no-img
نوین اطلس

چگونه باهوش تر شویم


نوین اطلس
مطالب ویژه
اطلاعیه

ادامه مطلب

چگونه باهوش تر شویم
zip
خرداد ۲۲, ۱۳۹۵

چگونه باهوش تر شویم


ارتباطات در مغز

ارتباطات درونی بیشماری بین سلول های مغزی شما وجود دارد. چنین ارتباطاتی این امکان را فراهم می کنند که بین سلول ها، اطلاعات با سرعت بسیار بالایی منتقل شوند و به همین دلیل است که مغز انسان بسیار قدرت مند تر از مغز یک فیل می باشد.

پس به این نتیجه می رسیم که هر چه ارتباطات مغزتان بیشتر باشد، باهوش تر خواهید بود و سریع تر می توانید بیندیشید و اطلاعات را پردازش کنید. در نتیجه اگر راهی پیدا کنیم که بتوانیم سرعت ارتباطات مغز را افزایش دهیم می توانیم توانایی های ذهنی خود را نیز بیشتر کنیم. اما آیا ممکن است؟ بله قطعا

بهبود ارتباطات موجود در مغز

هرچه محاسبات و یا وظایف پیچیده تر انجام دهید، ارتباطات مغزتان نیز رشد بیشتری خواهد داشت!! این بدین معناست که بازی شطرنج، یادگیری یک مهارت جدید یا حتی یک بازی کامپیوتری خوب می تواند ارتباطات بیشتری را بین سلول های مغز شما ایجاد کند!!

چه می شود اگر بیش از یک کار پیچیده انجام دهید؟ چه می شود اگر صبح ها مشغول یادگیری یک زبان جدید باشید و بعد از ظهر ها یک ورزش جدید انجام دهید؟ چه می شود اگر به خواندن در مورد مطالب مختلف ادامه دهید؟ بدون شک همه ی این کارها باعث می شود ارتباطات مغزتان افزایش پیدا کند.

از سوی دیگر، اگر هیچ کاری انجام ندهید، یا اگر مهارت جدید یاد نگیرید، ارتباطات مغزتان بی فایده و سپس رو به زوال می رود. بدون شک فرد بسیار باهوشی هستید اما مسئله فقط اینجاست که ارتباطات مغزتان را بهبود ندادید.

نوشته ی شاهین زند – نویسنده و پژوهشگر.

منبع این مطلب را می توانید در سایت نوین بینش مشاهده کنید: چگونه باهوش تر شویم

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید.

source: novinbinesh.com

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

ما نمی بینیم، تشخیص می دهیم

با نابودی باورهای غلط استعدادهای پنهان خود را آزاد کنید

قدرت تصویر سازی ذهنی

توانایی های ذهن

می خواهم بدانم چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy



موضوعات :
ذهن و روان

درباره نویسنده

novinatlas 1733 نوشته در نوین اطلس دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.