no-img
نوین اطلس

کسب و کارهای موفق اینترنتی


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

کسب و کارهای موفق اینترنتی
zip
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷

کسب و کارهای موفق اینترنتی


این مطلب در مورد موضوعات کسب و کار اینترنتی در ایران، ایده های کسب و کار اینترنتی، انواع کسب و کار اینترنتی، کسب و کار مجازی، کسب و کارهای موفق اینترنتی در ایران نوشته شده است.

 

اگر مایل هستید راهکارهای ثروتمند شدن را به صورت علمی و بر اساس تجربیات افراد موفق بشناسید پیوندهای زیر را دنبال کنید:

اهمیت انتخاب شغل مناسب

چگونه درآمد میلیاردی داشته باشیم

چگونه یک کسب و کار موفق راه بیندازیم

 

کسب و کار اینترنتی در ایران

مهمترین موضوع برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی این است که بدانید می خواهید چه چیزی را در اینترنت عرضه کنید، ایده های کسب و کار اینترنتی مختلفی وجود دارد که شاید بارها اجرا شدند و شما هم می توانید مانند همان ها اما به روش خودتان عمل کنید.

البته ممکن هست که ایده شما کاملا جدید باشد و بخواهید نیاز خاصی را رفع کنید، ابتدایی ترین ابزار برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی داشتن یک ایده هست که دقیقا می خواهید چه کاری انجام دهید و پس از آن می توانید به سراغ اولین قدم کسب و کار اینترنتی بروید.

ایده های کسب و کار اینترنتی

۱- سایت آموزش
بی شک آموزش و یادگیری موضوعی است که هر کسی نیاز دارد و امروزه یکی از بهترین ایده های کسب و کار اینترنتی در ایران است. در هر زمینه ای که تخصص دارید و می توانید آن را به دیگران آموزش دهید می توانید وب سایت راه اندازی کنید. می توانید در سایت هایی که آموزشی هستند مثل فرانش ثبت نام کنید و ویدئوی آموزشی خود را به اشتراک بگذارید.

این ویدئو ها می توانند رایگان باشند و یا اینکه قیمت های مختلفی داشته باشند. نمونه ای از ویدئو های آموزشی خود را می توانید در آپارات یا یوتیوپ به اشتراک بگذارید تا بینندگان را به سایت خود هدایت کنید. استفاده از کتاب و مقاله و فایل های آموزشی می تواند مفید باشد.

۲- سایت خدمات
می توانید از راه دور به مشتریان خدمات ارائه دهید. راه اندازی کسب و کار اینترنتی بر اساس مهارت های خود و فروش آن به مشتریان می تواند گزینه ای خوبی برای کسب درآمد از اینترنت باشد. این خدمات می توانند به صورت فیزیکی باشند و یا محصولات دانلودی یا خدماتی مثل طراحی و…

شما با این روش می توانید بدون اینکه به مکان خاصی نیاز داشته باشید با خیلی از هم گروهی های خود وارد کار شوید. به علاوه سپردن کار به دیگران می تواند بخشی از هزینه های شما صرفه جویی کند مثلاً پول برق و اینترنت.

۳- فروشگاه اینترنتی
یکی دیگر از ایده های جالب کسب و کار اینترنتی٬ داشتن فروشگاه و فروش اینترنتی می باشد. می توانید در شروع کار قبل از اینکه سایتی داشته باشید از فروشگاه سازهای رایگان استفاده کنید.

در برخی سایت های فروشگاه‌ساز می توانید حداقل ۵۰ محصول را به رایگان در فروشگاه شخصی خود داشته باشید و حتی می توانید همکاری در فروش داشته و محصولات دیگران را در سایت قرار دهید و بفروشید. یعنی بدون داشتن محصول و فقط با مشارکت در فروش می توانید کسب درآمد کنید.

این فروشگاه سازها را می توانید به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کنید و همچنین می توانید دامنه بخرید که قیمت چندانی ندارد. داشتن فروشگاههای تلگرامی هم ایده خوبی است. در یک کارگاه تخصصی ما به شما آموزش می‌دهیم که بر روی کانال تلگرام خود فروشگاه آنلاین با قابلیت پرداخت بانکی قرار دهید.

انواع کسب و کار اینترنتی

انواع مدل های کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز
۱ – کسب و کار های اینترنتی فروش کالا
۲ – کسب و کار اینترنتی فروش خدمات
۳ – کسب و کار اینترنتی فروش محتوا

کسب و کار مجازی

مرحله اول: انتخاب مدل کسب و کار
شما برای خلق یک کسب و کار میلیاردی باید یک ایده داشته باشید اما برای موفقیت یک ایده‌ی خام و تبدیل آن به یک کسب وکار سودآور باید با بوم مدل کسب و کار آشنا شوید و بتوانید ۹ بعد مختلف یک کسب و کار را بشناسید! و با توجه به شرایط خود، مدل کسب و کار و نقشه راه بازاریابی بنویسید که موفقیت آن حتمی باشد.

مرحله دوم: طراحی ظاهری و محتوایی سایت
باید بتوانید یک ظاهر جذاب و به روز برای سایتتان طراحی کنید و در آن به نوع رفتار مشتری و جذب مشتری دقت نمایید.

مرحله سوم: طراحی سایت
شما باید بیاموزید چگونه یک سایت حرفه ای با توجه به نیاز کسب و کارتان طراحی کنید.

مرحله چهارم: ارائه، فروش و بازاریابی حرفه ای
شما در هر کسب و کاری بزرگترین وظیفه‌ای که دارید کسب درآمد و هنر فروش است تا بتوانید کسب وکار خود را زنده نگه دارید. پس باید در زمینه تحلیل رفتار مصرف کننده، تکنیک‌های فروش، بازاریابی دیجیتال، نحوه ارائه، فروش و بازاریابی برای بازار هدف و ارائه فوق العاده کسب و کار خود آموزش‌های حرفه‌ای ببینید.

بله به همین سادگی است! شما می‌توانید در خانه و با کمترین هزینه، بنیان‌گذار یک کسب و کار میلیاردی در اینترنت باشید.

کسب و کارهای موفق اینترنتی در ایران

۱- فروشگاه اینترنتی
این دسته بندی معروف ترین مدل کسب و کار اینترنتی در ایران است. اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی در این دسته بندی راه اندازی کنید کافیست محصول و یا خدماتی برای فروش در اینترنت داشته باشید. از جمله سایت های موفق در این زمینه به دیجی‌کالا و بامیلو می توان اشاره کرد.

البته بسیاری از راه اندازی این مدل کسب و کار در اینترنت هراس دارند چرا که فکر می کنند بازار در این زمینه به طور کامل در اختیار دیجی‌کالا ، بامیلو و …. است. در صورتی که اگر بتوانید به صورت تخصصی در زمینه خاصی مثل ساعت وارد این حوزه شوید و اطلاعات کامل تر و با پوشش برند های بیشتر وارد این حوزه شوید حتما حتما شما پیروز خواهید شد. این اتفاقی است که در چند سال گذشته بسیار پیش آمده و بسیاری از کسب و کارهای تخصصی بازار را از فروشگاه های بزرگ گرفته اند.

۲- کسب و کارهای B2B
یک از دسته بندی های تجارت الکترونیک دسته business 2 business می باشد. به این معنی که کسب و کاری خدماتی و تجارت بین دو بخش از بازار تسهیل می کند. مثال بسیار واضح آن در ایران میتوان به سایت تخفیفان اشاره کرد.

تخفیفان کسب و کاری است که خود تسهیل کننده (تخفیف) خدمات و محصولات کسب و کار دیگر برای بارار و یا به عبارتی مردم است. این دسته بندی بسیار پر مخاطب و پر طرفدار است. گر چه بازار در این فضا هم رقابتی است اما به اعتقاد من بازرا بزرگی در ایران است کهدر این هنوز دست نخورده است و جای کار زیادی دارد.

از جمله سایت های که در این دسته بندی موفق بوده اند سایت های مثل ای نتورک ، کلیک یاب ، تخفیفان و یا نت برگ است..

۳- دانلود
سایت های دانلود در ایران جز سایت های پربازدید در ایران هستند به همین خاطر مدل درآمدی اینگونه سایت ها هم می تواند از طریق تبلیغات (نمایش بنر ، کلیک ، رپورتاژ) باشد و هم می تواند فایل ها و نرم افزار های خاص و یا شاید حجم بالا را به فروش برساند. از جمله سایت هایی که در این زمینه موفق هستند می توان به پی سی دانلود ، میهن دانلود اشاره کرد که از سایت های بسیار موفق در ایران هستند. و باز هم به دلیل رقابت زیاد در این دسته بندی یکی از مشکلات ابتدای راه است.

سایت روانشناسی نوین بینش



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.