no-img
نوین اطلس

ایده های تجاری نو


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

ایده های تجاری نو
zip
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۷

ایده های تجاری نو


این مطلب در مورد موضوعات ایده تجاری چیست، ایده های الکترونیکی، ایده های فروش اینترنتی، ایده های نو برای کارآفرینی، ایده های ناب، ایده های نو برای کسب و کار، ایده های تجاری سازی شده، ایده های جدید در تجارت الکترونیک نوشته شده است.

 

اگر مایل هستید راهکارهای ثروتمند شدن را به صورت علمی و بر اساس تجربیات افراد موفق بشناسید پیوندهای زیر را دنبال کنید:

چگونگی تداوم در کسب و کار

راه های پولدار شدن در زمان کوتاه

درباره ی ایده های تجاری خود صحبت نکنید

 

ایده تجاری چیست

اگر بخواهیم فهرستی از متداول‌ترین اصطلاحات حوزه‌ی کارآفرینی تنظیم کنیم، باید در کنار ایده و محصول و خلاقیت و ریسک، حتماً جایی را هم به Business Plan یا طرح کسب و کار (یا نام قدیمی‌تر آن: طرح تجاری) اختصاص دهیم.

ایده های الکترونیکی

۱. راه‌اندازی وب‌سایت‌های آموزشی

با توجه به مهارت یا تخصصی خود می‌توانید یک وبسایت آموزشی راه‌اندازی کنید و با ارائه‌ی محتوای مناسب آن‌را به یک کسب و کار اینترنتی تبدیل کنید. امروزه نمونه‌های فراوانی از وبسایت‌های آموزشی در اینترنت موجود است. با گسترش فناوری اینترنت و گوشی‌های هوشمند انقلابی در حوزه‌ی آموزش در حال رخ‌دادن است. بسیاری از دانشگاه‌های معروف دنیا وبسایت‌های خود را مجهز به دوره‌های آموزشی رایگان کرده‌اند. آموزش یک نیاز دائمی است که هیچ‌گاه به‌طور کامل برآورده نخواهد شد. پس اگر خوب عمل کنید و محتوای باکیفیت ارائه دهید احتمال موفقیت شما زیاد است. اینجا و اینجا و اینجا چند نمونه از وبسایت‌های آموزشی موجود هستند.

۲. ارائه‌ی خدمات

راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی بر اساس توانایی‌های شخصی و فروختن مهارت خود به مشتریان گزینه‌ی بعدی برای کارآفرینی اینترنتی است. فرض کنید شما توانایی طراحی لوگو دارید، یا مشاور کسب و کار هستید یا تولیدکننده اپلیکیشن گوشی‌های همراهید. با راه‌اندازی یک وبسایت توانایی‌های خود را به مشتریانی که به مهارت‌های شما نیاز دارند بفروشید. مهم‌ترین مزیت این کسب و کار عدم نیاز به اجاره محل کار و توانایی کار گروهی از راه دور است.

ایده های فروش اینترنتی

۱. واسطه اینترنتی بودن می تواند یک ایده پولساز کسب و کار اینترنتی باشد
یکی از روش‌های حیاتی برای کسب درآمد اینترنتی این است که واسطه شوید. یک واسطه لزوما کسی‌است که به‌ازای فروش محصولات برای یک شرکت دیگر، حق‌العمل (کمیسیون)‌ دریافت می‌کند، چه در سایت خودشان آن محصول را به فروش برسانند یا این کار را از طریق کانال‌های دیگری مانند سایت ebay‌ انجام دهند. بهترین بخش این است که نیازی نیست خودتان محصولی تولید کنید، فقط محصولات دیگران را بفروشید.

به‌عنوان مثال، واسطه‌های آمازون می‌توانند پول هنگفتی از حق‌العمل به‌دست بیاورند اگر روی آن کار کنند. به‌راحتی به عنوان یک شعبه‌ی فروش محصولات شرکت ثبت‌نام کنید و از لینک ارجاع مخصوص‌تان استفاده کنید، و می‌توانید برای هر محصول فروخته‌شده بدون این که قدم از قدم بردارید حق‌العمل بگیرید. هم‌چنین، شبکه‌های رابطه‌ای مانند shareasale یا کلیک بانک طیف گسترده‌ای از محصولات را برای ارائه دارند. برخی از این موضوعات رقابتی مانند سلامت و شرط‌بندی می‌تواند آدم‌ها را میلیونر کند. یک واسطه‌ی اینترنتی بودن، می‌تواند روش عالی برای خلق یک درآمد جانبی برای شما و خانواده‌تان باشد.

۲. برند خودتان را بفروشید
برندسازی یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی است که به راحتی جواب می دهد. اگر استعداد خلق تصاویر منحصر به‌فرد دارید، نیازی نیست به خاطر ابتکارات‌تان جنجال به پا کنید. اگر می‌توان به سادگی حاصل دست‌تان را بر یک محصول چاپ کرد، پس می‌توانید پول‌سازی کنید. طرح‌های‌تان را در طیف گسترده‌ای از وب‌سایت‌ها مانند کافه‌پرس بارگزاری کنید. اگر کسی از آنها خوش‌اش بیاید، ‌آن شرکت آنها را چاپ می‌کند و محصول را تحویل می‌دهد. می‌توانید طرح‌های منحصر به‌فردی برای تقویم‌ها، کتاب‌ها، تی‌شرت‌ها، کیف‌ها، کلاه‌ها، کارت‌های خوش‌آمدگویی، یا پوسترهایی خلق کنید و برای فروش هر کدام از آنها حق‌العمل دریافت کنید. برخی از این سایت‌ها عبارت هستند از Zazzle، Teespring و Lulu.

 

ایده های نو برای کارآفرینی

تولید و فروش محصولات

در هر زمینه‌ای که تخصصی دارید، نویسندگی، نقاشی، عروسک‌سازی، برنامه‌نویسی، برنامه‌‌سازی (صوتی و تصویری)، از اینترنت به‌عنوان بستری برای تبلیغ و فروش محصولات خود استفاده‌کنید. مهم‌ترین کار ایجاد و برقراری رابطه‌ با مشتریان بالقوه‌تان است. اعتماد کاربران اینترنتی را جلب کنید. تصاویر واقعی محصولات را روی وبسایت خود بگذارید، اگر امکان دارد نمونه‌ی رایگان ارسال کنید و امکان برگشت‌دادن پول مشتری را نیز فراهم کنید.

برنامه‌های اجتماعی و سرگرمی

اگر توانایی اجرای برنامه‌های هفتگی یا ماهانه دارید، برنامه‌هایی حرفه‌ای در حوزه‌های اجتماعی-آموزشی و سرگرمی، می‌توانید وبسایتی راه بیندازید و عضوگیری کنید. حق عضویت ماهانه یا سالانه و تبلیغات محل درآمد خوبی خواهندبود. برای این‌کار البته باید برنامه‌های باکیفیت تولید کنید و آن‌قدر خوب باشید تا مشتریان حاضر به پرداخت حق عضویت بشوند. به مشتریان این اعتماد را بدهید که برنامه‌ها تا پایان حق عضویت آن‌ها تولید خواهندشد. کسب و کارهای فراوانی در این حوزه وجود دارند، که یکی از نمونه‌های موفق آن را از اینـــجا می‌توانید مشاهده کنید.

ایده های ناب

فروش رابطه‌ای (Affiliate Marketing)

فروش رابطه‌ای یکی از انواع بازاریابی است که در آن شما محصولات دیگران را در سایت خود یا سایت‌های مخصوص این کار تبلیغ می‌کنید و به ازای فروش یا هر مراجعه‌کننده‌ای که به سایت مبدا می‌فرستید کسب درآمد می‌کنید. همان‌طور که از تعریف فروش رابطه‌ای مشخص است، در این نوع کسب و کار شما نیازی به ساخت یا تولید محصول یا خدماتی ندارید، تنها بستری برای فروش محصولات دیگران فراهم می‌کنید. اما در این راه نیاز به جذب کاربران و تبدیل آن به مشتریان واقعی دارید و الا درآمدی نخواهید داشت! پس تکنیک‌های بازاریابی را باید فرابگیرید.

ایده های نو برای کسب و کار

ساخت برنامه‌های کاربردی
از آن‌جایی‌که تلفن‌های هوشمند همه‌جا هستند، تقاضا برای برنامه‌های کاربردی جدی و خلاقانه بیش از پیش به محبوبیت رسیده‌‌است. بین بازار آندروید گوگل و بازار آی‌فون اپل، آدم‌ها هر روزه از ابزارهای بی‌شماری استفاده می‌کنند. و، بیشتر آنها چپ و راست در حال فروش هستند. زمان گذاشتن برای ایجاد و فروش یک برنامه‌ی تلفن هوشمند ممکن است ارزش زمان‌تان را داشته باشد زیرا روشی بسیار پرمنفعت برای پول‌سازی اینترنتی است. بهایِ ساخت واقعیِ برنامه‌های کاربردی تقریبا ناچیز است و هیچ‌گونه بهای ارسال یا انبار ندارد، این امر حاشیه‌ی سود کلی‌تان را گسترش می‌دهد. برنامه‌های کاربردی که به‌خوبی کار می‌کنند می‌توانند ماهانه برای خالقان‌شان، هزاران دلار عایدی تبلیغاتی داشته باشند، این امر آنها را به یکی دیگر از راهکارهای درآمد جانبی عالی تبدیل می‌کند.

ایده های تجاری سازی شده

ایجاد یک فروشگاه تجارت الکترونیک
بله داشتن یک فروشگاه آنلاین از آن ایده های کسب و کار اینترنتی بی نظیر است. بدون راه‌حل‌هایی مانند Shopify و Woocommerce هیچ‌گاه شروع یک فروشگاه اینترنتی که مال خودتان باشد با چنین سرمایه‌ی اندکی نمی‌توانست از این راحت‌تر باشد، با تشکر از روش‌هایی مانند توزیع مستقیم بدون واسطه و انبارگردانی دیگر حتی لازم نیست درباره‌ی مواردی همچون تحویل یا انبارکردن کالاها نگرانی به دل‌تان راه دهید.

ایده های جدید در تجارت الکترونیک

وبلاگ‌نویس متخصص
یکی از ایده های کسب و کار اینترنتی که با هزینه کم می توانید راه اندازی کنید. اگر به نوشتن علاقه دارید و درباره‌ی موضوعات خاصی قویا مشتاق هستید، با ایجاد وبلاگ خودتان، سبک و سیاق‌تان را به سمع و نظر پولدارها برسانید. تأسیس وبلاگ خودتان نیازمند مهارت‌های رایانه‌ای و فنی زیادی نیست. با این حال، مهم این است که بدانید متناسب با موضوعی که در مورد آن می‌نویسید، چه می‌گویید. به مرور زمان، رفته رفته مخاطبینی به دور خود جمع می‌کنید چرا که مردم به تخصص و دانش شما اعتماد خواهند کرد.

با گردآوری پیروان زیاد، شما مجاز به سودآوری خواهید بود که با جذب تبلیغ‌کنندگان کلیدی یا با حق‌العمل‌هایی که با فروش محصولات برندی دیگر (فرض کنید یک واسطه) می‌گیرید به‌دست خواهید آورد. وبلاگ‌نویسی یک کسب و کار بزرگ است؛ از خانم هیتر از سایت Dooce.com بپرسید. او یک مادر است که هر روز در مورد فرزندان و حیوانات خانگی‌اش می‌نویسد و، فقط با کسب درآمد از وبلاگ‌نویسی، ماجراجویی‌های روزانه‌اش را با موفقیت به یک کسب و کار سودآور تبدیل کرده است.

سایت روانشناسی نوین بینش



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.