no-img
نوین اطلس

چگونه مورد اعتماد دیگران قرار بگیریم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه مورد اعتماد دیگران قرار بگیریم
zip
دی ۳۰, ۱۳۹۶

چگونه مورد اعتماد دیگران قرار بگیریم


این مطلب در مورد موضوعات راه های جلب اعتماد، متن درباره اعتماد نوشته شده است.

راه های جلب اعتماد

باور پذیر باشید!
چه طور می شود که انسان ها به یکدیگر اعتماد می کنند؟ مگر غیر از این است که خوش قولی و پایبندی به حرف ها باعث جلب اعتماد دیگران می شود و ما را خوش نام می کند؟ پس برای این که اعتماد دیگران را جلب کنید اصل اول باورپذیر بودن و پایبندی به وعده ها است.

کلماتی که بر زبان شما جاری می شوند باید باورپذیر باشند. برای این که باورپذیری شکل بگیرد باید واقع گرا بود. مثلا اگر برداشت واقعی محصول ۱۰۰ کیلوگرم است برای جلب اعتماد اولیه و شروع کار این ۱۰۰ کیلو نباید تبدیل به ۲۰۰ کیلو شود.

احترام و صداقت را فراموش نکنیم!
انصافا اخلاق مداری و پایبندی به ادب معجزه بزرگی در روابط است. اخلاق مداری ما ناخودآگاه دیگران را وادار به احترام متقابل می کند و در عین حال برای خود ما احترام به دنبال می آورد. صداقت در حرف و عمل هم همان طور که گفته شد باعث باورپذیر شدن سخنان ما می شود.

صادق باشید خصوصا در روابط خصوصی زندگیتان. وقتی همسر شما دائما نیازها، دیدگاه ها و خواسته های خود را از شما پنهان می کند این احساس نگرانی و ناراحتی مانع از ادامه ارتباط می شود. مهم تر از صداقتی که باید در حرف های شما وجود داشته باشد تکیه گاه بودن شما است. سعی کنید طوری واکنش نشان دهید که حتی در برابر ساده ترین و پیش پاافتاده ترین مسائل هم دیگران برای در میان گذاشتن حرف هایشان شما را انتخاب کنند!

احساسات خود را مخفی نکنید!
احتمالا شما هم دیده اید کسانی را که هنگام ناراحتی واقعا گریه می کنند و غم خود را با بقیه تقسیم می نمایند و زمان خوشحالی آن قدر خود را مشعوف و شاد نشان می دهند که دیگران را هم خوشحال می کنند. این افراد که بدون هیچ قید و بندی عواطف و احساساتشان را با بقیه به اشتراک می گذارند انسان های تاثیرگذار و قابل اعتمادی هستند که برای هر عمل خود به دنبال سیاست نیستند. آن ها ظاهر و باطن یکسانی دارند و به واسطه همین روحیه جلب اعتماد دیگران برایشان ساده است.

غیبت ممنوع!
برای جلب اعتماد دیگران به بدگویی از دیگران مشغول نشوید! بر خلاف تصور خیلی ها که برای بازارگرمی و کشاندن دیگران به سمت خود به دنبال خراب کردن بقیه هستند دیگران با دیدن روحیه خبرچین، بدگو و بدخواه شما دفع می شوند!

این بدگویی و غیبت کردن درباره بقیه باعث می شود مخاطب شما فکر کند اگر زمانی شراکت یا ارتباط نزدیک او با شما به هم بخورد درباره او هم همین واکنش را نشان دهید و به بدگویی بپردازید!

با رویکرد برد- برد صحبت کنید!
این رویکرد در صحبت ها و مذاکرات کاری بسیار مهم است. رویکرد برد- برد فن بیان افراد برنده برای ترغیب دیگران به شروع همکاری با آن ها است. به این شکل که مدام سودی که از معامله به طرف مقابل می رسد یادآوری شود

طفره رفتن را کنار بگذارید!
جواب های تو در تو دادن و به بیراهه کشیدن بحث یا همان طفره رفتن از جواب دادن شروع سرد شدن مخاطب شما است. اگر بابت به دست کردن حلقه ازدواج طفره می روید مطمئن باشید که تیشه به ریشه ارتباط خود زده اید. اگر از شفاف کردن مشکلات کار و علل بدقولی های خود طفره می روید شک نکنید که تمام تلاش های خود را برای جلب اعتماد دیگران بر باد داده اید!

متن درباره اعتماد

مردی که ادعا می کند، دیگر اعتقادی به عشق ندارد؛ کسی است که دیگر عشق به او اعتمادی ندارد.((مارس کرانشه))

رایزنی که کار اجرایی می کند، قابل اعتماد نیست.((اُرد بزرگ))

نداشتن انعطاف یکی از بدترین نقطه ضعف ها است. می توانید بیاموزید که شتابزدگی را کنار بگذارید، ترس را با اعتماد به نفس و تنبلی را با نظم و انظباط جایگزین کنید. اما برای سرسختی و انعطاف ناپذیری ذهن پادزهری وجود ندارد. این خصلتی است که باعث می شود شخص با دست خویش گور خود را بکند.((؟))

معمولاً به گدایان و بینوایان که ریزه خواران دیگرانند، چند شاهی می دهیم و گمان می کنیم به آنها کمک کرده ایم، نمی دانیم که با این کار، آنها را بدبخت تر و رشته گدایی را به گردنشان محکم تر می سازیم. چه خوب اگر حس اعتماد و استقلال را که در آنها به خواب رفته بیدار می کردیم و راه زندگی را پیش رویشان می گذاشتیم.((لردآویبوری))

از ارسطو پرسیدند بهترین سخن کدام است؟ در پاسخ گفت : آنچه موافق عقل باشد، گفتند پس از آن چیست؟ گفت : سخنی که شنونده بپذیرد، گفتند بعد از آن چه؟ گفت : سخنی که از سرانجام آن اطمینان داشته باشیم که ضرری متوجه ما نخواهد ساخت، گفتند بعد از آن چیست؟ گفت : اگر سخن یکی از این سه شرط را نداشته باشد از صدای چهارپایان پست تر است.((از قابوسنامه))

جایی که اعتماد نیست، سخن بیهوده است.((فرانتس کافکا))

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.