no-img
نوین اطلس

درمان ترس از ازدواج


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

درمان ترس از ازدواج
zip
تیر ۲۱, ۱۳۹۵

درمان ترس از ازدواج


ترس از ازدواج یکی از مشکلات شایعی است که در تمام جهان وجود دارد. بسیاری سایت ها در مورد این موضوع صحبت کرده اند که چگونه می توان ترس از ازدواج را در خود درمان کرد. اما مشکل اینجاست بسیاری از افرادی که کلیدواژه درمان ترس از ازدواج را جست و جو می کنند به دنبال درمان آن در خود نیستیند بلکه وارد رابطه ای شده اند و به دلیل امتناء طرف مقابل از ازدواج به دنبال راهی برای متقاعد کردن وی می گردند.

این افراد که معمولا خانم ها هستند پس از تحقیق و مطالعه متوجه می شوند مرد مورد نظرشان دچار ترس از ازدواج یا گاموفوبیا هستند. پس تصمیم می گیرند به دنبال راهی برای درمان آن باشند تا شاید اینگونه بتوانند طرف مقابل خود را به ازدواج با خود ترغیب کنند.

درمان و از بین بردن ترس از ازدواج

فرمول از بین بردن ترس از تعهد و ازدواج بسیاری ساده است. باید نیروی مثبت را افزایش دهید تا از نیروی ترس قوی تر شود. به عبارت دیگر وقتی در فردی میل به برقراری رابطه ی بلند مدت تقویت شود، به طوری که این میل بر ترس از تعهد غلبه پیدا کند، وی دیگر از ازدواج فراری نخواهد شد.

فرض کنید که طرف مقابل شما گرفتار ترس از تعهد می باشد. در چنین شرایطی، تحت فشار قرار دادن وی برای ازدواج، بدون اینکه اول ارزش خود را به نحو شایسته بالا ببرید، ممکن است موجب شود طرف مقابل تان وقتی همه چیز در شرف جدی شدن است از ازدواج خودداری کند. برای اینکه متوجه شوید آیا یک رابطه جدی است یا خیر نگاه کنید به “چگونه تشخیص دهیم یک رابطه جدی است“.

در چنین شرایطی، نیاز دارید تا سطح جذابیت خود را بالا ببرید و قبل از برداشتن قدم بعدی، از وابستگی فرد مورد نظر خود مطمئن شوید. فاروق رضوان در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم ده ها تکنیک را آموزش می دهد که به شما کمک می کند ارزش کلی خود را افزایش دهید و بیشتر برای فرد مورد نظر جذاب شوید.

قبل از اینکه طرف مقابل را وادار به ازدواج کنید، باید اطمینان حاصل کنید که امتیاز کلی تان بالا باشد تا ذهن فرد مورد نظر درگیر شما شود. اگر چنین اتفاق رخ داد پس این شخص به ‌قدر کافی از این نیرو برای غلبه بر ترس خود برخوردار است و می‌تواند به رابطه درازمدت با شما ادامه دهد.

شناخت ترس های آن ها

اگر ندانید چیه چیزی باعث ترس های آنها می شود ممکن است باعث شوید فردی که ترس از تعهد دارد در کنار شما احساس آرامش نداشته باشد. همانطور که باید نیروی مثبت را تقویت کنید باید درعین‌حال کمک کنید تا این فرد – فردی که از ازدواج و تعهد هراس دارد – تجربه ی ترس کمتری در کنار شما داشته باشد.

زمانی چنین چیزی اتفاق می‌افتد که اول به ماهیت این ترس‌ها پی ببرید. با آشنایی بیشتر با گذشته، باورها و تجربیات ناخوشایند آن فرد، می توانید به آن‌ها اطمینان دهید مشکلاتی که درگذشته برای آن‌ها اتفاق افتاده است، دیگر اتفاق نمی افتد. نگاه کنید به چگونه تجربیات دوران کودکی بر بزرگسالی تاثیر می گذارد.

به‌طور مثال، اگر متوجه شوید یک خانم به خاطر اینکه پدرش به مادرش خیانت می کرد، از تعهد، رابطه یا ازدواج فراری است، باید در عمل و نه در حرف به وی اطمینان دهید هرگز به او خیانت نمی کنید؛ این کار سبب می شود احساس ترس وی کمتر شده و بیشتر در کنار شما احساس آرامش پیدا کند.

چه این نیروی مثبت را افزایش دهید که ترس ها را از بین ببرد و چه ترسی ها را کاهش دهید تا از نیروی مثبت کمتر شود، به هر حال موفق می شوید ترسی از ازدواج را درمان کنید.

برای اینکه شانس تان بیشتر شود سعی کنید همزمان از هر دو رویکرد استفاده کنید.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: درمان ترس از ازدواج

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

اعتیاد به روابط عاطفی و عشق

تفاوت عشق با سوء استفاده ی عاطفی

چرا بعضی پسرها ازدواج نمی کنند

از دست دادن علاقه در رابطه

۲۰ روش قطعی برای عاشق کردن

می خواهم همسر روایاهایم را پیدا کنم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.