسان انگیزه و تحرک ایجاد می‌کنند. زمانی‌که به رویاهایتان می‌اندیشید به سمت مسیری که به آن علاقه‌مند هستید راهی باز می‌کنید. آرزوهایتان را مرتبا در ذهن آورید زیرا در همین رویاهاست که می‌توانید به انرژی و شور و شوقی که شما را به حرکت وامی دارد، دست یابید. به خاطر داشته باشید تمام چیزهایی که هم‌اکنون در اطرافتان وجود دارند با یک فکر و یک نیت آغاز شده‌اند.

۲- برنامه‌ریزی کنید

برای آنکه در مسیر رسیدن به آرزوها پیش روید، برای خودتان اهداف میانی تعیین کنید. رمز موفقیت آن است که هدفتان مشخص و ملموس باشد. می‌خواهید بعد از ۶ ماه، یک‌سال و یا ۲ سال چه کاری انجام دهید؟ به کجا می‌خواهید بروید؟ برنامه عملی بریزید و به این ترتیب یک ‌رؤیا به واقعیت تبدیل می‌شود. روی مقصد و هدفتان تمرکز کنید چراکه بدون هدف تمام انرژی‌تان به‌دلیل اجابت خواسته‌های دیگران به سرعت مصرف می‌شود و یا در اثر برآورده‌کردن نیازهای لحظه‌ای به هدر خواهد رفت.

۳- وارد عمل شوید

افرادی که به رویاهایشان جامه عمل می‌پوشانند، هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهند حتی اگر آن عمل همیشه جالب و خوشایند نباشد. برای پیشروی در این مسیر چه اقدامات خاصی باید انجام دهید؟ در راه رسیدن به هدف اجازه ندهید حتی یک روز هم بدون هیچ سعی و اقدامی هر چند کوچک مثل یک تلفن، مطالعه، کلاس و… از دست برود. روزی از راه خواهد رسید که وقتی به گذشته نگاهی می‌اندازید خواهید دید که با همین قدم‌های کوچک همه مسیر را طی کرده‌اید.

زمان رسیدن به خواسته ها

یک قانونی در جهان وجود داره به اسم قانون رهایی. یعنی اگر خواسته ای داری رو مشخص کنی و رهاش کنی، به نتیجه اش وابسته نباشی خیلی راحت بهش می رسی. اما اگر خواسته ای رو داری بهش بچسبی. همش توی این فکر باشی که پس کی بهش میرسی؟ از زندگی ات لذت نبری و فکر کنی فقط اگر به اون خواسته برسی داری زندگی می کنی از خواسته ات دورتر و دورتر میشی. و به جهان هستی اعلام می کنی که نمیخامش. درحالی که خیلی می خایش. به نظر من علت این قانون همون اصل اساسی احساس خوب= اتفاقات خوب و احساس بد= اتفاقات بد هست. چون وقتی رهاش می کنیم احساسمون خوب هست و در مسیر خواسته مون هستیم. اما وقتی بهش می چسبیم احساس نگرانی و اضطراب داریم و این احساس ما رو از خواسته مون دور می کنه.
پس نتیجه ای که می گیریم این هست که سعی کنیم آگاهانه به خواسته هامون نچسبیم و رهاش کنیم هرچند خیلی بهش نیاز داشته باشیم. تا جهان اون خواسته رو به راحتی به ما بده. البته این کار آسونی نیست. نیاز به تمرین داره و با تمرین کردن توش قوی تر و قوی تر میشیم.

رسیدن به آرزوها با سرعتی فراتر از نور

گام اول: فهرستی از تمام خواسته‌هایتان تهیه کنید.

گام دوم: شور و اشتیاق رویاهایتان را بالا ببرید. توجه داشته باشید اگر آرمانی موجب تغییری در تپش قلبتان نشود، قطعا خواسته مناسبی نیست.

گام سوم: اگر اولین‌بار است این خواسته را می‌نویسید، مانعی وجود ندارد، اما اگر قبلا هم این رویا را در سر داشته‌اید و هنوز به آن نرسیده‌اید، از خود بپرسید که علت این ناکامی چه بوده است؟ پس یا در دوره‌های مهارت‌آموزی برای رسیدن به هدفتان شرکت کنید و یا از کسانی کمک بگیرید که امروز به خواسته مشابه شما رسیده‌اند.

گام چهارم: سعی کنید همیشه به بهترین روش‌ها فکر کنید و برای رسیدن به آرزوهایتان همین امروز قدمی بردارید.

گام پنجم: شهامت و جرئت خود را با هر شکستی از دست ندهید. یادتان باشد در دل هر حادثه‌ای که در مسیر رویاهایتان رخ می‌دهد، درسی نهفته است که لازم است آن را خوب بیاموزید.

رسیدن به آرزوها در ۶۸ ثانیه

بسیاری از سخنرانان موفق به خصوص در حوزه قانون جذب نظیر ایسترهیکس نظریه جالبی دارند. آنها می گویند اگر انسان بتواند فقط ۱۸ ثانیه روی چیزی که واقعاً می خواهد تمرکز کند یک زنگ بزرگ در کاینات به صدا در می آید که توجه کل هستی را به سمت این شخص جلب می کند.

اگر این ۱۸ ثانیه بتواند تا ۶۸ ثانیه ادامه یابد دیگر کار تمام است و کل هستی به تکاپو می افتد تا برای فکر متمرکز شده یک راه حل پیدا کند.

اگر آرزوست برآورده اش کند و اگر سوال است برایش جوابی بیابد.

در نگاه اول شاید این عدد ۶۸ ثانیه خیلی کم و ناچیز به نظر برسد.

۶۸ ثانیه یعنی فقط یک دقیقه و هشت ثانیه و بسیاری از افراد می گویند که تمرکز به مدت ۶۸ ثانیه هیچ کاری ندارد!؟

خب آیا شما هم همین طور فکر می کنید؟

بسیار عالی است! امتحان کنید.

خواهید دید که هنوز ۱۸ ثانیه اول رد نشده فکرتان منحرف می شود.

ایده ای جدید بلافاصله از اعماق افکارتان ظاهر می شود و نجواگر درونی تان به سخن در می آْید که جدی نگیر و دست از این بازی ها بردار و به مسایل مهم تر زندگی بپرداز و …

ما عادت کرده ایم و در حقیقت عادت داده شده ایم که بدون فکر و بر اساس عادت زندگی کنیم.

ما صبح از خواب بر می خیزیم بدون این که فقط ۶۸ ثانیه برای کارهای روزانه وقت بگذاریم شروع می کنیم به خوردن صبحانه و سر کار رفتن.

بدون اینکه ۶۸ ثانیه مستمر ناقابل برای ارزیابی کارهایمان وقت بگذاریم اسب سرکش ذهن را به این سو و آن سو می تازانیم تا ظهر شود و ناهاری بخوریم و استراحتی و بعد دوباره کار و سپس شب و دور هم جمع شدن و تلویزیون دیدن و بعد خوابیدن.

هر ساعت ۶۰ دقیقه است و شبانه روز شامل هزار و چهارصد و چهل دقیقه است اما ما خیلی مواقع در این ۱۴۴۰ دقیقه شبانه روزمان نمی توانیم ۶۸ ثانیه روی یک موضوع خاص فکرمان را متمرکز کنیم!!

به راستی این فکر پر جست و خیز که نمی تواند ۶۸ ثانیه آرام بگیرد به چه دردی می خورد؟!

فکر پریشان و ناآرام چیزی جز بی قراری و آشفتگی به همراه ندارد.

پیر و جوان و زن و مرد هم نمی شناسد.

فکری که نتواند آرام گیرد و چند لحظه ای روی موضوعی که صاحب فکر صلاح می داند متمرکز شود، مطمئناً به هنگام نیاز و بحران که تمرکز بیشتر لازم است، کارآیی ندارد و فلج می شود.

باید همین الان هر کاری که داریم زمین بگذاریم و به سراغ ذهن ناآرام خود برویم و ۶۸ ثانیه آن را مهار کنیم.

۶۸ ثانیه به شرایطی که الان در آن قرار داریم بیندیشیم.

۶۸ ثانیه بعد به این که واقعا در زندگی چه می خواهیم فکر کنیم.

۶۸ ثانیه بعد به خوشبختی های خودمان بیندیشیم و ۶۸ ثانیه دیگر به این فکر کنیم که چقدر آرام می شویم وقتی روی مسائل زندگی خودمان با آرامش فکر می کنیم.

رسیدن به خواسته ها با مراقبه

رسیدن به امیال و آرزوها و خواسته ها تنها با عزم و اراده قوی امکان پذیر است که با مراقبه یا مدیتیشن این امر واقعیت میپذیرد!

مراقبه یا مدیتیش‌ نوعی حالت خلسه‌ محسوب می‌شود که در آن توجه فرد به دنیای اطراف به حداقل رسیده و به درون توجه می‌کند مراقبه به معنای مراقبت در ذهن، ‌جسم و فکر است همچنین شامل‌اندیشیدن با تمرکزی‌ ژرف‌، تامل در آن است.
مراقبه با تاثیر‌ات سودمندی بر روی فرد و محیط اطرافش همراه است با کاهش اضطراب همراه بوده و باعث‌ می‌شود تا افراد استرس خود را مدیریت کنند همچنین در ارتباط با مشکلات قلبی- عروقی و مشکلات خواب نیز تاثیرات سودمندی دارد.
یوگا، روش تن ‌آرامی، ریلکشن‌ و از این دست متدها‌ همگی‌ از تمرین‌های مراقبه محسوب می‌کردند. مراقبه فلسفه و طب شرق محسوب شده و با طب غرب و دارو درمانی‌ ارتباطی ندارد متاسفانه گاهی از تلقین‌های افراد سوء‌ استفاده‌هایی شده است.
مراقبه‌های دسته جمعی بسیار قوی و پر انرژی تر از مراقبه‌های انفرادی است، که باعث تسریع در روند رسیدن به اهداف، آمال و آرزوهای‌ کلیه افراد مراقبه کننده می‌شود.

سایت روانشناسی نوین بینش



درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.