no-img
نوین اطلس

راز موفقیت انسانهای بزرگ


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

راز موفقیت انسانهای بزرگ
امتیاز 5.00 ( 2 رای )
zip
بهمن ۲۵, ۱۳۹۶

راز موفقیت انسانهای بزرگ


این مطلب در مورد موضوعات راز موفقیت در زندگی چیست، راز موفقیت افراد ثروتمند، راز موفقیت انسان های بزرگ مسلمان، یک فرد موفق و راز موفقیت او، راز موفقیت یک فرد موفق ایرانی، علت موفقیت یک فرد موفق، راز موفقیت پروفسور حسابی، راز موفقیت دکتر سمیعی نوشته شده است.

راز موفقیت در زندگی چیست

۱. اهداف‌تان را بنویسید

یک راز موفقیت در زندگی این است که اهداف‌تان را بنویسید. اولین کاری که صبح انجام می‌دهید، تعیین می‌کند که روزتان چگونه قرار است باشد. ذهن‌تان را جوری برنامه‌ریزی کنید که از همان لحظه‌ی بیدارشدن در شرایطی قوی و توانا باشد؛ با این روش، قطعا یک روز عالی و مفید خواهید داشت. حالا چطور می‌توانید چنین شرایطی را برای خودتان ایجاد کنید؟ با نوشتن اهداف‌تان هر روز صبح. وقتی این کار را کردید، دور مهم‌ترین هدف‌تان خط بکشید؛ هدفی که در درازمدت، بیشترین تاثیر را در زندگی‌تان خواهد گذاشت. حالا از خودتان بپرسید: «امروز چه کارهایی می‌توانم انجام دهم که همه چیز را تغییر دهد و من را به این هدفم نزدیک‌تر کند؟» تمام کارها و اقداماتی را که به ذهن‌تان می‌رسد یادداشت کنید، دور دو مورد از مهم‌ترین‌های‌شان را خط بکشید و شروع کنید. تا زمانی که انجام‌‌شان نداده‌اید متوقف نشوید.

۲. باورهای‌تان را قوی کنید

یک رمز موفقیت در زندگی این است که باورهای‌تان را قوی کنید. اگر از افراد موفق بپرسید اولین قاعده‌ی کامیابی‌شان چیست، همه‌شان خواهند گفت: خودشان و کاری که انجام می‌دهند را باور دارند و از ابراز این باور نمی‌ترسند. اگر شما خودتان را قبول نداشته باشید چرا دیگری قبول‌تان داشته باشد؟ وقتی دیگران از شما درباره‌ی اهداف و خواسته‌های‌تان می‌پرسند، از بیان صریح و قاطع آن نهراسید، شاید هم به اهداف بلندتان بخندند و به دیده‌ی تمسخر نگاه‌تان کنند اما شما با تکیه بر باوری که به خودتان دارید نباید اهمیتی به واکنش‌ آنها بدهید. اگر نسبت به خواسته‌های‌تان سُست و نامطمئن باشید، تصمیمات متزلزلی خواهید گرفت که شما را به جایی نمی‌رساند. خلاف جریان پیش بروید و متمایز باشید. گذشته از همه‌ی اینها، چند نفر در دنیای امروز هستند که واقعا زندگی رویایی‌شان را دارند؟ حالا، چند نفر از اینها اگر ازشان بپرسید اهداف‌شان چیست، با جملاتی شبیه «نمی‌دانم» جواب می‌دهند؟ پس با اراده و مصمم باشید و خودتان را باور کنید. مردم بابت اینکه شهامت دارید دنبال رویاهای‌تان بروید به شما احترام خواهند گذاشت.

۳. روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

از خردمندی پرسیدند بهترین سرمایه‌گذاری ممکن که کسی می‌تواند انجام دهد چیست. جوابش کوتاه، ساده و دلنشین بود: «روی خودت سرمایه‌گذاری کن.»

نام این خردمند، وارن بافِت (Warren Buffett) است که موفق‌ترین کارآفرین و سرمایه‌گذار دنیا است و بنا به گزارش فوربز (Forbes)، سرمایه‌ای به ارزش ۵۳.۵ میلیارد دلار دارد. استخدام مربی شخصی، عضویت در باشگاه ورزشی، تهیه‌ی غذاهای سالم، خریدن کتاب و پرداخت‌ هزینه‌های آموزشی ولخرجی نیستند بلکه سرمایه‌گذاری‌اند: سرمایه‌گذاری روی خودتان!

راز موفقیت افراد ثروتمند

واقعا چه تفاوت‌هایی بین مردم عادی و ثروتمندان وجود دارد؟

۱. مردم عادی فکر می‌کنند «پول» علت همه‌ی شرارت‌های دنیاست، افراد ثروتمند فکر می‌کنند «فقر» ریشه‌ی همه‌ی شرارت‌هاست
مردم عادی را شست‌وشوی مغزی داده‌اند. آنها فکر می‌کنند افراد ثروتمند، یا خوش‌شانس هستند یا متقلب. به همین دلیل ثروتمند شدن در کشورهای کم‌درآمد، خجالت‌زدگی به‌دنبال دارد. ثروتمندان جهان می‌دانند که پول ضامن خوشبختی نیست، اما زندگی را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

۲. مردم عادی فکر می‌کنند خودخواهی «گناه» است، ثروتمندان فکر می‌کنند خودخواهی «حُسن» است
ثروتمندان پیشرفت می‌کنند تا خودشان را خوشحال کنند. آنها تظاهر نمی‌کنند که می‌خواهند دنیا را نجات بدهند. مشکل اینجاست که دیدِ مردم عادی به این قضیه منفی است و همین، آنها را فقیر نگه می‌دارد. اگر از خودتان مواظبت نکنید، نمی‌توانید به کس دیگری کمک کنید. نمی‌توانید از چیزی که ندارید، مایه بگذارید.

۳. مردم عادی به فکر «قرعه‌کشی و شانس» هستند، مردم ثروتمند به «عمل و اقدام» فکر می‌کنند
هنگامی که مردم عادی دست روی دست می‌گذارند تا در فلان قرعه‌کشی برنده شوند و دعا می‌کنند که موفقیت به سراغ‌شان بیاید، ثروتمندان مشغول حل مشکلات‌شان هستند.

مردم عادی فقط منتظر لطف خدا، دولت، رئیس یا همسرشان هستند و خودشان هیچ کاری انجام نمی‌دهند. آنها علاوه بر اینکه زمان‌شان را از دست می‌دهند، این طرز فکر و شیوه‌ی زندگی را هم در جامعه گسترش می‌دهند.

راز موفقیت انسان های بزرگ مسلمان

۱- برای موفقیت تمرکز کنید!
بالاترین قدرتی که به انسان داده شده قدرت تمرکز است. محال است انسانی به دنبال چیزی باشد، فقط روی آن هدف تمرکز داشته باشد و آن را به دست نیاورد! تکرار می کنم محال است. روی هر چیزی تمرکز کنید، تمام نیروهای زمین و آسمانِ خداوند متعال، دست به یکی خواهند کرد تا آن را به شما بدهند. در شلوغی های زندگی امروز گران ترین چیزی که از دست داده ایم تمرکز است. با انبوه اطلاعاتی که از شبکه های اجتماعی وارد ذهنمان می کنیم توان تمرکز کردن را از خود گرفته ایم! شاید بهتر باشد کمی سرمان را خلوت کنیم.

۲- برای موفقیت سکوت کنید!
سکوت موجب افزایش حکمت انسان می شود. در سکوت است که تمام انسان های بزرگ به بینش و راه حل های خارق العاده می رسند. تنها مزرعه ای که باید افکارتان را در آن بکارید تا رشد کنند، مزرعه سکوت است. پیشنهادم روزانه ۳۰ دققه سکوت برای رسیدن به حکمت و آرامش است.

۳- برای موفقیت از خودتان سوال کنید!
هر سوالی از خودتان بپرسید، ذهنتان به صورت ناخودآگاه در پی یافتن پاسخش خواهد رفت. اگر از خودتان بپرسید چرا من انقدر بدبختم؟ به شما پاسخ خواهد داد و اگر از خودتان بپرسید چه اتفاقی می افتد که من خوشبخت باشم؟ بازهم پاسخش را به شما خواهد داد. اگر بپرسید چطور می توانم پول بیشتری داشته باشم، خواهید یافت و اگر بپرسید چکار کنم تا باجناقم زمین بخورد! بازهم پاسخش را خواهید یافت. انتخاب باشماست!!

یک فرد موفق و راز موفقیت او

۱ اشتیاق؛ انگیزه ما برای طی مسیر

نخستین عامل موفقیت، اشتیاق است. «فریمن توماس»، طراح اتومبیل شرکت دایملر کرایسلر، اشتیاق را عامل انگیزه بخش و هدایتگر خود برای رسیدن به موفقیت می داند؛ پس افراد موفق کاری را انجام می دهند که به آن عشق می ورزند و تنها کسب درآمد به آنها انگیزه بیشتر نمی دهد. نکته جالب اینجاست که اگر کاری را با علاقه انجام دهید، پول و درآمد هم خود به خود به دست می آید.

۲ کار برایتان مثل تفریح باشد

دومین عامل، کار و تلاش است. «روپرت مورداک»، مدیرعامل سرشناس چندین شرکت بزرگ و موفق و یکی از غول های رسانه ای جهان، کار و تلاش را عامل ضروری موفقیت می داند. به گفته او، هیچ چیز آسان به دست نمی آید و کار و تلاش هم به نوبه خود مفرح و سرگرم کننده است.

درست شنیدید روپرت مورداک معروف، کار و تلاش را سرگرم کننده می داند؛ پس افراد موفق کار کردن را نوعی تفریح می دانند و سخت برای آن تلاش می کنند. در حقیقت این افراد معتاد کار نیستند و واقعا از کار و تلاش خود لذت می برند.

۳ تمرین مداوم و دیگر هیچ

«الکس گاردا»، مدیرعامل یکی از شرکت های موفق تولید کننده بازی های رایانه ای، تمرین و ارتقای مهارت ار راز موفقیت می داند. به نظر او موفق شدن عجیب و وابسته به یک فرمول جادویی نیست و تنها نیازمند تمرین و تمرین و تمرین است.

۴ تمرکز بر هدف واحد

عامل بعدی تمرکز است. «نورمن جویسن»، فیلمساز معتقد است برای موفق شدن باید تنها بر روی یک هدف تمرکز کرد.

راز موفقیت یک فرد موفق ایرانی

در پایان مقاله به طور مختصر در مورد  راز موفقیت پروفسور سمیعی و حسابی صحبت خواهم کرد.

علت موفقیت یک فرد موفق

۱- زیاد مطالعه کنید
اولین راز موفقیت انسان های بزرگ، مطالعه است. مطالعه به صورت جدی به حماقت آسیب می رساند! حتما برای شما پیش آمده که بعد از اشتباهی در زندگی بگویید: «ای کاش این کار را نمی کردم». اگر تجربیات بیشتری داشته باشید لازم نیست که هزینه سنگین اشتباهات را بپردازید. یکی از ساده ترین راه ها استفاده از تجربیات دیگران است. دیگران هم تجربیاتشان را در کتاب هایشان می نویسند و شما به راحتی می توانید با پرداخت هزینه اندک از تجربیات ارزشمند انسان های موفق استفاده کنید. تمام بزرگان ازرزش مطالعه را درک کرده اند و روزانه ساعتی را به آن اختصاص می دهند. بیل گیتس محال است روزی را بدون مطالعه تمام کند. اوباما و آلبرت اینشتین هم از عاشقان مطالعه بوده و هستند. مطالعه کمک می کند تا اشتباهاتی که دیگران در زندگی کردند را تکرار نکنید.

۲- درس هایی که می گیرید را برای استفاده در آینده سازماندهی کنید
حتما پیش آمده که کتاب های فوق العاده ای خواندید، زیر مطالب خط کشیدید و بعد ا ز گذشت چند روز تمام جملات، نگرش و ایده های کتاب را فراموش کردید. رابرت گرین در کتاب ۴۸ قانون قدرت راه خوبی برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد می دهد. اینجا محل مناسبی برای توضیح آن نیست، پس پیشنهاد می کنم این کتاب را تهیه و مطالعه کنید.

۳- سحر خیز باشید
یک راز بسیار مهم انسان های بزرگ، بیدار شدن زود از خواب است، درست زمانی که دیگران خواب هستند. پیشنهاد می کنم بین ساعات ۵ تا نهایتا ۶ صبح از خواب بیدار شوید و روزتان را با مطالب انگیزشی و انرژی بخش آغاز کنید. از خودتان سوالات خوب بپرسید تا ذهنتان را در طول روز در مسیر خوبی قرار دهید.

قبول دارم که سحر خیزی عادت بسیار سختی است اما در اینجا چند راه پیشنهاد می کنم که می توانید از آن ها کمک بگیرید:

ساعتی بگذارید که نتوانید به سادگی زنگ آن را قطع کنید. من ساعت تلفن های هوشمند را پیشهاد نمی کنم، مخصوصا که تلفن دم دست هم باشد و به راحتی بتوان زنگ آن را قطع کرد. اخیرا ساعتی دیدم که هنگام زنگ زدن راه می افتد و دور اتاق می چرخد تا نتوانید به راحتی خاموشش کنید!
دکمه SNOOZE را نزنید. ۵ یا ۱۰ دقیقه بیشتر خوابیدن باعث می شود که احساس بدی نسبت به خود و روزتان پیدا کنید.
حد اقل یک ساعت قبل از خوابیدن هر صفحه نور دار و یا چراغی را از خود دور کنید. چرا که نور شدید باعث ترشح هورمون هایی می شود که به ساعتِ بدن شما، روز را القا می کند و برای خواب دچار مشکل خواهید شد. همینطور حتما بعد از بیدار شدن صبح، کمی نور خورشید به خودتان برساید تا بدنتان متوجه شود که روز شده.
برنامه فردایتان را از شب قبل بنویسید و در اولین برنامه تان چیز مهیجی قرار دهید که بتوانید به شوقِ آن، از خواب بیدار شوید.

۴- ورزش را فراموش نکنید
انسان های بزرگ و موفق توانایی لازم برای بوتاکس کردن و انواع عمل های زیبایی، برای زیبا و متناسب به نظر رسیدن دارند. اما چرا عادت روزانه ورزش کردن را به تمام این ها ترجیح می دهند؟

راز موفقیت پروفسور حسابی

جملاتی زیبا از دکتر حسابی:

چهار اصل پیشرفت: مردانگی، عدالت، شرم و عشق است.

زندگی، یعنی پژوهش، و فهمیدن چیزی جدید.

عشق، به وجود آورنده اعمال زیباست.

کار کنیم، زحمت بکشیم، از سرمایه چیزی کم نداریم.

احساس اجبار به فداکاری، لازمه زندگیست.

انجام وظیفه، لازمه جهش بسوی پیشرفت است.

تقلید از غرب، خطری است جدی، که چشمه های نبوغ را، خشک می کند.

یک عمل درست، بهتر است از هزار نصیحت.

راز موفقیت دکتر سمیعی

همه ما ایرانیان پروفسور سمیعی را می شناسیم و به وجود چنین دانشمند بزرگی افتخار می کنیم. پروفسور سمعیی بسیار نوع دوست و خیرخواه هستند و هر سال چند روزی را برای کمک به هموطنانشان به ایران می آیند…
حرکت بسیار شگفت انگیز پرفسور سمیعی با بیمار ایرانی!!

پروفسور سمیعی پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی است. او در حال حاضر ریاست فدراسیون جهانی انجمن جراحان اعصاب و ریاست بیمارستان علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد. وی در زمینهٔ تورم مغز و ترمیم و بازسازی جراحی دستگاه عصبی محیطی مطالعات زیادی انجام داده است. بیشترین اعمال جراحی را روی تومورهای موسوم به «نورینوم آکوستیک» انجام داده است .

پروفسور سمیعی

تاکنون این جمله را شنیده اید که همه چیز را با پول نمی توان خرید اما این جمله برای برخی فقط در حد حرف است و شعار! این روزها در بین برخی افراد پول به اندازه ای مهم است که پولدار بودن افراد را نشانه ی شخصیت می دانند. برخی افراد برای به دست آوردن پول کارهای ناشایست و خلاف زیادی انجام میدهند٬اما همه آنها این را فراموش کرده اند که با پول نمی توان همه چیز را خرید. گاهی لازم است برای رسیدن به اوج انسانیت و به آنچیزی که می خواهیم از پول بگذریم تا هم دنیای خود را آباد کنیم و هم آخرتمان را.

وینستون چرچیل جمله ی زیبایی دارد که ما بر حسب آنچه بدست می آوریم زندگی میکنیم و بر حسب آنچه که میبخشیم زندگی بدست می آوریم.

گاهی لازم است برای کمک کردن به دیگران و دست به خیر داشتن از خیر پول گذشت. برخی از ما به راحتی می توانیم در طول زندگی و شرایط مختلف به دیگران کمک کرده و توانایی ها و ظرفیت مان را افزایش دهیم.این روزها برخی افراد در ازای هرکاری که می خواهند انجام دهند اول به دستمزد خود فکر می کنند. انگشت شمار پیدا می شوند افرادی که حاضرند در صورت تنگ دستی کسی، از او پولی نگیرند .

از معلمان جامعه گرفته تا پزشکانی که با جراحی های میلیونی ،اول پولشان را میگیرند و بعد کارشان را شروع می کنند اما در بین این افراد هم هستند کسانی که در بالاترین درجه ی علمی قرار دارند و با گرفتن دست دیگران خود را در جایگاهی بالاتر از سطح علمی شان قرار می دهند نظیر این افراد هستند کسانی مانند پرفسور سمیعی که در ذهن افراد اهل دانش ایران یادآور انسانی وارسته و مردی پرتلاش در عرصه تخصصی جراحی مغز و اعصاب است . وی با اقدام عجیب خود در مقابل جانباز نابینا نشان داد که می توان در بالا ترین سطح علمی بود و از علم خود برای کمک به دیگران استفاده کرد بدون اینکه به منافع خود فکر کرد.

ساختمانی که به افتخار ایشان ساخته شده است

پروفسور مجید سمیعی در ساختمانی بسیار زیبا که به افتخار حضور علمی و درمانی اش در آلمان و تلاش برای نجات جان بیماران ساخته شده فعالیت می کند که اخیرا برای عمل یکی از بیمارانش به ایران آمد اما جریان به ایران آمدن پرفسور سمیعی از این قرار است…پنج شیش سال پیش، خانم رضا دچار درد و مشکل عجیبی شد. وقتی به بیمارستان مراجعه کرد، جواب معاینات و آزمایش پزشکان خیلی بد بود..رضا سال ۶۷ در جبهه چشمانش مورد اصابت ترکش قرار گرفتند و نابینا شد.ده بیست سالیه که ازدواج کرده است .

پنج – شش سال پیش، خانمش دچار درد و مشکل عجیبی شد. وقتی به بیمارستان مراجعه کرد، جواب معاینات و آزمایش پزشکان خیلی بد بود. یک تومور بدخیم در سر همسر رضا جا خوش کرده بود.اون قدر وخیم بود که ظاهرا از دکترهای ایرانی کاری برنمی اومد.

به پیشنهاد یکی از دکترها، مدارک رو برای پروفسور سمیعی که خارج از ایران بود، ایمیل کردند. در کنار مدارک پزشکی، آقای دکتر توضیحی هم از وضعیت خانوادگی بیمار و این که شوهر وی جانباز نابیناست، نوشت.

پروفسور سمیعی که ظاهرا در طول سال فقط چند روزی به ایران می آید و به لطف خدا و همت والایش، کولاک می کند و بیماران بسیاری را درمان می کند، پذیرفت که همسر رضا را عمل کند.

مدتی بعد، پروفسور سمیعی به تهران آمد و همسر رضا را خدمت ایشان بردند. پس از معاینات اولیه، برای عمل و برداشتن تومور وقت تعیین کرد.آن طور که می گفتند، احتمال داشت عمل موفق نباشد و همسر آقا رضا …

روز عمل، رضا که تحمل چنین مسئله ای نداشت، همراه خانمش به بیمارستان نرفت.کادر پزشکی و اتاق عمل آماده شدند.بیمار را که به اتاق عمل آوردند، پروفسور سمیعی مکثی کرد. از کادر پزشکی سراغ همسر بیمار یعنی آقا رضا را گرفت که به ایشان توضیح دادند به دلیل اینکه احتمال خطر برای همسرش هست، تحمل نداشته و نیامده است.

پروفسور سمیعی، در اقدامی عجیب گفت: “تا همسر ایشان نیاید، من عمل را شروع نمی کنم.”

بالاجبار با رضا تماس گرفتند که با آژانس خودش را به بیمارستان رساند. وقتی رضا وارد بیمارستان شد، پروفسور سمیعی جلو رفت و پس از روبوسی با او گفت:

“من فقط خواستم تو را ببینم تا بهت بگم “کاری که تو و امثال تو برای کشور انجام دادید، از کارهای من خیلی باارزش تر و بزرگتره.”

و همسر رضا را بدون اخذ ریالی، عمل کرد که به لطف خدا و معجزه علم و عمل پروفسور سمیعی، خوب شد و همچنان در کنار خانواده خوش می گذراند.

ای کاش روز به روز شاهد اقدامات عجیب و خیر خواهانه ی افرادی همچون پرفسور سمیعی ها باشیم و این را بدانیم که درخواستهای مردم از شما، از نعمتهای الهی است و نباید از این نعمتها ملول و خسته شویم

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

نکات کلیدی موفقیت

راز موفقیت یک زن

آیا دعا کردن باعث موفقیت می شود

نکات آموزنده زندگی

بهترین راه زندگی

زندگی موفق چیست

اگر شما از طریق موتورهای جست و جو گر با ما اشنا شده باشید احتمالا یکی از جملات یا عبارات زیر را جست و جو کرده اید.

راز موفقیت در زندگی چیست؟ راز موفقیت افراد ثروتمندچه بوده و آیا راز موفقیت انسان های بزرگ مسلمان متفاوت است؟ یک فرد موفق و راز موفقیت او شامل راز موفقیت یک فرد موفق ایرانی. علت موفقیت یک فرد موفق در رعایت چه مواردی است؟ راز موفقیت پروفسور حسابی و راز موفقیت دکتر سمیعی چیست؟



موضوعات :
موفقیت

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.