no-img
نوین اطلس

راز ثروتمند شدن در ایران


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

راز ثروتمند شدن در ایران
zip
اردیبهشت ۱, ۱۳۹۷

راز ثروتمند شدن در ایران


این مطلب در مورد موضوعات راز پولدار شدن بیل گیتس، راز ثروتمندان، راز ثروتمندان بزرگ، پولدار شدن بدون سرمایه، راز موفقیت ثروتمندان ایرانی، راز افراد ثروتمند نوشته شده است.

 

اگر مایل هستید راهکارهای ثروتمند شدن را به صورت علمی و بر اساس تجربیات افراد موفق بشناسید پیوندهای زیر را دنبال کنید:

چگونه از سایت خود کسب درآمد کنیم

چرا من ثروتمند نیستم

کسب درآمد در منزل بدون سرمایه

 

راز پولدار شدن بیل گیتس

توصیه اول: جریان اطلاعات‏ را خون زندگى بخش بدانید
گیتس عقیده دارد که شایسته ترین راه شاخص نمودن شرکت در میان رقیبان‏ و بهترین راه پیش افتادن از دیگران، بهره بردارى کارآمد از «اطلاعات» است و چگونگى و روش گردآوری، مدیریت و کاربرد اطلاعات است که سرنوشت برد و یا باخت ما را رقم مى زند. به نظر گیتس برندگان آنهایى خواهند بود که با برپا کردن یک «دستگاه عصبى دیجیتالى سراسری»، جریان اطلاعات را در میان همکاران و مشترکهاى وابسته به خود، ساده و روان نمایند و در سایه آن، به بهینه سازى و یادگیرى پیوسته بپردازند.

توصیه دوم: بازرگانى اینترنت را بشناسید و به کار گیرید
گیتس مى گوید که شرکتها و سازمان هاى تجارى در دهه آینده ابزارهاى دیجیتالى را به خدمت خواهند گرفت چرا که تصمیم گیرى هاى پرشتاب، واکنشهاى کارآمد و تماس هاى بى واسطه با مشتریان، از ویژگیهاى شرکتها و سازمانهاى سده بیست و یکم است که در آنها بسیارى از داد و ستدها به صورت «خودخدمتی» (سلف سرویس) دیجیتالى درخواهند آمد، واسطه ها یا به فعالیتهاى ارزش آفرین رو خواهند آورد و یا میدان را خالى خواهند کرد‏، واحد «خدمات مشتریان» پیشاهنگ فعالیتهاى ارزش افزا در هر کسب و کارى خواهد شد. بنابراین تیم مدیریت یک شرکت و یا سازمان تجارى باید خود را با اینترنت آشنا کرده و زمانى را صرف آماده ساختن دیدگاهى از دهه آینده و دگرگونى هاى رخ داده در کسب و کار کند و راههاى پیاده کردن چنین دیدگاهى را با گروه «فن آورى اطلاعات» شرکت در میان بگذارد.

توصیه سوم: دانش و آگاهی را به خدمت اندیشه های راهبردی درآورید
توصیه سوم بیل گیتس، ثروتمندترین مرد جهان و غول کامپیوتری قرن بیست و یکم، برای موفقیت در کسب و کار این است که دانش و آگاهی را به خدمت اندیشه های راهبردی درآوریم

راز ثروتمندان

۱. مردم عادی فکر می‌کنند «پول» علت همه‌ی شرارت‌های دنیاست، افراد ثروتمند فکر می‌کنند «فقر» ریشه‌ی همه‌ی شرارت‌هاست
مردم عادی را شست‌وشوی مغزی داده‌اند. آنها فکر می‌کنند افراد ثروتمند، یا خوش‌شانس هستند یا متقلب. به همین دلیل ثروتمند شدن در کشورهای کم‌درآمد، خجالت‌زدگی به‌دنبال دارد. ثروتمندان جهان می‌دانند که پول ضامن خوشبختی نیست، اما زندگی را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

۳. مردم عادی به فکر «قرعه‌کشی و شانس» هستند، مردم ثروتمند به «عمل و اقدام» فکر می‌کنند
هنگامی که مردم عادی دست روی دست می‌گذارند تا در فلان قرعه‌کشی برنده شوند و دعا می‌کنند که موفقیت به سراغ‌شان بیاید، ثروتمندان مشغول حل مشکلات‌شان هستند.

مردم عادی فقط منتظر لطف خدا، دولت، رئیس یا همسرشان هستند و خودشان هیچ کاری انجام نمی‌دهند. آنها علاوه بر اینکه زمان‌شان را از دست می‌دهند، این طرز فکر و شیوه‌ی زندگی را هم در جامعه گسترش می‌دهند.

۳. مردم عادی به فکر «قرعه‌کشی و شانس» هستند، مردم ثروتمند به «عمل و اقدام» فکر می‌کنند
هنگامی که مردم عادی دست روی دست می‌گذارند تا در فلان قرعه‌کشی برنده شوند و دعا می‌کنند که موفقیت به سراغ‌شان بیاید، ثروتمندان مشغول حل مشکلات‌شان هستند.

مردم عادی فقط منتظر لطف خدا، دولت، رئیس یا همسرشان هستند و خودشان هیچ کاری انجام نمی‌دهند. آنها علاوه بر اینکه زمان‌شان را از دست می‌دهند، این طرز فکر و شیوه‌ی زندگی را هم در جامعه گسترش می‌دهند.

 

راز ثروتمندان بزرگ

حقوق همه چیز نیست

صعود از نردبان شرکت تنها شما را از نقطه‌ای که هستید، دور می‌کند و شما به درآمد بالقوه و کف درآمدی خود دست خواهید یافت. ثروتمندان می‌دانند که به منظور افزایش ثروت، مهم این است که پول‌تان برای شما کار کند. در واقع،‌ رابرت کیوساکی،‌ نویسنده پرفروش‌ترین کتاب مالی دنیا «پدر پولدار،‌ پدر فقیر» فلسفه پولی خود را حول این مفهوم ساخته است.

تولید درآمد از منابع منفعل، بهترین راه برای درآمدزایی است. سرمایه‌گذاری روی منابع درآمدی منفعل شامل اوراق بهادار، اجاره املاک،‌ سودآوری از کسب‌وکاری که نیازی به مدیریت روزانه شما نداشته باشد، کار خلاقانه و ابداعات بسیار پربازده خواهند بود.

از زمان بهره ببرید، نه زمان‌بندی

پیتر لازاروف، برنامه ریز مالی که بیش از ۱۰ میلیون یورو از سبد سهام پلانکورپ را مدیریت می‌کند، می‌گوید: «به منظور سرمایه‌گذاری موفق زمان فاکتور بسیار مهم‌تری از زمان‌بندی خواهد بود. اغلب مردم معتقدند زمان‌بندی حرکت بازار یک نکته کلیدی برای رشد ثروت در بازار سهام است. با این حال دانستن زمان و ترکیب بازده مهم‌ترین فاکتور در رشد سرمایه است.»

پولدار شدن بدون سرمایه

قبل از هر چیزی شما باید هدف و زمینه ای که در اینده می خواهید در اون فعالیت کنید رو مشخص کنید . بعد از اون با مصاحبه و بازدید از کسانی که توی اون زمینه موفق هستند خیلی می تونه رو باورهای شما تاثیر مثبت بذاره . فقط با افراد با تجربه و مثبت اندیش مشورت کنید و به خداوند رزاق تکیه کنید . توی این مسیر هم عجله نکنید به قول استاد تو قانون آفرینش میگن ((اتفاقات خیلی آرام و منطقی رخ می دن و فکر نکنید یه دفعه یه کیسه پول از آسمون برا شما میفوته زمین ))

راز موفقیت ثروتمندان ایرانی

۱. آنها مراقبه می‌کنند.
ری دالیو، موسس شرکت بریج و همکاران در ۲۰۱۳ به هافینگتون پست گفت: مراقبه بیش از هر چیز دیگری در زندگی‌‌‌‌‌‌ام، بزرگ ترین عامل تمام موفقیت‌‌‌هایی است که داشته‌ام. اگر چه، دالیو در این مورد تنها نیست. اپرا، راپرت مورداک، راسل سیمونز، آریانا هافینگتون، بیل فورد، و پادماسری واریور مراقبه را عامل بزرگی برای موفقیت‌شان به شمار آورده‌اند.

مراقبت از جسم و ذهن‌تان با آرامش، ورزش، تغذیه‌ی سالم، و خواب کافی روش‌هایی هستند که شانس موفقیت‌تان را افزایش می‌دهند.

۲. آن‌ها زود از خواب بیدار می شوند.
رئیس‌جمهور اوباما، ریچارد برانسون، جک دورسی، لری شولتز، تیم کوک و مدیر عامل زیراکس، اورسیلا برنز، زود از خواب بیدار می شوند. چطور می توان این مسئله را به موفقیت‌شان نسبت داد؟ علت این است که آدم‌های سحر خیز با پاسخ دادن به ای‌میل‌های بقیه، ورزش و اختصاص دادن زمانی برای خود، قادرند زودتر از هر کس دیگری روزشان را آغاز کنند، در ضمن شاد‌تر و فعال‌تر هستند.

۳. آن‌ها شبکه‌ای از روابط دارند.
آدم‌های موفق، اهمیت شبکه‌‌های دوستان و همکاران را دریافته‌اند. در واقع، تحقیقات مشخص کرده‌اند شبکه‌سازی به عملکرد بهتر افراد در محل کار و افزایش شانس پیدا کردن کار می‌انجامد. شبکه‌سازی به نوآورتر بودن آدم‌های موفق کمک می‌کند. بر طبق اثر کلاسیک دیل کارنیگ “چطور دوستانی بیابیم و بر آدم‌ها نفوذ می‌کنیم” آدم‌های موفق به‌ندرت شکایت یا انتقاد می‌کنند. آن‌ها بی‌ریا هستند و سعی می‌کنند همدردی کنند.

۴. خود را سرگرم کار می‌کنند.
آدم‌های موفق به‌ندرت بیکار می‌مانند. آدم‌های موفقی مانند لیندن بی. جانسن و رابرت موزز هفته‌ای ۶۰-۶۵ ساعت کار می‌کنند. الون ماسک هفته‌ای ۸۰-۱۰۰ ساعت کار می‌کند و اظهار کرده است، “این از اصول اخلاقی کار است که یک کارآفرین باید رعایت کند”.

راز افراد ثروتمند

می‌دانند چه زمانی “نه” بگویند.
“تفاوت بین آدم‌های موفق و ادم‌های واقعا موفق در این است که آدم‌های واقعا موفق تقریبا به حداکثر چیز‌ها نه می‌گویند”. وارن بافت

آدم‌های موفق دریافته‌اند که با گفتن نه به منفی‌بافی، کار اضافی، و فعالیت‌هایی که باعث هدر رفتن وقت می‌شود، می‌توانند به افزایش بهره‌وری‌شان کمک کنند. اگر پاسخشان به هر شخص یا کاری مثبت باشد، حواسشان پرت می‌شود و از عهده‌ی کارهایی که باید انجام دهند، بر نمی‌آیند.

تلویزیون تماشا نمی‌کنند، کتاب می‌خوانند.
طبق گفته‌ی توماس کورلی، نویسنده‌ی “عادت‌های ثروتمندان: عادت‌های موفقیت آمیز روزانه‌ی آدم‌های ثروتمند ” ۶۷ درصد ثروتمندان هر روز یک ساعت یا کم‌تر تلویزیون تماشا می‌کنند. کورلی دریافت که فقط ۶ درصد ثروتمندان برنامه‌های زنده تماشا می‌کنند، در حالی که این درصد در افراد فقیر ۷۸ درصد است.

به علاوه، ۸۶ درصد ثروتمندان عاشق خواندن مطالبی هستند که برانگیزنده‌ی احساسات است، ۸۸ درصد ادعا کردند که به خاطر پیشرفت خودشان هر روز ۳۰ دقیقه یا بیشتر کتاب می‌خوانند.

آنها شب قبل فهرست کار های‌شان را می‌نویسند.
آدم‌های موفق شب قبل فهرست کارهایی را که باید انجام دهند می‌نویسند تا بتوانند کارهای روز بعد را اولویت‌بندی کنند. فهرست‌هایشان را شماره‌گذاری می‌کنند تا مشخص کنند کدام کارها مهم‌تر هستند.

اهداف خود را تعیین و در ذهن مجسم می‌کنند.
جوئل براون با تعدادی فرد موفق در مورد کارآفرینی مصاحبه کرد و دریافت “۹۵ درصد آدم‌های موفقی که با آن‌ها مصاحبه کرده ام، اهداف، برنامه‌ها یا تصورات‌شان در مورد موفقیت را طبق چارچوبی منظم می‌نویسند”. افراد موفق، این کار را شب قبل یا اول صبح انجام می‌دهند، به طوری که آماده‌ی رویارویی با چالش‌هایی هستند که در انتظارشان است.

سایت روانشناسی نوین بینش



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.