no-img
نوین اطلس

مرد عاشق چه می کند


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

مرد عاشق چه می کند
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
zip
بهمن ۷, ۱۳۹۶

مرد عاشق چه می کند


این نوشته در مورد موضوعات روانشناسی مرد عاشق، جملاتی که مردان را دیوانه میکند، مردان چگونه ابراز عشق میکنند؟، مردان عاشق چگونه اند، زنان بیشتر جذب چه مردانی میشوند، وقتی مردی زنی را بخواهد، عاشق شدن مرد متاهل، مردان عاشق اینگونه زنانند تهیه شده است.

روانشناسی مرد عاشق

۱. او همه تلاشش را می کند تا روز بد شما را تبدیل به یکی از بهترین روزها کند.

۲. او حتی کوچک ترین کارهایی را که شما انجام داده اید و حرف هایی را که زده اید هم به یاد دارد.

۳. او دوست دارد که از تمام جزییات زندگی شما سر در بیاورد، حتی چیزهایی که اهمیت زیادی هم ندارند.

۴. او مدام با شما در تماس است.

۵. هنگام تصمیم گیری، شما و موقعیت تان را نیز در نظر می گیرد.

۶. آهنگ مورد علاقه اش را با شما به اشتراک می گذارد.

۷. شما بیش از هر فرد دیگری برای او اهمیت دارید.

۸. او از شما سوال می پرسد تا بهتر شما را بشناسد.

۹. دوست دارد که دستان شما را در دست هایش بگیرد.

۱۰. با شما مانند یک پرنس رفتار می کند.

۱۱. از این که مراقب شما باشد، لذت می برد.

جملاتی که مردان را دیوانه میکند

به او بفهمانید متوجه هستید که برای شما چه کارهایی انجام می‌دهد. یک مرد هر قدر هم که قوی باشد و خود را بی‌نیاز از اینگونه جملات نشان دهد باز هم درون خود دوست دارد که توسط همسرش دیده شده و از کارها و خدماتش قدردانی شود.جملات ساده‌ای مانند: ممنون که مرا صبح‌ها تا ایستگاه می‌رسانی، متشکرم که با تمام خستگی ات خریدهای خانه را انجام می‌دهی و جملات ساده‌ای که نشان‌دهنده قدردانی شماست، برای او بسیار انرژی‌بخش خواهد بود. توانایی تشکر کردن از دیگران از چیزهایی است که به آن سفارش شده‌ایم.

امام سجاد(ع) می‌فرمایند: «روز قیامت، خداوند متعال به بعضی از بندگانش می‌گوید: آیا شکر فلان کس را به‌جای آوردی؟ عرض می‌کند: پروردگارا! من شکر تو را به جای آوردم. خداوند می‌فرماید: چون شکر او را به جا نیاوردی شکر مرا هم به جا نیاورده‌ای!» سپس می‌فرمایند: شکرگزارترین شما در پیشگاه خدا کسی است که از نعمت‌ها و زحمات مردم بیشترین قدردانی و شکرگزاری را به عمل آورد. پس این نکته را از خانه خود شروع کنید.

ابرمرد زندگی من
یکی از نیازهای روحی مردانه که باید برآورده شود تا شما با چشمان خودتان ببینید یک مرد تا چه حد می‌تواند حمایتگر، مؤثر و دوست‌داشتنی باشد، این است که حس کند ابرمرد زندگی همسرش است. بداند در نگاه شریک زندگی‌اش تکرار نشدنی است وشما به‌عنوان همسر او اعتقاد دارید بهترین مرد دنیا در کنارتان هست.

اینکه هر آدمی مشکلاتی دارد و هیچ‌کس گل بی‌عیب نیست را همه قبول دارند اما حتما شنیده‌اید که «اگر در دیده مجنون‌نشینی/ به غیراز خوبی لیلی نبینی». مهم این است مرد زندگی‌تان بداند در نگاه شما بهترین انتخاب بوده و خواهد بود. به او بگویید که قوی و قابل اتکاست و دنیای‌تان بدون او چیز بزرگی کم دارد؛ چیزی مانند یک حامی مهربان برای تمام لحظات زندگی.

به تو افتخار می‌کنم
به همسرتان در موقعیت‌های مختلف نشان دهید که به او افتخار می‌کنید و این را نه‌تنها از دیگران مخفی نمی‌کنید بلکه با کمال میل نشان می‌دهید که بهترین مرد دنیا شریک زندگی شماست. خوب است بعضی وقت‌ها بی‌بهانه و خیلی ساده به او بگویید که به او و بودنش افتخار می‌کنید و گاهی هم دنبال موقعیت‌هایی باشید که مقابل چشم همسرتان این را به دیگران هم بگویید.

یک آقا وقتی متوجه می‌شود همسرش در مقابل دیگران از او تعریف کرده و اعتراف می‌کند زندگی در کنارش بسیار لذتبخش است، احساس غرور خواهد کرد و کسی که این حس را به او هدیه داده همیشه در دلش باقی می‌ماند. نیازی به نقش بازی‌کردن نیست، خوب به همسرتان دقت کنید، نکات زیادی دارد که می‌توانید به آنها افتخار کنید و با بیان آن، او را به سمت بهتر شدن سوق دهید.

مردان چگونه ابراز عشق میکنند؟

بیش از اندازه مراقبتان است.

همه مردها تا اندازه‌ای برای دوستان و اطرافیانشان نگران هستید اما اگر مردی که در کنارتان است بیش از اندازه مراقبتان است و نگرانتان می‌شود، فقط می‌تواند یک معنی داشته باشد: واقعاً دوستتان دارد.

اگر از شما می‌پرسد ناهارتان را خورده‌اید یا نه، برای اینکه سردتان نشود، کتش را روی دوشتان می‌اندازد، حتی اگر کمی حالتان بد باشد شما را پیش دکتر می‌برد، یعنی خیلی نگرانتان است.

بیشتر وقت‌ها این نگرانی‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند اما گاهی برای طرف‌مقابل خسته‌کننده می‌شود. واقعیت این است که این یکی از آن رفتارهایی است که مردها نمی‌توانند کنترلش کنند. این در خونشان است و فقط زمانی بروز می‌کند که کسی را واقعاً دوست داشته باشند.

مردان عاشق چگونه اند

می گذارد شما انتخاب کنید
اگر به سینما رفتید و همسرتان اجازه داد شما فیلم را انتخاب کنید، غیر مستقیم به شما اعلام کرده است که چیزی که شما می خواهید و دوست دارید برای او مهمتر است. انتخاب غذا در رستوران، رنگ اتومبیل، مقصد سفر، و …. او به این طریق با صدای بلند اما خاموش فریاد می زند که دوست تان دارد و برایش با ارزشید.

در کارهای خانه به شما کمک می کند
وقتی همسرتان بعد از یک روز کاری به خانه بر می گردد و در تهیه ی شام یا شستن ظرف ها به شما کمک می کند، دارد می گوید که دوست تان دارد. کمک او به شما در کارهای خانه برای پُز دادن به دوستانش یا سرگرمی خودش نیست، دلیلش فقط برداشتن باری از دوش شما و علاقه ای است که به شما دارد.

دست شما را می گیرد
چه در میان عموم و چه وقتی در خانه تنها هستید، وقتی همسرتان دست شما را می گیرد، می گوید دوست تان دارد. گرفتن دست همسر، ابراز ساده ای از عشقی درونی است که بدون اشاره ای به جنبه های جنسی، تماس فیزیکی برقرار می شود. گرفتن دست همسر، ساده ترین و فوری ترین حرکتی است که یک شوهر می تواند برای ابراز احساساتش از صمم قلب انجام دهد.

در خرید کردن به شما کمک می کند
فرقی نمی کند با شما به خرید بیاید یا اینکه در راه برگشت به خانه چیزهایی را که گفته اید بخرد، در هر صورت وقتی همسرتان شما را در خرید کردن تنها نمی گذارد یعنی دوست تان دارد. اگر عادت کرده اید که همسرتان همیشه در راه خانه خریدها را انجام بدهد، شاید فکر نکنید که این کار او کمک به شماست چون او همیشه این کار را انجام می دهد. مخصوصا اگر همسرتان کاری را انجام می دهد که می داند شما از انجام آن خوش تان نمی آید، باید بدانید که فداکاری می کند تنها به این دلیل که عاشق شماست.

زنان بیشتر جذب چه مردانی میشوند

پیدا کردن افراد هم‌تیپ و مشابه

مردها و زن ها اصولا جذب انسان هایی می شوند که واقعا جذاب و دوست داشتنی هستند؛ نه آنهایی که به این امر تظاهر می کنند!

دکتر مارک سرگنت، روانشناس دانشگاه ناتینگهام ترنت می گوید: «اگر به دنبال کسی باشید که از نظر جذابیت شبیه شما نیست، دو مشکل ظاهر خواهد شد. اگر زن از شما زیباتر و جذاب تر باشد، همیشه این نگرانی را دارید که شما را ترک کند. یا اگر به اندازه شما خوش چهره و جذاب نباشد، همیشه در ذهنتان این است که می توانید انتخاب های بهتری داشته باشید.»

نمایش ثروت و قدرت

در سال ۱۹۶۹ میلادی، جامعه شناس دانشگاه کارولینای شمالی اعلام کرد، زیبایی و ثروت همدیگر را پیدا می کنند؛ به این مفهوم که زنان زیبا بیشتر ترجیح می دهند سراغ مردانی بروند که زیبایی یا جذابیت خاصی ندارند، اما در عوض پولدار هستند.

در ادامه همین تحقیقات در سال ۲۰۱۰ اعلام شد، مردانی که با ماشین های لوکس به طور مثال، با بنتلی کونتینتال Gt نقره ای عکس گرفته بودند بسیار جذاب تر از مردانی بودند که با فورد قرمز ST عکس گرفته اند.

در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز ثابت شد مردانی که در آپارتمان های لوکس از خود عکس گرفته اند، بیشتر از مردان دیگر زنان را به خود جذب می کنند.

دلیل این جذابیت چیست؟ این است که عموما زنان دوست دارند مورد حمایت مالی مردها باشند و هر چه می خواهند را مرد برایشان تهیه کند.

چهره جاافتاده

این آیتم از از نگاه روانشناسان با عنوان «تاثیر جورج کلونی» یاد می شود. در تحقیقات سال ۲۰۱۰ میلادی که بر روی ۳۷۷۰ نفر انجام شد، زنان اصولا از مردانی که چهره جاافتاده دارند بیشتر خوششان می آید. این تیپ مردها، مستقل و خودساخته به نظر می رسند و این برای زنان بسیار جذاب است. دلیل اینکه خیلی از خانم ها جذب مردهای سن‌بالا می شوند نیز همین است.

دکتر فیونا مور، استاد روانشناسی دانشگاه Dundee نیز در تصدیق این مساله ادامه می دهد: «مسایل مالی نیز در این امر بی تاثیر نیست. زن ها تصور می کنند مردانی که چهره های جاافتاده دارند، از نظر مالی نیز تامین و مستقل هستند و می توانند همه جانبه آنها را تامین کنند. این موجب می شود زن احساس کند بهترین شریک را برای خود انتخاب کرده است.»

روانشناسی مدرن می گوید، زنان زیبا و جوان بیشتر با مردان میان سال ازدواج می کنند. دلیل آن هم این است که زیبایی زنان از بلوغ تا یائسگی ادامه دارد اما زیبایی مردان تازه بعد از بالا رفتن سن و از میان‌سالی آغاز می شود.

ته‌ریش گذاشتن

با اینکه شاید برخی تصور کنند دوره ته‌ریش تمام شده اما باید بگوییم که این طور نیست. بر اساس مطالعات دانشگاهی استرالیا در سال ۲۰۱۳ میلادی، بهترین مدل ته‌ریش مدلی است که پرپشت و تاحدی بلند است و پس از ۱۰ روز رشد ایجاد می شود. ته‌ریش نوعی قدرت، اقتدار و مردانگی به چهره مردان می بخشد.

وقتی مردی زنی را بخواهد

علائمی که نشان میدهد مردی هیچوقت مال شما نخواهد شد

هیچ چیز واقعی درمورد او نمی‌دانید
ممکن است ساعت‌ها و ساعت‌ها در یک روز با یک نفر حرف بزنید ولی هیچ چیز واقعی درمورد او ندانید. ممکن است جزئیاتی درمورد زندگی‌اش بدانید ولی نمی‌دانید که حقیقتاً کیست و خود واقعی‌ای که زیر آن ظاهر که از خود نشان می‌دهد نهفته است را نمی‌شناسید.

وقتی مردی درمورد زنی جدی باشد، همه چیز خود را با او در میان می‌گذارد. او را وارد دنیای خود می‌کند، نقاط آسیب‌پذیر خود را به او نشان می‌دهد. این مسئله مهمی برای یک مرد است. مردها عادت به بیرون ریختن خود و نشان دادن احساسات درونی‌شان ندارند و وقتی می‌خواهند مسائل درونی خود را با کسی درمیان بگذارند بسیار سخت‌گیر هستند.

وقتی مردی برای شما درد دل می‌کند، وقتی با شما از آرزوها، ترس‌ها، امیدها و انگیزه‌هایش حرف می‌زند، یعنی رویتان سرمایه‌گذاری می‌کند. با سرمایه‌گذاری کردن روی شما یعنی خودش را به شما متعهد می‌کند.

اگر مردی خود واقعی‌اش را به شما نشان ندهد، اگر اجازه ندهد ببینید که درونش چه خبر است، این احتمال زیاد است که آینده‌ای برای خودش و شما نمی‌بیند.

اگر شک دارید که مردی درمورد شما جدی است یا نه، به چیزهایی که از او می‌دانید فکر کنید و ببینید ایا واقعاً می‌دانید کیست؟

هر چند وقت‌یکبار چند روز یا چند هفته ناپدید می‌شود، بعد طوری رفتار می‌کند که انگار اتفاق خاصی نیفتاده است
اگر مردی واقعاً به شما توجه داشته باشد، جایی برای شما در زندگی‌اش باز خواهد کرد. حتی اگر کارهای زیادی برای انجام دادن داشته باشد و نتواند چند روزی در دسترس باشد، به شما پیام خواهد داد و خواهد گفت که بهتان فکر می‌کند.

اگر بدون هیچ اطلاعی به تعطیلات در رابطه می‌رود و اصلاً نگران از دست دادن شما نیست، نشانه خوبی نیست. اگر مردی به قطع بداند که شما با وجود هر رفتار بدی که از خود نشان دهد، همیشه در دسترس او خواهید بود، هیچ احترامی برایتان قائل نشده و به شما متعهد نخواهد شد.

این رفتارهای ناپدید شدنش بیشتر راهی برای این است که به شما نشان دهد این رابطه چندان جدی نیست و او آزادی دارد هر کاری که دوست دارد انجام دهد و شما برای جاهایی که می‌رود و کارهایی که می‌کند عامل تصمیم‌گیرنده نیستید.

عاشق شدن مرد متاهل

اگر فرض کنیم عاشق شدن یک اتفاق غیر ارادی است، در این صورت اگر یک فرد متاهل عاشق فردی غیر از همسرش شد و عشقش دو طرفه هم بود تکلیفش چیست؟!

طبیعتا او سه راه دارد و در هر کدام از این راهها جامعه یک جور در مورد او قضاوت می کند. اگر به عشقش پنهانی توجه کند جامعه او را خیانت کار می نامد.

اگر عشقش را به خاطر همسرش رها کند فارغ از ضربه روحی احتمالی که می بیند جامعه او را بی رحمی می نامد که شخصی را که گرفتار خود کرده رها کرده است. اگر هم از همسرش جداشده و به عشقش برسد هم غیر از هزینه هایی اجتماعی و اقتصادی مثل مهریه و مشکلات طلاق جامعه او را احمقی احساساتی می نامد.

مردان عاشق اینگونه زنانند

مردان عاشق زنانی با خصوصیات زیر هستند:

مهربانی

خوشحالی

سپاسگزاری و تایید

با آن ها موافق باشند

دارای عشق و احساسات

دارای استقلال و قدرت

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

بیشتر بدانید:

مردان چگونه ابراز عشق میکنند؟

مرد متولد اسفند



موضوعات :
روانشناسی عشق

درباره نویسنده

novinatlas 1732 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.