no-img
نوین اطلس

روانشناسی زنان خیانتکار


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

روانشناسی زنان خیانتکار
zip
بهمن ۷, ۱۳۹۶

روانشناسی زنان خیانتکار


این مطلب در مورد موضوعات زنان خیانتکار به شوهر، زنان خیانتکار را چگونه بشناسیم، خیانت زنان شوهردار، روانشناسی زنان مطلقه، کشف خیانت زن نوشته شده  است.

زنان خیانتکار به شوهر

موسسه Coffee and Company بریتانیا در یکی از پژوهش های خود نشان داد که از ۳۰۰۰ شرکت کننده، ۲۰ درصد زنان به خیانت به همسران خود اعتراف کرده اند. اما چرا زنان به شوهران خود خیانت می کنند؟

انتقام جویی

گاهی بی وفایی یک زن از حس انتقام جویی او ناشی می شود. گاهی زنان بر خلاف میل باطنی خود به شوهر خود خیانت می کنند تا به او بفهمانند حس مورد خیانت قرار گرفتن چه قدر دردناک است. و جالب اینکه در خیلی از موارد این حربه زنان جواب می دهد. دکتر بنی وِیل می گوید ” مردها به اندازه زنان احساساتی نیستند بنابراین در اکثر مواقع درد و رنج ناشی از خیانت همسر را درک نمی کنند، مگر اینکه خودشان طعم آن را بچشند.” زنان با این کار در واقع می خواهند شرایطی برابر با شوهر خود داشته باشند چون احساس می کنند آنچه تا به حال به آن پایبند بوده اند دیگر اعتبارو ارزشی ندارد.

بی تفاوتی همسر

گاهی بی وفایی زنان از احساس نادیده گرفته شدن یا بی تفاوتی همسر نسبت به مسائل و مشکلات ناشی می شود. روث هوستون، کارشناس و موسس سایت معتبر infidelityAdvice.com، می گوید ” اکثر زنان ابتدا سعی می کنند به همسرشان بفهمانند که مشکلی وجود دارد و چیزی آنها را ناراحت کرده است. اما اگر شوهر متوجه این اشارات غیرمستقیم نشود، به همسر خود بی اعتنایی کند یا گلایه های او را جدی نگیرد، زن به خیانت روی می آورد چون احساس می کند راه دیگری نمانده است.”

احساس ناامنی و خلاء عاطفی

زنان نیاز دارند که دوست داشته شوند و مورد تحسین و قدردانی قرار گیرند. مییرز، کارشناس خانواده، می گوید ” خیانت معمولاً زمانی اتفاق می افتد که زنی احساس کند آن طور که باید و شاید مورد علاقه و توجه همسرش قرار نمی گیرد و همسرش قدر او را نمی داند. معمولاً زنان به سمت مردهایی دیگر جذب می شوند چون از زبان آنها تعریف ها و تحسین هایی را می شنوند که از زبان شوهر خود نمی شنوند.” زنان دوست دارند همیشه به چشم همسرشان خاص و فوق العاده باشند و تشنگی و عشق او را احساس کنند.

بازگشت به روابط قبلی

میرز می گوید ” بازگشت به روابط قبلی راهی آسان برای یافتن کسی است که بتواند کمبودهای زندگی زنان را برای مدتی کوتاه جبران کند. البته این راه حل بسیار مقطعی است و نمی تواند تاثیر ماندگاری داشته باشد. البته آنچه زنان می خواهند شخص قبلی نیست بلکه یا احساساتی است که در رابطه قبلی تجربه کرده اند و یا دیدی است که در آن زمان نسبت به خود داشته اند.” به عقیده ویل ” بازگشت به روابط گذشته باعث می شود زنان احساس جوانی، سرزندگی و جذابیت کنند. ”

زنان خیانتکار را چگونه بشناسیم

چگونه همسر خیانت کار را تشخیص بدهیم؟
معمولا زوجین بعد از چند سال زندگی مشترک می توانند به تفاوت های رفتاری همسرشان پی ببرند و تشخیص دهند که آیا همسرشان به آنها خیانت می کند یا خیر .
اما بعضی افراد بسیار مراقب رفتارهایشان هستند طوری که همسرشان اگر کوچکترین شکی داشته باشد، این شک را در درون خود می کشد و حتی به این شک فکر نیز نمی کند.

چگونه خیانت این افراد متبحر را بشناسیم؟
اولین دلیلی که شما می توانید به همسرتان شک کنید دروغ است. همسرتان مدام به شما دروغ می گوید البته لازم به ذکر است که هر دروغی را نمی توان به عنوان آغاز خیانت تلقی کرد. دروغ هایی که برای دیر آمدن به منزل، پاسخ ندادن به تلفن ، در جلسه های پیاپی به سر بردن، مسافرت های مداوم کاری، خوشحالی بی دلیل ، عوض شدن ذائقه همسرتان، بی میل در رابطه زناشویی، بی میلی در صحبت کردن با همسر یا فرزندان، بی میلی برای شرکت در مهمانی ها،ارجح دانستن تنها بودن در منزل، ارجح دادن محیط بیرون به منزل، کسل و بی حوصله بودن در برابر شما و فرزندان، فراموش کردن لذات و تفریحات گذشته …
همسر شما به دنبال به دست آوردن لذت جدیدی در رابطه جنسی، عشق، زندگی ، فضای خانه، شورش علیه محدودیت هایی که شما برای او خلق کرده اید، می باشد .

بعضی از افراد هستند که بسیار هوشمندانه عمل می کنند

برای مثال : همسرتان پیش از این به ندرت برای شما هدیه ای می گرفت یا حتی گل می خرید اما در حال حاضر مدام به شما هدایای مادی و معنوی عطا می کند .شاید شما روزی در آرزوی رفتن به کلاس نقاشی بودید ، اما همیشه با مخالفت همسرتان مواجه می شدید و نظر همسرتان این بود که شما باید به جای رفتن به این کلاس ها به خانه و زندگی تان برسید اما امروز به طور نا منتظره ای همسرتان به شما می گوید اگر هنوز دوست داری به کلاس نقاشی بروی، من مخالفتی ندارم .

تغییرات کاملا محسوس در رفتار همسرتان می تواند دلیلی برای بی تفاوتی او نسبت به شما و شروع رابطه جدیدی باشد ، البته باز هم لازم به ذکر است که هر بی تفاوتی را نمی توان به معنای خیانت حساب کرد.
اما برعکس رفتار همسران خیانت کار باهوش ، همسران خیانت کار دیگری هستند که رفتاری بسیار فاحش دارند و به سادگی متوجه می شوید که در حال خیانت به شما هستند.
برای مثال : کمتر به منزل می آیند ، زمانی که به منزل می آیند خسته هستند، هیچ تمایلی به همسر و بچه هایشان ندارند و ..

گاهی اوقات همسران کم تجربه بودن طرف مقابلشان را برای خیانت بهانه می کنند
برای مثال مدعی هستند : همسرم در روابط زناشویی بسیار کم تجربه است و نمی تواند مرا راضی نگه دارد پس من به دنبال رابطه دیگری می روم

اما هر همسری خیانت کار نیست
اگر همسر شما دیروقت به منزل برمی گردد یا ساعاتی در روز تلفن همراهش را خاموش می کند یا پاسخ نمی دهد دلیلی برای خیانت او نیست.
مسلما اولین کلمه ای که به ذهن شما حمله ور می شود : خیانت است
اما لازم است بدانید شما تنها با دیدن این رفتار یا شنیدن بعضی مکالمات مشکوک نمی توانید همسرتان را متهم به خیانت کنید زیرا همان طور که می دانید بعضی از همسران بخصوص آقایان دوست ندارند که همسرانشان در کارهای بیرون از منزل آنها دخالت کنند به همین دلیل ترجیح می دهند که ارام و در خفا صحبت کنند پس بدون دلیل مشکوک نشوید.
اگر شک و ظن شما به مرحله ای رسید که اطمینان خاطر به دست آورید، لازم است مدتی همسرتان را تحت نظر داشته باشید اما بطور نامحسوس و طوری که وی متوجه نشود.
این عمل ، اخرین تیر شماست تا از خیانت همسرتان مطمئن شوید .
زمانی که از خیانت همسرتان اطمینان حاصل کردید اما زندگی تان را دوست دارید و نمی خواهید طلاق بگیرید. به همسرتان بگوئید از لحاظ روحی تضعیف شده اید و نیاز به مسافرت دارید .
اگر شما فرزندی دارید در این مسافرت آنها را به همراه خود نبرید و تنها شما و همسرتان به این مسافرت بروید .
در مسافرت روابط خود را با همسرتان استحکام بخشید ، خاطرات خوبی را که داشته اید یادآور شوید . اجازه دهید همسرتان در خلوت خود فکر کند .
به مدت یک هفته به مسافرت بروید تا در این مدت همسرتان از عشق جدید خود دور باشد و بتواند به شما و فرزندانتان فکر کند تا از راهی که رفته برگردد .

خیانت زنان شوهردار

اولین و بزرگترین عامل خیانت فقر است

خانواده ای که مثلا ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان درآمد دارد و ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان کرایه خانه میپردازد ، طبیعی است که نمی تواند با ۲۰۰ هزار تومان باقی مانده ، امورات زندگی را بگذراند . لذا خیلی از خانواده ها، هستند که به سختی و با نان خالی هم که شده، زندگی را سر می کنند ولی متاسفانه بعضی از خانمها، طاقتشان تمام می شود و با اولین پیشنهاد، اسیر این باتلاق می شوند و تن به خیانت می دهند.

خیانت و اعتیاد خود و همسر

اعتیاد زن و همسرش دلیل دیگری برای این فساد می تواند باشد. تهیه مواد و خماری، که باعث از کار افتادن مغز و چشم بستن به همه تعهدات و شرافتها می باشد.

خیانت به دلیل توجه دیگران و گیر دادن بعضی از مردها به این خانمها

مثلا : خانم شوهر داری با کلی آرایش و بزک و دوزک همراه شوهرش یا بدون شوهر به خیابان می رود . طبیعی است که یک مشت اوباش و رزل بر حسب نیاز یا عادت به این خانم توجه بیش از حد می کنند مثلا اشاره می کنند یا متلک می اندازند یا آنقدر جسور هستند که شماره تلفن می دهند . و اگر این مزاحم از شوهر زن خوش پوش تر و خوش تیپ تر باشد که دیگر هیچ. لذا بالاخره این زن اسیر وسوسه های شیطانی و کثیف می شود و ….

روانشناسی زنان مطلقه

زنان جوانی که دیگر نمی خواهند با همسرشان بسازند، آیا تا به حال پای درد و دل زنان مطلقه نشسته اند؟

رفت و آمد با آدم های مختلف، کسانی که هم سن تو نیستند، هم کار و هم رشته تو نیستند، حتی اعتقاداتشان هم با تو جور نیست، اصلا حرف مشترکی نداری که با آنها بزنی، بازهم سرشار از درس و اندرز برای زندگی است، همیشه می گفتند انسان های موفق از تجربیات دیگران استفاده می کنند و خطاهای آنان را مرتکب نمی شوند، این آدم ها انگار که دوبار زندگی کرده اند. پای صحبت دیگران نشستن، گوش دادن و تفکر در مورد حرف ها و کارهای آنان، از دانایی و هوش انسان است، چرا که هر شخصی سری دارد و هر سری هم عقلی.

از طرف دیگر حرف های قدیمی ها، به مزاج ما امروزی ها و به خصوص تحصیلکرده هایی که دستمان در جیب خودمان است، نه تنها خوش نمی آید بلکه خیلی هم تلخ است، مثلا مادر بزرگ هایمان می گفتند، زن باید در زندگی گذشت و صبر داشته باشه، باید شوهرش را نگه داره، باید با نداری و بداخلاقی مردش بسازه، اگه مردش اشتباه می کنه زن باید حرمت نگه داره و …

هر یک جمله از این حرف ها می تواند داد خیلی از ماها را در بیاورد که چرا، زن باید بسوزد و بسازد؟ بس است هر چه زنان در طول تاریخ سوختند و ساختند، نوبت مردهاست که بسوزند و …

اما شاید نگاهی به آمارهای طلاق و فرزندان آسیب دیده از طلاق، تنهایی و آوارگی این زنان در سنین بالا،افسردگی و پشیمانی چشم خیلی از دختران جوان را بترساند. زنان جوانی که دیگر نمی خواهند بسازند، آیا تا به حال پای درد و دل زنان مطلقه نشسته اند؟ آیا بررسی کرده اند زندگی بعد از طلاق را برای یک زن ایرانی با فرهنگ خاص خودش و نه فرهنگ اروپایی؟ آیا به مشکلات بعد از طلاق فکر کرده اند؟

بد نیست که قبل از هر گونه تصمیم و رفتاری، ابتدا با کسانی که این راه را رفته اند، کمی صحبت کنیم، به قول یک فیلسوف بزرگ، همان خورشیدی که امروز تابیده همانی است که دیروز تابیده و همانی است که فردا خواهد تابید، فقط اسم ماه ها تغییر کرده، قمرالملوک می شود شمسی، بعد منیر، مریم، بعد نازنین و بعد هم آرمیتا و روژین و فردا خدا می داند که چه می شود. ما در این گفتار حرف های کسانی که این راه را رفته اند را تایید نمی کنیم و فقط نقل می کنیم و تفکر در مورد آنان را به صاحبان عقل و خرد واگذار می کنیم.

کشف خیانت زن

از شوهر و خانواده فاصله می گیرد :
به دلیل اینکه روبرو شدن با شوهر و دوستانش او را درگیر عذاب وجدان می کند بنابراین سعی می کند با فاصله گرفتن از خانواده این عذاب وجدان را کم کند .

افزایش بهانه گیری می کند و عیب جویی
او از هر بهانه ای برای پرخاشگری با شما استفاده می کند . در واقع نق زدن به شما به او کمک می کند تا عذاب وجدان خود را از بین ببرد یا حداقل کمتر کند . اگر او به صورت افراطی از شما عیب جویی می کند می بایست بیشتر او را زیر نظر بگیرید .

دوستی به عنوان همکار
یکی از مسائلی که باعث بروز خیانت می شود قرار گرفتن شخصی جدید در سر راه زن می باشد . زن ممکن است او را به عنوان دوست قدیمی یا همکار تلقی کند . در این موارد زن از بیان جزئیات دوستی خود با شخص جدید خودداری کرده و آن را می پوشاند .

به سوالات معمولی پاسخ نمی دهد
اگر زنی در جواب سوال اینکه “چه موقع از محل کارت خارج شدی؟” صریح و روشن پاسخ نداد و حالت تدافعی گرفت و گفت که “چرا می پرسی ؟” یا “چرا می خوای بدونی ؟” می بایست به او مشکوک باشید زیرا او با این پاسخ در واقع برای دروغگویی خودش وقت تراشی کرده و سعی می کند چیزی یا کسی را مخفی کند .

در عادت هایش تغییر ایجاد می شود
زن ها دوست دارند با دوست جدیدشان ملاقات داشته باشند و همین امر باعث می شود روی عادت های روزمره شان تغییرات ایجاد شود . اگر او در حال خیانت باشد حتما متوجه تغییراتی در رفتارها و عادت های او خواهید شد .

تغییر در ظاهر
وقتی رابطه ای با جنس مخالف در ابتدای کار است معمولا دو طرف بیشتر مراقب آرایش و آراستگی خود هستند . اگر زنی در حال خیانت باشد به طور ناخودآگاه آرایش بیشتر کرده و وضعیت لباس او تغییر خواهد کرد .

مطالب مرتبط:

مشاوره بعد از خیانت

دلایل خیانت مردان

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت

تعبیر خواب ازدواج معشوق با دیگری

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.