no-img
نوین اطلس

وقتی مرد فاصله میگیرد


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

وقتی مرد فاصله میگیرد
zip
دی ۲۷, ۱۳۹۶

وقتی مرد فاصله میگیرد


این مطلب در مورد موضوعات سرد شدن مرد، دلیل فاصله گرفتن مرد از زن، دلیل فاصله گرفتن مردان، عقب نشینی مردان در رابطه، علت فاصله گرفتن مردها، فاصله گرفتن در رابطه، چگونگی به چالش کشیدن مردان، رفتار سرد می باشد.

سرد شدن مرد

خطاهای خانمها که باعث سردی رابطه زناشویی میشود

خودداری از شروع رابطه

خیلی از ما نگران رفتار زنانه هستیم. ما نمی خواهیم تحمیل کننده یا خیلی قوی به نظر برسیم. یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که زنان مرتکب آن می شوند، شروع نکردن رابطه است.
اغلب مردان احساس می کنند که همیشه آن ها شروع کننده ی رابطه هستند و این، باعث عدم تعادل در مقیاس اشتیاق می شود.
گه گاهی شما قدم اول را بردارید تا علاقه ی خود را نشان دهید. همسر شما از آن قدردانی خواهد کرد و شما نیز با قبول مسئولیت در تجربه ی جنسی خود، به سطح جدیدی از رضایت می رسید.

پرداختن به حاشیه های روابط زناشویی

فکر کردن به این که هنگام رابطه چگونه به نظر می رسید، مانع لذت بردن می شود و احتمال رسیدن به ارگاسم را از بین می برد.
به چربی روی شکم یا آرایش روی صورت تان فکر نکنید. بر لذت رابطه تمرکز کنید. باید به خودتان اجازه دهید تا به ارگاسم برسید.
مردان می خواهند همسرشان خود را در رابطه رها کند و اگر او نگران ظاهر خود باشد، این گونه نمی شود.
مردان متوجه نیمی از چیزهایی که زنان دائماً نگران آن هستند، نمی شوند. بهتر است پرشور، پر انرژی و مشتاق و با تفکری انعطاف پذیر باشید.
مردان به سوی زنانی جذب می شوند که سالم و شاداب باشند. به جای اینکه نگران اندازه و ظاهر شکم و کمرتان باشید، به سطح انرژی و اشتیاق و علاقه خود به همسرتان توجه کنید.

دلیل فاصله گرفتن مرد از زن

پس از تولد اولین کودک معمولا روابط زن و شوهر دچار تنش‌هایی می‌شود که مهم‌ترین آن شکایت از بی‌توجهی هر یک به دیگری است. اما این اتهام‌هایی که دو طرف به یکدیگر می‌زنند تا چه حد درست و واقعی است؟ ‌

درست یا غلط این تغییر در روابط اتفاق می‌افتد. زندگی زوج‌ها قبل و بعد از تولد نوزاد دچار تغییراتی می‌شود که عمدی نیست، بلکه بخشی از احساسات غریزی پدر و مادر است و نمی‌توان بر آن خرده گرفت. قبل از تولد، رابطه در خانه یک رابطه دو نفره بوده و هر حرف و رفتار و تصمیمی را این دو نفر اخذ می‌کردند. در حالی‌که حالا نفر سومی هم وارد ماجرا شده که تقریبا تمام تصمیمات و فعالیت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ کجا برویم؟ چه بخوریم؟ مسافرت برویم یا نه و… پس طبیعی است که بخشی از وقت والدین معطوف به کودکی ‌شود که برای‌شان از هر چیزی در دنیا عزیز‌تر است و این یعنی کم شدن زمان ارتباط این دو نفر با هم. آن‌ها از هر حرکت و رفتار فرزندشان ذوق‌زده می‌شوند و توجه ویژه‌ای به او دارند و کمتر به عادات و نیازهای یکدیگر بها می‌دهند، البته باز هم نه از روی عمد. همین‌جاست که کم‌کم دلخوری‌ها آغاز می‌شود.

کفه نارضایتی‌های کدامیک از طرفین در این مواقع سنگین‌تر است؛ پدر یا مادر؟

با توجه به شرایط جامعه ما، این کفه به سوی مادر سنگین‌تر است. او از ۹ ماه پیش، زحمت کشیده‌ و طفلی را در وجود خود بزرگ کرده‌ و مشکلات زایمان و شیردهی را تحمل کرده است. به همین دلیل او از جایگاه اجتماعی خود برای مدتی دور می‌شود و همه این‌ها او را نیازمند توجه عاطفی بیشتر می‌کند. از سوی دیگر بر اساس نحوه تربیت مردان در جامعه ما و ویژگی‌های رفتاری بیشتر آنان، آن‌ها معمولا موضوعات عاطفی را خیلی مهم جلوه نمی‌دهند و در کلام، ‌به خصوص در جمع، صحبتی به زبان نمی‌آورند. این بی‌تفاوتی‌ها برای زن دوگانگی را ایجاد می‌کند که در قبال درد بسیاری که تحمل کرده و جایگاه اجتماعی که از آن دور افتاده هیچ حمایتی را دریافت نکرده است. به همین دلیل اعتراض می‌کند و تنش‌ها و درگیری‌ها آغاز می‌شود.

این بی‌تفاوتی معمولا از سوی آقایان هم به خانم‌ها نسبت داده می‌شود. این‌که توجه‌شان بیش از حد معطوف به بچه است و زندگی مشترک‌شان را از یاد برده‌اند.

دلیل فاصله گرفتن مردان

اغلب مردها زمانی که عاشق همسرشان هستند، خیانت می کنند
هیچ چیز به اندازه دوست داشته نشدن نمی‌تواند یک زن را ویران کند. اغلب زنانی که با خیانت همسرشان مواجه می‌شوند، قبل از هر چیز می‌پرسند: “دوستش داری؟ من‌رو هم هنوز دوست داری؟” اما محققان می‌گویند دلیلی ندارد که خانم‌ها نگران دوست داشته نشدن باشند. آنها دریافته‌اند که اغلب مردها درحالی به شریک زندگی‌شان خیانت می‌کنند که عاشقش هستند.

هووی شما کنار دست تان است
کسی که همسرتان با او وارد رابطه عاطفی می‌شود، غریبه نیست. بررسی‌ها نشان می‌دهد، جرقه یک عشق خارج از عرف ناگهان زده نمی‌شود و اغلب مردهای خیانتکار با کسی رابطه عاطفی برقرار می‌کنند که مدت‌هاست او را می‌شناسند.

می‌خوام این زندگی از هم نپاشه
محققان در بررسی‌های‌شان ثابت کرده‌اند، برای محافظت کردن از زندگی‌ای که دچار تنش و سردی شده، بهترین کار چند وقت فاصله گرفتن از یکدیگر است. آنها می‌گویند وقتی چنین فاصله‌ای ایجاد می‌کنید، زندگی مشترک‌تان را در برابر خیانت بیمه می‌کنید. پژوهشگران دیگری ثابت کرده‌اند که خیانت کردن از نظر بسیاری از مردها، راهی برای محافظت از زندگی مشترک‌شان است. آنهایی که دچار دلسردی و طلاق عاطفی شده‌اند، سعی می‌کنند به جای حل بحران‌های‌شان و برای حفظ زندگی مشترک‌شان خیانت کنند و جاهای خالی را با حضور کس دیگری پر کنند تا زندگی مشترک‌شان تمام نشود و با وجود همه خلأها سر جای خودش بماند.

بعد از خیانت همسرتان، به خاطر بچه های تان می مانید
تا دل‌تان بخواهد فیلم و سریال در مورد زنانی که با وجود باخبر بودن از خیانت همسرشان سر خانه و زندگی‌شان مانده‌اند، ساخته شده است. محققان می‌گویند، این فیلم‌ها دروغ را روایت نمی‌کنند و در دنیای واقعی هم اغلب زن‌هایی که همسر خیانتکار دارند، از لغرش‌های شریک زندگی‌شان باخبرند؛ اما به‌خاطر محافظت از فرزندان‌شان وانمود می‌کنند که چیزی نمی‌دانند.

مردان خیانتکار همیشه برای خیانت کردن دلتنگ می شوند
بسیاری از مردهایی که برای جبران خلأهای زندگی مشترک‌شان رابطه موازی‌ را تجربه می‌کنند، بعد از گذشت مدتی رضایت قبلی را از زندگی در کنار همسرشان پیدا می‌کنند و حتی گاهی قید کسی را که به او دل بسته بودند به‌خاطر شریک زندگی خود می‌زنند. اما محققان می‌گویند، حتی وقتی زندگی مشترک به شرایط ایده‌آل برمی‌گردد و مردها از بودن در کنار همسرشان احساس رضایت می‌کنند، دل‌شان برای خیانت کردن تنگ می‌شود.

عقب نشینی مردان در رابطه

مردان به خاطر ساختار مغزی خود نمی توانند به خوبی زنان روی چند مسئله همزمان متمرکز شوند.بنابراین در مواقعی که دوست دارید از او بهره وری احساسی کنید .ذهن او را پرت نکنید. تصور نکنید او هم مانند شما می تواند همزمان هم به حرف های شما گوش دهد و هم مشغول کاری دیگر مثل مطالعه یا تماشای تلوزیون بنشیند.میگناirپس در زمانی با او وارد صحبت و ابراز احساسات شوید که، از کارهای جانبی خود فراغت یافته و همه حواسش به شما متمرکز باشد.

زنان احساس خود را فریاد می زنند. ومردان در سکوت عشق می ورزند. بنا براین سکوت مردان را حمل به بی محلی آنها ندانید و سعی کنید به او بفهمانید که باید دوست داشتن را همیشه بر زبان آورد.از طرف دیگر سعی نکنید همه افکار خود را بر زبان جاری کنید چرا که حرف های بی مورد و صحبت کردن پیرامون افکار درونی مردان را خسته می کند.پس سعی کنید برای ابراز احساسات او را به حرف آورید اما خود تان به اندازه نیاز صحبت کنید.

علت فاصله گرفتن مردها

مردها ذاتا حمایتگرند

یک ذهن سالم مردانه زنان را قابل ترحم، کمک خواه و متکی به مردان می داند، هرچند شاید این موضوع چندان خوشایند بانوان گرامی نباشد ولی در واقع موجب تعادل قدرت بین خود مردان می شود و از سویی کاهنده بسیاری از دشواری های معمول زندگی برای خانم هاست. نمونه بارز آن ترس ذهنی و نه محسوس برخی آقا دامادها از پدر خانم و برادران قد کشیده همسرشان است که موجب دقت بیشتر در رفتار با همسر در روزهای ابتدایی زندگی مشترک می شود. نمونه دیگر آن رابطه حمایتگرانه مشهور و معروف پدر از دختر است. مراقبت و ملاطفت بیشتر پدر از فرزند دختر تا پسر، دلیل دیگر این گرایش فطری و ذاتی است.

موفق ترین زنان در زندگی های مشترک

مردان به طور طبیعی کنترل گر، فرمان دهنده، دوستدار مدیریت کردن و کمک رسانی به دیگران هستند. یک زن باهوش که شاید جزو موفق ترین زنان در زندگی های مشترک باشد، پس از ازدواج تلاش می کند شوهرش احساس واقعی مرد بودن کند. او با فراهم کردن امکان بروز صفات و کنش های یاد شده، این که شوهرش او را کنترل کند و به کنترل کنندگی مرد خود برچسب بدبینی نزند، این که شوهرش فرمان دهد و زن و فرزند، او را محترم شمارند و به خصوص از وی متابعت داشته باشند، آرامش را به زندگی مشترکش هدیه می دهد.

هم مرد و هم همسرش مقصرند

افراط و تفریط در موضوعات یاد شده از سوی مرد یا نادیده انگاشته شدن مرد خانه از سوی زن و فرزند، می تواند دلیل فاصله گرفتن مرد از اهل منزل خود باشد و برای بروز کنش های یاد شده به دنبال فرد دیگری بگردد که یکی از تبعات آن به ظاهر همان خوش خدمتی به زنان یا حتی فرزندان زنان دیگر است.

فاصله گرفتن در رابطه

نشانه های پایان یک رابطه:

۱- مکرر دل شما را می‌شکند
اعتماد مهم‌ترین زیربنای هر رابطه است. همان‌طور که اعتماد نقش مهمی در ساختن یک رابطه دارد، بی اعتمادی بنیاد رابطه را بر باد می‌دهد. هیچ چیزی به اندازه فریب رابطه را با خطر مواجه نمی‌کند. به خاطر داشته باشید زمانی که به شخصی اعتماد می‌کنید و او پیوسته این اعتماد را می‌کشند کوتاهی از جانب شما نیست بلکه او مقصر است.

سرزنش خود که چرا به او اعتماد کردم طبیعی‌ترین رفتار بعد از بی اعتمادی است، اما واقعاً لزومی ندارد. تنها با آزمون و خطا می‌توان تعیین کرد کسی قابل اعتماد هست یا خیر. اگر به کسی اعتماد کردید آن فرد یا بهترین دوستتان خواهد شد یا بزرگ‌ترین درس زندگیتان!

دل شما را می شکند

۲- به شدت به شما وابسته است
یک رابطه خوب رابطه‌ای است که در آن طرفین قدری به یکدیگر وابسته باشند اما وابستگی بیش‌ازحد، نیازمند بودن طرف مقابل را می‌رساند. این واقعاً مشکل بزرگی است چرا که رسیدگی بیش‌ازحد به نیازهای طرف مقابل وقت و انرژی زیادی می‌برد و با این اوصاف زمانی برای رسیدگی به خود و دیگران نمی‌ماند.

افرادی ازاین‌دست به امید متنعم شدن، لطف، پول، تحسین یا دیگر دلایل به شما روی می‌آورند و احتمالاً از بودن با این فرد حس اسیر بودن خواهید داشت. اگر در رابطه‌ای به این مرحله رسیدید وقت آن رسیده که در مورد آن تجدید نظر کنید.

۳- شخصیت خود را به خاطر شخص مورد نظر تغییر دادید
هیچ‌وقت نباید به خاطر دیگران خودتان را تغییر دهید. اولاً که این کار واقعاً فرسایشی است و نشانه بارزی است مبنی بر اینکه رابطه اصلاً بر مبنای رضایت متقابل شکل نگرفته است و احتمالاً ویژگی‌هایی در شخص موردنظر وجود دارد که با شخصیت شما همخوانی ندارد.

ابراز کلامی یا عملی فرد مبنی بر اینکه شما باید تغییر کنید تا مقبول او واقع شوید اصلاً اهمیتی ندارد. مهم شما هستید که باوجود این رابطه نمی‌توانید خودتان باشید، چنین شرایطی به شدت آزار دهنده است و اصلاً نباید چنینی شرایطی را بپذیرید.

به شدت به شما وابسته است

۴- نسبت به حرف زدن یا دیدن او حس خوبی ندارید
یک رابطه سازنده باید متعالی باشد. درست است که ناهمواری‌هایی نیز وجود دارد اما این رابطه تجربه‌ای سازنده است. شما باید مسئولانه یکدیگر را بپذیرید و از یکدیگر حمایت کنید.

چنانچه جنبه‌های مثبت رابطه به تعداد انگشتان یک دست هم نرسید بهتر است چاره‌ای به حال آن بیاندیشید. حتی ممکن است به جایی برسید که علی رغم تلاش برای حفظ رابطه شخص مورد نظر را پس بزنید. احمقانه به نظر می‌رسد اما بسیاری از افراد به این امید که “بهتر میشه” این کار را می‌کنند. اما با در نظر گرفتن تمام این موارد دیگر رابطه‌ای سازنده، نرمال یا سالم را تجربه نخواهید کرد.

۵- شنونده خوبی نیست
توجه و هوشیاری طرف مقابل در برابر صحبت‌های شما نشانه یک رابطه خوب است. اگر فرد برای رابطه ارزش قائل باشد به حضور شما به خصوص زمانی که سعی در صحبت کردن دارید اولویت می‌دهد. مطمئناً برخی از افراد توجه کافی ندارند اما دلیل نمی‌شود که مدام گوشی خود را چک کنند، با دیگران صحبت کنند و وقتی شما صحبت می‌کنید خودشان را به کوچه علی چپ بزنند. اصلاً پذیرفته نیست که بدون توجه به احساسات و افکار شما، مکالمه را به نفع خودشان مصادره کنند.

۶- رابطه دوطرفه برای او اولویت ندارد
کار، بچه‌ها، تأهل، تجارت و.. بخش اعظم زندگی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. هرچند افرادی که برای رابطه خود ارزش قائل هستند اجازه نمی‌دهند که این مسائل رابطه‌شان را تحت شعاع قرار دهد.

مشخصاً دورهم بودن آن هم در فواصل طولانی امری نشدنی است. هرچند به لطف تکنولوژی می‌توانید با یکدیگر به راحتی در ارتباط باشید. چنانچه فرد علاقه‌ای به گذراندن وقت با شما نداشت و یا نسبت به تماس‌های شما بی تفاوت بود نشانه خوبی نیست.(همچنین نگاه کنید به طلاق عاطفی چیست و چه نشانه هایی دارد؟)

چگونگی به چالش کشیدن مردان

خصیصه هایی در یک زن که مردان نمی توانند در برابرشان مقاومت کنند

از خیلی جدی بودن، نگرانی و عکس العمل احساسی اجتناب کنید.

با حس جوانی و سرزندگیتان پیش بروید

جاذبه با زبان بدن

از بیش از حد احساسی بودن خودداری کنید.

بی صبر نباشید.

خود مراقبتی و زیبایی

محتاج نبودن بلکه خواستن

رفتار سرد

رفتارهایی که شوهرتان را سرد می کند

حس نا امیدی به شوهر

مقایسه کردن

مسخره کردن

مثل بچه ها با شوهرتان رفتار کردن

توقعات بیش از اندازه

مطالب مرتبط:

تعبیر خواب دو زن داشتن

سایت روانشناسی نوین بینش

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.